Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  240 42146
Jeg håper at de som la inne disse idiotiske kommentarene får psykiske problemer etterpå! Dette var bare helt grusomt.
Sitat av Powlair Vis innlegg
I second that. Kjenner jeg sitter å skjelver veldig her..
Vis hele sitatet...
Hvis at en kar tar selvmord er nok for at du får skjelven, så kan du like greit bare skru av modemet ditt på sekundet, tven også btw, du bor i et av verdens mest selvmordsbefengte land.
Sykt ekkelt å lese det der..

Stakkar kar :/
Sitat av duwd Vis innlegg
Hvis at en kar tar selvmord er nok for at du får skjelven, så kan du like greit bare skru av modemet ditt på sekundet, tven også btw, du bor i et av verdens mest selvmordsbefengte land.
Vis hele sitatet...
Når han gjør det på livestream så skjønner jeg det godt. Det blir for sterkt rett og slett.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Han skulle heller gjort noe kunstnerisk ut av det. F. eks hatt en live videostream på en egen dyster side, som automatisk (etter han var død) viser en tekst eller noe som sier "Hvem er sykest, jeg som tar selvmord, eller alle dere som sitter foran skjermen og ser på" Så hadde folk begynt å tenke litt.
Sist endret av lex123; 12. oktober 2010 kl. 22:34.
Sitat av duwd Vis innlegg
Hvis at en kar tar selvmord er nok for at du får skjelven, så kan du like greit bare skru av modemet ditt på sekundet, tven også btw, du bor i et av verdens mest selvmordsbefengte land.
Vis hele sitatet...
Vil si at det er stor forskjell på en fake dødsscene på CSI og en live streamet henging. Man blir jo også litt shaky av å sitte og lese hva hans venner på face sitter og skriver og ikke aner hva som skjer. Slik er det for oss normale mennesker som ikke er Clint Eastwood på innsiden.
Sist endret av Quix; 12. oktober 2010 kl. 22:36.
Det er sykt det som ble skrevet innpå det svenske forumet. Jeg så litt av videoen, men klarer ikke å bli trist, eller at det går inn på meg på noen måte.. Det er ikke fordi at jeg er syk i hodet eller noe, men det bare er sånn.. Er ikke meningen å være kald eller noe.
Har også god forståelse for at dette går innpå enkelte her.
Sist endret av Donkeybrain; 12. oktober 2010 kl. 22:44.
Selv er jeg ikke så veldig ''den sensitive'' typen og er litt overasket at dette gikk så inn på meg...
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vil si at det er stor forskjell på en fake dødsscene på CSI og en live streamet henging. Man blir jo også litt shaky av å sitte og lese hva hans venner på face sitter og skriver og ikke aner hva som skjer. Slik er det for oss normale mennesker som ikke er Clint Eastwood på innsiden.
Vis hele sitatet...
Er jeg unormal og "clint eastwood på innsiden" fordi jeg ikke begynner å grine når jeg ser noen henge seg?
Vettu hva som faktisk kunne fått meg til å grine? drittunger som ikke makter å forstå all faenskap som skjer ut i verden med mindre det foregår på livefeed og på "facern".
Sitat av Beis Vis innlegg
Hva skal man forvente? At alle tar dette dønn seriøst? Jeg er sikker på at i 98% av alle tilfellene så er det bare en patetisk jævel som vil ha litt oppmerksomhet.
Jeg vil ikke klandre de som kom med negativ feedback på innlegget hans. De oppfattet det mest sannsynelig som bare bullshit, og det er helt forståelig.
Vis hele sitatet...
Du bør uansett være oppegående nok til å holde kjeft da dette ikke er noe å kødde med, det er alltid en reell mulighet for at personen er seriøs.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Du bør uansett være oppegående nok til å holde kjeft da dette ikke er noe å kødde med, det er alltid en reell mulighet for at personen er seriøs.
Vis hele sitatet...
Desverre er det Don Veto sier sant :/

iom att det går slike spøker rundt på nette hele tia børr man tenke seg om ett par ganger før man sier noe dritt som pusher dem enda nærmere døden
Meget trist å lese om dette her, og vil utdype min sympati for han og hans familie.

