Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1904
Sitter her med ca 1g Hawaiian som jeg tenkte å konsumere i nærmeste fremtid.

http://bildr.no/thumb/700343.jpeg

Har spist denne soppen noen ganger før og hver gang bæder jeg like mye på smaken den avgir...
Noen som kan anbefale en metode som gjør soppen lettere å få ned ?
du kan forsovet lage te av den, det er vel den vanligste metoden og trippen blir like heavy, du kan også lage deg en skive me nugatti og bare legge den oppå og knaske i vei, alt funker forsovet.
Det at jeg kunne lage te av den ante jeg. Har bare laget te av norsk flein før så var litt usikker Gjøres på akkurat samme måte ?

Det med pålegg var nytt for meg. Hørtes jo faktisk ganske digg ut, får bare håpe det ikke ødelegger smaken på pålegget i nærmeste fremtid etter trippen

Flere forslag ?
De selger gelatin-kapsler i de fleste helsekost-butikker.
Sitat av MrBean Vis innlegg
De selger gelatin-kapsler i de fleste helsekost-butikker.
Vis hele sitatet...
Jaha, hvor lang tid tar det før de brytes ned sånn ca?
Og hvor mye får man plass til i en kapsel?
Ca. 15 minutter
Hvor mye du får plass til er jeg ikke sikker på, prøv å klipp opp soppen godt ihvertfall.
Det er vanlige store gelatin-kapsler.
Sist endret av MrBean; 9. august 2010 kl. 15:36.
Stemmer, får ta meg en tur på Sunkost og se hva de har der da ^^
Lag te på det. Knus det ganske smått, la det ligge i nykokt vann i 15-20 minutter og så sil av all soppen før du drikker det. Slipper unna mye av den jævlige smaken da.
Helt klart den beste måten å innta sopp på.
Sitat av Ɖexter Vis innlegg
Har spist denne soppen noen ganger før og hver gang bæder jeg like mye på smaken den avgir...
Vis hele sitatet...
No pain no gain?

Spis soppen, og pust kun med munnen mens du tygger.
Svelg så uten å smake (uten å la det komme luft i nesa), og sleng nedpå med sterk saft eller brus.

Works 4 me
No pain no gain?
Vis hele sitatet...
sant så sant ;D
ArbeidsledigProletar
Ikke direkte on-topic, men relatert, er det noen her som kan forklare hvorfor det bare smaker jævligere og jævligere for hver gang?
Første gang helt greit, men siste gang så var det brekninger inne i bildet.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ikke direkte on-topic, men relatert, er det noen her som kan forklare hvorfor det bare smaker jævligere og jævligere for hver gang?
Første gang helt greit, men siste gang så var det brekninger inne i bildet.
Vis hele sitatet...
Aldri inntatt sopp, men tror det kan ha noe med psyken å gjøre.
Kanskje fordi du forbereder deg på drittsmaken fordi du er klar over at det smaker huggorm. Du er forberedt på at drittsmaken skal fylle kjeften din.
Sist endret av zhpongl; 13. august 2010 kl. 01:49.
Jeg har funnet ut at det er bedre om du har sjokoladesaus på soppen. Det maskerer smaken, og soppen sklir ned på høykant!
Nesten..
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av pÝv Vis innlegg
Jeg har funnet ut at det er bedre om du har sjokoladesaus på soppen. Det maskerer smaken, og soppen sklir ned på høykant!
Nesten..
Vis hele sitatet...
Enda bedre, dypp sopp i sjokolade og legg i kjøleskapet!

"Kan jeg by på en sjokoladeglasert fleinsopp?"
Sist endret av lex123; 13. august 2010 kl. 03:03.