Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 72348
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Hm, hvordan ketamin kommer høyere opp på "fysisk skade"-skalaen enn løsemidler, tobakk og amfetamin er for meg et stort mysterium. Edit: ganske off-topic, men.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det har noe til å gjøre med "Olney's Lesions", han testet ut ketamine (PCP og MK801 også) på rotter og så at rottene begynte å få 'hull' (vakuoler) i hjernen. Men når han stoppet å gi rottene stoff, var alt reverset.

Men dette virket ikke med andre dyr (aper, og det har aldrig vært et dokumentert sak med en menneske)



Har sjekket rundt, det står at du kan få problemer med blæren dinn
Pluss minnen dinn... Men det gjør masse stoff
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crashwangdoodle Vis innlegg
Jeg tror det har noe til å gjøre med "Olney's Lesions", han testet ut ketamine (PCP og MK801 også) på rotter og så at rottene begynte å få 'hull' (vakuoler) i hjernen. Men når han stoppet å gi rottene stoff, var alt reverset.
Vis hele sitatet...
Vakuoler? Du mener vel heller lesjoner. Det er ganske riktig blitt spekulert på om NMDA-antagonister kan føre til lesjoner kalt Olney's Lesions; det er påvist slike i dyreforsøk, men det er hittil ingen beviser for at dette skjer hos mennesker.

Edit: Det er riktig som du sier, det ble påvist vakuoler, som senere førte til irreversible lesjoner.
Sist endret av exocytose; 9. mai 2010 kl. 16:28.
Studien som ligger bak det bildet har en noe merkelig måte å beregne fysisk skadevirkning. Det virker som de går utifra at alle som skyter noe gjør det på junkie-måten, med sprøytedeling og AIDS. Ketamin-brukere bruker det veldig sjelden på junkie-måten. Kokain er et annet eksempel som kommer langt, langt høyere opp fordi det er mulig å skyte det. At det er veldig få som faktisk gjør det tar de ikke forbehold for på noen måte i studien.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Siden ketamin er nevnt her lurere jeg på en ting.
Jeg har hørt at en ultra-lav dose ketamin kan senke opiat toleranse. Er det noen som vet om det er riktig?
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Det er nok heller motsatt. En lav dose ketamin vil ikke ha noe å si for opioidtoleranse, men det påvirker det opioide system, og i større doser er det faktisk påvist at det binder seg til myreseptorer.
Sitat av sum_user Vis innlegg
Personlig vil jeg heller si at denne tråden dro meg et godt steg unna heroin.
Vis hele sitatet...
Samme her.
Viste overhode ikke at det var så sinnssykt
xtapolapocetl: Etter en uke-halvannen med sporadisk inntak av ketamin nesten hver eneste dag så følte ikke jeg meg særlig til lags. Spesielt syrligheten merkes godt, helt fra nesegangene til blæren, magen, urinrøret, ja, hvor enn du måtte finne på å kunne svi i fordøyelsessystemet kommer det mest sannsynlig til å svi.

Men nei, jeg synes ikke det overgår ikke en skikkelig knallert på speed med påfølgende 3 dager i helvete og vekttap og forbrenning av en annen verden. Dog, de skadene ketamin gjør later til å være mer på interne organer, og i mye større grad vanskelig å reparere, spesielt om man ødelegger blæren sin av det.