Jeg er sikker på at en av grunnene til at han gjorde dette, er fordi han har Aspergers. Dette kan i visse tilfeller være en alvorlig diagnose, spesielt hvis man er overfølsom for visse ting, noe denne karen var. Dessverre.

Kjenner meg også igjen i de beskrivelsene som er skrevet i denne tråden, da vi ofte kan gjennomføre radikale ideer uten å helt fatte konsekvensene før i etterkant. Det virker som han gjorde det nærmest på impuls og det betyr at høyst sannsynlig, med litt hjelp, ville dette vært unngått.

Jeg har lenge spekulert i om hvorvidt Aspergere er like utsatt for selvmord som for eksempel manisk depressive. Jeg har ingen kilder å komme med, men ut i fra det jeg har lest om akkurat Aspergere og selvmord (og det er en del) så virker det logisk. En studie jeg leste for en stund siden viste at vi har 30x større sjanse for å faktisk gjennomføre noe slikt.

All min sympati til familien hans, dette er en meget trist sak. Håper de får den hjelpen de trenger.

Huff…
Er det noen her inne som har/kjenner en som har aspergers syndrom, og som kan forklare det enklere og bedre enn Wikipedia?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Kjenner flere med aspergers, og kjenner meg egentlig ikke igjen i beskrivelsene. De jeg kjenner er svært spesielle mennesker, og noen kommer man overens med. Andre gjør deg sprø pga. mangel på sosiale antenner som gjør at en med aspergers enkelt kan føre en times samtale med deg om noe du er totalt uinteressert i. Kan være vanskelig for mange med aspergers å få seg venner og et godt sosialt liv, så på den måten er det egentlig ikke overraskende hvis de har en tilbøyelighet til å ta livet av seg...
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Du bør uansett være oppegående nok til å holde kjeft da dette ikke er noe å kødde med, det er alltid en reell mulighet for at personen er seriøs.
Vis hele sitatet...
Du, som i meg (Beis) eller de som skrev innleggene?

Personlig ville jeg aldri oppfordret noen til å ta selvmord.

Btw, i dette tilfellet hadde fyr'n allerede intatt smertestillende i det han lagde tråden. Så jeg tror ikke kommentarene hadde så mye å si her.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Er det noen her inne som har/kjenner en som har aspergers syndrom, og som kan forklare det enklere og bedre enn Wikipedia?
Vis hele sitatet...
fant en god side, klipper utrdrag og legger lenke ved...


SELVMORD
Ved Asperger syndrom forekommer selvmordsforsøk eller fullbyrdet selvmord både under depresjon og som spontane og ofte for omgivelsene, helt ubegripelige handlinger som nærmest kan beskrives som impulshandlinger.

Mange med Asperger tenker sannsynligvis oftere og mer intenst på døden, og på den konkrete muligheten for selvmord. Noen grubler over livets mening på en mer intens måte enn de fleste. De forsøker å finne svarene i skjønnlitteraturen, eller oftere i filosofi og religion.
Noen med Asperger syndrom snakker stadig om selvmord på en barnslig truende måte eller svært konkret måte, og synes ikke å mene noe alvorlig med det de sier. De kan bli ytterst forbauset om hvis andre mennesker viser uro, og bekymrer seg. Hvis man kan avlede selvmordstanker eller snakk om selvmord ved bare å begynne å snakke om noe annet, kan man ved Asperger syndrom vanligvis gå ut i fra at det ikke finnes alvorlige hensikter. Her er det viktig ha stor klinisk erfaring.

http://olemerethe.piczo.com/?g=26980517&cr=7
Sitat av Powlair Vis innlegg
Selv er jeg ikke så veldig ''den sensitive'' typen og er litt overasket at dette gikk så inn på meg...
Vis hele sitatet...
Sitter med samme tanken..
Har sett mye bisarr og groteskt gjennom åra, men dette var noe helt annet.

Tror også mange av de som skrev idiotiske kommentarer er såpass skadet fra før av at de ikke bryr seg at han faktisk gjennomførte det.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Sitter med samme tanken..
Har sett mye bisarr og groteskt gjennom åra, men dette var noe helt annet.

