Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  416 70233
(NB. Bør ikke forveksles med research chemicals)


Hva legal highs er virker temmelig åpenlyst, men det er allikevel forskjellige måter å definere det på. Oversatt til godt norsk betyr det jo rett og slett lovlige rusmidler, noe som ville innebært både alkohol, nikotin, diverse inhalanter osv osv. Dette er den definisjonen man finner om man slår opp på den engelskspråklige wikipedia-artikkelen, men det er ikke den vi skal fokusere på her.

Legal highs har blitt et populærbegrep som innbefatter en rekke rusmidler, stort sett tilgjengelig gjennom diverse internettbutikker. Forhandlerne annonserer ofte med at produktene er helt lovlige, og gjerne at de fungerer som erstatning for et eller annet kjent rusmiddel, som for eksempel cannabis eller ecstasy; dog de svært sjelden klarer å nærme seg effektene av "ordentlige" rusmidler rent kvalitetsmessig.

NB! De fleste legal high-produkter du får kjøpt på internett er enten ulovlige eller reseptpliktige i Norge! Selv produkter som er 100% lovlige kan ende med å bli stoppet i tollen, siden det ikke alltid er lett å identifisere innholdet.

Produktene er ofte en blanding av ymse urter eller kjemikalier som angivelig ikke skal gå under dagen lovverk, men narkotikalovgivningen er selvsagt forskjellig fra land til land, så det som er 100% lov i et land er ikke nødvendigvis like uproblematisk å innføre eller være i besittelse av i et annet. I tillegg oppgir produsentene ofte ikke innholdet av produktene, noe som gjør det enda vanskeligere å vite om de er underlagt forbud gjennom norske lover eller ikke.


Men dette er vel egentlig den minste bekymringen i forhold til slike produkter. Det som er viktigst å være oppmerksom på ang legal highs er hva de faktisk gjør med kroppen og sinnet ditt. Som med alle andre rusmidler bør man være klar over hva man putter i seg, men når leverandøren ikke vil oppgi dette, eller bare ramser opp en haug med ukjente urter/kjemikalier som man aldri har hørt om så blir dette vanskelig. Husk, grunnen til at enkelte legal highs fortsatt er lovlige er ikke fordi de er så utrolig helsevennlige, det finnes bare ingen lover mot dem fordi de eneste som har forsket en smule på dem er produsentene selv. Myndighetene har stort sett ikke peiling på hva de inneholder i det hele tatt, og har derfor ikke hatt noe påskudd til å nedsette forbud eller restriksjoner.

Bruk av stoffer som cannabis og MDMA er utvilsomt ikke uten risikofylte faktorer, men dette vet vi ihvertfal mye om, og det finnes nok informasjon der ute om det til at man kan gjøre seg bevisst på de aktuelle farene. Dette kan man derimot ikke med mange av disse nye, ukjente blandingene.

Nå sier jeg ikke at alle legal highs er farlige, mange av dem er sikkert relativt harmløse, poenget er at vi ikke vet, og derfor bør man være ekstra forsiktig, spesielt med å bruke dem gjentatte ganger.


Andre legal highs er igjen mer kjente, og da tenker jeg hovedsakelig på rene planterester fra psykoaktive vekster som ikke har blitt blandet ut med all verdens merkelige urter og kjemikalier. Morning Glory-frø som inneholder LSA er for eksempel i visse land ansett som lovlig, og det samme er DMT-innholdig bark fra Mimosa Hostilis, Yopo-frø og andre lignende vekster. Ekstrakt fra planten Salvia Divinorum er også et legal high mange steder i verden, og dette jeg nevner nå er eksempler på rusmidler vi vet litt mer om.

Eksempler på mer ukjente og merkelige mikser er produkter som Spice Gold og London Underground Pills. Ikke bare vet man ikke hva de inneholder, men uten å vite det kan man allikevel med ganske stor sikkerhet fastslå at de er en usunn belastning for hjernen vår.

For, når du inntar biter av én enkelt plante, så inneholder jo denne planten stoffer som slekter på hverandre på et eller annet vis. De produserer lignende signaler i kroppen, og skaper en slags helhetlig rusopplevelse. Et godt eksempel på dette er cannabis, som inneholder en rekke forskjellige cannabinoider som fungerer stort sett ganske likt. Det samme gjelder også når man får i seg ett enkelt stoff. Signalene hjernen får går da stort sett i samme retning, og er ikke motstridende.

Når man derimot inntar en helt tilfeldig blanding av masse rare urter eller kjemikalier som ikke har noe med hverandre gjøre så fylles kroppen og hjernen med masse forskjellige psykoaktiver, og mottar også derfor veldig mange forskjellige, og ofte motstridende signaler. Dette er ikke noe godt grunnlag for et rusmiddel, og strengt tatt er det vel egentlig en form for blandingsmisbruk.


Jeg mener absolutt ikke å si at man skal holde seg unna denne typen rusmidler for enhver pris, men det er ihvertfal greit å vite om disse tingene hvis man skal eksperimentere med dem. Jeg vet det er mange unge mennesker som tiltrekkes av legal highs, både fordi de er "lovlige" og lett tilgjengelige, og på mange måter er de sikker bedre alternativer enn mye annet rart. Men jeg vil allikevel påpeke at det finnes mange illegale stoffer der ute som det nok er langt færre farer forbundet med enn mange såkalte legal highs, og lovverket er på ingen måte en retningslinje for hva som er sunt eller ikke.


Sånn, det var det jeg hadde å si for nå, kom gjerne med innspill om noen skulle ha noe på hjertet. Denne tråden er for øvrig ment som en samletråd, og skal fra nå av fungere som det for alle spørsmål som forumets brukere måtte ha om legal highs. Da mener jeg hovedsakelig disse merkelige, ukjente urte og kjemikalieblandingene som jeg uttrykte en viss skepsis til, som for eksempel Spice, London Underground Pills, "Skunk" osv. Spørsmål om mer kjente vekster og stoffer som Salvia og LSA behøver ikke å postes her.


[COLOR=RED]PS:[/COLOR] Spørsmål om hvordan spesifikke forhandlere sender varer, hvor lang tid de bruker osv vil bli slettet. Denne tråden er ingen erstatning for å gjøre egen research, som for eksempel å sende en mail og spørre selv. Sider som EDIT har også sitt eget brukerforum, så det er ingen grunn til å bruke nFF som søplefylling.
Sist endret av mentalmelt; 17. januar 2009 kl. 04:40.
Siden denne tråden nå er i gang, creds til mentalmelt, vil jeg legge til noen få ord.

