Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  240 41635
Sitat av ticks Vis innlegg
13:45 - 14:05 er 20 minutter...
Vis hele sitatet...
Ja. Men han hang seg jo før noen varslet politet.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sorry, jeg leste galt. Virka som noen her mente politiet var for trege til å rykke ut. Jeg er klar over at han hang lengre enn 20 minutter.
Sist endret av ticks; 12. oktober 2010 kl. 14:18.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Husker ikke hva filmen het, men er ikke lenge siden jeg så en film om en som kidnappet mennesker og koblet de opp mot en maskin som drepte personen fortere og fortere jo flere som var inne på hjemmesiden hans og så på denne personen dø, noe som ble gjort tydelig for alle som "deltok". Og det antallet økte fort. Ikke langt fra virkeligheten det desverre.
Vis hele sitatet...
Jeg så filmen Untraceable i går kveld.. http://www.imdb.com/title/tt0880578/ Tipper det er den du mener Don Veto?
Tydeligvis KAN sånt hende i virkligheten ja... Selvmord presentert 'live' på forum er IKKE god underholdning....
Streamen er tatt ned. Takk Gud for det.
Sitat av woff Vis innlegg
Jeg så filmen Untraceable i går kveld.. http://www.imdb.com/title/tt0880578/ Tipper det er den du mener Don Veto?
Tydeligvis KAN sånt hende i virkligheten ja... Selvmord presentert 'live' på forum er IKKE god underholdning....
Vis hele sitatet...
Det var den jeg tenkte på ja Er nok mer virkelighetsnær enn mange kanskje liker å tro..
Sitat av olaPola Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Æsj fysj, så forjævla sykt!!
Om man ser hvor mange ganger denne tråden er lest, så ser man at død å tragedier er noe som "fenger" nysgjerrigheten vår. Ufattelig tragisk at personer som han, ikke får hjelp.

Men hvordan skal man bestemme at en person trenger hjelp, før han viser tegn på psykiske problemer?
Ingen tvil om at denne karen hadde problemer...
Det er laget "minne" side til han på facebook. http://www.facebook.com/#!/pages/RIP...61744600511701

Hvis det er noen som er interresert i den.
saa det selv, saa selve videoen :O, noen som linket den paa 4chan,
Blir trist av at så unge sjeler velger å ende livet. Han kunne ha gjort så mye, men han valgte den letteste veien.

Hvil i fred
Sitat av olaPola Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nyheten om at en svensk mann tok livet sitt på webcam, sprer seg som ild i tørt gress. Jeg fant en tråd om det på Documenting Reality, som du linket til
Sykt at noen kan ta livet så useriøst.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Sykt at noen kan ta livet så useriøst.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke useriøsiteten til livet det går på, kjære deg.
Jada, bare prat nedlatende til meg du.

Han hadde muligens en sterk autisme.
Veldig ustabil/emosjonell.

Har du noe å komme med?
Sist endret av Hoksalon; 12. oktober 2010 kl. 16:14.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Sykt at noen kan ta livet så useriøst.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Jada, bare prat nedlatende til meg du.

Han hadde muligens en sterk autisme.
Veldig ustabil/emosjonell.

Har du noe å komme med?
Vis hele sitatet...
Vel, det er nå likevel ikke det at han tok livet useriøst, heller stikk motsatt.

Tror du han tenkte "I dag vil jeg henge meg, det hadde vært morsomt!", for så å gjøre det, eller noe i duren av at "Dette er jeg lei av, jeg er ensom, har problemer med å omgås folk og pga det deprimert, derfor avslutter jeg det hele nå"?

Hvorfor han gjorde det på en livestream er nå heller vanskelig å si, men jeg tror nok absolutt han så seriøsiteten i å ta sitt eget liv.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Jada, bare prat nedlatende til meg du.

Han hadde muligens en sterk autisme.
Veldig ustabil/emosjonell.

