Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 187456
Er litt skeptisk til at denne tråden blir noe særlig aktiv, men jeg lager den uansett..
Denne tråden er rettet til den gruppa som røyker cannabis eller andre stoffer, jeg er litt nysgjerrig på hva slags yrker dere har. Passer dere til det stereotypiske bildet som dere fleste har hørt, eller er det personer i denne delen av forumet som har god jobb med god lønn. Eller jobber dere med utdanning og har store fremtidsvisjoner. Eller har dere null planer, og prioriterer rus for å si det litt slemt.
Viss dere ikke ønsker så trenger dere ikke å skrive noe detaljert om hva dere driver med.

Jeg begynner enkelt. Driver med utdanning, er for øyeblikket usikker på hva slags muligheter jeg skal benytte meg av i fremtiden. Gå litt i detaljer viss tråden ikke dør med en gang...

Litt usikker på om tråden passer her, admin får flytte den viss h*n ønsker..
Sist endret av sneipen; 6. mai 2010 kl. 14:00.
Bachelor-grad i Sosionomi
Har hatt friår (jobbet på bensinstasjon :P) , gikk før det andre året på vgs. Begynner på påbygg til høsten og regner med det går fint

Amfetamin, Hasj og div andre ting innimellom
Sist endret av 0bs; 6. mai 2010 kl. 14:01.
Jobber som Gitarlærer, på et kultursenter
Tjener helt greit første økta, og tjener egentlig ganske godt når andre økta kommer.
Jeg er også usikker på hva jeg skal gjøre i fremtiden, har vel ungdomskrisa om det er noe som heter det(?) Hehe.
Har en liten "pause" fra alt, jobber ikke mye, men har hvertfall en jobb

Hasj, Amfetamin, og prøver noe nytt om det virker lovende
Sist endret av KakeFrans; 6. mai 2010 kl. 14:03.
Hasj, noen ganger. Utdanner meg til å bli lærer. Tidligere jobbet jeg i barnehage, og da ble det naturlig nok mindre av den slags.
Nå bruker jeg ikke noe særlig ulovlige rusmidler for tiden, og har heller aldri vært noen storforbruker av drugs, men jeg jobber som key account manager i mediebransjen. Tar helsefaglig utdannelse på deltid.
røyker fra tidlig på dagen til sent på kvelden. nå har jeg kurs med nav fra 9-3 hver dag for å få lappen til bil :P så budbilsjåfør etter detleser mye psykologi,filosofi. skal bli psykolog rundt 40 år's alderenjobbet siden jeg var 13/14 år men røyk på en smell i 18/19 års alderen da jeg ikke orket jobben mere,siden da har det blitt av og på jobber.
Går 2. året realfag. Sommerjobb på asylmottak og senere legeutdanning, forhåpentligvis=) Hasj og flein når det ikke er for mye skolestress.
Både jobber og studerer. Jobber cirka 3 kvelder i uka som bartender og studerer Data på dagtid. Målet sånn det ser ut nå er en master i informasjonssikkerhet, eller så hopper jeg over til matematikk etter bachelor-grad i data. Men akkurat det får jeg se på når jeg kommer så langt God lønn etter endt studie er ønskelig ja
Tror ikke folk flest kan se at jeg nyter andre ting enn sigg og alkohol, prøver å hode det litt sånn under radaren egentlig. Så er nok ingen stereotyp stoner, selv om jeg digger stonerulturen hvis man kan kalle det det.
Jobbet før som systemadministrator og røykte hasj og gikk på mange andre stoffer.
Nå er jeg Ufør og har sluttet og røyke og bruker heller ikke hasj lenger. Men derimot medisiner som er A preparat.
Fagbrev Platearbeider. Fast jobb.
En høyst interessant tråd!

Selv er jeg stillasmontør som tar en joint når det passer meg, på fritiden selvfølgelig.
Dette er en midlertidig jobb jeg egentlig bare skal ha frem til høsten.