Jeg mener ikke å moralisere her, men for all del, ved bruk av legal highs, vis aktsomhet!
Disse "stoffene" er som regel svært dårlig dokumentert, mange ganger oppgir ikke produsenten en gang hovedingrediensene i produktet. Mange kombinasjoner innen legal highs, og andre rusmidler for den saks skyld, kan være svært farlige. Å kombinere legal highs sammen, eller med andre (gjerne sterkere) rusmidler er noe jeg personlig fraråder dere fra å gjøre.

Eksempler på kombinasjoner som kan være farlige nevner jeg litt om her (se bort ifra at jeg var litt hissig i øyeblikket ), ellers vil jeg også si at det finnes en del informasjon, men som oftest ikke god nok, om urter og research chemicals på erowid. Da blir jo gjerne bruk av legal highs ennå mer "russisk rulett" enn ved bruk av sterke hallusinogener.

Dette gjelder for det meste det som mentalmelt her har indirekte definert som "legal highs"; blandingsstoffer av urter og shit. Stoffer som Kratom, Salvia Divinorum og LSA er nå ganske bra dokumentert, og gjerne mye tryggere å bruke/kombinere med andre stoffer enn de fleste andre legal highs. Dette betyr ikke at jeg oppfordrer til verken bruk eller kombinasjon av stoffer.

At ting er kategorisert som legal highs betyr heller ikke at de er lovlige i Norge. De inneholder som regel reseptbelagte urter, evt. urter som er på legemiddellisten. Da må dere passe på hvor dere bestiller fra om dere vil garantere at det kommer (lovlig) gjennom tollen. Les gjerne litt her om den saken.

Til syvende og sist så blir du ikke mindre "narkis" av å bruke legal highs enn "ekte" narkotika, kun igjennom lovens smale øyne.
Sist endret av random25880; 19. februar 2008 kl. 00:57. Grunn: litt mer objektive ordvalg kanskje...
Endelig kom den tråden jeg hadde venta på. Bra Mentalmelt!

Har lyst til å bestille meg LU DOVES (London Underground Pills), men er meget skeptisk. Noen her som har testa?

Skummelt at man ikke får vite hva som er i dem, å hva de virkestoffene gjør mot kroppen. Noen som har opplevd nå bivirkninger e.l?
I tillegg til å virke informativ, blir denne tråden nesten "stigmatiserende" på legal highs etter min mening. Det er så mange fordeler med legal highs at det etter min mening blir ca 50/50 hva som er "best" å bruke, skjønt rusmiddler alltid bringer med seg baksider, uansett lovighet.

Først av alt vil jeg nevne kommentaren om at de "sjeldent nærmer seg effekten av "ordentlige" rusmiddler". Dette ser jeg på som et utsagn basert på mangel av kunnskap. Personlig har jeg opplevd sterkere effekt av såkalte "legal highs" enn substanser betegnet som narkotika i norge, og dette er så definitivt ingen grunn til å velge narkotikaen fremfor legal highs. Produkter som virker med sterk virkning er f.eks: Spice, Spice Gold, Salvia Divinorum, Kratom, LU-pillene, diverse smokingblends, diverse andre piller, neo-piller etc.

Så langt ser jeg at de "highs" som ikke er legal highs, aka Narkotika (ulovlig substanser), kun har et "pluss" legal highs ikke har. Det er som nevnt det at det er gjort mye forskning på. Bortsett fra dette bringer narkotika med seg utallige bakdeler, og jeg gidder kun nevne eksempler som: krav om innvolvering i kriminelle miljøer, kriminalisering av brukeren, risiko for å bli tatt med alle dets bakdeler, man vet IKKE hva man får noe mer enn legal highs da narkotika ikke er produsert under "fabrikk/kliniske forhold", men ofte i skittne kjellere osv, kombinert med andre stoffer som kan være farlige, osv osv. I og med at narkotika er ulovlig er det umulig å vite hva det inneholder, og innholdet kan varriere ra gang til gang, så vel som styrke.

Med Legal Highs har jeg som regel aldri hatt noe problem med å finne "oppskriften" og virkestoffene. Det er ikke verre enn å sette seg inn i det og evnt. spørre på et forum. På slike forum (som det finnes mange av), finner man som regel folk med tonnevis av erfaring med alt fra illegale til legale rusmiddler. Man finner rapporter akkurat som her, osv osv. De aller fleste produktene er omtrent sikkret at er produsert under kliniske forhold, de er pakket godt i lufttette pakker, de er billige, lett tilgjengelige, og ikke minst lovlige.

Hva er egentlig verst? Å måtte sone, få bot + kanskje ikke kunne dra til USA, eller få den jobben man ville ha for et usselt gram med narkotika man tok da man var ung, eller å kunne benytte seg med rusmiddler av minst like god virkning, som er billigere og ikke kan skade fremtiden din i slike sammenhenger?

Jeg syns det blir alt for dumt å si at man bør gå for narkotika fremfor legal highs fordi de er mer "safe". Det er de aldeles ikke.

Til slutt vil jeg si til d0p3m4n: LU Doves kom fett igjennom toll, de inneholder en eller flere såkalte "research chemicals" - som egentlig kan være hva som helst da LU ikke vil oppgi innhold, men det er blitt sett nærmere på, og det skal visst være en slags type "amfetamin-lignende" kjemikalie. Effekten er veldig lik kokain for øvrig. Tatt dem en gang og ingen "bivirkninger" bortsett fra søvnløshet det døgnet man tar dem.

forøvrig veldig god virkning, men du bør kanskje bestille dem om ikke alt for lenge da legal highs med god virkning har en tendens til å bli kriminalisert bare kort tid etter sin utgivelse.
Spice Gold

Sammenlikning med Urtelista:

Ingredients:
Baybean (Finnes ikke på lista)
Blue Lotus (Finnes ikke på lista)
Lion's Tail (Finnes ikke på lista)
Lousewort (Finnes ikke på lista)
Indian Warrior (Finnes ikke på lista)
Dwarf Scullcap (Finnes ikke på lista)
Maconha Brava (Finnes ikke på lista)
Pink Lotus (Finnes ikke på lista)
Marshmallow (Handelsvare: Lovlig)
Red Clover (Finnes ikke på lista)
Rose (Rose-arter, Handelsvare: Lovlig)
Siberian Motherwort (Finnes ikke på lista)
Vanilla and Honey (Finnes ikke på lista)

Hvordan kan vi vite om de er lovlige eller ikke, hvis 11 av 13 ikke står på lista?
Sist endret av Handyman88; 19. februar 2008 kl. 07:37.
står de ikke på lista så er de ikke ulovlige. Er vel det som er meningen vel, at hvis det står der er det ikke lov.
Urter er legemidler2. Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel.
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke helt. Står både lovlige og ulovlige på lista.
Sist endret av Handyman88; 19. februar 2008 kl. 07:40.
Sitat av Olaff88
Til slutt vil jeg si til d0p3m4n: LU Doves kom fett igjennom toll, de inneholder en eller flere såkalte "research chemicals" - som egentlig kan være hva som helst da LU ikke vil oppgi innhold, men det er blitt sett nærmere på, og det skal visst være en slags type "amfetamin-lignende" kjemikalie. Effekten er veldig lik kokain for øvrig. Tatt dem en gang og ingen "bivirkninger" bortsett fra søvnløshet det døgnet man tar dem.