Tror også mange av de som skrev idiotiske kommentarer er såpass skadet fra før av at de ikke bryr seg at han faktisk gjennomførte det.
Vis hele sitatet...
Tror mange av de som skrev idiotiske kommentarer er ganske sjokket og angrer på at de skrev det. Regner med og håper de og alle andre som får med seg dette lærer av dette.
hva i hellvete har dette med aspergersen syndrom å gjøre?
man må ikke ha aspergersen for å drepe seg selv :S -.-''
Sitat av Motor-Nicco Vis innlegg
hva i hellvete har dette med aspergersen syndrom å gjøre?
man må ikke ha aspergersen for å drepe seg selv :S -.-''
Vis hele sitatet...
Nei, men den hjelper på for å si det sånn.
Hvis du hadde føllt mer med hadde du sett at han skrev at han hadde det...
powlair hvor skrev han det ? link
Den aller første posten. Bare les innleggene hans.

Side 3
Sist endret av Quix; 12. oktober 2010 kl. 23:34.
Sitat av Motor-Nicco Vis innlegg
hva i hellvete har dette med aspergersen syndrom å gjøre?
man må ikke ha aspergersen for å drepe seg selv :S -.-''
Vis hele sitatet...
Det spiller tydeligvis en rolle på hvilken syn man kan ha på liv og død, selvmordstanker etc, og siden vedkommende hadde aspergersyndrom, har vel dette noe med saken å gjøre.
Trådstarter har 2 linjer i innlegget sitt. Der er linken..
Er det bare jeg som synes at buksene hans ligner på Shuffle bukser? Altså sånne man bruker til å danse melbourne shuffle i, til Hardstyle osv? Likte den illusjons/psykedelica plakaten hans på veggen.

Men ja utrolig trist, det værste er at man nesten aldri vet grunnen til at folk begår selvmord.

Edit: Takk Glowiej, lærer mer for hver dag
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. oktober 2010 kl. 23:40.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
tar selvmord.
Vis hele sitatet...
BEGÅR


Mange har den oppfattninga at selvmord er sjeldent, men når jeg tenker etter kjenner jeg 3 stykker som har begått selvmord, er skremmende mange imo.
Utrolig trist...
Jeg ser helst at denne tråden blir fjernet. Er ubehagelig å være på forumet når jeg stadig kommer over denne tråden. Jeg så videoen uten å ha peiling på hva det handlet om og ble selvfølgelig veldig dårlig og sjokkert. ( Ikke se videoen! )

Lite ekkelt med de " sosiale bokmerker " som du finner rett over denne Hurtigsvar boksen. For der står det nemmelig
" Bli den første blant dine venner til å like dette " <-- Facebook..
Sitat av Kirie Vis innlegg
Mange har den oppfattninga at selvmord er sjeldent, men når jeg tenker etter kjenner jeg 3 stykker som har begått selvmord, er skremmende mange imo.
Utrolig trist...
Vis hele sitatet...
Ja selvmord dukker omtrent aldri opp i media så føles sjeldent ut og fjernt ut for mange, men kjenner meg igjen i det du sier. Scandinavia ligger oppe blandt landene med høy suicide rate også så...
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Jeg ser helst at denne tråden blir fjernet. Er ubehagelig å være på forumet når jeg stadig kommer over denne tråden. Jeg så videoen uten å ha peiling på hva det handlet om og ble selvfølgelig veldig dårlig og sjokkert. ( Ikke se videoen! )

Lite ekkelt med de " sosiale bokmerker " som du finner rett over denne Hurtigsvar boksen. For der står det nemmelig
" Bli den første blant dine venner til å like dette " <-- Facebook..
Vis hele sitatet...
Det må da gå an å diskutere slike emner, uten at man er nødt til å se etter slike ting? En gammel klassekamerat døde i sommer, og jeg får stadigvis beskjed om å si HEI til han. Jeg ber ikke facebook slette personen av den grunn..
Folk tar selvmord "hele tiden". Det vet jeg. Men å se det...Det var bare for sykt. Jeg fikk tårer i øynene, begynte nesten å grine. Det var helt forjævlig rett og slett. Sykt.

