Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 72351
Her på forumet er det skrevet mye om lsd, sopp, speed, noe cola osv, men jeg har merket at det står nesten ingenting om heroin her og lurer på hvorfor det er tilfelle.
Sist endret av Dodecha; 1. mars 2009 kl. 18:56. Grunn: korrektur
Jeg kan komme med en påstand. Heroin er et såpass kraftig, oh avhengihetsskapende stoff at det er ganske så vanskelig å leve normalt (Henge på forum o.O) når du er hekta.

Det er derimot vært endel tråder hvor flere snakker om røyking av heroin, og da folk som har prøvd det
Jeg tror ærlig talt at det er et veldig godt tegn.
Enig.
Crabman har ett poeng om avhengighet.
Men hadde vært litt spennende å lest en Herion rusrapport, har aldri lest hvordan det er.
Da kan du helt sikkert finne en på www.erowid.org Evt. hos www.bluelight.ru
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Lest noen sånne rapporter. Rusen virker ikke så bra at det er verd det å bli så avhengig og kanskje fucke opp livet sitt sånn.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Rusen virker ikke så bra at det er verd det å bli så avhengig og kanskje fucke opp livet sitt sånn.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det som er problemet med Heroin. Rusen er tilsynelatende så god at den er verdt å fucke opp livet sitt for. Kanskje ikke for deg og meg, men for noen som ikke har det så godt så er det jo akkuratt dette som skjer. Jeg tror alle gjør seg selv en tjeneste ved å holde seg unna heroin, glis heller bredt den dagen du faktisk trenger noe skikkelig smertestillende og får et morfin eller opiat preparat av legen din.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
TCC på SA har en egen heroin-tråd med mye info
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg tror ærlig talt at det er et veldig godt tegn.
Vis hele sitatet...
enig der, jeg er en av de er for å holde interessen nede for heroin, av opplagte grunner.
det som crabman sa er en god versjon forklaring angående hvorfor? spørsmålet

ikke verdt det, teit tråd, ikke risiker å kast bort livet ditt/deres, ta dere sammen etc. etc.

peace!.....
chutzpah
exocytose's Avatar
Trådstarter
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
enig der, jeg er en av de er for å holde interessen nede for heroin, av opplagte grunner.
det som crabman sa er en god versjon forklaring angående hvorfor? spørsmålet

ikke verdt det, teit tråd, ikke risiker å kast bort livet ditt/deres, ta dere sammen etc. etc.

peace!.....
Vis hele sitatet...
TRåden ble ikke laget for å oppfordre folk til å ta heroin hvis det er det du tror..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Heroin er det stoffet som rangeres som det mest ødeleggende blandt rekreasjonelle brukere av illegale stoffer, dette burde gi deg en viss pekepinn over hvor stigmatisert stoffet er, og det med god grunn.

Psykedelika er jo en helt særegen gruppe, mange av stoffene brukes i spirituelle sammenhenger, og som verktøy innen meditasjon, dog det finnes folk som bare tar det for "gøy" også. Sistnevnte gruppen er de som oftest ender opp med dårlige opplevelser, selv om ting som HPPD (et syndrom som innebærer konsentrasjonsvansker og visuelle forstyrrelser etter effekten av et stoff er over) kan skje alle.

Cannabis har en såpass utbredt status i popkulturen, de fleste "artige t-skjortebutikkene" har t-skjorter med det infamøse cannabisbladet, eller rastafaristereotyper med tjukke jointer trykket på. Det var også et sterkt middel for å understreke de unges kamp mot de konservative krigsførende politikerne under 60-70 tallet. Dette rebellstempelet lever enda, og cannabis sitt dype fotfeste gror bare sterkere.

Stimulantene, kokain og diverse amfetaminer har jo også en viss status i popkulturen. Rike buissiness folk som snorter kokain av rompa til prostituerte til den vanlige helgedrankeren som tar seg en linje amfetamin for å holde koken oppe litt lengre utover natta. Klart, folk ødelegger seg helt på disse òg, værst er vel methamfetamin som får deg til å klø opp stygge sår over ansiktet samt få tennene dine til å løsne over flere års kraftig bruk. Alikevell har de en viss "verdi" til endel brukere som klarer å holde bruken i sjakk.