forøvrig veldig god virkning, men du bør kanskje bestille dem om ikke alt for lenge da legal highs med god virkning har en tendens til å bli kriminalisert bare kort tid etter sin utgivelse.
Vis hele sitatet...
Olaff88, Takk for svaret å takk for tipset! Da blir det vel så jeg bestiller meg en pakke å prøver da. Etter det jeg har hørt om dem hittil, så regner jeg med å droppe disse før jeg drar på byen ellernå sånt, sosial sammenheng..
Sitat av d0p3m4n^^
Olaff88, Takk for svaret å takk for tipset! Da blir det vel så jeg bestiller meg en pakke å prøver da. Etter det jeg har hørt om dem hittil, så regner jeg med å droppe disse før jeg drar på byen ellernå sånt, sosial sammenheng..
Vis hele sitatet...
Hmm, personlig liker jeg å ta "dopet" mitt hjemme og uten andre i hus da jeg ikke liker å ha andre rundt meg når jeg er loka, men om du er komfortabel med det så hver så god. Regner med at det bør gå bra, men om du ikke liker at folk "ser deg skækk" så ikke gjør det. Du får digre pipiler og blanke øyne så.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Olaff88
Jeg syns det blir alt for dumt å si at man bør gå for narkotika fremfor legal highs fordi de er mer "safe". Det er de aldeles ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg har da ikke sagt at man skal gå for hverken det ene eller det andre, men jeg liker ikke at sånne som deg romantiserer disse produktene bare fordi du ikke kan bli straffeforfulgt pga dem, og forkaster alle baksidene.
jeg gidder kun nevne eksempler som: krav om innvolvering i kriminelle miljøer, kriminalisering av brukeren, risiko for å bli tatt med alle dets bakdeler, man vet IKKE hva man får noe mer enn legal highs da narkotika ikke er produsert under "fabrikk/kliniske forhold", men ofte i skittne kjellere osv, kombinert med andre stoffer som kan være farlige, osv osv.
Vis hele sitatet...
Å slippe å være en del av et illegalg dopmarked er selvfølgelig kjempebra, og det er vel også den eneste reelle +siden ved å bruke legal highs. Når det kommer til renheten på illegale rusmidler så må man naturligvis være like kritisk til kildene sine som med alt annet, og unngå ting man ikke er trygg på. Det er jo et ansvar enhver må ta for seg selv.
Sitat av Olaff88
Først av alt vil jeg nevne kommentaren om at de "sjeldent nærmer seg effekten av "ordentlige" rusmiddler". Dette ser jeg på som et utsagn basert på mangel av kunnskap. Personlig har jeg opplevd sterkere effekt av såkalte "legal highs" enn substanser betegnet som narkotika i norge, og dette er så definitivt ingen grunn til å velge narkotikaen fremfor legal highs.
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke akkurat poenget å få en effekt som er så sterk som mulig, men å få en med litt rafinerte karaktertrekk, og som på en eller annen måte føles clean og bra. Visse rusmidler er kjemisk sett mer "sofistikerte" enn andre i måten de fungerer fungerer på hjernen, ofte fordi de har et nært slektskap til våre naturlige nevrotransmittere. Dette kan man ikke påstå at skitne blandinger av tilfeldige urter har, og hvis du hadde visst litt om dopkjemi så tror jeg du hadde forstått poenget.


Men ja, jeg er enig i at jeg vinklet dette i en noe negativ retning =) og det var også min hensikt. Folk kommer vel til å bruke legal highs-mixer uansett hva jeg sier, så jeg synes det er viktig å gi dem litt andre perspektiver på saken enn alt det over-positive bullshit som florerer over alt på nettet..

Og jeg har jo også påpekt at jeg ikke mener alt er farlig og bør unngås, men derimot at man bør være ektra forsiktig med ting man ikke vet hvordan fungerer..
Sist endret av mentalmelt; 19. februar 2008 kl. 11:28.
Sitat av mentalmelt
Jeg har da ikke sagt at man skal gå for hverken det ene eller det andre, men jeg liker ikke at sånne som deg romantiserer disse produktene bare fordi du ikke kan bli straffeforfulgt pga dem, og forkaster alle baksidene.
Vis hele sitatet...
Nå harr jeg ikke forkastet baksidene. Jeg forkastet narkotika. Jeg trakk frem fordelene med Legals. At jeg ikke nevnte at det er baksider med legals var ikke tilfeldig nei, men jo, de har jo selfølgelig det også. Hvis man ikke forstår dette så bør man holde seg unna. Fremdeles mener jeg at baksidene ved narkotika er mye større. Men dette må man jo veie på selv. Hva syns man er verst? Lovlig eller ulovlig? Fengsel eller ikke?

Sitat av mentalmelt
Å slippe å være en del av et illegalg dopmarked er selvfølgelig kjempebra, og det er vel også den eneste reelle +siden ved å bruke legal highs. Når det kommer til renheten på illegale rusmidler så må man naturligvis være like kritisk til kildene sine som med alt annet, og unngå ting man ikke er trygg på. Det er jo et ansvar enhver må ta for seg selv.
Vis hele sitatet...
Korrekt, det er ens eget annsvar, men, jeg tviler på at de fleste tenker på dette når de kjøper dop, desutten er det vel ikke noe alternativ i de fleste sammenhenger. I tillegg til dette er det enklere å lyve i en buisness uten oversikt eller kontrolører.

Sitat av mentalmelt
Nå er vel ikke akkurat poenget å få en effekt som er så sterk som mulig, men å få en med litt rafinerte karaktertrekk, og som på en eller annen måte føles clean og bra. Visse rusmidler er kjemisk sett mer "sofistikerte" enn andre i måten de fungerer fungerer på hjernen, ofte fordi de har et nært slektskap til våre naturlige nevrotransmittere. Dette kan man ikke påstå at skitne blandinger av tilfeldige urter har, og hvis du hadde visst litt om dopkjemi så tror jeg du hadde forstått poenget.
Vis hele sitatet...
Dopkjemi er noe jeg forstår. Kanksje ikke like godt som deg, men jeg kan min del om nevrotransmitorer og hvoran det hele henger i hop. Jeg forstå det du mener med motstridene signaler og "skitten" rus, men mange legal highs har rimlig jevne og rene rustrekk, og mange har blannede. Kommer ann på hva man velger, men narkotika er vel kanskje litt mer karakteristisk i rustrekkene ja. Der har du delvis rett altså.