Sånn på generelt grunnlag mener jeg at selvmord er egoistisk med tanke på de som er igjen osv, men jeg har forståelse for at det kan være vanskelig for mange. Og da spesielt de som ikke klarer seg sosialt i det hele tatt som denne fyren.

Stakkar fyr. Forferdelig at han valgte å streame det. Var vel et slags siste desperat rop om oppmerksomhet. Faen så sykt.
Sist endret av SikkoDude; 13. oktober 2010 kl. 00:28.
Fikk nettopp se noen bilder av hva som skjedde! Første bildet når han lå oppetter veggen var helt grusomt!! Skjønner ikke hva som får noen til å legge slike ting ut på nettet med tanken på det er kids og andre som ikke skal se slike bilder...
Jeg går ut ifra at denne personen mest sannsynelig hadde en form for manisk depressjon i tillegg til å ha asperger. Folk med diagnosen asperger har ofte andre diagnoser i tillegg. Han bodde vel også aleine utifra det jeg har forstått. Da er det ikke så lett å snakke om problemer eller å bli stoppet i å utføre en slik handling. Har selv diagnosen asperger/bipolar og det har hendt at jeg har gått lange perioder hvor jeg kunn har fokusert på det med livet å livets opphold som har resultert i at jeg også har vært suicidal. Takket være rasjonell tenkning å støtteapparat så kan det gå over.
Sitat av SikkoDude Vis innlegg
Sånn på generelt grunnlag mener jeg at selvmord er egoistisk med tanke på de som er igjen osv
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har noe å leve for. Bestevenninnen min tok livet sitt for 2 år siden, og jeg følger nok etter om ikke så lenge.

Vi hadde begge foreldre som brydde seg om oss, søsken og venner.
Dere skjønner lite, ingen forventer at noen skal skjønne.
Sitat av Wild Vis innlegg
Det er fordi du har noe å leve for. Bestevenninnen min tok livet sitt for 2 år siden, og jeg følger nok etter om ikke så lenge.

Vi hadde begge foreldre som brydde seg om oss, søsken og venner.
Dere skjønner lite, ingen forventer at noen skal skjønne.
Vis hele sitatet...
Moren din som lege burde vel ha antenner til å bry seg om sin familie. Det fins vel mange rare leger og Likevel så bør ikke du følge etter å ta selvmord. Aldri en god løsning.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Moren din som lege burde vel ha antenner til å bry seg om sin familie.
Vis hele sitatet...
Det har hun, men i alle fall 1 av døtrene hennes er en god skuespiller.
Hadde foreldrene våre den minste form for antenner hadde de aldri flyttet fra USA til Norge.
Amerikanere er ikke populære i Norge for å si det mildt.
Du får selv velge hvordan du tolker dette Wild, men jeg tenker at det kan være greit å skrive dette;

For vel nå 4 år siden tok den eldste sønnen til en god venninne av muttern livet sitt og etter denne hendelsen har livet til familien blitt snudd på hodet. Mora klandrer seg selv, i og med at hun spekulert i om en mulig skillsmisse med faren var grunnen, og det tok vel godt over ett år igjen før hun "kom" seg og fikk startet med arbeid/sosialt liv igjen. Enda sitter hun igjen med følelsen over å ha vært en dårlig mor, at hun burde sett etter signaler, og stiller seg stadig spørsmålet om det er hennes feil. For søstra sin del måtte hun ut av skolen ett år, og er nå livredd, men uhyre kjærlig, for sine to sønner.

Jeg mener selv at man bør være herre over eget liv, og om man virkelig ønsker å ta livet sitt, virkelig har prøvd å arbeide problemer - ja så kan man gjøre det. Var i ung alder (Vi snakker nå rundt 9-11 års alderen) faktisk inne på taken selv, hvorpå det gikk så langt at jeg mer eller mindre satt på kanten, klar til å hoppe, eller satt på rommet mitt med døra låst og en kniv mot strupen. Den dag i dag er probleme som var da løst, og jeg er overlykkelig over valget jeg tok, da med tanke på familie og selve livet generelt. Påkjenningene til iallefall det ene eksempelet jeg veit om er enormt, og fryktelig tungt. Dessuten er jeg nå livsnyter av beste sort, kunne ikke hatt det bedre.

