Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 59322
Har sprukket big time mens jeg går på antabus. Tok to tabletter kl 8 i morges, glemte tablett i går, men tok en tablett lørdag morgen.

Har drukket tre halvlitere øl på to timer nå, og eneste reaksjon er rødme/varmefølelse i ansiktet, litt trykk i hodet og frysetokter.

Har pøst på med askorbinsyre (tranebærkapsler), postafen og "fiiin i morgen" -alle skal fremme nedbrytningen av alkohol i kroppen. Men har lest litt om dette nå, og ser at disse midlene kun kamuflerer symptomene, men at giftstoffene fortsetter å bygge seg opp i kroppen. Har lest at man kan få hjertesvikt eller annen dødelig utgang hvis man drikker på antabus, så derfor er jeg redd -men ikke redd nok til å stoppe å drikke! Har en svært høy toleranseterskel for både alkohol og legemidler, så jeg tror at dette går fint. Men er nervøs for å bli dårlig.... Noen med erfaringer?

Please -ingen moralprekener. Det hjelper ikke akkurat nå.
http://da.wikipedia.org/wiki/Antabus

Hele poenget med antabus er at du skal ha det jævlig når du drikker og etter at du har drukket. Du dør ikke, men i verste fall kan det føre til at du kollapser. Du kan belage deg på å bli helvetets fyllesjuk, men direkte farlig skal det ikke være. Antabusen hindrer leveren og bryte ned alkoholen.
Trådstarter
33 2
Joda, skjønner poenget ditt. Men det var en slags moralpreken dette her. JA, jeg SKAL ha det jævlig nå -men faktum er at det har jeg ikke. Rødmen avtar, har ingen andre symptomer lenger. Muligens vil jeg oppleve tidenes fyllesyke i morgen, slik at jeg forhåpentligvis ikke vil gjøre dette om igjen. Problemet er at jeg har mistet respekten for legemidler -siden jeg har så svak reaksjon på det. Kan nevne som eksemple:

-fikk et medikament som er et slags opiat -dvs inneholder kodein som omdannes til morfin. Min sambo ble direkte full, svimmel og uvel da han tok tabletten -mens jeg ikke opplevde annet enn smertelindring første gang, deretter ingen effekt. Jeg er også typen som ikke reagerer på midler som somadril, mens bekjente av meg ble direkte fulle av tablettene. Mulig dette har å gjøre med at jeg har drukket heftig gjennom endel år, og at min levermetabolisme er bedre enn normalt (og det er IKKE noe å skryte av)

Poenget ved mitt spørsmål var: Jeg vet at jeg utsetter meg selv for en heftig fyllesyke, og det bryr meg lite. Har opplevd verre ting i livet. Grunnen til at jeg spør er at jeg leste at det kan forekomme en opphopning av acetaldehyd -som i sin tur kan gi hjertesvikt og andre livstruende tilstander. Hvor sannsynlig er det at dette kan skje nå som jeg har hatt alkohol i kroppen kombinert med antabus de tre siste timene??? Erfaringer fra folk som har drukket på antabus er det jeg vil ha som svar! Gidder ikke høre at jeg får det jævlig. Får det aldri mer jævlig enn jeg har det i edru tilstand, så det å spy eller ha annet fysisk ubehag er blåbær mot det jeg opplever psykisk!
Jojo, ser poenget ditt og det var ikke ment som moralisering.
Er du virkelig redd for å dø så anbefaler jeg deg å ringe legen din, evt. en anonym hjelpetelefon for alkoholikere, men jeg kan ikke helt se for meg at de gir deg noe som kommer til å drepe deg om du tar en pils eller tre. Uansett vil en lege gi mye bedre svar enn anonyme synsere på nettet.
Trådstarter
33 2
OK- skjønner at det ikke var vondt ment. Og som du sier - de gir vel neppe antabus til noen dersom det har en vanvittig toxic effekt hvis man drikker. Jeg fikk antabus så lett som ingenting, og det er rart om de gir ut medisinen så lett dersom den er svært dødelig. Takk for at du minte meg på det nå -det gjør at jeg kan slappe av mer. Symptomene mine bare avtar for hvert minutt, så det er sannsynligvis ikke farlig. Mulig at antihistaminene virker og at jeg har fått produsert noen aldehyd-dehydrogenase enzymer som hjelper med å bryte ned alkoholen. Leste at halveringstiden for disulfiram er 12 timer -og nå er det 15 timer siden jeg tok preparatet. DVS at virkestoffet er halvert, og at det er mindre sannsynlig at jeg får en negativ effekt.