Sitat av mentalmelt
Men ja, jeg er enig i at jeg vinklet dette i en noe negativ retning =) og det var også min hensikt. Folk kommer vel til å bruke legal highs-mixer uansett hva jeg sier, så jeg synes det er viktig å gi dem litt andre perspektiver på saken enn alt det over-positive bullshit som florerer over alt på nettet..

Og jeg har jo også påpekt at jeg ikke mener alt er farlig og bør unngås, men derimot at man bør være ektra forsiktig med ting man ikke vet hvordan fungerer..
Vis hele sitatet...
Det er mye positivt som blir sagt, mye negativt, mye sant og mye usant. Man må selv velge hva man putter i seg, og man må etter min mening ALLTID undersøke hva man putter i kroppen, og ikke ta alt for god fisk. Mye som er farlig og bør unngås, ikke så mye som er ufarlig. Man får sette opp ligningen selv og vurdere.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av Handyman88
Spice Gold

Sammenlikning med Urtelista:

Ingredients:
Baybean (Finnes ikke på lista)
Blue Lotus (Finnes ikke på lista)
Lion's Tail (Finnes ikke på lista)
Lousewort (Finnes ikke på lista)
Indian Warrior (Finnes ikke på lista)
Dwarf Scullcap (Finnes ikke på lista)
Maconha Brava (Finnes ikke på lista)
Pink Lotus (Finnes ikke på lista)
Marshmallow (Handelsvare: Lovlig)
Red Clover (Finnes ikke på lista)
Rose (Rose-arter, Handelsvare: Lovlig)
Siberian Motherwort (Finnes ikke på lista)
Vanilla and Honey (Finnes ikke på lista)

Hvordan kan vi vite om de er lovlige eller ikke, hvis 11 av 13 ikke står på lista?
Vis hele sitatet...
Baybean (Finnes ikke på lista)
Lotus (Er på lista)
Lions tail (Er på lista)
Lousewort ((Pedicularis canadensis) Finnes ikke på lista, men et par andre canadensis urter står der.)
Indian Warrior (Finnes ikke på lista)
Dwarf Scullcap (Finnes ikke på lista, men Scullcap (Scutellaria lateriflora) står der.
Maconha Brava(Zornia latifolia) (Finnes ikke på lista, men Lavandula latifolia står der)
Lotus (Er på lista)
Red Clover (Er på lista)
Siberian Motherwort(Leonurus sibiricus) (Finnes ikke på lista, men Leonurus cardiaca(Lions Tail) står der. )
Vanilla (Er på lista)
Honey. (Når ble honning en urt?)

Det at noen urter i samme familie står der har vel ingenting å si, men tok det med alikavel.
Sist endret av Worner; 19. februar 2008 kl. 16:13.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Olaff88
Nå harr jeg ikke forkastet baksidene. Jeg forkastet narkotika. Jeg trakk frem fordelene med Legals. At jeg ikke nevnte at det er baksider med legals var ikke tilfeldig nei, men jo, de har jo selfølgelig det også. Hvis man ikke forstår dette så bør man holde seg unna. Fremdeles mener jeg at baksidene ved narkotika er mye større. Men dette må man jo veie på selv. Hva syns man er verst? Lovlig eller ulovlig? Fengsel eller ikke?
Vis hele sitatet...
Morsomt at du kaller alle illegale rusmidler narkotika, mens legal highs er liksom noe heeelt annet..

Men men, til saken. Det er vel ikke akkurat vanlig praksis å sende småbrukere av illegale rusmidler i fengsel, men det er selvsagt alltid en fare for å få en liten bot og en prikk på rullebladet. Så får man selv avgjøre hva som er farligst, å muligens få en liten prikk, eller å innta noe ukjent som potensielt kan skade kroppen og sinnet ditt på måter du ikke forstår. Hmm, vanskelig valg gitt...

Sitat av Olaff88
Korrekt, det er ens eget annsvar, men, jeg tviler på at de fleste tenker på dette når de kjøper dop, desutten er det vel ikke noe alternativ i de fleste sammenhenger. I tillegg til dette er det enklere å lyve i en buisness uten oversikt eller kontrolører.
Vis hele sitatet...
Det er nok av alternativer til trygge kilder for de som går inn for det. Om man ikke kjenner noen som er trygge nok, så finnes det nok av internettbutikker som selger illegale rusmidler også, samt planterester man enkelt kan foreta en ekstraksjon av. Det finnes ingen unnskyldning for å putte i seg noe man ikke aner hva er, og det faktum at det er lovlig holder ihvertfal ikke..

Sitat av Olaff88
Dopkjemi er noe jeg forstår. Kanksje ikke like godt som deg, men jeg kan min del om nevrotransmitorer og hvoran det hele henger i hop. Jeg forstå det du mener med motstridene signaler og "skitten" rus, men mange legal highs har rimlig jevne og rene rustrekk, og mange har blannede. Kommer ann på hva man velger, men narkotika er vel kanskje litt mer karakteristisk i rustrekkene ja. Der har du delvis rett altså.
Vis hele sitatet...
Delvis og delvis, fulstendig vil jeg heller si. Den typen legal highs som har jevne og rene rustrekk er de som består av en enkelt plante, eller ett enkelt stoff, og det er ikke de jeg sikter til når jeg advarer mot motsrtidende effekter og blandingsmisbruk.

Sitat av Olaff88
Det er mye positivt som blir sagt, mye negativt, mye sant og mye usant. Man må selv velge hva man putter i seg, og man må etter min mening ALLTID undersøke hva man putter i kroppen, og ikke ta alt for god fisk. Mye som er farlig og bør unngås, ikke så mye som er ufarlig. Man får sette opp ligningen selv og vurdere.
Vis hele sitatet...
Ja her er vi enige, men jeg må si at det ikke virker som om du nødvendigvis følger disse prinsippene selv. Hvis du inntar merkelige urteblandinger som inneholder en rekke ting du ikke forstår effektene av, så har du vel ikke akkurat undersøkt hva du putter i deg, har du vel..?