Så kommer vi til Heroin, når en bruker setter seg en god dose heroin ender det oftest med å synke sammen hvor enn han befinner seg, knappnålsmå pupiller. Han ligger der bare, om man ikke visste bedre ville man kanskje tro personen er død. Så heftig og overvelmende er rusen at de ikke klarer å relatere til ting rundt seg i det hele tatt, i motsetning til de andre stoffene der brukeren kan relatere seg ganske bra til omgivelsene sammenlignet.
I tillegg er abstinensene en heroinmisbruker opplever om han ikke får dosen sin en temmelig kraftig pådriver til å fortsette med denne livsstilen om han allerede er så langt nede.

Dette er mine to cents om hvorfor du ikke ser mye snakk om heroin her på nFF.
Det er heller ingen poster om Methafethamin? Er stoffet også like ille som Heroin?
Synes å ha sett noen poster om methamfetamin, men kan hende jeg blingser.. men ja, methamfetamin kan vel regnes i litt samme gata som heroin selv om rusen ikke er den samme, er ihvertfall veldig vanedannende og har en lei tendens til å ødelegge kroppen til de som blir litt for glad i det!
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Det er heller ingen poster om Methafethamin? Er stoffet også like ille som Heroin?
Vis hele sitatet...
Ehh, jo det er poster om methamfetamin her. Søkefunksjonen fungerer idag og
Det virker som det heller ikke er så mange som bruker heroin i dag som var for noen år siden, ihvertfal her i den byen jeg bor i .. De fleste har gått over til metadon eller subutex.. og det er veldig mange nye opiatmisbrukere som også blir avhengig av disse stoffene + andre reseptpliktige opiat legemidler.
dem jeg kjenner som bruker heroin,Dem sitter bare oppi ei mørk leilighet og skyter, Også er dem inn og ut av avrusning og fengsel.så det blir nok ikke så veldig normalt liv.
Har prøvd gogo juice (speed) med halvblandet metha i, å det var drøyt nok... Har lite peiling på metha`n i seg selv... men det "spriter" opp stuket ganske heftig!

Nok om det, sant som de fleste sier, heroin er for ødeleggende...
Alltid hatt den sperra: ALDRI sprøyter, never ever! Blir ødelagt nok av diverse andre stoffer!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er fysisk avhengig av heroin. Prøvde det første gang da jeg var 16, og har brukt det fast siden jeg var 17 1/2 ca.
Idag er jeg (snart) 20, og skal inn på rehab meget straks.
Hva er det dere lurer på egentlig?
kan sikkert prøve å svare så godt som mulig =)
Greit, hva fikk deg til å begynne? Forventet du å klare å holde deg unna misbruk?

Dersom spørsmålene høres frekke ut, så beklager jeg. Jeg er bare nysjerrig.
Heroin er et kjedelig stoff. Rusen går ut på å bli døsig og slapp og at det klør/stikker i huden, basically. Litt forenkla, men ikke mye.. Ligg langt unna det stoffet, for selv om det er no' dritt så blir folk avhengige av det og avhengighet fører med seg masse dritt både for brukeren og familie, venner, tyveriofre, alt mulig. Drittstoff. (Og jeg snakker av egen erfaring, jeg var så teit å hekte meg på det og forbli hekta i mange, mange år bare avbrutt av fengselsopphold nå og da)

(Forresten, det er best å ligge unna alt av stoffer! Ikke bare heroin.)

Forresten, takk for at dere fjerna utestengninga mi, NFF, jeg trodde det blei en sånn perma-ban, utestengt for all fremtid, hehe. Jeg skal være helt streit og okay fremover, for dette er et fett nett-sted. Smiley : )
Sist endret av Drøggs; 18. mars 2009 kl. 09:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som noen andre skriver her også, så er det vel bare bra at det ikke er så mange som skriver om Heroin... Så sinnsykt mange som har blitt totalt ødelagt av dette stoffet, så er vel greit og holde seg unna...