Uansett, måtte denne personen som tok livet sitt finne fred hvor enn han måtte være.
Sist endret av Dibsent; 13. oktober 2010 kl. 03:49.
Sitat av Beis Vis innlegg
Du, som i meg (Beis) eller de som skrev innleggene?

Personlig ville jeg aldri oppfordret noen til å ta selvmord.

Btw, i dette tilfellet hadde fyr'n allerede intatt smertestillende i det han lagde tråden. Så jeg tror ikke kommentarene hadde så mye å si her.
Vis hele sitatet...
Mente de som gjorde det og helt generelt
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Du får selv velge hvordan du tolker dette Wild, men jeg tenker at det kan være greit å skrive dette;

For vel nå 4 år siden tok den eldste sønnen til en god venninne av muttern livet sitt og etter denne hendelsen har livet til familien blitt snudd på hodet. Mora klandrer seg selv, i og med at hun spekulert i om en mulig skillsmisse med faren var grunnen, og det tok vel godt over ett år igjen før hun "kom" seg og fikk startet med arbeid/sosialt liv igjen. Enda sitter hun igjen med følelsen over å ha vært en dårlig mor, at hun burde sett etter signaler, og stiller seg stadig spørsmålet om det er hennes feil. For søstra sin del måtte hun ut av skolen ett år, og er nå livredd, men uhyre kjærlig, for sine to sønner.

Jeg mener selv at man bør være herre over eget liv, og om man virkelig ønsker å ta livet sitt, virkelig har prøvd å arbeide problemer - ja så kan man gjøre det. Var i ung alder (Vi snakker nå rundt 9-11 års alderen) faktisk inne på taken selv, hvorpå det gikk så langt at jeg mer eller mindre satt på kanten, klar til å hoppe, eller satt på rommet mitt med døra låst og en kniv mot strupen. Den dag i dag er probleme som var da løst, og jeg er overlykkelig over valget jeg tok, da med tanke på familie og selve livet generelt. Påkjenningene til iallefall det ene eksempelet jeg veit om er enormt, og fryktelig tungt. Dessuten er jeg nå livsnyter av beste sort, kunne ikke hatt det bedre.

Uansett, måtte denne personen som tok livet sitt finne fred hvor enn han måtte være.
Vis hele sitatet...
Var selv suicidal i 10-12-års alderen.. Hadde vel mye å gjøre med mammas medisinmisbruk, generellt dysfunksjonell familie, og at jeg hadde fått nakkeskaden, og alle positivt relaterte aktiviteter ble tatt fra meg. Skal ikke mer til enn å fjerne det sosiale aspektet fra et menneske, for at en skal bli suicidal.

Heldigvis begikk jeg aldri selvmord, vet egentlig ikke hvorfor. Er vel en mest fordi jeg stiftet et bekjentskap som førte til at jeg kunne begynne å spille gitar, og at det nye bekjentskapet lærte meg mye om livet. Han var en jeg kunne snakke med om alt, en voksen person, men samtidig ikke forelder/autoritet. Jeg forble deprimert/nedstemt, men de suicidale tankene forsvant (så å si..) etter at jeg fikk en god venn, og etter at gitarspillinga gjorde at følte at jeg var god i noe jeg og. Har kun fortalt èn person om at jeg har vært suicidal (ikke den nevnte personen faktisk:P)... Når jeg tenker meg om, har vel dette vært enda en grunn til mitt rusmisbruk. sheeeet...
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Det er sykt det som ble skrevet innpå det svenske forumet. Jeg så litt av videoen, men klarer ikke å bli trist, eller at det går inn på meg på noen måte.. Det er ikke fordi at jeg er syk i hodet eller noe, men det bare er sånn.. Er ikke meningen å være kald eller noe.
Har også god forståelse for at dette går innpå enkelte her.
Vis hele sitatet...
Er slik selv.Har sett videoen,klart det var ekkelt, men blir ikke lei meg og trist fordet. Klarer ikke bry meg noe særlig egentlig, bare sånn jeg er
Sist endret av guppy; 13. oktober 2010 kl. 08:38.
vil det komme på vg? jeg sendte dem iallefall et tips om det.
Sist endret av AdolfCartman; 13. oktober 2010 kl. 09:41.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
vil det komme på vg? jeg sendte dem iallefall et tips om det.
Vis hele sitatet...