Og med all respekt, så har jeg ingen tro på at du faktisk forstår effektene av alle disse ukjente virkestoffene som befinner seg i denne typen urteblandinger. Det er vanskelig nok å forstå seg på dem hver for seg, om man ikke skal kunne fatte hvordan de synergerer med hverandre også..

jaja, nok om det. Jeg ser du ble banna, og jeg aner ikke hvorfor, men takk for innspillene uansett. Om ikke annet så fikk vi ihvertfal i gang en diskusjon, og det er jo bra =)
Sist endret av mentalmelt; 19. februar 2008 kl. 21:49.
Legal highs! Bestillte salvia og noe annet fra herbal-highs.com
De har re-sendt pakken min 3 ganger men posten stopper den hver gang og spørr etter resept.
Har lest mye om legal highs og er mange som virker bedre en ulovlige faktisk.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hva mener du med bedre? Kan du utdype det, eller komme med et eller annet som bidrar litt til tråden?
Salvia har vel mye av de samme virkningene som Hasjish, bare at effekten er kortere? Det er min oppfatning av stoffet... Men legal highs stoffene, kan de slå ut på fks. pissings?
Sitat av Mr.Black
Salvia har vel mye av de samme virkningene som Hasjish, bare at effekten er kortere? Det er min oppfatning av stoffet... Men legal highs stoffene, kan de slå ut på fks. pissings?
Vis hele sitatet...
Salvia er en av de kraftigste psykedelika som eksisterer, bare toppet av N,N-DMT og ayahuasca brygg (som igjen inneholder DMT), hasj er vel det mildeste du finner innen hallusinogene stoffer (som har en viss form for utbredt bruk). Hvor du har fått dette fra at salvia ligner på hasj aner jeg ikke, men salvia er ikke noe vi skulle diskutere i denne tråden, det har du Den store Salvia Divinorum-tråden til. Angående pissings, så er det svært liten sjangse for å bli tatt for legal highs ettersom stoffene som regel er for dårlig dokumentert og utbredt til at de gidder å utvikle tester for de (også med tanke på de 32493 forskjellige produktene som finnes). Her kan du lese mer om urintesting.
Takk for tips Rottegift, men etter egen erfaring synes jeg at det var store likhetstrekk mellom de to stoffene... men nok om det.
En bra tråd mentalmelt!

Kanskje litt omfattende? Å ha en tråd dedikert til legal high's blir litt som å ha en tråd om "ulovlige rusmiddel regnet som narkotika", det er så utrolig mange kjemikalier, planter og pulvere som skal med.

Det finnes vel heller ikke noe klart skille mellom legal highs og ulovlige highs når det gjelder virkninger og skadevirkninger, en plante eller et stoffs virkning på kropp og psyke blir avgjort av kjemi, ikke av hvilken lovgivning stoffet/urten ligger inn under. Det å si at legal highs ikke nærmer seg styrken til ”ordentlige” rusmiddel er jeg ikke uten videre enig i.

Fram til juli 2005 var sopp inneholdene psilocybin, aka "magic mushrooms", lovlige legal highs i UK. GHB var også lovlig for ikke så lenge siden. MDMA kunne fritt kjøpes som legal high i noen år. I dag er salvia legal high, men det er allerede forbudt i enkelte amerikanske stater, og flere stater og land følger vel snart etter. Så og si alle stoffer som i dag er ulovlig var en gang lovlige, uten at stoffet eller planten skiftet vesen av den grunn, virkninger og skadevirkninger er de samme.

Å si at meskalin, ayahuasca, salvia, Spice, Skunk: a new breed etc, morning glory frø, baby woodrose frø, ibogaine, yopa eller mange av de designerpillene på markedet ikke virker like godt som sine ulovlige søsken er vel å dra det litt langt.

Når det gjelder Spice / Spice Gold må jeg få lov til å korrigere deg litt.

Man vet faktisk hvilke stoffer Spice inneholder. Det har blitt utført GC/MS tester av Spice, og de har bekreftet at virkestoffene er organiske (ingen RC's eller kjemikalier mao), og at de etter det man kan finne ut stemmer med det produsenten oppgir. Man har naturlig nok ikke profiler å sammenligne de mer eksotiske ingrediensene i Spice med. Dersom man sammenligner en GC/MS test av Spice med en test av cannabis vil du se at cannabis faktisk inneholder flere aktive stoffer enn Spice, cannabis inneholder mye mer enn bare THC. Dessverre er linken til testen nå død, men googler du litt rundt vil du fort få bekreftet det jeg sier. Produsenten av Spice er forøvrig et UK basert selskap kalt "The Psyche-Deli", som solgte Magic Mushrooms når det var lovlig. Det blir regnet for å være et av de mest seriøse legal high's selskapene i dag.

Det er heller ikke sånn at man blir påvirket av alle urtene som er i Spice. På forespørsel har produsenten forklart at Spice / Spice Gold inneholder alle urtene oppgitt på pakken, men kun to-tre er ansvarlige for rusvirkningen. Vaniljen er med for smaken skyld, og honningen er med for smaken og den konserverende, antibakterielle virkningen. Det er selvsagt snakk om en form av ekstrakter eller uttrekk av disse urtene. At så mange andre urter er oppgitt å være med er et trekk for å hindre konkurrenter i å finne oppskriften og produsere en lignende mix.

Den mystiske blandingen av masse urter er med andre ord ikke så veldig mystisk, og urtene er heller ikke så mange.

Styrken og forholdet innbyrdes mellom disse to-tre urtene er også forklaringen på hvorfor vanlig Spice og Spice Gold har en ulik rusvirkning, det er ikke bare styrken som er forskjellig. Man blir for eksempel ikke så trøtt i kroppen av vanlig Spice som av SG, og man får heller ikke hodepine neste morgen osv.

Selv om langtidsvirkningene av Spice / Spice Gold ikke er kjent (noe som i seg selv bør være nok til at ingen burde røyke det mer enn av og til), så har man jo noen holdepunkter. Alle urtene som er i Spice / Spice Gold har vært brukt i århundrer og årtusener av indianere i nord og sør-amerika osv, og de har tradisjonelt blitt brukt i medisinske og spirituelle sammenhenger. Det er jo også mange som har røykt Spice daglig i snart et par år, uten noen tydelige og åpenbare skadevirkninger. Dette trenger jo ikke bety noe som helst, men det er i hvert fall anekdotiske bevis for at Spice ikke er veldig skadelig.

Mentalmelt: Jeg er i bunn og grunn er enig med deg: man skal være forsiktig hva man putter i seg av ting. Jeg synes kanskje du svartmaler ting litt vel mye når du sier: ”en helt tilfeldig blanding av masse rare urter eller kjemikalier som ikke har noe med hverandre gjøre så fylles kroppen og hjernen med masse forskjellige psykoaktiver, og mottar også derfor veldig mange forskjellige, og ofte motstridende signaler.” Jeg kan ta feil, men jeg går utifra at du sikter til Spice her?

Med mindre du har hard facts om hvilken virkning Spice har på funksjoner i hjerne og kropp blir vel dette litt spekulasjoner og påstander. Vi vet ikke hvilken virkninger de ulike stoffene i Spice har, eller på hvilken måte de påvirker hjernen, hvilke sentre og funksjoner de påvirker i hjernen, eller hvilke kjemiske/biologiske funksjoner de påvirker i kropp og hjerne, osv osv. Dette alene er god nok grunn til å være skeptisk etter min mening.