Sitat av Tothep Vis innlegg
Siden ketamin er nevnt her lurere jeg på en ting.
Jeg har hørt at en ultra-lav dose ketamin kan senke opiat toleranse. Er det noen som vet om det er riktig?
Vis hele sitatet...
Har sett dette i praksis. Å kombinere ketamin (15mg nasalt?) og heroin gjorde vedkommende utrolig mye mer stein. Jeg setter knappen på synergi fremfor reduksjon av toleranse her.
Jeg har stor erfaring med heroin selv, gått på den shitten i nesten 2år :/ orka ikke lese hele posten atm, men lurer dere på noe er det bare å spørre.
Sitat av Totalli Vis innlegg
Jeg har stor erfaring med heroin selv, gått på den shitten i nesten 2år :/ orka ikke lese hele posten atm, men lurer dere på noe er det bare å spørre.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hvorfor/hvordan du begynte med heroin? Hvordan er synet ditt på stoffet? Hvordan er hverdagen din nå i forhold til før du begynte med heroin?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var gansge avhengig av dop i 3-5årsperiode hvor det toppet seg i fjor hvor jeg valgte å legge alle kortene på bordet for familien. Ble litt balulba, men fikk meget god støtte av familien og behandlingsapparatet. Ble behandlet på Ryen DPS en gang i uken med psykiater hvor jeg fikk veldig god hjelp og er idag nesten helt rusfri med untatt av en liten sprek i ny og ne. Skal slutte med det også veldig snart siden jeg begynner i jobb om noen uker som konsulent i IT bransjen med svært gode betingelser og lønn. Så jeg føler det er nå eller aldri for meg. Denne gyldne muligheten må jeg ta godt vare på.. Anyways, det var min lille historie(PS; Bruker ikke subutex/subuxone eller metadon)
Først, unnskylder jeg meg for at jeg drar tråden enda mer bort fra heroinen.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
xtapolapocetl: Etter en uke-halvannen med sporadisk inntak av ketamin nesten hver eneste dag så følte ikke jeg meg særlig til lags. Spesielt syrligheten merkes godt, helt fra nesegangene til blæren, magen, urinrøret, ja, hvor enn du måtte finne på å kunne svi i fordøyelsessystemet kommer det mest sannsynlig til å svi.
Vis hele sitatet...
Da må det nesten være pga at du snorta det(jeg gjetter på det), jeg har hatt uker der jeg brukte moderat til store mengder hver dag, og da satt jeg sprøyta intramuskulært. Eneste ettereffekten jeg kan kjenne meg igjen med er det med urinrøret, det kunne svi når jeg latet vannet. (Trenger vel ikke si hvorfor jeg definitivt IKKE hadde svie i nesen)
Og jeg beklager videre, men må jo svare på spørsmålet
Sitat av h4llik Vis innlegg
Da må det nesten være pga at du snorta det(jeg gjetter på det), jeg har hatt uker der jeg brukte moderat til store mengder hver dag, og da satt jeg sprøyta intramuskulært. Eneste ettereffekten jeg kan kjenne meg igjen med er det med urinrøret, det kunne svi når jeg latet vannet. (Trenger vel ikke si hvorfor jeg definitivt IKKE hadde svie i nesen)
Vis hele sitatet...
Dette kan absolutt være, men jeg har ikke opplevd lignende av andre stoffer som går i nesen. Kroppen er jo selvfølgelig ikke glad i noe som er så jævla syrlig, og det kan såklart få mange indirekte konsekvenser...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
En bekjent av meg skøyt en halv bag heroin i går, å ble liggende å klø intenst i 5-6 timer før personen sovnet av. Personen er ikke spesielt tolerant til stoffet, men er heller ikke førstegangsbruker.

Hva er grunnen til kløe i heroinrus?
Er det noe man kan gjøre for å forhindre kløen?
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Før trodde man at kløen skyldtes histaminfrigjøring fra mastceller i huden, men det har blitt tilbakevist ved at forskjellige opioider, som fentanyl, gir kløe, men uten å føre til frigjøring av histamin. Histaminantagonister har heller aldri vist seg å være effektivt. Sannsynligvis er myreseptoren ansvarlig (reseptoren der "vanlige" opioider binder seg, som f.eks. morfin), siden de andre opioidreseptorene ikke fører til kløe ved stimulering og fordi myreseptorantagonisten (blokkerer reseptoren) nalokson motvirker kløe.

Så nei, det er ikke særlig å gjøre med det, foruten å gi nalokson, men som også vil forhindre rusen. Du kan jo gi ham en histaminantagonist og si at det hjelper; kanskje han tror deg og placeboeffekten slipper til.
Takk exocytose. Skal gi personen en sitron og si det fjerner kløen. Hater heroin ass... weæææhj

Livet har gått i bølgedaler siden sist exo, så blir nok ikke trhiem med det første. Er i Oslo og prøver å overleve her for øyeblikket, prøver og finne meg boplass vekk herfra nå, og etter det blir det prioritering back on zentrack
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. august 2010 kl. 16:35.
Jeg har søkt opp doseringer på erowid, men det gjelder jo ren heroin og gjennomsnittlig gateheroin i Oslo er vell ganske lav hvis man skal sammenligne de. Så nå spør jeg dere der ute som skyter heroin.

Hvor store doseringer bruker dere? Før tolleranse? Etter tolleranse og hvor mange dagers daglig bruk? Jeg har brukt heroin daglig i rundt 10 dager nå, og lurer på hvor mye grensen kan pushes. Jeg startet med og dele opp en bag i 3-4 doseringer, men tar de nå i 2 doseringer, men på kveldene bruker jeg og sette ganske ofte for og bli skikkelig stein jeg og kjæresten min for det er så godt og ligge å kose heroinstein å snakke ut om alt. I går skøyt vi opp ett halvt gram fordelt på 2 personer iløpet av kanskje 4 timer, tilslutt sovnet vi av.