Har du noe å komme med?
Vis hele sitatet...
han HADDE han eksisterer ikke lenger. Så er jævlig sjukt at sånt skjer, men faen en eller annen ustabil jævel må gjøre noe sånt når verden er full av sykdommer , fordommer og hat. De der på flashback er vel vandt med trolls med tanke på hvor mange " jeg vil ta selvmord " tråd det er der. Dessverre så kan det hende det er ende noen sjuke hoder der ute som funderer på akkurat å gjøre det samme, han ville jo at døden hans skulle bli publisert på webcam og på nettet, så det her er jo max fucked up O_o
Her er litt greit lesestoff om det tabubelagte emnet selvmord.

Synes det blir feil å si at han tar livet useriøst. Har man slitt med problemer hele livet, er terskelen for selvmord mye lavere. Han det gjelder her hadde Aspergers Syndrom.
Dette er både tragisk og makabert, det er klart.

Men mens mange syns dette er en kjempesak og veldig viktig, joiner jeg de andre 6 millliarder menneskene på jorda og lever mitt liv som normalt videre. Selvmord og ekshibisjonisme har ekstistert like lenge som mennesker, og at dette puttes i et nytt format over internett er jo for så vidt ingen stor eller underlig sak.

Personer med Aspergers mangler jo i de aller fleste tilfeller evnen til å være emptatisk for, og/eller sosialere seg med resten av menneskene i samfunnet. Jeg tror og mener derfor at mye av depresjonen skyldes det at de selv forstår at de ikke er sosialt flinke.
Sist endret av bronsky; 12. oktober 2010 kl. 16:32.
De har tydeligvis stoppet å streame.
Det rare er hvordan LurifaxFlux virket så bestemt på å gjøre dette, samtidig som han ville publisere prosessen live, og omtrent la folk prøve å få han til å ombestemme seg, og pøse på med overlegne "troll!" kommentarer. Poenget mitt er at han må ha forutsett det på en måte. Det hele virker veldig planlagt, men han ville ikke gjøre det i ensomhet. Han ville gjøre noe utav det, kanskje som et rop om hjelp, men også kanskje bare for å bli latt merke til.

Til en viss grad klarer jeg å sette meg inn i hans tankegang, men det er noe som skurrer...
Det gjorde et sterkt inntrykk på meg at han under hengingen ikke gjorde noe som helst forsøk på å redde seg inn igjen. Det er jo ofte slik at de som henger seg angrer og prøver å stoppe akten underveis (det er vel naturinstinkt som slår inn når man blir kvalt?) Denne mannen var nok veldig deprimert, og jeg har egentlig mer sympati med alle de som fortsatt lever og er deprimerte, men som ikke får hjelp, enn med denne mannen. Han hadde det tydeligvis vondt.

Istedenfor å krangle om hvem som reagerer feil på at noen advarer om, og faktisk henger seg på Internett, så kan vel folket ta seg fem minutter for å tenke igjennom om de kanskje kjenner noen i en lignende situasjon. Internett er og blir et useriøst sted, så å påstå at noen har reagert feil i denne situasjonen synes jeg blir feil. Det er nok de som stod ham nærmere som kunne gjort mer, og det lenge før det kom så langt.