Nei. At det ikke er tatt opp i norsk presse enda er ikke fordi de ikke har fått det med seg, men fordi en av etikkreglene i norsk presse er å ikke lage saker på selvmord. Dette er blant annet pga risiko for "smittefare". Andre kan bli inspirert av de som har tatt livet sitt, måten det er gjort på osv.

Jeg studerer journalistikk selv, og lærte om dette faktisk bare for et par uker siden i presseetikk-undervisningen.

De få gangene de skriver om selvmord, eller om saker hvor noen for eksempel holder på å hoppe fra ei bru og lignende, så nevnes det ikke selvmord en eneste plass i teksten.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av duwd Vis innlegg
Er jeg unormal og "clint eastwood på innsiden" fordi jeg ikke begynner å grine når jeg ser noen henge seg?
Vettu hva som faktisk kunne fått meg til å grine? drittunger som ikke makter å forstå all faenskap som skjer ut i verden med mindre det foregår på livefeed og på "facern".
Vis hele sitatet...
Det er slikt som dette som får meg til å grine. Du er totalt u-ignorant og tenker ikke på andre enn deg selv.

Hvis en i din nærmeste familie døde, la oss si din mor. Ville du da tenkt "Jaja, tenk på alle de andre folkene som mister mødrene sine. No stress, lets move on".
Sannsynligvis ikke.

Hvis en i din nærmeste familie døde, la oss si din mor. Du ble ekstremt lei deg som følge av dette. Ville du da satt pris på om naboen din var totalt u-ignorant fordi at det er så mange andre barn som mister sin mor, så om du mister din så er det egentlig ganske ubetydelig.
Sannsynligvis ikke


Selvfølgelig ser det mye dritt i verden, men det er ikke alt vi hører om eller ser. Mye av det er også i fjerntliggende land. Dette er en hendelse som har skjedd i vårt naboland, av en 21 år gammel UNGDOM som gjorde alt live på internett, muligens uten å helt tenke over konsekvensene på grunn av hans diagnose.

At du og flere andre her kan si at dette er noe dere absolutt ikke bryr dere om, så ber jeg dere holde meningene deres for dere selv, da jeg syntes at dere er noen selvopptatte idioter som ikke tenker på andre enn dere selv.


Selv, så donerer jeg penger til Leger Uten Grenser. Jeg foreslår at du starter med det samme.
Sist endret av Kekurikekaka; 13. oktober 2010 kl. 10:16.
Sitat av Wild Vis innlegg
Det har hun, men i alle fall 1 av døtrene hennes er en god skuespiller.
Hadde foreldrene våre den minste form for antenner hadde de aldri flyttet fra USA til Norge.
Amerikanere er ikke populære i Norge for å si det mildt.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om at Amerikanere blir diskriminert i Norge, men det kan vel selvfølgelig skje.. Tror uansett det å være Amerikaner i Norge ikke er spesielt problematisk 99% av tia, om plassen dere bor på er fylt av mennesker som diskriminerer pga. det burde dere komme dere vekk derfra (lettere sagt enn gjort ofc).
Men uansett, tenk på hva et selvmord gjør med omgivelsene, familien, venner etc. Det er enormt destruerende, og bortkastet - ALLE mennesker som bor i et land med slik velstand som vi har har muligheten til å gjøre noe meningsfylt med livet sitt, på tross av at det selvfølgelig kan være vanskelig..