Hvor går grensa? Jeg er forsiktig og tester ut dopet i svake doseringer hvis jeg har fått tak i ny type. Jeg liker best den mørke rocken som er i Oslo nå for tiden, men er lettere og få tak i den lyse rocken som også er god (av det jeg har smakt).
Wikipedia sier at grensa går ved 375mg. Har dog hørt om plata-narkomane som har dødd av overdose på 300mg. Det spørs veldig hvor reint stoff du har, og hvis du ikke gjør en analyse er det risikabelt å bruke for mye.
Sitat av heroline Vis innlegg
Jeg har søkt opp doseringer på erowid, men det gjelder jo ren heroin og gjennomsnittlig gateheroin i Oslo er vell ganske lav hvis man skal sammenligne de. Så nå spør jeg dere der ute som skyter heroin.

Hvor store doseringer bruker dere? Før tolleranse? Etter tolleranse og hvor mange dagers daglig bruk? Jeg har brukt heroin daglig i rundt 10 dager nå, og lurer på hvor mye grensen kan pushes. Jeg startet med og dele opp en bag i 3-4 doseringer, men tar de nå i 2 doseringer, men på kveldene bruker jeg og sette ganske ofte for og bli skikkelig stein jeg og kjæresten min for det er så godt og ligge å kose heroinstein å snakke ut om alt. I går skøyt vi opp ett halvt gram fordelt på 2 personer iløpet av kanskje 4 timer, tilslutt sovnet vi av.

Hvor går grensa? Jeg er forsiktig og tester ut dopet i svake doseringer hvis jeg har fått tak i ny type. Jeg liker best den mørke rocken som er i Oslo nå for tiden, men er lettere og få tak i den lyse rocken som også er god (av det jeg har smakt).
Vis hele sitatet...
Et råd som kommer til å glede deg(og kjæresten) resten av livet: Slutt!
Det kommer ingen ting bra ut av heroin, Man blir avhenig, hver dag er et helve**, du tar overdose og dør.

No offence, men best å slutte
Sitat av heroline Vis innlegg
Jeg har søkt opp doseringer på erowid, men det gjelder jo ren heroin og gjennomsnittlig gateheroin i Oslo er vell ganske lav hvis man skal sammenligne de. Så nå spør jeg dere der ute som skyter heroin.

Hvor store doseringer bruker dere? Før tolleranse? Etter tolleranse og hvor mange dagers daglig bruk? Jeg har brukt heroin daglig i rundt 10 dager nå, og lurer på hvor mye grensen kan pushes. Jeg startet med og dele opp en bag i 3-4 doseringer, men tar de nå i 2 doseringer, men på kveldene bruker jeg og sette ganske ofte for og bli skikkelig stein jeg og kjæresten min for det er så godt og ligge å kose heroinstein å snakke ut om alt. I går skøyt vi opp ett halvt gram fordelt på 2 personer iløpet av kanskje 4 timer, tilslutt sovnet vi av.

Hvor går grensa? Jeg er forsiktig og tester ut dopet i svake doseringer hvis jeg har fått tak i ny type. Jeg liker best den mørke rocken som er i Oslo nå for tiden, men er lettere og få tak i den lyse rocken som også er god (av det jeg har smakt).
Vis hele sitatet...


Hvis du har brukt dop i 10 dager nå, så burde du ta det med ro i ett par uker. Er ikke noe gøy når du blir hekta, ja jeg vet det er jævlig godt! Har selv vært hekta i rundt 5 år før, ikke mye morro å våkne grisedårlig.. Har brukt sinnsykt med kr på den driten der.
Sist endret av Dodecha; 9. august 2010 kl. 02:41. Grunn: Pris/tilgjengelighet
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Wikipedia sier at grensa går ved 375mg. Har dog hørt om plata-narkomane som har dødd av overdose på 300mg. Det spørs veldig hvor reint stoff du har, og hvis du ikke gjør en analyse er det risikabelt å bruke for mye.
Vis hele sitatet...
Altså jeg skulle tro at vis du har 300mg som ikke er rein, så har du ikke 300mg alikevel, da er det mange mg med dritt inni der istedenfor.