Red.: hvorfor han gjorde det live er vel ikke noe stort mysterium. Han var ensom, hadde ingen å dele tankene og følelsene sine med, og dette var tydeligvis noe han la stor vekt på. Ved å henge seg live kunne han gjøre et sterkt inntrykk på hundretusener av mennesker, og det ville også gjøre et sterkt inntrykk på hans nærmeste. Han sørget for at han ble husket. Kanskje også en advarsel om at folk burde være mer var på at disse problemene er høyst reelle. En slags solidarisk akt på vegne av hans medlidende.
Sist endret av gulunderstrek; 12. oktober 2010 kl. 17:01.
Nja asså jag mår inte så jätte dåligt idag, men grejen är den att jag har varit självmordsbenägen det senaste halvåret men det har alltid varit en så läskig grej att ta livet av sig som du kanske kan förstå...
Vis hele sitatet...
Har alltid känt att jag vill publicera mitt självmord haha
Vis hele sitatet...
.......................
Sist endret av shonny; 12. oktober 2010 kl. 17:28.
Har sett videoen og må si at jeg synes at jeg håper at de som svarte i tråden mens han fremdeles var i live ikke har det bra nå.. Ut ifra det jeg vet så er vell Flashback et relativt ''profesjonelt'' forum på lik linje som nFF? Og det er vell ikke ofte på et såpass profesjonelt forum at noen poster sin egen selvmordserklæring. Og når noen gjør det så bør ikke første reaksjon være ''Jævla loser''. Hvis noen hadde gjordt det her på nFF så regner jeg med at de fleste ville gjordt noe annet enn å brøle: ''Ja heng i vei ditt jævla troll'' og ''Gå å dø''.

Hvem vet, Hadde de vært litt mer supportive så kunne han kansje vært i live...

Vil i fred Marcus Jannes.
Sist endret av Quix; 12. oktober 2010 kl. 19:10.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Hvem vet, Hadde de vært litt mer supportive så kunne han kansje vært i live..
Vis hele sitatet...
Tviler veldig sterkt på det. Gutten hadde allerede bestemt seg. For en uke siden postet han et innlegg på facebook og spurte om noen hadde et tau, det endte med at en av hans venner sa han kunne bruke en nettverkskabel isteden. Allerede da burde det ha varslet noen lamper hos enkelte.
Han sa jo selv at han nesten måtte gjøre det snart fordi han begynte å få ''kalde føtter''. Dette kunne jo kansje vært pga. de få som var litt supportive og prøvde å hindre i stedenfor å oppmuntre..
Rakk faktisk å lese en tråd i dag tidlig her på forumet som en dude postet før det ble slettet. Han snakket noe om å ta livet sitt og noe sånt å at noen må stoppe han ish.. Men som sagt det ble slettet, kanskje troll kanskje ikke
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Scanor551 Vis innlegg
Rakk faktisk å lese en tråd i dag tidlig her på forumet som en dude postet før det ble slettet. Han snakket noe om å ta livet sitt og noe sånt å at noen må stoppe han ish.. Men som sagt det ble slettet, kanskje troll kanskje ikke
Vis hele sitatet...
Og om det kommer sånne trådet på dette forumet, så takk gud for at den blir slettet.

Om en person forteller at han har lyst å ta selvmord live på et forum, så er det ofte et skrik om oppmerksomhet. Om man da sletter tråden slik at de ikke får denne oppmerksomheten, så tror jeg det er større sannsynlighet for at det ikke vil skje noe dumt som det skjedde i denne saken.

Selv om karen var bestemt på å ta selvmord, så tror jeg kanskje at han ikke hadde gjort det om Flashback slettet forumtråden. Dette var tydeligvis et skrik om oppmerksomhet. Han fortalte selv at han ikke hadde mange venner.
Om han ikke hadde fått denne oppmerksomheten, så tror jeg det ville ha vært et bedre utfall.

Han ville kanskje ha gjort det senere, men da var det ihvertfall litt ekstra tid til å tenke over greia og kanskje noen hadde lagt merke til noe unormalt ved han.

Til informasjon (kan ikke editere):

SELVMORD
Ved Asperger syndrom forekommer selvmordsforsøk eller fullbyrdet selvmord både under depresjon og som spontane og ofte for omgivelsene, helt ubegripelige handlinger som nærmest kan beskrives som impulshandlinger.