Skal se etter en bedre behandling mot drikkesuget mitt i morgen. Nå har jeg ikke annet valg enn å surfe på rusen...

Hadde en lege på besøk, og han kunne avdekke bruk av metamf og heroin. Men han lot meg være hjemme -med begrunnelse at jeg har høy toleranse mot giftstoffer. Noen som vet hvordan jeg kan nøytralisere stoffene?
har du gått lenge på disulfiram (antabus) kan det gi negative virkninger på alkoholinntak så lenge som ei uke etter at du har slutta med antabusen.
reaksjonene er veldig individuelle og for folk med dårlig hjerte kan det bli fatale virkninger.
Det mest effektive er å drikke edikk. Dette vil sette igang omdanningen av alkohol til reststoffer kroppen kan håndtere.
har en vennine som går på det der, hun pleier bare å vente et par dager etter den siste pillen, så hun planlegger fylla på en måte.. forstår ikke greia med det, hvis dere har det så kjipt og sliter med problemer å får hjelp for det hvorfor kødde det til med å blande det med alko?? eller drikke når det bare ødelegger for dere?!
Sitat av snirquell
har en vennine som går på det der, hun pleier bare å vente et par dager etter den siste pillen, så hun planlegger fylla på en måte.. forstår ikke greia med det, hvis dere har det så kjipt og sliter med problemer å får hjelp for det hvorfor kødde det til med å blande det med alko?? eller drikke når det bare ødelegger for dere?!
Vis hele sitatet...

Hadde egentlig tenkt å la denne tråden ligge død, men syns jeg måtte kommentere dette. Hvorfor gå på piller når man likevel drikker? Jo, det er nemlig slik at jeg har et sterkt ønske om å slutte å drikke -og antabus har tidligere virket slik at den har fjernet den indre diskusjonen med meg selv -skal/skal ikke greia. Brukte antabus et halvt år
mens jeg samtidig gikk i terapi -og det var befriende å kunne slippe denne diskusjonen med meg selv hver gang jeg var på butikken for eksempel. Forskjellen nå er at jeg ikke går i terapi lenger, og lysten til å drikke kommer og går. Og dessverre ble lysten helt overveldende denne dagen (av mange årsaker som av åpenbare grunner ikke skal beskrives her) Man blir svært ambivalent når man har et rusproblem - den ene dagen er man helt overbevist om å ikke drikke mer, mens den andre dagen er alt så håpløst at man bare vil drukne seg selv i promillen. Har tilogmed meldt meg inn i forbundet mot rusgift tidligere på en god dag

Overlevde uten store problemer sist som dere sikkert skjønner, hadde bare litt magesmerter dagen etter -og ble usannsynlig mye fortere beruset. HUsker ikke engang siste avsnitt jeg skrev i det siste innlegget -og det var kun etter tre halvlitere......bare tull skrev jeg også ser jeg
om du lurer så ring giftinformasjone. De har døgnåpent og kan det meste om hva som er farlig.
22591300
Ja, ring giftinformasjonen.

Eller skriv en haug med tøv på wikipedia om et eller annet jallastoff som f.eks. den blå lilje eller amanita muscaria og forhør deg med giftinformasjonen - du vil få deg en vittig evt sjokkerende overraskelse om hva det går i på den avdelingen, hva kunnskap anngår.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av mahogn
Ja, ring giftinformasjonen.