Har selv prøvd det ett par ganger røyket det en gang og sniffet det en gang... Heldigvis likte jeg ikke rusen det ga meg!
Er vel ikke så mye interessant og skrive om stoffet. Og de som er dagbrukere av det orker vel lheller ikke skrive så mye om det. Simple as that.

Personlig kan jeg ikke se for meg at jeg blir å teste ut heroin av rekreasjonelle grunner.
Hei

Heroin er som sagt ett farlig stoff. Dette er ett stoff jeg har sett ta bort lyset i mange venners øyne. Det er sprøtt å se hvordan H tømmer folk for person. Jeg har selv testa det i nesa, armen, rævva og røyka det.

De første gangene skjønte jeg ikke greia med H, for det var faktisk rimelig kjedelig :P Så ble det bedre, god rus + de fleste blir super-kriminelle. Det ble hvertfall jeg. Det er jo heller ikke akkurat noe å trakte etter spør du meg da Så ble det forholdsvis tomt etterhvert, da uten rusen selvfølgelig. Man blir en slags merkelig supermann i starten. Jeg kutta det helt ut for jeg likte ikke hvordan jeg ble av stoffet og endel av de jeg hadde rundt meg. Ting blir fort uærlig når folk blir hekta..

Personlig synes jeg det er like greit at det ligger lite info ang bruk av H. Det her er en hest som bør bli stående i stallen. Har ikke gitt meg eller noen jeg kjenner noe godt - heller tvert imot. Problemet med det stoffet her er at det er noe man så å si alltid "vil"/"kan" ruse seg på. Sitter du der en dag og ikke har lyst å ture, speeden ligger hjemme, hasjen er for dårlig etc etc så kan jeg love deg at når noen nevner H (og du har begynt å bruke det) så er ikke følelsen du får negativ. Det her skremte meg veldig i oppdagelsen av meg selv rundt og på H.

På andre har jeg sett voldsomme abstinenser som har vart altfor lenge til at det umulig kan være verdt det. Takk gjerne nei, både til nål og H, for det går fort feil vei.


Mvh
TA
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av afen Vis innlegg
TCC på SA har en egen heroin-tråd med mye info
Vis hele sitatet...
Disse akronymene sier ikke meg noe som helst.
SA er vel SomethingAwful.com?
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
TRåden ble ikke laget for å oppfordre folk til å ta heroin hvis det er det du tror..
Vis hele sitatet...
nei, men du må vel inrømme at du holder interessen for stoffet oppe?
og til dere som sammenlikner metamfetamin med heroin bør ikke uttale seg videre! dere er drittunger som ikke vet hva dere snakker om!
Sist endret av skeptfisk; 18. mars 2009 kl. 19:15.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
nei, men du må vel inrømme at du holder interessen for stoffet oppe?
og til dere som sammenlikner metamfetamin med heroin bør ikke uttale seg videre! dere er drittunger som ikke vet hva dere snakker om!
Vis hele sitatet...
Slapp av nå..
Jeg har aldri tatt noen narkotiske stoffer. Har venner som gjør det, men jeg har aldri engang blitt fristet. Synes fremdeles at det er spennende å lese/høre om forskjellige stoffer og deres virkninger.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Et spørsmål til Macca: Du prøvde heroin for første gang da du var 16, men begynte ikke å bruke før 1,5 år senere. Hvordan var veien fra første gang til det å bli avhengig? Har alltid vært nysgjerrig på heroin, men har alltid hatt ei klar grense ved heroin. I det siste har jeg sprengt så og si alle mine grenser. Har sniffa en del subutex, men syns rusen er ganske kjedelig. Holdt på konstant i ca. 2 uker og slutta uten problem, men nå etter noen måneder har jeg fått et enormt sug på opiater, spesielt dolcontin. Kunne tenkt meg litt info om veien fra bruk til misbruk.
Sitat av Stringer Vis innlegg
Et spørsmål til Macca: Du prøvde heroin for første gang da du var 16, men begynte ikke å bruke før 1,5 år senere. Hvordan var veien fra første gang til det å bli avhengig? Har alltid vært nysgjerrig på heroin, men har alltid hatt ei klar grense ved heroin. I det siste har jeg sprengt så og si alle mine grenser. Har sniffa en del subutex, men syns rusen er ganske kjedelig. Holdt på konstant i ca. 2 uker og slutta uten problem, men nå etter noen måneder har jeg fått et enormt sug på opiater, spesielt dolcontin. Kunne tenkt meg litt info om veien fra bruk til misbruk.
Vis hele sitatet...
Hvis du allerede har sprengt så og si alle grensene du har så er du nok farlig nær veiens ende. Hold grensen du har satt og hold deg unna heroin. Hvis du ikke klarte å holde de forrige grensene du hadde satt, hva får deg til å tro at du klarer det denne gangen?
For folk som må tenke på noe annet enn opiatrus/annen rus, vil jeg tro å dyrke sin egen weed må være en enormt spennende hobby?