Det jeg mener er at jeg tror ikke wikipedia har beregnet seg frem til ei grense med noe utblanda stoff?
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Altså jeg skulle tro at vis du har 300mg som ikke er rein, så har du ikke 300mg alikevel, da er det mange mg med dritt inni der istedenfor.

Det jeg mener er at jeg tror ikke wikipedia har beregnet seg frem til ei grense med noe utblanda stoff?
Vis hele sitatet...
Wikipedia hendviser nok til pure renhet ja.
Jeg har selv brukt heroin i over ett år nå, uten noen \"problemer\". Det er mitt håp at i fremtiden vil flere mennesker være i stand til å bruke opiater under å ødelegge livene sine, slik dette fantastiske stoffet kan vende tilbake til hva det var/er: Naturens magiske medesin og middel for spirituell oppvåkning.
Sitat av FreedomAnarchy Vis innlegg
Jeg har selv brukt heroin i over ett år nå, uten noen \"problemer\". Det er mitt håp at i fremtiden vil flere mennesker være i stand til å bruke opiater under å ødelegge livene sine, slik dette fantastiske stoffet kan vende tilbake til hva det var/er: Naturens magiske medesin og middel for spirituell oppvåkning.
Vis hele sitatet...
Herregud, du har ikke litt problemer heller?
ArbeidsledigProletar
Sitat av FreedomAnarchy Vis innlegg
Jeg har selv brukt heroin i over ett år nå, uten noen \"problemer\". Det er mitt håp at i fremtiden vil flere mennesker være i stand til å bruke opiater under å ødelegge livene sine, slik dette fantastiske stoffet kan vende tilbake til hva det var/er: Naturens magiske medesin og middel for spirituell oppvåkning.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, "spirituell oppvåkning" på heroin?
Du burde prøve deg på no psykedelia, lurer på hva du vil kalle denne "oppvåkningen".
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ærlig talt, \"spirituell oppvåkning\" på heroin?
Du burde prøve deg på no psykedelia, lurer på hva du vil kalle denne \"oppvåkningen\".
Vis hele sitatet...
Psykadelia har aldri gitt meg annet enn barnSlige og latterlige halliser og komplett naive og ubrukelige ideer. Psykadelia kan være brukbart i psykiatri siden det absolutt nullstiller hjernen og gjør påfølgt terapi enklere, men jeg oppnådde intet spirituelt.
Opiater derimot er så nær det buddhistiske konseptet av nirvana eller atman man kan komme på noe \"stoff\". Et øyeblikk av null behov, null lyst og komplett ro over \"hva er\".
ArbeidsledigProletar
Er helt uenig i det meste, men denne diskusjonen er helt off-topic. Og uten videre erfaring med et så sterkt opiat som heroin, så kommer jeg nok til kort.

Og det jeg mente med det var at, her avslutter man denne diskusjonen og går til topic. Kanskje lage en tråd med nettopp dette emnet?
Sist endret av Batabusa; 9. august 2010 kl. 20:45.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Er helt uenig i det meste, men denne diskusjonen er helt off-topic. Og uten videre erfaring med et så sterkt opiat som heroin, så kommer jeg nok til kort.

Og det jeg mente med det var at, her avslutter man denne diskusjonen og går til topic. Kanskje lage en tråd med nettopp dette emnet?
Vis hele sitatet...
Hvilket emne? Psykadelua versus Opiater? Eller de positive effektene av opiater?
Hvorfor i helvette skal du sammenlikne psykedelika og opiater? Det er vel ikke sammenlignbart i det hele tatt.

EDIT: Måtte le litt nå; Psykadelua. Høres ut som ei heks i en skog eller noe Er du høy nå du kanskje?
Sist endret av Totskalle; 9. august 2010 kl. 22:45.
Det at det ikke er mange på freakforum som skriver om heroin, eller ikke bruker det offentlig er vel bare nok et eksempel på at Hasj ikke er et "trappetrinns dop" ...

Men når jeg tenker meg om, så er jo alle andre stoffer nevnt med flere navn her, så kanskje konklusjonen min ikke var korrekt ^^,
Sist endret av zub_Zer0; 9. august 2010 kl. 23:00.
Jeg skjønner personlig heller ikke dette de snakker om "opptrappings-dop". At det går fra hasj, litt sterkere hasj, noen linjer, litt E, noen sterkere linjer, litt benzo på nedtur, salvia, prøve LSD, og bla bla bla faens bla til man til slutt ender opp med heroin. Det er så tullete å tenke sånn for rusen er så forskjellig på forskjellige typer rusmidler/legemidler.