Eller skriv en haug med tøv på wikipedia om et eller annet jallastoff som f.eks. den blå lilje eller amanita muscaria og forhør deg med giftinformasjonen - du vil få deg en vittig evt sjokkerende overraskelse om hva det går i på den avdelingen, hva kunnskap anngår.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Hva er poenget med å skrive 'tøv' på wikipedia?

Edit: Aha, nå som du nevner det, mener jeg å ha hørt dårlige ting om giftsentralen. Men at de ukritisk brukte internett som en kilde var nytt for meg.
Sist endret av Dodecha; 13. november 2007 kl. 13:19.
Tror han mener at de som sitter på sentralen i giftinformasjonen ukritisk bruker internett som kilde til informasjon ang diverse rusmidler. Dette er vel en rimelig stor overdrivelse, men skal innrømme at jeg også har hørt en del negavit om kunnskapsnivået til disse telefonoperatørene..
Sist endret av mentalmelt; 13. november 2007 kl. 13:11.
For ikke å snakke om rusmiddelinformasjonstelefontingen som de tilbyr ungdom. Jeg hadde litt lyst til å ringe for å høre hvor mye de kunne, og det var utrolig skuffende. De bruker rett og slett bare skremselspropagandabrosjyrene som informasjonskilder, og ikke noe mer enn det. Bra greier.

Men dette var veldig offtopic. Beklager.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg leste i en nå slettet tråd om en påstand jeg absolutt grøsset over, og har ikke giddi å satt meg inn i denne tråden generellt - så beklager om jeg blir litt off-topic.

I den tråden som ble slettet, forklarte jeg litt kort om hvilke punkter som omhandler en generell terapeutisk behandlingsopplegg, og som kan være mer enn krevende nok å følge. I tillegg så nevnte jeg at det er viden kjent at rusmisbrukere drømmer om et magisk stoff som skal fjerne rusbehovet, der det kom en påstand om at dette kjemiske midlet eksisterer for alkohol allerede. Midlet var antabus, og jeg ønsker bare å opplyse om at det er BS!

Antabus har, på lik linje med metadon varierende effekt som hensikt for avvenning, og kan tilby endel effekter ved samtidig alkohol-inntak. Det er dessverre blitt en altfor stor oppfatning i dagens samfunn at antabus skal være et mirakelmedisin som skal hjelpe alkoholikerens hverdag tilbake til normalen - det er det ikke!

Vanlig antabus i tablettform har også svært varierende effekt
Vis hele sitatet...
Sitat fra http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335755

Det vil alltid kreve et behandlingsopplegg i tillegg til medisinering som skal hjelpe i avvenningsfasen og tilslutt til den rusfrie fasen. Etter det er det opp til rusmisbrukeren selv å avgjøre hvorvidt han skal forholde seg rusfri eller ikke. Det er per dags dato ikke kjent for meg at slik kjemisk vidundermedisin eksisterer for alkoholikere.

I tillegg leste jeg også at punktene som omhandler den evige karusellen: årsak, triggering, unnskyldning, avvenning og rusfri ble ansett som enkle prinsipper. Dette er faktisk den evige problematikken som omhandler rusmisbruk og skillet mellom måtehold i konsum av rusmidler og når dette konsumet blir ukontrollert.

På underforumet her på nff kalt rusmidler inneholder det drøssevis av eksempler som omhandler alle punktene, fra årsak til rusfri. Et eksempel er tråden avstand fra rus, et annet er rusmiljø eller vennegjeng. To greie eksempler på hvilket offer som kreves for at vedkommende rusmisbruker skal fokusere på og kanskje må foreta for ikke å havne på kjøret igjen.

Det er særdeles vanskelig å både gi avkall på venner og miljø, i tillegg ta avstand fra rus. Det var kun en illustrasjon på at for hva som av enkelte kan oppfattes som enkle prinsipper, vil i praksis være langt vanskeligere enn først antatt.