Litt off-topic, men, verdt å prøve for de som leter etter en annen hobby en tunge rusmidler å fylle hverdagen med belønningen er jo også stor ;p
Sitat av Bonggass Vis innlegg
For folk som må tenke på noe annet enn opiatrus/annen rus, vil jeg tro å dyrke sin egen weed må være en enormt spennende hobby?

Litt off-topic, men, verdt å prøve for de som leter etter en annen hobby en tunge rusmidler å fylle hverdagen med belønningen er jo også stor ;p
Vis hele sitatet...
ossen skal en som er hekta på heroin klare det? de fleste har jo ikke hjem engang
Sitat av azoo Vis innlegg
ossen skal en som er hekta på heroin klare det? de fleste har jo ikke hjem engang
Vis hele sitatet...
Det der ble bare tåkeprat i mine øyne. Det er ikke å skyve under en stol at en del uteliggere også er narkomane, og at det var avhengigheten som drev dem til å bo ute grunnet et enormt forbruk av penger på heroin. Men det er selvfølgelig også disse det blir skrevet om i media. Det finnes nok en god del folk som sitter i sitt eget hus/leilighet etc, rusa på heroin også.

OT: Virker som om en del av de som er aktive på rusmiddelforumet holder seg unna heroin, og det kan vel bare være positivt For min del trenger jeg ikke å lese noe særlig om stoffet og dets virkninger, selv om jeg må si at det kan være svært interessant det også.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Selvfølgelig er det svært interessant. Heroin er kongen over alle rusmidler. Så bra at kun de aller færreste greier styre seg
Sitat av Stringer Vis innlegg
Selvfølgelig er det svært interessant. Heroin er kongen over alle rusmidler. Så bra at kun de aller færreste greier styre seg
Vis hele sitatet...
Enten kommer budskapet ditt helt feil ut, eller mener du virkelig at det er bra at få klarer å unngå heroinavhengighet?
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Enten kommer budskapet ditt helt feil ut, eller mener du virkelig at det er bra at få klarer å unngå heroinavhengighet?
Vis hele sitatet...
Eller begge deler
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Enten kommer budskapet ditt helt feil ut, eller mener du virkelig at det er bra at få klarer å unngå heroinavhengighet?
Vis hele sitatet...
Han mener at rusmidlet er så godt/deilig at de færreste klarer å unngå avhengighet.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
nei, men du må vel inrømme at du holder interessen for stoffet oppe?
Vis hele sitatet...
Personlig vil jeg heller si at denne tråden dro meg et godt steg unna heroin.
Heroin rusen er jævlig ålreit den hvis man tar nok. Da blir det ikke kjedelig og godt som rusen ellers er, man begynner nesten å hallunisere på en måte. Kan forklare det at man drømmer selvom man er våken. En annen måte og si det på: Når man er veldig sliten etter en knipstur, så tror man at folk er der og man plutselig sier noe som "ja" selvom ingen snakker, bare at det er veldig behagelig og ålreit.