Da skal jeg fortsette på studiene mine innen kjemi.
Er litt usikker på akkurat hvordan jeg skal gå frem, men det blir muligens 2 år i lære + teknisk fagskole eller studere videre på universitet.
Har ennå en stund på å bestemme meg.
Jobber der jeg er med det jeg får. (vert bartender, servitør, barista, make-up artist, vaskedame, skuespiller, danser, kleskonsulent, selskapsdame, kunst-selger, video-utleier, rekvisitør, tattoo-designer bare for å nevne noe)
Ellers bruker jeg livet på å reise og oppleve nye steder, mennesker og kulturer.

weed, flein, dinitrogenoksid, salvia, LSD, men har mange ting jeg vil teste i tillegg til dette.
bra tråd sneipen,vi trengte en slike her på nff.

edit; kan legge til at jeg ikke nyter annet en alkohol, og har heller aldri prøvd andre stoffer, men hvis canabis blir legalisert her i norge så tenker jeg at jeg skal prøve det.

jeg jobber som trikker offshore.
Sist endret av random40348; 6. mai 2010 kl. 14:21.
Jobber for tiden som salgsmedarbeider, har ikke tatt lærlingtiden min ennå, så har vurdert og ta den i høst for og så få fagbrev, begynte og jobbe fast rett etter skolen og har hatt 3-4 jobber siden den gang, trives helt greit med det. ;-)
Hasj, ofte, ser heller ikke "stoner'ish" ut, så ingen stereotyp stoner i den grunn.
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Jobber for tiden som forsikringsrådgiver for et av de største forsikringsselskapene i norge.

Røyker til tider litt weed og ser ikke noe problem med det.
Sitat av Frende Vis innlegg
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Vis hele sitatet...
Halvsløv, småbaggy klesstil; mellomlangt hår?
Jeg arbeider som avdelingsleder, men går nå til en daglig leder stilling. Har vært i arbeidsmarkedet siden jeg var 15 år, og har ingen utdannelse utover VGS.

Har røyket Cannabis i godt og vel 10 år, og har gjort dette daglig de siste årene. Ellers så er jeg jo glad i kokain, men dette er noe som jeg tar ytterst sjeldent, og som jeg ikke har tatt i det hele tatt de to siste årene. Andre ulovlige rusmidler benytter jeg meg ikke av.
Sitat av Frende Vis innlegg
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Vis hele sitatet...
Folk har ofte spurt meg om jeg har røyka fordi jeg bruker hatt. Noen har til om med spurt om jeg selger. Ser ikke veldig "stoner" ut av utseende, det er visst hatten som gjør det
Jobber i fargehandel og røyker rev hver dag. Kundebehandlingen er en lek, men hoderegning blir jeg grinete av. Starter på historie til høsten.
Har vært en storforbruker av cannabis i mangen år nå, men nå for tiden er det sjeldent med røyking.

Har mitt eget firma som driver å importerer veteran biler.
Jobber som industrimaler offshore. Når jeg er hjemme nyter jeg gjerne litt narkotikum, hovedsaklig hasj og alkohol, men sopp og LSD forekommer også en gang i blandt. Jeg tjener godt med penger, og ruser meg kun på fritiden, men fritid, det er noe vi offshorearbeidere har nok av.
Lærling IKT-faget om en måneds tid, nå IKT på skole. Skal utdanne meg videre innen spillprogrammering, eller annet i den duren.

Nattings en gang i blandt, da jeg til tider sliter veldig med søvnproblemer.
Bruker cannabis aktivt, og koser meg en gang i blandt med visse utvalgte stimulanter og psykedelika (typen 1-2 ganger i måneden).