Ville bare opplyse om disse to tingene: Det er ennå ikke kommet et kjemisk preperat som magisk fjerner bort rusbehov og det fins ingen enkle prinsipper i et rusavvenningsprogram.
▼ ... over en måned senere ... ▼
En kamerat av meg har gått på Antabus i ca. en ukes tid, og kuttet de ut for en uke siden. Vi skal snart til syden og lurer derfor på hvor lenge de kan sitte i kroppen og om det kommer noen reaksjoner viss han drikker litt nå Takk for raske svar
Antabus varer ca 14 dager etter siste dosering.

<moralpreken> Siden denne kameraten din har gått på antabus regner jeg med at han har større alkoholproblemer. Burde du ikke du da, som en venn, støtte opp om ham, og gjøre ting sammen som ikke krever alkohol? Hvis du som kompis indirekte gjør at han fortsetter alkoholmisbruket sitt er du en dårlig kompis. </moralpreken>
Sitat av DonTomaso
Antabus varer ca 14 dager etter siste dosering.

<moralpreken> Siden denne kameraten din har gått på antabus regner jeg med at han har større alkoholproblemer. Burde du ikke du da, som en venn, støtte opp om ham, og gjøre ting sammen som ikke krever alkohol? Hvis du som kompis indirekte gjør at han fortsetter alkoholmisbruket sitt er du en dårlig kompis. </moralpreken>
Vis hele sitatet...
jo det er sant, men jeg spør jo for ham, han sitter tross alt ved siden av meg og kunne spurt selv..
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Har hørt fra flere personer at alkohol "dreper" antabusen, så når man får disse symptomene skal man bare fortsette å drikke, så vil den slutte å fungere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av DonTomaso
Antabus varer ca 14 dager etter siste dosering.

<moralpreken> Siden denne kameraten din har gått på antabus regner jeg med at han har større alkoholproblemer. Burde du ikke du da, som en venn, støtte opp om ham, og gjøre ting sammen som ikke krever alkohol? Hvis du som kompis indirekte gjør at han fortsetter alkoholmisbruket sitt er du en dårlig kompis. </moralpreken>
Vis hele sitatet...

Don Tomaso, du er eksempelet på hvor dårlig informert man kan bli.....antabus varer ikke i 14 dager, selv om de som bruker det skulle ønske det....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
En annen ting jeg kan tilføye: Jeg har motmedisinen mot Antabus dersom man absolutt vil drikke. Antabus burde etter min mening bare droppes som medisin. Det kan faktisk skade kroppen din dersom du drikker når du nylig har tatt det (hjertet tåler det dårlig da). Venter du en dag så kan du derimot overvinne stoffet med enkelhet ved å innta Tramadol eller Nobligan. (Men obs! Du blir sannsynligvis svært fyllesyk dagen etter) Jeg blir aldri fyllesyk, men oppdaget at tramadol nøytraliserte Antabusen. Spesielt bra var det om jeg tok tramadol sammen med postafen/atarax. For Tramadol nøytraliserer noe av stoffene, men ikke de som kan gjøre deg kvalm og få ansiktsrødme. Allergimidler tar seg av den biten... Men jeg som aldri blir fyllesyk klarte ikke å stå opp dagen etterpå, dersom jeg lot det gå en dag etter inntak av antabus før jeg drakk. Drakk jeg samme dag som antabus og tok tramadol samtidig så fikk jeg brystsmerter(rundt hjertet) dagen etterpå (og det er lite moro!) Men lar du det gå to dager etter inntak av antabus, og samtidig tar tramadol/nobligan sammen med atarax/postafen så skal det gå bra...
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Men lar du det gå to dager etter inntak av antabus, og samtidig tar tramadol/nobligan sammen med atarax/postafen så skal det gå bra...
Vis hele sitatet...
Hva vis jeg tar vallergan da? Tok antabus mandag, tirsdag og onsdag denne uka, ingenting i går eller i dag. Og jeg har vallergan. Lurer litt på hvor mange jeg skal ta da...
Ta heller å kjøp deg reisesyketabletter og zyrtec (postafen er mindre sløvende enn marzine), de er ikke like sløvende som vallergan. Tar du tre vallergan nå og begynner å drikke kommer du sikkert til å sovne etter en pils eller to. Mot fyllesyke har svakere antihistaminer bedre virkning synes jeg, for vallergan og phenergan gir meg hangover om jeg sover på dem = litt værre fyllesjuke enn nødvendig.