Et annet eksempel, hvis man åpner øynene så sitter man i sofaen, helt plutselig, men du var 110% sikker at du stod utenfor en butikk og prata med en kompis.

Men.. når man skal opp i den dosen blir det fort risky, for man ikke vet kvaliteten. Og får man veldig god heroin har du tatt overdose.

Jeg hadde en stukekompis som jeg stuka en del med tidligere. Han begynne vel kanskje for 8-9 år siden, og har hatt et stort forbruk de siste 5-6 årene, der han holdt på med ruskombinasjoner hver dag. Som oftest gikk det i amfetamin + div piller, men tok også andre ting som kokain, cannabis og ghb veldig ofte, og ting som ketamin, syre, sopp en gang i blandt. Kort fortalt: han er et stort stukehue. ...men han har alltid vært ålreit, grei og morsom å være med. Ganske spontan og virka veldig oppegående. Han hadde sikkert nok av problemer i hodet fordet, men whatever.

Han var vel fortsatt nysgjerrig på stoff, eller et eller annet var det, for han begynne iallfall og bruke litt heroin etterhvert. Si for kanskje 1 år siden(?). Det ble mer og mer, og det tok ikke lang tid før hele personen var forandret. Når han skulle ha stoff nå, så var det heroin det gikk i. Det ble nesten aldri noe variasjon lenger. Han begynte og bli mer kynisk på alle måter, og tenkte bare på seg selv. Han sto og lyvde om småting (!) ting som egentlig ikke har en dritt og si, kanskje det var noen som hadde blitt sur i 3 sekunder eller noe, men hva faen.. Og ja, hele livsgnisten hans ble borte.

Det her er snakk om en som har brukt masse stoff tidligere.. Mista nesten alle venne sine, ingen som henger noe spesielt med han iallefall.. utenom de han ruser seg med.

Det her skjer ikke med alle selvfølgelig, men sånn kan det fort bli.

Jeg har selv brukt heroin en del tidligere, både skyti, røyka og snorta. Og selvom rusen er deilig, så blir man vedig asosial av det. Det er ikke som andre stoffer som man fungerer bra sosialt på. Man ligger liksom bare der.. og dere som bruker amfetamin kan tenke dere: Den tiden dere ruser dere, ligger dere bare helt stille og klør dere. Ingen prater eller har det morsom, bare deilig.
Tja...hvis man føler at man ikke har noe igjen av livet sitt, så er vel heroin er grei måte og ta livet sitt på...dø i flom av nytelse...men ellers ser jeg ikke noe bruk av stoffet kan være posetivt for et menneske
hva er en vanlig bruker dose på heroin? hvis du skal stikke, snårte eller røyke det ?
jeg er enig med alle dere som mener det er bra at det ikke flommer av heroin topics her, men det er jo og en jævla viktig del av det å forebygge (ihvertfall for min del) å høre om personer som faktsik er/har vært eller kjenner folk på kjøret, og ikke bare purken som kommer på skolen å driver den vanlige propagandaen i samme rekke som de kjører mot tobakk på barneskolen og alkohol på ungdoms skolen, blir jo faen så imun etterhvert...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av cola_jonn Vis innlegg
hva er en vanlig bruker dose på heroin? hvis du skal stikke, snårte eller røyke det ?
Vis hele sitatet...
Erowid informerer om følgende dosering:
Intravenøst uten toleranse: 5 - 10 mg , med toleranse: 20 - 40 mg
Røkt:
15 - 25 mg

Doser angående sniffing varierer kraftig, det sies mellom 10 og 50 mg
Sist endret av Dodecha; 21. mars 2009 kl. 06:34.
Sitat av Polakken Vis innlegg
Tja...hvis man føler at man ikke har noe igjen av livet sitt, så er vel heroin er grei måte og ta livet sitt på...dø i flom av nytelse...men ellers ser jeg ikke noe bruk av stoffet kan være posetivt for et menneske
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener her. Men bare for at folk ikke skal komme inn på feil tanker her, så er det slik at utrolig mange mennesker opplever at man ikke har noe å leve for og lignende. Flere vurderer selvmord men før de når det kritiske punktet innser mange at livet kan være verdt å beholde. Og det kan ofte føre til et vendepunkt i tankegangen, livsmotivasjonen og levestilen.