Det er vel individuelt hva man liker, kommer over og har lyst til å prøve. Bare fordi man går med på å ta en blås med noen kompiser betyr ikke nåla i armen om noen år.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvorfor i helvette skal du sammenlikne psykedelika og opiater? Det er vel ikke sammenlignbart i det hele tatt.

EDIT: Måtte le litt nå; Psykadelua. Høres ut som ei heks i en skog eller noe Er du høy nå du kanskje?
Vis hele sitatet...
Håper det ikke er meg du skriker til? Jeg er ny her Jeg sammenligner dem ikke, men lurte på hvorfor han/henne gjorde det. Hele konseptet å sammenligne NOEN typer rusmidler er latterlig.

Jeg er ikke høy nå (kan man si man er \"høy\" på opiater? Alltid lurt på det...)
Har ikke rørt det på flere uker, har ikke følt behovet. Men snart tenker jeg meg en liten smakebit Holder god avstand mellom hver gang, det er nøkkelen.

Det at det ikke er mange på freakforum som skriver om heroin, eller ikke bruker det offentlig er vel bare nok et eksempel på at Hasj ikke er et \"trappetrinns dop\" ...

Men når jeg tenker meg om, så er jo alle andre stoffer nevnt med flere navn her, så kanskje konklusjonen min ikke var korrekt ^^,
Vis hele sitatet...
Hehe, merkelig nok tror jeg ikke på hasj som trappetrinn dop, mens jeg gjerne ser anti-depressive som et trappetrinn mot hasj. De fleste tror på løgnene om heroin, ELLER de kjenner folk som har blitt ødelagt av det og har vett nok, ELLER de har for mye å tape.
Sitat av FreedomAnarchy Vis innlegg
Psykadelia kan være brukbart i psykiatri siden det absolutt nullstiller hjernen og gjør påfølgt terapi enklere, men jeg oppnådde intet spirituelt.
Vis hele sitatet...
Du, det er en veldig vesentlig forskjell på psykedelika, psykoleptika og psykoanaleptika.

Les litt om de forskjellige der før du blander og roter til deg mer feil info. Hvis du prøver å behandle for eksempel en schizofren pasient med psykedelika, så kan du vente deg hele hjemmet slaktet og smurt utover veggene. Mens psykoleptika og psykoanaleptika er medisinene man gir til pasienter i psykiatrien

Sitat av FreedomAnarchy Vis innlegg
Jeg er ikke høy nå (kan man si man er \"høy\" på opiater? Alltid lurt på det...)
Har ikke rørt det på flere uker, har ikke følt behovet. Men snart tenker jeg meg en liten smakebit Holder god avstand mellom hver gang, det er nøkkelen.
Vis hele sitatet...
Har hørt folk si det. Jeg ville ikke brukt det ordet though, påvirket av "-substans" er mye bedre å si.
Sist endret av Totskalle; 9. august 2010 kl. 23:32.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Du, det er en veldig vesentlig forskjell på psykedelika, psykoleptika og psykoanaleptika.
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke at man ikke kan bruke psykedelika i psykiatrien. Psykiatri er ikke kun behandling av schizofreni, og hvem vet hva man kan oppnå med visse psykedeliske stoffer hvis vi fikk forsket nok på det?
Sitat av fetter Vis innlegg
Det betyr ikke at man ikke kan bruke psykedelika i psykiatrien. Psykiatri er ikke kun behandling av schizofreni, og hvem vet hva man kan oppnå med visse psykedeliske stoffer hvis vi fikk forsket nok på det?
Vis hele sitatet...
Skal jeg ramse opp hver og eneste psykiske lidelse som fins da eller? Det var et eskempel. De fleste psykedelika er enten så giftige eller psykoaktive at det er direkte farlig og gi det til en pasient med en psyksik lidelse, enten det er depresjon, tvangstanker, schizofreni eller hva som helst.

Og dette ER forsket på, og for lengst lagt på hyllen. LSD har lenge blitt prøvd ut på pasienter med forskjellige lidelser, det ble avsluttet på seksti-tallet. Og en haug av psykoaktive stoffer blir forsket på i dag også. MDMA for eksempel blir prøvd ut på personer med post-traumatisk stress syndrom og folk med angst lidelser.
ArbeidsledigProletar
Sitat av FreedomAnarchy Vis innlegg
Håper det ikke er meg du skriker til? Jeg er ny her Jeg sammenligner dem ikke, men lurte på hvorfor han/henne gjorde det. Hele konseptet å sammenligne NOEN typer rusmidler er latterlig.
Vis hele sitatet...
Poenget var spirituell oppvåkning som du kalte det, downers (cannabis, hvis du kaller det en downer, er selvfølgelig ett av antageligvis flere unntak her) har veldig lite spirituelt ved seg for meg.