Har fagbrev som service-elektroniker, og jobber som teknisk konsulent. Tjener vel bra i forhold til utdannelse, erfaring og alder.
glad i en god marihuana joint, og det er flere rundtom der jeg har jobbet som mener det samme.
er barne&ungdomsarbeider, og flere lærere og andre i mitt yrke deler denne lidenskapen.
Bachelor Kjemi
Ferskvare medarbeider

Drikker hardt, prøvd cannabis ved forskjellige anledninger, men ikke noe jeg har så veldig sansen for,
sopp og LSD derimot
Har lyst til å utforske mer psykedelika
Jobber for tiden i dagligvarebutikk, men skal studere biologi (etterhvert botanikk) til høsten. Har testet ut mye rart opp gjennom årene, men har etterhvert siktet meg inn på cannabis og psykedelika.
Røyker daglig cannabis. Utdannet elektriker. Jobber som daglig leder og skal begynne på bachelor til høsten. Har ingen problemer med å utføre jobb og sosiale eventer uten cannabis men bruken skal betydelig ned når school`s up
Driver for tiden på med en bachelor i Finans, er litt usikker på om jeg vil fullføre derimot, arbeidsmulighetene etter endt studie er ikke slik som jeg trodde. Vurdere en utdanning innen historie eller journalistikk.

Vil si jeg er en perioderøyker, hvor jeg da røyker en del over en uke. Er åpen for det meste, men mest intressert i psykedelika, selv om jeg aldri har prøvd noen sterke stoffer.

Interessant tråd
Sist endret av Snoisses; 6. mai 2010 kl. 17:21.
føler jeg fyller kravene til en vandrende klisje her, men det får nå så være :P jeg er kunstner, innimellom musiker, og forfatter en gang i blant. Uutgitt, såklart, men lever med håpet Har et tidvis stort forbruk av cannabis. Nå for tiden går det i bøtter og spann med vin

Har også vært bortpå speed, valium, salvia og hawaiian baby woodrose seeds. Speed er noe dritt som jeg fraråder alle. Det samme gjelder valium. Salvia var ikke det helt store, HBW gav ikke den helt store turen, før jeg røykte en rev i tillegg. Da ble det for mye av det gode.
Jobber i barnehage og spiller poker, røkt weed i vel 2 år, så ofte anledninga byr seg. Er også interessert i psykedelika, uten å ha tatt skrittet dit enda.
IKT lærling på første året. Prøver samtidig å ta allmennfagelig påbyggning som privatist ved siden av jobb

Brukt mye cannabis og sentralstimulerende stoffer oppgjennom, men har nå lagt det på hyllen
Lager vinduer, mens jeg sparer penger for å bli ferdig med mastergrad innen musikk (gitar). Så blir det vel musikklærer + diverse bandprosjekter.

Har vært borti en del sentralstimulerende midler tidligere, men føler meg ferdig med det, siden jeg ikke synes det er verdt det. Nå røyker jeg bare, med et par måneders mellomrom. Og spiser sopp et par ganger i året.
Lastebil Mekaniker med Fagbrev.

Røykermarijuana igrunn når det skulle passe men mest i helgene.

Aldri prøv noe annet en marijuana.
Ganske interessant dette, virker som flesteparten som driver med dette har tatt/tar yrkesfaglig utdanning.
Er det mer slikt innenfor disse retningene på VGS? Der jeg forstår at mange begynner..
-Driver ikke med noe slikt selv btw!
Det er nok ikke usannsynlig at det er mer utbredt rusbruk på yrkesfag enn allmenn, hvis man går ut fra at din utdannelse henger sammen med dine foreldres utdannelse og at gutta på golvet bruker mer rus enn de med høyere utdannelse.