Forøvrig: En god tråd!

Selv om det kanskje nesten kunne vært en egen tråd her for Spice/SG å dømme etter alle innlegg og spørsmål om dette.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av knuthulu
Kanskje litt omfattende? Å ha en tråd dedikert til legal high's blir litt som å ha en tråd om "ulovlige rusmiddel regnet som narkotika", det er så utrolig mange kjemikalier, planter og pulvere som skal med.

Det finnes vel heller ikke noe klart skille mellom legal highs og ulovlige highs når det gjelder virkninger og skadevirkninger, en plante eller et stoffs virkning på kropp og psyke blir avgjort av kjemi, ikke av hvilken lovgivning stoffet/urten ligger inn under. Det å si at legal highs ikke nærmer seg styrken til ”ordentlige” rusmiddel er jeg ikke uten videre enig i.
Vis hele sitatet...
Ja, dette emnet er omfattende og kan defineres på mange måter, noe jeg også starter tråden med å ta opp. Men jeg føler allikevel jeg har gjort det ganske klart hva slags produkter denne tråden skal dreie seg om, og jeg ser ikke at det skulle være noe problem å poste spørsmål om diverse lovlige urte og kjemikalieblandinger på ett og samme sted.

Jeg har aldri påstått av at alle legal higs er i samme kategori kjemisk sett, det sier jo seg selv at de ikke er.

Grunnen til at emnet ble skrevet i utgangspunktet var at vi moderatorer i rusmiddelforumet er lei av å se nye emner bli opprettet hele tiden av folk som spør om ting som: ”Funker denne?” ”Er dette virkelig lov??” ”Kommer disse gjennom tollen???” osv osv.

Og hvis du leser det jeg skriver så sier jeg ingenting om styrken på disse urtene. Noe jeg også måtte forklare for Olaff88. Jeg snakker om effekten av dem, og da mener jeg kvalitet, ikke potens.


Sitat av knuthulu
Å si at meskalin, ayahuasca, salvia, Spice, Skunk: a new breed etc, morning glory frø, baby woodrose frø, ibogaine, yopa eller mange av de designerpillene på markedet ikke virker like godt som sine ulovlige søsken er vel å dra det litt langt.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg heller ikke sagt dette, ihvertfal ikke om meskalin, ayahuasca, salvia, iboga osv. som forøvrig er kontrollerte eller ulovlige her til lands alle ihop. Det jeg mener er at blandinger av tilfeldig urter eller kjemikalier ikke kan sammenlignes i kvalitetsmessig effekt som med det jeg kaller ”ordentlige” rusmidler. Med ordentlige rusmidler mener jeg enten isolerte stoffer, eller isolerte planter hvis virkestoffer er nært beslektet. Hvorvidt de er illegale eller ikke spiller ingen rolle.

Sitat av knuthulu
Når det gjelder Spice / Spice Gold må jeg få lov til å korrigere deg litt.

Man vet faktisk hvilke stoffer Spice inneholder. Det har blitt utført GC/MS tester av Spice, og de har bekreftet at virkestoffene er organiske (ingen RC's eller kjemikalier mao), og at de etter det man kan finne ut stemmer med det produsenten oppgir. Man har naturlig nok ikke profiler å sammenligne de mer eksotiske ingrediensene i Spice med. Dersom man sammenligner en GC/MS test av Spice med en test av cannabis vil du se at cannabis faktisk inneholder flere aktive stoffer enn Spice, cannabis inneholder mye mer enn bare THC. Dessverre er linken til testen nå død, men googler du litt rundt vil du fort få bekreftet det jeg sier. Produsenten av Spice er forøvrig et UK basert selskap kalt "The Psyche-Deli", som solgte Magic Mushrooms når det var lovlig. Det blir regnet for å være et av de mest seriøse legal high's selskapene i dag.
Vis hele sitatet...
Sitat av knuthulu
Den mystiske blandingen av masse urter er med andre ord ikke så veldig mystisk, og urtene er heller ikke så mange.
Vis hele sitatet...
Spice brukte jeg kun som et eksempel. Jeg kunne naturligvis ha ramset opp flere produkter, men interessen min for disse greiene er noe begrenset, og derfor gadd jeg rett og slett ikke å nevne så mange flere.

Den store forskjellen på cannabis og produkter som spice i denne sammenheng er at i cannabis er alle virkestoffene i nært slektskap. Dvs. at selv om de har forskjellige molekylstrukturer så fungerer de stort sett ganske likt, og skaper derfor en mer raffinert ruseffekt enn en tilfeldig blanding av forskjellige urter med vidt forskjellige virkestoffer. Signalene kroppen får har da en samhørighet, og er ikke tilfeldig satt sammen. Dette har jeg også skrevet tidligere i tråden.

Sitat av knuthulu
Selv om langtidsvirkningene av Spice / Spice Gold ikke er kjent (noe som i seg selv bør være nok til at ingen burde røyke det mer enn av og til), så har man jo noen holdepunkter. Alle urtene som er i Spice / Spice Gold har vært brukt i århundrer og årtusener av indianere i nord og sør-amerika osv, og de har tradisjonelt blitt brukt i medisinske og spirituelle sammenhenger. Det er jo også mange som har røykt Spice daglig i snart et par år, uten noen tydelige og åpenbare skadevirkninger. Dette trenger jo ikke bety noe som helst, men det er i hvert fall anekdotiske bevis for at Spice ikke er veldig skadelig.
Vis hele sitatet...
Nå var som sagt spice kun et eksempel, men jeg vil allikevel nevne at selv om en plante har vært brukt i tusenvis av år så betyr det ikke at det ikke kan ha skadevirkninger. Holdepunktet vårt for hva som er skadelig og ikke er vestlig vitenskap, og om disse urtene er analysert og virkestoffene utforsket i forhold til vitenskapelig standard så kan man i beste fall føle seg trygg. Men husk at planter som Datura også har vært brukt i tusenvis av år uten at det er videre trygt eller helsevennlig, det er jo tvert imot livsfarlig. Et eksempel satt på spissen naturligvis.


Sitat av knuthulu
Jeg kan ta feil, men jeg går utifra at du sikter til Spice her?
Vis hele sitatet...
Jeg snakker her om urteblandinger generelt. Dette er en tråd for ulike urte og kjemikalieblandinger, ikke utelukkende spice.


Sitat av knuthulu
Forøvrig: En god tråd!

Selv om det kanskje nesten kunne vært en egen tråd her for Spice/SG å dømme etter alle innlegg og spørsmål om dette.
Vis hele sitatet...
Folk kommer nok fortsatt til å bruke spice-trådene, men alle spørsmål om diverse legal highs (definert som lovlige urte og kjemikalieblandinger) skal postes her fremfor å opprettes nye emner om. Dette er rett og slett for å holde forumet ryddigere, og fordi vi er lei av se denne typen tråder poppe opp.