Har vanskelig for å se at heroin kan ha noen spirituelle verdier i det hele tatt, men hvis du sier det så.
De eventuelle virtuelle hallusinasjonene man kan få av cannabis kan vel umulig sammenliknes med DMT, LSD, Psilocybin og andre ordentlige psykedelika
På de jeg kjenner som har vært borti heroin så virker det som om de skjemmes bare ved å tenke på det.
Minusen er et tema som dør fort om det kommer opp, etterfulgt av stillhet og lite øyekontakt.
Så at det ikke blir mye diskutert på forum forstår jeg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
De eventuelle virtuelle hallusinasjonene man kan få av cannabis kan vel umulig sammenliknes med DMT, LSD, Psilocybin og andre ordentlige psykedelika
Vis hele sitatet...
Dermed var det i den grad man kaller cannabis en downer (kan jo kalles begge deler, men tanke på balance av virkestoffer i strain) ett unntak, altså, psykedelia. Andre downers, meh.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Skal jeg ramse opp hver og eneste psykiske lidelse som fins da eller? Det var et eskempel. De fleste psykedelika er enten så giftige eller psykoaktive at det er direkte farlig og gi det til en pasient med en psyksik lidelse, enten det er depresjon, tvangstanker, schizofreni eller hva som helst.

Og dette ER forsket på, og for lengst lagt på hyllen. LSD har lenge blitt prøvd ut på pasienter med forskjellige lidelser, det ble avsluttet på seksti-tallet. Og en haug av psykoaktive stoffer blir forsket på i dag også. MDMA for eksempel blir prøvd ut på personer med post-traumatisk stress syndrom og folk med angst lidelser.
Vis hele sitatet...
Nå beveger vi oss en smule off-topic, men jeg føler for å understreke at
forskning på bruk av psykedelika i behandlig av lidelser som konvensjonelle metoder har begrenset effekt på er fremdeles i live.

Toksisiteten på psykedelika er svært lav, det er rapportert om tilfeller der folk har intatt store mengder LSD: All eight were reported to have snorted at least two "lines" (rows of powder measuring approximately 3 x 4 x 30 mm) of [LSD]
En mengde som tilsvarer flere hundre kraftige brukerdoser som endte opp på sykehuset, alle 8 personene ble utskrevet 48 timer senere, oppfølgingen et år senere avslørte ingen varige mén.
Til sammenligning kan man ta 10 gram paracetamol (20x500mg tabletter) og dø av leverskader og indre blødninger.
Sist endret av Dodecha; 10. august 2010 kl. 02:19.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg skjønner personlig heller ikke dette de snakker om "opptrappings-dop". At det går fra hasj, litt sterkere hasj, noen linjer, litt E, noen sterkere linjer, litt benzo på nedtur, salvia, prøve LSD, og bla bla bla faens bla til man til slutt ender opp med heroin. Det er så tullete å tenke sånn for rusen er så forskjellig på forskjellige typer rusmidler/legemidler.

Det er vel individuelt hva man liker, kommer over og har lyst til å prøve. Bare fordi man går med på å ta en blås med noen kompiser betyr ikke nåla i armen om noen år.
Vis hele sitatet...
Nei betyr ikke det, men den norske staten har jo gjort det sånn at har man først begynt å røyke hasj er man innenfor gruppen "narkomane" og får akkurat samme straffer som for å røyke heroin, stoffene dukker opp ved forskjellige annledninger, man prøver det, så likte man det, eksperimenterer med et annet stoff, og til slutt prøver man heroin som man da liker så godt at livet ender opp der.
Men med straffene og andre rammer i samfunnet vårt, så er det slik at når man først røyker hasj, så gjør man på en måte ikke noe værre ved å røyke heroin.

Selvfølgelig er det verre, men veien dit er kort. Veldig kort. I Oslo vil jeg si det er lettere å få tak i heroin enn hasj. Det sier jo litt... Norsk narkotikapolitikk er heelt på trynet!