Ellers er studenter på universiteter og høyskoler også rimelig godt representert på statistikken over cannabisbrukere, og der vil jeg tippe at de som studerer samfunn eller kultur har ett høyere forbruk enn feks. realfagstudentene. Det er dog bare antagelser utifra personlig erfaring og stereotyper. Men dette blir offtopic, sorry.
Sist endret av Mith; 6. mai 2010 kl. 20:43.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For tiden selvstendig næringsdrivende lystekniker, men jeg jobber så mye i et konserthus at man kunne vel kalt det 100% stilling.
Røyker en god del, så og si hver dag. Ikke noe "super-stoning", men det blir jo ofte 1-3 jointer om dagen. Jobber som kokk ved Peppes Pizza på flyplassen.
Sist endret av Prognisse; 6. mai 2010 kl. 20:49.
Røyker 1-2 ganger i måneden. Skal studere statsvitenskap til høsten. Arbeidsledig etter 6 jævlige måneder som nattevakt på 7/11 midt i Oslo.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er nok ikke usannsynlig at det er mer utbredt rusbruk på yrkesfag enn allmenn, hvis man går ut fra at din utdannelse henger sammen med dine foreldres utdannelse og at gutta på golvet bruker mer rus enn de med høyere utdannelse.
Vis hele sitatet...
Min erfaring sier det motsatte. Stemmer også her at det er de på yrkesfag som bruker mest rusmiddel, men at det er hasj eller andre ulovlige rusmiddler det går i stemmer ikke her hos meg ihvertfall. Det varierer sikkert fra sted til sted.

Jaja, jeg går nå ihvertfall siste året på videregående, så jeg blir støttet av statens lånekasse ennå. Gleder meg til å begynne på universitet.
Sist endret av Reply_to; 6. mai 2010 kl. 21:03.
Jobber fulltid i en dagligvareforretning.

Foretrekker mdma/knips og kola, men har prøvd div annet rart.
Jeg jobber som sveiser/rørlegger innen subsea fabrication.
Har vel egentlig sluttet å ruse meg nå, som jeg har sagt mange ganger før
Men det er vel stort sett substanser av psykedelisk art som er av interesse fremover.
Jeg har ingen formell utdanning etter tiendeklasse, men har, det til tross, "sløst bort" noen år på allmennfag. Jeg er ikke så altfor interessert i å spesifisere hva jobben min går ut på, men det er ufaglært og middels tungt arbeid. Lønnen er ikke så altfor høy iforhold til hva mange andre tjener, men jeg klarer meg fint. Røyker sporadisk nå og da, men må ærlig innrømme at det er en aktivitet som bare ser ut til å bli mindre og mindre attraktiv med årene.
Sist endret av gulunderstrek; 6. mai 2010 kl. 23:14.
Jeg har et lite friår og jobber fulltid i en optikerforretning. Er ikke optiker, men hjelper kunder med innfatninger, sliper glass, linseopplæringer o.l.

Til høsten skal jeg begynne på lektorutdanningen i språkfag. Røyker weed med ujevne mellomrom, ved siden av det gode gamle rusmiddelet alkohol. Røyker for å slappe av etter en hektisk uke, på nach, sånne ting. De fleste jeg kjenner som røyker er studenter.
Daglig Cannabis nyter og tar meg gjerne noe flein nor viterstid er på veg. Jobber som Bilmekaniker og er glad i jobben, mye pga folka jeg jobber med selvfølgeli Skal gå skole neste år, pluss deltidsjobb der jeg jobber fulltid nå. Har ikke lyst å være i verkstaden heile livet!
Jobber som logistikk ansvarlig i en postordrebedrift røyker en gang eller 2 i uka. Prøvd mye rart men stort sett bare weed jeg har likt. Cola ga meg blant annet mega noia og en kjempekræsj hver gang etterpå.
Ikke lag dette til en for/mot-legaliseringstråd plox. De er det nok av på forumet.

Halvferdig lærerstudent som drikker for mye og røyker weed når det passer seg sånn.
Så sjokkerende at helt vanlige mennesker i vanlige jobber konsumerer narkotiske stoffer (not). Hva trodde dere? At alle så ut som space-aliens?

Jeg studerer, og slaver i to jobber ved siden av. Står opp klokka 6, og er hjemme klokken 23 hver natt. Det er et helvetes slit. Tjener ok, men er jo student så penga forsvinner fort. Orker nok ikke leve så lenge til lenger.

Ser desverre vanvittig normal ut. Går med "vanlig-A4-menneske"-kostyme for at ingen skal vite at jeg er en space-alien.
"Sort får i hvite klær", eller hva det nå enn heter....
Studerer Spilldesign og jobber som servitør vedsiden av