Hvis man starter med heroin pga den holdningen(som sikkert mange gjør) blir veien til et "normalt" liv igjen veldig lang.. Heroinen kan også fjerne det siste lille man føler man hadde å leve for. Kontakt med venner, familie, muligheten til å kunne fungere i dagliglivet og samfunnet osv. Det eneste man står igjen med er avhengigheten. (dette er satt på spissen, men kan være tilfelle hos flere)
Kanskje for di som bruker heroin ikke er oppegående nokk til å skrive her??????
kjenner en del heroin avhengige. Di er ikke som meg, data nerder akkurat.

En kompis av meg og bruttern, mistet søsteren sin for en ukes tid siden på overdose av heroin. tror ikke di bryr seg så mye å chatte her på forumet som makka påtente freaker som ikke klarer å lavære.

Hero fok har ikke tid i stresset å sitte med PC.
Jeg brukte heroin daglig i 12-13 år, slutta riktig nok for 4 år siden, men jeg hadde aldri problemer med å skrive på et qwerty-tastatur eller med å logge meg inn på internett, haha.

Dodecha, de dosene som er oppgitt på Erowid er for teknisk ren heroinklorid. Det er ikke det som selges på gata i Norge. Jeg sier ingenting om dosering her, jeg vil ikke på noen måte hjelpe/bidra til at noen begynner med det drittstoffet, men de målene er litt ukurante, det er litt vanskelig å finne ut hvor mye det du har kjøpt tilsvarer i teknisk reint stoff, liksom..
Sist endret av Drøggs; 21. mars 2009 kl. 08:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje grunnen til at hero brukerne ikke har laget noen rusrapporter kanskje rett og slett er fordi det ikke er så altfor mange nff brukere som har prøvd det. nff er et sted man lærer, og sikkert mange som har lært bare av denne tråden de store ulempene ved heroin. Og mulig at heroin opplevelsene ikke har vært betydningsfulle nok til å skrive en rapport. Aner ikke, så bare lufter noen tanker her.
Heroin er no' dritt og det er ikkeno psykoaktivt, spennende stoff. Det er bare et sløvende drittstoff. Og selv om jeg klarte å kombinere heroinbruk med arbeid o-l en stund, så ender de fleste som blir hekta opp som boms på gata. En tur til Jernbanetorget viser deg hvordan det veldig ofte går..der er det mye kjipe skjebner å se. Min kommentar om at jeg ikke ble så veldig ødelagt og bomsete av det, var dum. For de fleste blir ødelagt, jeg hadde bare flaks som ikke blei det. Jepp.
Jeg har prøvd heroin kanskje 4 ganger, røkt det i samtlige tilfeller. Et par ganger i en joint men cannabis. En gang 'chasing the dragon' på sølv folie. Jeg var yngere, i utlandet og ville finne ut hva det store mysteriet var.

Min konklusjon - overvurdert og kjedlig rus! Waste of time! Og hvis folk blir så jævlig hekta på det så er det hvertfall ikke vært det..! Seriøst jeg skjønte ikke hva 'greia' var. Hvit i ansiktet og slapp og kjip.. Litt kvalm aktig t.o.m. Jeg har prøvd en del rusmiddler og jeg kan si med hånda på hjertet at hero er kanskje det dølleste jeg har rørt ved..
Greit at heroin er et kraftig rusmiddel, men samtidig har det jo ingen toksiske effekter på kroppen, altså er det veldig "snilt" hvis man ser bort i fra avhengigheten.

Derfor er jeg for heroin-assistert behandling av narkomane. Det virker som en mye bedre ide enn metadon og subutex.