Men ville ikke drukket om jeg var deg når du antagelig har masse antabus i systemet. Finn deg et anna rusmiddel

Skjønner ikke at dere gidder å bruke antabus, fy flate, om den bare skal gjøre deg jævlig fyllesjuk fjerner den jo ikke russuget. Dere burde heller fått noe som demper russuget, som enkelte antidepressiva og anti psykotika kan gjøre. Stemitil skal visst funke...
Sist endret av Cherie; 18. mars 2011 kl. 18:07.
Det er helt greit om jeg sovner - da drikker jeg iallfall ikke! Hehe!!
Har bare observert at noen påstod at du ikke kan død ved inntak av alkohol samtidig som en står på antabus, jeg vil bare påpeke at det er bullshit. Dersom du har en større dose antabus i kroppen, og drikker større mengder alkohol uten å ta de nødvendige forhåndsreglene, kan du fort stryke med. Det kommer antageligvis til å se ut som et hjerteinfarkt.

Hva skjer?

Jo, alle har har sikkert hørt om antihistaminer. Vel, de virker mot, surprise, histaminer. Histaminer er stoffer som slippes ut lokalt i områder i kroppen dersom vevet blir skadet, og dette er en helt normal prosess, som er viktig for kroppens immunforsvar. Noen som er allergiske, altså dem som har en immunrespons mot ikkeskadelige stoffer som pollen, vil få et stort frislipp av histaminer til blodbanen når de kommer i kontakt med disse stoffene. Dette kan føre til at luftveiene deres trekker seg sammen så de får problemer med å puste, og at blodårene deres utvider seg kraftig i hele kroppen. Det siste kan føre til at blodtrykket faller dramatisk, og gir det som kalles sjokk, et anafylaktisk sjokk.

Noe av det samme kan skje dersom man drikker alkohol mens man har antabus i kroppen.

Alkohol blir brutt ned til acetalcehyd (et kjemisk stoff), som deretter brytes ned til acetat. Det antabus gjør er å hemme den siste omgjøringen, slik at acetaldehyd akkumuleres i kroppen.

Acetaldehyd kan virke på noen immunforsvarsceller, og gjøre slik at de slipper fri histamin. Dette blir da en liknende effekt som det en får ved en allergi. Grunnen til at man blir rød og varm i kinnene, som dere nevner, er at blodårene der utvider seg, og man får en større blodgjennomstrømning, som gir rødhet og varme. Allergimedisinene dere inntar inneholder antihistamin, og vil hemme denne bieffekten av antabus.

Dersom du får frisatt nok acetaldehyd, og dermed nok histamin, kan man faktisk få et anafylaktoid sjokk. Det vil si at blodårene i kroppen din utvider seg nok til at blodtrykket faller, og du dør.

Sa nei, det er bs at du ikke kan død av alkoholinntak under påvirkning av antabus.
Sist endret av Drachir; 18. mars 2011 kl. 19:07.
Har fått litt "utslett" i ansikt og på brystet, litt høyrere puls enn vanlig, ellers er alt greit
Om det du skriver er riktig Drachir. DA ER DET UFORSVARELIG av leger å gi antabus til alkoholikere! En alkoholiker vil antagelig sprekke selv om han bruker antabus, og ender opp med å daue av komboen?! Det høres helt ulogisk ut å skrive ut en slik medisin når den vil ha en slik effekt sammen med alkohol, når legen VET at personen er alkis. OK, mange medisiner skal ikke kombineres med alkohol fordi det kan være farlig, men da gir man ikke en alkoholiker den medisinen. Du gir ikke en alkoholiker en medisin som er dødelig ved inntak av alkohol?