Mange med Asperger tenker sannsynligvis oftere og mer intenst på døden, og på den konkrete muligheten for selvmord. Noen grubler over livets mening på en mer intens måte enn de fleste. De forsøker å finne svarene i skjønnlitteraturen, eller oftere i filosofi og religion.
Noen med Asperger syndrom snakker stadig om selvmord på en barnslig truende måte eller svært konkret måte, og synes ikke å mene noe alvorlig med det de sier. De kan bli ytterst forbauset om hvis andre mennesker viser uro, og bekymrer seg. Hvis man kan avlede selvmordstanker eller snakk om selvmord ved bare å begynne å snakke om noe annet, kan man ved Asperger syndrom vanligvis gå ut i fra at det ikke finnes alvorlige hensikter. Her er det viktig ha stor klinisk erfaring.
Vis hele sitatet...
Kan lese mer her: http://olemerethe.piczo.com/?g=26980517&cr=7
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Flere enn meg som går å tenker på Marcus? :/
Jeg syntes det er så forferdelig for jeg veit at folk som har Aspergers ofte har problemer med å forstå ironi.
Jeg skjønner at de som sa "feiging" of "bare gjør det" trodde det var trolling, men jeg tror Marcus kunne blitt stoppa om han ble svart seriøst.
Han sa han var i tvil og at han hadde et godt liv. Det er så vondt å tenke på

Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Sykt at noen kan ta livet så useriøst.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke helt det han gjorde?
Vet dere hva som er verst? På T-skjorta hans står det "Just DO it"
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Vet dere hva som er verst? På T-skjorta hans står det "Just DO it"
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du mene at det er det verste?
Kanskje ikke det verste, men ekkelt iallefall
Shit! Jeg trudde det var bare kødd for å få oppmerksomhet elns!
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Vet dere hva som er verst? På T-skjorta hans står det "Just DO it"
Vis hele sitatet...
Er ikke det en helt vanlig Nike t-skjorte da?
Sitat av shonny Vis innlegg
Tviler veldig sterkt på det. Gutten hadde allerede bestemt seg. For en uke siden postet han et innlegg på facebook og spurte om noen hadde et tau, det endte med at en av hans venner sa han kunne bruke en nettverkskabel isteden. Allerede da burde det ha varslet noen lamper hos enkelte.
Vis hele sitatet...
Og nettverkskabel ble det..
Sitat av StiSko Vis innlegg
Er ikke det en helt vanlig Nike t-skjorte da?
Vis hele sitatet...
Jo,men tenk over det da... Hva betyr "just do it"?
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jo,men tenk over det da... Hva betyr "just do it"?
Vis hele sitatet...
Det betyr "bare gjør det" direkte oversatt. Hvis du vet om en hemmelig underbetydning av denne setningen så gjerne fortell. Det er en helt vanlig t-skjorte som enormt mange andre bruker. Til og med Zac Efron bruker slike, det betyr for all del ikke at han skal ta selvmord av den grunn. Jeg tror t-skjorten var bare en random t-skjorte egentlig, og jeg tror ikke han planla å bruke akkurat den t-skjorten akkurat den dagen han skulle ta selvmord.

Det er uansett alltid trist å se slike ting, og jeg må si meg enig i det Gulunderstrek sa tidligere i tråden.
Ikke gidd å lag et stor baluba ut av dette. Jeg mente bare at det kanskje var en underbetydning med t-skjorta hans.
Det er du som lager stort "baluba" over en t-skjorte. Jeg bare sa at t-skjorten mest sannsynlig bare var et tilfeldig t-skjortevalg, og at det ikke hadde noe med selve selvmordet å gjøre.
At ingen på falshback tok det seriøst... Stakars....
Rest In Peace, og håper du får det bedre i himmelen og neste liv... Sorry at jeg ikke var der og fikk sagt i fra...

RIP
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Mistenker at T-skjorta var ganske nøye valgt til anledningen :/
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er du som lager stort "baluba" over en t-skjorte. Jeg bare sa at t-skjorten mest sannsynlig bare var et tilfeldig t-skjortevalg, og at det ikke hadde noe med selve selvmordet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jo,jeg tror t-skjorta hadde noe med det å gjøre. Ring han å spørr.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jo,men tenk over det da... Hva betyr "just do it"?
Vis hele sitatet...
Jeg ser veldig godt poenget ditt, men man kan umulig vite om det var "planlagt" eller om han var en "moteløve". Men innrømmer at i denne settingen er jeg ganske usikker selv.