Synes forøvrig du kom med et ordentlig godt innlegg her knuthulu det skal være sagt =) men jeg tror allikevel mange av disse tingene kunne ha blitt oppklart om du hadde lest gjennom de andre postene i tråden
Sist endret av mentalmelt; 20. februar 2008 kl. 18:40.
prøvde noe wild cratom i form av te i går. tok en ganske stor dose men effekten var liten. følte meg nesten litt brisen der jeg satt. er det noen andre som har prøvd dette tidligere med mere effekt?
kjøpte det fra en veldig bra side der di selger kun salvia og wild kratom.

går ut fra at denne tråden var dedikert til slike spørsmål ?
Sist endret av TheCrimson; 20. februar 2008 kl. 18:27.
Kan ikke svare deg TheCrimson, men har et annet spörsmål.

Inbiller meg å ved flere anledninger, ha sett folk som skryter av "spice gold".
Jeg slo opp dette på herbalhigs (http://herbalhighs.com/Item/Spice_Gold_35g.aspx) for å se hva prisene lå på, og la merke til at de ikke sender til Norge. Har Norge faktisk forbydd det eller er det kunn pga. at det ikke alltid kommer gjennom tollen?
TheCrimson: Jeg kjenner godt til kratom, men wild cratom kjenner jeg ikke til. Hvor kjøpte du dette?

Generelt sett så er det aller meste av kratom som selges dårlig og med liten effekt, ordentlig god kratom får du stort sett bare kjøpt fra divineshaman.com. Effekten av god kratom kan sammenlignes med en middels dose kodein eller opiater.

LiquidCrystal: Grunnen til at webshoppen oppgir at Spice ikke er tilsalgs i Norge (og en rekke andre land) er at de ikke har oppdatert siden. Da Spice kom på markedet var det en rekke land det ikke ble solgt til etter ønske fra produsenten, som ikke ville risikere at det ble forbudt med en gang. Alle headshops oppga dette, men siden har disse restriksjonene forsvunnet, mer eller mindre iallefall. For eksempel sender de fleste headshops ikke Spice til USA pga av USA er så strikse og anti-drugs. Blir noe forbudt der følger resten av verden gjerne etter.

Finleser du den siden du lenket til ser du at det står "Spice Gold is not permitted to be sold to the following countres due to sales restrictions imposed by the supplier." Disse restriksjonene har produsenten etter hvert opphevet.

Så ja, du får kjøpt Spice / Spice Gold. Det er fortsatt ikke forbudt i Norge. Når det er sagt så anbefaler jeg at du prøver vanlig Spice før SG. En mer behagelig rus etter min mening, og du slipper den couchlock'en og det tunge hodet derpå som mange får av SG.
kjøpte det på kratom.md. samme folka jeg bruker å kjøpe salvia av, å den er av høy kvalitet.
Sitat av Liquid Crystal
Har Norge faktisk forbydd det eller er det kunn pga. at det ikke alltid kommer gjennom tollen?
Vis hele sitatet...
De ønsker ikke å sende til Norge, for dette er en av landene som potensielt kan skape lover som forbyr det og kan påvirke andre land til å forby det. EDIT sender fremdeles til Norge, for de følger ikke retningslinjene til produsenten.
Sitat av TheCrimson
kjøpte det på kratom.md. samme folka jeg bruker å kjøpe salvia av, å den er av høy kvalitet.
Vis hele sitatet...
de fleste med kjennskap til kratom ville nok aldri kjøpt fra den siden der.. "wild kratom" er ingen variant av kratom det er nok bare noe de har kommet på for å selge sitt overprisede produkt og de får nok kun solgt til folk som ikke har peiling.. det fins en haug med andre kratom-forhandlere i USA som selger kvalitetsprodukter til mye bedre priser enn det der viss du absolutt er interessert i kratom. DivineShaman virker faktisk som den beste europeiske butikken jeg har sett.. har du hatt noe problemer med å få igjennom tollen derifra knuthulu?
er det noen som vet om kanna er lovlig i norge?
underØath: er ikke så veldig interesert i kratom, syns bare det var litt rart at det hadde så dårlig effekt etter alt jeg har hørt om det.. et annet spørmål: noen som har vært borti Salvia Connubialis (AKA: lady salvia)?
Salvia Connubialis? Altså ikke salvia divinorum?
Sitat av TheCrimson
underØath: er ikke så veldig interesert i kratom, syns bare det var litt rart at det hadde så dårlig effekt etter alt jeg har hørt om det.. et annet spørmål: noen som har vært borti Salvia Connubialis (AKA: lady salvia)?
Vis hele sitatet...
det har jeg faktisk aldri hørt om.....
Sitat av TheCrimson
underØath: er ikke så veldig interesert i kratom, syns bare det var litt rart at det hadde så dårlig effekt etter alt jeg har hørt om det.. et annet spørmål: noen som har vært borti Salvia Connubialis (AKA: lady salvia)?
Vis hele sitatet...
Mente bare at det ikke er noe rart at du fikk dårlig effekt siden kratomen fra den butikken er av veldig dårlig kvalitet/rip off.. mange andre butikker selger kvalitetskratom som du garantert hadde fått bra effekt av.
Sitat av TheCrimson
underØath: er ikke så veldig interesert i kratom, syns bare det var litt rart at det hadde så dårlig effekt etter alt jeg har hørt om det.. et annet spørmål: noen som har vært borti Salvia Connubialis (AKA: lady salvia)?
Vis hele sitatet...
Dette var så og si det eneste jeg fant etter noe kjapp googling på Salvia Connubialis. Jeg ble ganske nyskjerrig nå så hvis du vet noe om denne urten så må du gjerne dele dette med oss.
Sist endret av Pyrolex; 22. februar 2008 kl. 18:52.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det finnes så vidt jeg kan se ingen naturlig forekommende plante som heter Salvia Connubialis. Det står ingenting om den i bøkene mine, og det er heller ikke noe informasjon å finne om den på nett, ihvertfal ikke via google. Det eneste som hinter til at den eksisterer i det hele tatt er den tripprapporten som Pyrolex linker til, pluss en liten annonsering på salvia.md.
NEW Salvia Connubialis (AKA: Lady Salvia). Aphrodisiac, stress reducer, memory improver, euphoria inducer. (available mid 2008)
Vis hele sitatet...
Connubialis betyr seksuell på latin, og uten å vite dette med sikkerhet så tipper jeg at Salvia Connubialis er et produktnavn som salvia.md har funnet på selv. Kanskje de til og med har krysset eller manipulert fram en ny strain, hvem vet..
Sist endret av mentalmelt; 23. februar 2008 kl. 01:48.
Sitat av Pyrolex
Dette var så og si det eneste jeg fant etter noe kjapp googling på Salvia Connubialis. Jeg ble ganske nyskjerrig nå så hvis du vet noe om denne urten så må du gjerne dele dette med oss.
Vis hele sitatet...
det er der jeg kjøper salvia divinorum fra. skal være mulig å få kjøpt om noen mnd. har snakka en del med han fyren som driver dette og an sier det smaker helt jævli. det er derfor det ikke er å få kjøpt nå..
Sitat av underoath
DivineShaman virker faktisk som den beste europeiske butikken jeg har sett.. har du hatt noe problemer med å få igjennom tollen derifra knuthulu?
Vis hele sitatet...
Butikken sender pakkene like diskret pakket som alle andre headshops. For meg har alltid pakkene kommet fram, men det kan jo være like mye flaks som noe annet.