Marthe: spis de vallerganene dine du, bare sånn i tilfelle.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Om det du skriver er riktig Drachir. DA ER DET UFORSVARELIG av leger å gi antabus til alkoholikere! En alkoholiker vil antagelig sprekke selv om han bruker antabus, og ender opp med å daue av komboen?! Det høres helt ulogisk ut å skrive ut en slik medisin når den vil ha en slik effekt sammen med alkohol, når legen VET at personen er alkis. OK, mange medisiner skal ikke kombineres med alkohol fordi det kan være farlig, men da gir man ikke en alkoholiker den medisinen. Du gir ikke en alkoholiker en medisin som er dødelig ved inntak av alkohol?

Marthe: spis de vallerganene dine du, bare sånn i tilfelle.
Vis hele sitatet...
Dersom du drikker tilstrekkelige mengder alkohol, altså ikke stopper når det begynner å bli ubehagelig, eller styrter ned mye, så kan du død ja...
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Har bare observert at noen påstod at du ikke kan død ved inntak av alkohol samtidig som en står på antabus, jeg vil bare påpeke at det er bullshit. Dersom du har en større dose antabus i kroppen, og drikker større mengder alkohol uten å ta de nødvendige forhåndsreglene, kan du fort stryke med. Det kommer antageligvis til å se ut som et hjerteinfarkt.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa for 3år siden: "jeg kan ikke helt se for meg at de gir deg noe som kommer til å drepe deg om du tar en pils eller tre." Jeg har aldri uttalt meg om store mengder.
Jeg slokna ofte etter en pils når jeg gikk på det, ble jævlig trøtt. Ofte jeg bare fortsatte å drekke.

Var oppe hos noen folk, og hadde vel drekt en 10-12 pils. Ble ganske dårlig der jeg satt, tok ikke lange tida før jeg slokna. Ble etter ett par timer vekket av noen som hadde ordna hyppere. Det hadde jo kommet en del folk mens jeg sov, de fleste var makkahuer. Jeg må ha sovet rimelig tungt, for når jeg våkna fikk jeg vite at de folka hadde kommet like etter jeg slokna. Skal sove bra tungt når du har 10 makkahuer susende rundt deg.

Var i hvert fall grisedårlig + at jeg hadde sikla som en jævla bikkje når jeg våkna. Heiv innpå en del grønne, og da ble formen fin igjen.
Sitat av Mith Vis innlegg
Som jeg sa for 3år siden: "jeg kan ikke helt se for meg at de gir deg noe som kommer til å drepe deg om du tar en pils eller tre." Jeg har aldri uttalt meg om store mengder.
Vis hele sitatet...
Jeg har da heller ikke nevnt deg. Men du skrev også forøvrig