En utrolig trist sak forøvrig.
Sist endret av StiSko; 12. oktober 2010 kl. 20:46.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av StiSko Vis innlegg
Jeg ser veldig godt poenget ditt, men man kan umulig vite om det var "planlagt" eller om han var en "moteløve". Men innrømmer at i denne settingen er jeg ganske usikker selv.
Vis hele sitatet...
Gutten ville vise døden din til alle, tror liksom han var typen til å planlegge den t-skjorta.
Men jævlig trist uansett. Han lider ikke mer, men jeg tenker på familien hans :/ huff
Dette er jo faen meg sykt. Lurer på hva som kunne drive en fyr som tilsynelatende hadde et fint liv (utifra det som stod på flashback) til dette her. Det som er mest trist er at alle ble så og si ufrivillige tilskuere uten en eneste mulighet til å hjelpe stakkaren før det var for sent. Desverre er det for mange som troller med dette og roper ulv uten å mene det, og da blir ikke slike ting tatt seriøst.

Angående t-skjorten tror jeg nok ikke det var tilfeldig, han er nok typen til å tenke på det og prøve å legge sin siste ironiske touch på sin tilværelse her, sykt som det er... Håper han er på et bedre sted nå, syntes synd på alle venner, familie og bekjente som fikk se kompisen/broren/sønnen sin ta livet sitt på en så tragisk måte!
Desverre er det for mange som troller med dette og roper ulv uten å mene det, og da blir ikke slike ting tatt seriøst.

Helt enig, tragisk. Er jo flere å flere tilfeller vi hører om at folk kommer med trusler om å sprenge fly bombe bygninger etc. Det som gjør denne tragedien helt ufattelig tragisk er jo:

1. Han poster det på flashback
2. Han svarer på trollene
3. Ingen tror på han
4. Politet tror på det MEN DE ER FUCKINGS "sry" ikke mer enn 2 min sene.
Hva faen 2 minutter.

Og det tok litt over 2 timer fra han posta det til politiet var der. Bra politiarbeid, dog 2 min sene.

Hvil i fred
Sitat av MannY Vis innlegg
Dette er jo faen meg sykt. Lurer på hva som kunne drive en fyr som tilsynelatende hadde et fint liv (utifra det som stod på flashback) til dette her.
Vis hele sitatet...
Du kan ha alle de materielle godene i verden, men har du aspergers syndrom, er deprimert og der er ingen du kan vende deg til, da har du på ingen måte et godt liv, og selvmord, dog tragisk, er ikke særlig sykt.

Husk at mennesker er sosiale. Dette utgjør essensen av vår tilværelse. Tar du dette ifra et individ så er det lite annet som utgjør noen verdi.
Sist endret av gulunderstrek; 12. oktober 2010 kl. 22:09.
Fikk virkelig vondt i meg da jeg leste hva som ble sagt på hans siste facebook innlegg. Kan ikke fårestille meg hvordan de som kommenterte følte seg og tenkte da han skrev det. Jeg tror de neste dagene kommer til å bli litt tyngre mtp. at dette faktisk kunne vært en felles Freak...
Ikke for å være slem på noen som helst måte, men selv føler jeg dette er vondt om hjertet. Kan en mod. avslutte tråden? Føler det er ufattelig trist hver gang denne tråden popper opp på forsiden, takk.
I second that. Kjenner jeg sitter å skjelver veldig her..
Hva skal man forvente? At alle tar dette dønn seriøst? Jeg er sikker på at i 98% av alle tilfellene så er det bare en patetisk jævel som vil ha litt oppmerksomhet.
Jeg vil ikke klandre de som kom med negativ feedback på innlegget hans. De oppfattet det mest sannsynelig som bare bullshit, og det er helt forståelig.