Og til du som lurte på maks dose, så vet jeg om folk som setter 500mg norsk gate heroin. Men med ren heroin vil det tilsvare kanskje 50mg, er totalt blandet ut, helt på trynet hvor mye blandet ut dette greiene er.
Sist endret av Lunar; 10. august 2010 kl. 14:17.
Oslo er en av jordas verste byer sånn sett, ingen hemmelighet det. Jeg handler ikke på gata så skal ikke uttale meg om noe rundt det, men støtter den at man hele tiden vil søke sterkere rus og få erfaring. Men likevel er det feil og legge skylden, hele og alene direkte på cannabis. Noe de fleste utenforstående gjør, du gjør ikke det (ikke sånn ment altså).
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Poenget var spirituell oppvåkning som du kalte det, downers (cannabis, hvis du kaller det en downer, er selvfølgelig ett av antageligvis flere unntak her) har veldig lite spirituelt ved seg for meg.

Har vanskelig for å se at heroin kan ha noen spirituelle verdier i det hele tatt, men hvis du sier det så.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke hvis \"jeg sier det så\"! Think for yourself Hva jeg prøvde å implisere er at jeg ser ikke på heroin som et skittent middel (jeg kan ikke se for meg noe mer skittent rusmiddel enn alkohol, altså bakterier), men som et middel som er et //introspektivt// middel (til forskjell fra f.eks speed som er ekstrovert) og kan hjelpe til med å løse problemer, filosofere og oppnå, om enn ikke annet, et øyeblikk med komplett stillhet.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå beveger vi oss en smule off-topic, men jeg føler for å understreke at
forskning på bruk av psykedelika i behandlig av lidelser som konvensjonelle metoder har begrenset effekt på er fremdeles i live.

Toksisiteten på psykedelika er svært lav, det er rapportert om tilfeller der folk har intatt store mengder LSD: All eight were reported to have snorted at least two \"lines\" (rows of powder measuring approximately 3 x 4 x 30 mm) of [LSD]
En mengde som tilsvarer flere hundre kraftige brukerdoser som endte opp på sykehuset, alle 8 personene ble utskrevet 48 timer senere, oppfølgingen et år senere avslørte ingen varige mén.
Til sammenligning kan man ta 10 gram paracetamol (20x500mg tabletter) og dø av leverskader og indre blødninger.
Vis hele sitatet...
Hm, mye av mitt poeng her (selv om jeg ikke hadde noe fakta å støtte meg på annet enn en kjennskap til Leary). Altså, for å fornye og omforme hjernen/sinnet, må man først GÅ UT av sinnet ditt.

Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Nei betyr ikke det, men den norske staten har jo gjort det sånn at har man først begynt å røyke hasj er man innenfor gruppen \"narkomane\" og får akkurat samme straffer som for å røyke heroin, stoffene dukker opp ved forskjellige annledninger, man prøver det, så likte man det, eksperimenterer med et annet stoff, og til slutt prøver man heroin som man da liker så godt at livet ender opp der.
Men med straffene og andre rammer i samfunnet vårt, så er det slik at når man først røyker hasj, så gjør man på en måte ikke noe værre ved å røyke heroin.

Selvfølgelig er det verre, men veien dit er kort. Veldig kort. I Oslo vil jeg si det er lettere å få tak i heroin enn hasj. Det sier jo litt... Norsk narkotikapolitikk er heelt på trynet!

Og til du som lurte på maks dose, så vet jeg om folk som setter 500mg norsk gate heroin. Men med ren heroin vil det tilsvare kanskje 50mg, er totalt blandet ut, helt på trynet hvor mye blandet ut dette greiene er.
Vis hele sitatet...
Det er ikke den norske staten som har gjort dette, men et mye større apparat. Men poenget ditt er godt, om enn annet gammelt, for å kjøpe hasj må man oppsøke en heroin-selger.

Med maks dose høres 500mg ganske mye ut for EN dose. Da skal man ha en høy toleranse. For jeg antar du snakker om ETT skudd, og ikke en dags bruk.
Det er ikke den norske staten som har gjort dette, men et mye større apparat. Men poenget ditt er godt, om enn annet gammelt, for å kjøpe hasj må man oppsøke en heroin-selger.

Med maks dose høres 500mg ganske mye ut for EN dose. Da skal man ha en høy toleranse. For jeg antar du snakker om ETT skudd, og ikke en dags bruk.
Vis hele sitatet...

Det er sant, men styresmaktene er det hvertfall, kan de ikke ha oss som slaver i vanlig jobb har de oss som slaver under tunge rusmidler og tjener mye penger på det og. Jeg har ingen tall å vise till utenom litt logikk. (Forresten, har dere sett zeitgeist dokumentarene? Viss ikke last ned!)