Sitat av Mith Vis innlegg
http://da.wikipedia.org/wiki/Antabus

Hele poenget med antabus er at du skal ha det jævlig når du drikker og etter at du har drukket. Du dør ikke, men i verste fall kan det føre til at du kollapser. Du kan belage deg på å bli helvetets fyllesjuk, men direkte farlig skal det ikke være. Antabusen hindrer leveren og bryte ned alkoholen.
Vis hele sitatet...
noen som har prøvd alternative metoder for å bli kvitt avhengigheten? som f.eks Ibogaine?
vet ikke om det funker, men faren min kjente en alkis som hadde antabus(sent 80 tidelig 90 tallet) og han kisen sa at hvis man drikker så man spyr 2 ganger, vil alkoholen klare og "sette seg" den 3 lurer på om noen har hørt noe lignene!
Sist endret av Shellshock; 22. mars 2011 kl. 02:05.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
vet ikke om det funker, men faren min kjente en alkis som hadde antabus(sent 80 tidelig 90 tallet) og han kisen sa at hvis man drikker så man spyr 2 ganger, vil alkoholen klare og "sette seg" den 3 lurer på om noen har hørt noe lignene!
Vis hele sitatet...
Hva var det egentlig du spurte om?
Sitat av Drachir Vis innlegg
Hva var det egentlig du spurte om?
Vis hele sitatet...
at hvis man går på antabus, og spyr som følge av alkohol 2 ganger, vil det da bli mulig og ruse seg uten at antabusen påvirker!
ArbeidsledigProletar
Nei, ikke hvis stoffet er tatt opp.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
at hvis man går på antabus, og spyr som følge av alkohol 2 ganger, vil det da bli mulig og ruse seg uten at antabusen påvirker!
Vis hele sitatet...
Det høres veldig underlig ut. Antabus, eller disulfiram, vil binde til enzymer som metaboliserer alkohol, ref ovenfor, og hemmer dem permanent og irreversibelt. Det betyr at kroppen må lage nye enzymer før virkningen går ut.

Å drikke til du spyr 2 ganger høres heller ut som en oppskrift på å få alvorlige bivirkninger fra alt acetaldehydet som bygger seg opp.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
at hvis man går på antabus, og spyr som følge av alkohol 2 ganger, vil det da bli mulig og ruse seg uten at antabusen påvirker!
Vis hele sitatet...
Må være noe av det merkeligste jeg har hørt. Antabus er allerede i kroppen, i blodet, du SPYR IKKE opp antabusen du tok for lenge siden. Hvorfor skulle den ha mindre effekt om du kaster opp når den allerede er i systemet?

Btw om du mener 2 oppkast funker, trenger du ikke å "vente" med å spy, du kan gå å stikke fingern i halsen å kaste opp noen ganger så slipper du å drikke så sinnsyke mengder før du blir kvalm. Det er bortkasta drikke.
Men uansett høres spy opplegget lite sannsynlig at kommer til å virke.
Sist endret av Cherie; 24. mars 2011 kl. 01:21.
dette var en historie jeg har hørt, dette gjelder ikke meg. men takker for svar!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kunne ikke la være å komentere dette. Det er ingenting som nøytraliserer antabus, men som nevnt tidligere her kan Postafen og Tramadol ta bort og minske bivirkningene/ubehaget som antabus gir ved inntak av alkohol. Men når det er sagt så leste jeg også at antabus ikke gir en direkte toxic effekt, i og med at alkoholikere mest sannsynelig vil innta alkohol under behandling av antabus. Og man kan jo spørre seg om hva som er vitsen med å ta Antabus hvis man skal fortsette å drikke? Det er vel flere som har vært bort i det såkalte hjelpeapparatet i Norge. dvs. DPS, NAV osv. dem kan ofte sette krav om opptrapping av antabus til alkoholikere som et slags kriterie for økonomisk bistand (økonomiske sanksjoner) og for de som er innenfor et så kaldt "lavterskel-tilbud" som et slags "behandlingstilbud" dette vareierer fra komune til komune og hvilke regionale helsefortak man er under. Men det jeg vet er at antabus nøytraliserer seg selv ved kontinuerlig inntak av etanol (alkohol) etter 4 timer, så har du begynt å drikke på antabus, foreslår jeg at du fortsetter i samme tempo i noen timer til og dermed har alkoholen nøytralisert antabus'en, men det tilsvarer kansje 4 timer med "helvete" så et godt råd: LA VÆRE!
Jeg har hørt at å drikke eddik skal ødelegge effekten av antabus. Er det bare bullshit?
Å drikke på antabus KAN være farlig ja. Har du kommet så langt at du bruker antabus, så regner jeg med at kroppen har fått litt juling på forhånd. En kropp som ikke er i "tipp topp" kan ta skade av en reaksjon du får når du drikker på antabus.
Det du kan gjøre for å begrense både skader og symptomer, er å hive innpå kulltabletter (sot fra ovnen funker også)
Ha i deg 1dl eddik, eller noe som inneholder eddik (ketchup, sennep)
Når du har gjort det, drikker du til du kjenner varmen i ansiktet, stopp så å drikk til det er borte igjen (30min)
Da skal det gå bra å drikke igjen etterpå.
Disse rådene er bare bullshit, og vil ikke gjøre en døyt med det faktum at antabus hemmer et enzym som er ansvarlig for nedbrytningen av alkohol.