OT: Amerikanske damer er så utrolig hotte når de snakker sitt morsmål, jeg har en liten USA-chick-festisj etter min forrige kjæreste, som var fra Washington (men bosatt i Norge).
Nei kekurikekaka, det er faktisk dere som sutrer og griner om dette som er hyklere.
Hvorfor i alle dager skal en eneste svenske som valgte å ta livet sitt få mer fokus enn all de millioner som sulter, flyter fra krig, dør av barnesykdommer eller blir drept for meningene sine?
Det eneste som får dere til å reagere er tydeligvis at han er en ung, svensk mann på Internett. For å si det på en annen måte, noen dere kan identifisere dere med. Det gjør det ikke til noen viktig sak, det bare viser hvor lite dere bryr dere om folk dere ikke kan identifisere dere med.
For å si det på en annen måte, jeg har ikke sett en eneste tråd om hvordan Frankrike, ett av Europas viktigste og mest innflytelsesrike land, river ned over 300 rom-leire og tvangssender tusenvis av EU-borgere (som har sin fulle rett til å ferdes fritt i hele EU) ut av landet på bakgrunn av at de er ett "kriminelt folkeslag." Det er selvfølgelig ikke riktig å sammenligne disse to sakene, noen tusen stats- og rettighetløse flyktninger er jo mye vanskeligere å identifisere seg med, enn en sjuk 21år gammel svenske som valgte å ta sitt eget liv live på nettet. Det finnes tusenvis av saker som er mye viktigere, sykere og mer sjokkerende enn denne, men man kan ikke ta innover seg alt. Derfor er det hyklersk å gå til noe så banalt som ett selvmord, for så å klage på at folk ikke bryr seg.
Den verste dobbeltmoralen er dere som i en tråd roper på blod og henrettelser av kriminelle, men så fort en svenske velger å avslutte sitt eget liv så er det den største synd i verden og en helt ufattelig at folk kan være så grusomme og at noen ikke bryr seg.

Synd, trist, leit for de pårørende, men det er bare nok ett selvmord i rekken og fint lite å fyre seg opp over.
kekurikekaka, flott at du føler deg bedre etter å ha donert penger til Leger uten grenser, fortsett med det. Resten av innlegget er ikke spesielt rettet til deg.
Sist endret av Mith; 13. oktober 2010 kl. 10:59.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Det er sykt det som ble skrevet innpå det svenske forumet. Jeg så litt av videoen, men klarer ikke å bli trist, eller at det går inn på meg på noen måte.. Det er ikke fordi at jeg er syk i hodet eller noe, men det bare er sånn.. Er ikke meningen å være kald eller noe.
Har også god forståelse for at dette går innpå enkelte her.
Vis hele sitatet...
Følte akkuratt det samme! Leste tilogmed igjennom alle sidene i den tråden på flashback uten å kjenne noe som helst.

Så plutselig igår kveld, fant jeg en youtube-video han hadde kommentert på. Da plutselig kjente jeg det inni meg..

Øverste kommentar

Skrevet dagen før han forlot verden.

Må ha vært noe med musikken og videon å gjøre. Life goes too fast..
Sist endret av shonny; 13. oktober 2010 kl. 10:58.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei kekurikekaka, det er faktisk dere som sutrer og griner om dette som er hyklere.
Hvorfor i alle dager skal en eneste svenske som valgte å ta livet sitt få mer fokus enn all de millioner som sulter, flyter fra krig, dør av barnesykdommer eller blir drept for meningene sine?
Vis hele sitatet...
"En manns død er en tragedie, en million menneskers død er bare statistikk" -Stalin.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Var selv suicidal i 10-12-års alderen.. Hadde vel mye å gjøre med mammas medisinmisbruk, generellt dysfunksjonell familie, og at jeg hadde fått nakkeskaden, og alle positivt relaterte aktiviteter ble tatt fra meg. Skal ikke mer til enn å fjerne det sosiale aspektet fra et menneske, for at en skal bli suicidal.
Vis hele sitatet...
Der ser vi hvor enkelt det er å komme inn på tanken..
Godt å høre at det gikk rett vei for deg
Har aldri vært suicidal, jeg har aldri greid å forstå folk som vil gjøre det. Du kan jo gjøre hva som helst annet?
THE WORLD IS YOURS. Har ingen sett Scarface eller? Ikke at man skal forvente samme abisjoner av alle som Tony Montana hadde, men noe av meldingen som var i filmen?
Du kan gjøre hva faen du vil med livet ditt. Du kan velge å bli hatet, elsket, hva som helst du vil at folk skal tro om deg kan du få de til å tro om deg. Du kan være hvem du vil. Flytt til et nytt sted, lat som at du er den du akuratt vil være.

edit: Har ikke sett videoen til svensken som hang seg, bare lest innlegga til folka.
Sist endret av vedinhio; 13. oktober 2010 kl. 12:13.