Ellers har divineshaman en "starter pack" med kratom som er ganske bra.
Noen som vet hva av RCer som (fortsatt) er under "legal highs"? Eller er det noen i det hele tatt?
Sist endret av battlecaT; 24. februar 2008 kl. 08:45. Grunn: usikker om setningen er riktig
Sitat av battlecaT
Noen som vet hva av RCer som fortsatt er under "legal highs"? Eller er det noen i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Det er mange legal high's som inneholder RC's. Siden produsentene av legal high's ikke er lovpålagt å oppgi innhold, er det vanskelig å vite hvilke legal high's som inneholder hvilke RC's.
battlecaT: Hvis du tenker på typiske RCs slik som 5-MeO-DiPT, 2C-T-2, 2C-I, 4-AcO-DiPT etc. finnes det fremdeles noen Kanadiske sites som selger dem fordi det er lov der borte. De er riktignok ikke 'legal highs' i tradisjonell forstand, siden de er merket som 'not for human consumption'. Det finnes såklart mange flere steder som selger enn de fra Kanada, men en stor del av dem opererer fra land der stoffene er ulovlige og kan derfor verken reklamere åpenlyst eller ta betaling på andre måter enn e-gold etc.
Har hørt rykter om at Hawaiian Gold er en meget god legal high.

Noen her som har erfaringer med den?

Noen som vet noe om hvorvidt den er legal i Norge? Finner ingen ingrediensliste på den
Sitat av Heusmann
Har hørt rykter om at Hawaiian Gold er en meget god legal high.

Noen her som har erfaringer med den?

Noen som vet noe om hvorvidt den er legal i Norge? Finner ingen ingrediensliste på den
Vis hele sitatet...
Mitt råd er å styre unna alt fra herbalsmokeshop, for å si det veldig enkelt selger de forrige generasjon av røykbare legal highs, av den typen der du kanskje får en svært svak effekt dersom du er heldig. Hawaiian Gold ser kanskje ut som gode toppskudd, men funker ikke.
Prøvde en sånn ferdigrulla Spice joint i går kveld. Vi var to stykker som delte den. Men ingen av oss fikk noen effekt. Eller, hu andre mente hun ble veldig trøtt, men det er jo ikke nødvendigvis Spice'n sin skyld.

Ble jævlig tørr i kjeften bare..

Røyka vi for lite, eller var det bare fordi det var første gang?

Kan også nevne det at vi begge fikk røde øyer. Altså sånne røde streker. Blodsprengt heter det kanskje?
Sist endret av Heusmann; 27. februar 2008 kl. 17:26. Grunn: Glemte noe
Sitat av Heusmann
Prøvde en sånn ferdigrulla Spice joint i går kveld. Vi var to stykker som delte den. Men ingen av oss fikk noen effekt. Eller, hu andre mente hun ble veldig trøtt, men det er jo ikke nødvendigvis Spice'n sin skyld.

Ble jævlig tørr i kjeften bare..

Røyka vi for lite, eller var det bare fordi det var første gang?

Kan også nevne det at vi begge fikk røde øyer. Altså sånne røde streker. Blodsprengt heter det kanskje?
Vis hele sitatet...
Røde øyne er normalt. Jeg fikk det de første gangene, men så gikk det over. Kan være dere er resistante til enkelte urter i miksen, jeg har vært borti folk som er innrøyket på cannabis tidligere som ikke har fått noen effekt. Kjenner du deg igjen der? Det er også noen som påstår at de ikke alltid får effekt av det i det hele tatt. Spice kan forresten også minne om å bare være jævlig trøtt enkelte ganger.
Jeg har ikke prøvd cannabis (ennå), så jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen der.

Prøvde spice'n i går igjen. Da tok jeg hele jointen selv. Etter en halvtime følte jeg meg ørlitegrann svimmel. Etter 2 timer, ble jeg enda mer svimmel og trøtt som faen. Føltes litt som et litt kraftig nikotinsjokk.

Det kan jo ikke være at jeg røyker for lite? Eller burde jeg prøve mer?


Skal teste Spice gold i morra, og håper på mer effekt. Og har bestilt Salvia og satser på at den virker
hvilken nettbutikk vill dere anbefale til kjøp av de fleste av disse"legal highs"?
everyonedoesit.com og deva-ethnobotanicals.com
Dette er et relativt enkelt spørsmål, men som jeg føler at jeg ikke finner noe skikkelig svar på..

Om jeg bestiller "skunk" fra en av de nevnte lh-nettsidene, vil dette komme igjennom tollen?

Problemet mitt er enkelt at det er tørke her jeg bor, og jeg ser da muligheten til å prøve dette etter all snakket om at det "funker så bra", evt at det "er så dårlig".. Vil gjerne ha et klart svar om dette er mulig, i og med at jeg ikke tåler noe narkobrev eller lignende. Ble muligens mye snikksnakk dette, for noe som egentlig er et enkelt spm.
Takker for svar!
hva er det med folk og spice gold ?
jeg røyka en hel pose på rappen, og det eneste jeg la merke til var kraftig hodepine og tør hals...
samme effekt som meg på salvia+skunk^
Lurer på om jeg skal bestille en pakke med disse; http://everyonedoesit.com/online_hea...ProductID=3743

Hvordan er det å få dette gjennom tollen? Vil det bli noe problem?
Har aldri kjøpt slikt via nettet før, så bare lurer! :-)
Etter hva som stod der inneholder de Salvia, noe som blir sett på som et reseptpliktig legemiddel i Norge, as goes for de andre urtene der så aner jeg ikke. Men om tollen snapper opp noe slikt vil det mest sannsynlig bli stoppet. Siden du ikke krysser den magiske 200kroners grensen på produktet, er sjansen for at det kommer gjennom større enn at de blir stoppet, for å putte det slik.