Dersom man går på fylla imens man har antabus i kroppen risikerer man mange alvorlige komplikasjoner, og i værste fall død.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
Ta heller å kjøp deg reisesyketabletter og zyrtec (postafen er mindre sløvende enn marzine), de er ikke like sløvende som vallergan. Tar du tre vallergan nå og begynner å drikke kommer du sikkert til å sovne etter en pils eller to. Mot fyllesyke har svakere antihistaminer bedre virkning synes jeg, for vallergan og phenergan gir meg hangover om jeg sover på dem = litt værre fyllesjuke enn nødvendig.

Men ville ikke drukket om jeg var deg når du antagelig har masse antabus i systemet. Finn deg et anna rusmiddel

Skjønner ikke at dere gidder å bruke antabus, fy flate, om den bare skal gjøre deg jævlig fyllesjuk fjerner den jo ikke russuget. Dere burde heller fått noe som demper russuget, som enkelte antidepressiva og anti psykotika kan gjøre. Stemitil skal visst funke...
Vis hele sitatet...

Enig i at Antabus ikke er optimalt, men problemet med for eksempel Nexadrine er at det demper, mere eller mindre blokkerer dopaminet ( da dopaminet er den belønningen man får av å drikke alkohol ) slik at man blir om mulig enda mere deprimert - på heltid. Er det noen som har erfaring med andre ting en Nexadrine såxhadde det vært supert. Anti psykotiska blir jeg bare drit deprimert av - anti depressiva gjør en jo totalt flat i hele humøret. Nexadrine demper russuget, men som sagt - den legger et lokk påxdopaminet.

Antideppresiva gjør en fullstendig flat i humøret, anti psykotika er enda værre - man føler seg rett og slett død innvendig. Har forsøkt Nexadrine, men det fungerer slik at alkoholen ikke får fram dopaminet - noe som i seg selv er effektivt, da den ikke har noen virkning. Problemet der igjen ligger i at man ikke får dopamin i andre situasjoner heller, slik at man blir deppa. Som svar påxhvorfor folk bruker antabus i det tilfellet du lurer. Kan ikke tenke meg du har brukt spesielt anti psykotika over spesielt lang tid siden du foreslår dette, man kunne like gjerne vært død - man føler INGENTING.
Sist endret av LLL; 8. juli 2017 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei,
Tok 1stk Antabus 200mg i går formiddag (har aldri tatt dette før).
Tapte et veddemål og måtte ta 1 sånn tablett (ja det er dårlig gjennomtenkt).
Vil denne ene antabusen ha noen effekt på meg? Kan jeg ta en pils eller 3 i dag uten problem?

Setter pris på svar her, takk!
ArbeidsledigProletar
Sitat av Borgen1234 Vis innlegg
Hei,
Tok 1stk Antabus 200mg i går formiddag (har aldri tatt dette før).
Tapte et veddemål og måtte ta 1 sånn tablett (ja det er dårlig gjennomtenkt).
Vil denne ene antabusen ha noen effekt på meg? Kan jeg ta en pils eller 3 i dag uten problem?

Setter pris på svar her, takk!
Vis hele sitatet...
http://www.lommelegen.no/legesvar/al...-brukt-antabus

Google sier tre dager.
Hvorfor ikke bare drite å drikke dagen etter at du har tatt den? Eller har du faktisk behov for antabusen? (regner med du drikker med tørste IOM at du faktisk har hatt tilgang på dem)