500mg er latterlig mye ja, men heroinen på gata her i oslo er ikke mange prosentene, maks 20% på en god dag. Vanligvis antar jeg 10-15% om ikke mindre.

Og egentlig et halvt gram i et skudd er ikke bare en gang jeg har sett, men fler. Nå er dette ganske tunge rusmisbrukere, men allikevel.
En dame jeg kjenner satt 1,5g ca til sammen i låret(I.M) før hun fikk funk, dette sier mye om kvalitet som er ute å går. Dette skulle vært en overdose uansett, folk selger kardemomme, make-up, alt mulig som kan oppføre seg på samme måte eller se likt ut.

Men nok om det, jeg trur problemene hadde forsvunnet med tiden hadde heroin blitt reseptbelagt og cannabis "legalisert", altså at de ikke straffer brukere som blir tatt med brukerdoser o.l.

Jeg trur mye av rekruteringsproblemet vil falle bort etterhvert da. Men jeg må løpe.. cya
Sist endret av Lunar; 11. august 2010 kl. 17:13.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Kanskje for di som bruker heroin ikke er oppegående nokk til å skrive her??????.
Vis hele sitatet...
kjente en type som bruke dette jeg,kunne fint sitti her på forumet han,var i vanlig full jobb og alt,bare litt fjern til tider

dessverre død nå etter å ha kommet tilbake fra avrusning og gått på en OD

blander dere dette med tobakk og sånn når dere røuyker det eller er det sånn sølvpapir over varme og suge som gjelder
Sist endret av downer; 18. september 2010 kl. 09:02.
Har fått IV Heroin to ganger. En gang i 2007 og en gang i 2009. En sinnsvak rus/glede.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Oslo er en av jordas verste byer sånn sett, ingen hemmelighet det. ....
Vis hele sitatet...
..har du vært utenfor Norges grenser?
Ikke spør så jævlig dumt.
▼ ... over et år senere ... ▼
sitter og leser og humrer her... har selv vært mye av og på junkiskjøret og har nettopp begynnt med subuxone... .. heroin er et helt sykt stoff og den indre trippen det er å være stein kan ikke beskrives, veien mot å bli blohekta ei heller og avrusninga, for ikke å snakke om den.... gjør - meg hvertfall - så følsom overfor ALT... alle sansene, alt tres inn i kroppen med en styrke og kraft den ikke klarer å håndtere, på en eller annen mystisk måte

forøvrig tror jeg dette med rekruttering og legalisering er nøkkelord... legaliser hasj og sett alle nåværende junkiser opp på all den heroinen de måtte ønske, så vil stoffet etter kort tid "forsvinne"...
Selvfølgelig er det folk som bruker Heroin her på freak også. Men jeg tror ikke det er noe de fleste roper høyest ut om, for å si det slik. For min del har jeg prøvd Smack en gang (nasalt), og det holdt. Ellers kun Oxycontin og Subutex. Ingen av disse kan måle seg med rusen av Heroin. Men ikke faen om det er verdt det, etter min mening. Jeg har andre ting å gjøre enn å ligge grisestein på sofaen og gå glipp av halve livet mitt i en rus som foregår i en fantasiverden inni hodet mitt. Og vel, man kan si at jeg lært meg med en gang hva som skjer når man overdoserer på et slikt stoff. Men det han jeg allerede forklart detaljert i rapporten min. Om jeg angrer? Aldri. Jeg ville virkelig vite sannheten, og det fikk jeg. Før jeg gjorde dette visste jeg på forhånd at dette ikke var noe jeg ville gjøre i etterkant, og det har jeg bevist siden rusen gikk ut av kroppen og til dagsdato. Det høres sikkert fantastisk ut med denne drømmelignende sinnstilstanden men jeg kan garantere dere nysgjerrige der ute at det er like lite givende som å sovne mens man leser en tysk bruksanvisning til et klimaanlegg. Dog, dette er hva jeg erfarte med rusen. Det finnes de der ute som tydeligvis klarer å takle en tur innom Hesten innimellom uten noe påvirkning på livet ellers. Men det er ikke noe jeg ville ekseprimentert med. Og i alle fall ikke på feil grunnlag. Rømme fra virkeligheten, og alt det der. For den kan du ikke rømme fra uansett hva du gjør.
Sist endret av Lucy In The Sky; 31. mars 2013 kl. 00:43.