Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 72350
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
De eventuelle virtuelle hallusinasjonene man kan få av cannabis kan vel umulig sammenliknes med DMT, LSD, Psilocybin og andre ordentlige psykedelika
Vis hele sitatet...
Er dog veldig godt kjennt at cannabis brukes til meditasjon og lignende, for en bedre forståelse og dypere ro. og noen av de hallisen man kan få av god weed er riiimelig heftige
Er selv heroinmisbruker og generelt rusavhengi.
Enkelt og greit er det den beste rusen jeg har opplevde, og den behaglige følelsen overgår alt, tom. sex.

Konsekvense derimot av og bli avhengi av det, ( og forsovidt alle andre rusmidler) er et helvete. Abstinensene er noe ordentlig dritt og alle de personene rundt som må gå igjenom dette.

Uannsett hvor nyskerige folk er, så ALDRI prøv heroin, det kommer absolutt ikke noe godt ut av det, bare faen skap.
Jeg personlig syns det var greit å lære meg en liten lekse, egentlig. Som nevnt ville jeg vite sannheten om rusen, og det som kommer etterpå. At jeg overdoserte (ikke så ille at jeg måtte på akutten, så klart) var bare like greit. Fikk virkelig kjenne på det å føle seg så syk at man ikke klarer å gjøre annet enn å bare eksistere. Der og da, ved toalettet med spy og kaldsvette. Pupiller man nærmest ikke kan se, og handletur på Kiwi dagen etterpå med kvalmen i behold. Stirrende blikk, og en følelse av å ha vært på det laveste av det lave. Et sted man ikke vil tilbake til selv om man vet at neste stripe vil gjøre følelsen av å være syk bedre. Nei, kast dritten til helvete.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.. Sorry for å dra opp en eld gammel tråd men jeg kunne trengt noen råd. Jeg regner med at det bare er angsten som spiller ett spill med meg nå, men; Situasjonen er at det er 8 timer siden jeg sniffet heroin og røyka heroin. Mest sannsynlig den sterkeste jeg noen gang har fått i meg.

Jeg tok ikke veldig mye men jeg har ikke toleranse på stoffet heller. Klarte å drite meg ut med å ta xanor rundt 13:00 i går, tok 2 mg.

Uansett. Jeg må konsentrere meg for å puste, nå 8 timer siden inntak. Tør ikke å sove. Har prøvd, men nei jeg velger å vente. Har veldig vondt i brystet/magen. Jeg drakk også i går kveld men det er lenge siden jeg inntok noe alkohol, er ikke full.

Faen så kijpt jeg har det nå. Uro, overtrøtt, vondt i hodet og magen.. Og klør fortsatt. Skal ikke det her gå over snart? Det er jo ikke snakk om Subotex eller lignende evig varende opiater.

Håper det er noen her som kan fortelle meg at overdosefaren er over for lengst og det er kun angst jeg sitter her med?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dude, ha deg til legen om det er så jævlig. Ingen her kan gå god for at du ikke har overdosert uten å undersøke deg og ha den medisinske kompetansen til å vurdere tilstanden din.

Ja, du vil vel få Nalaxone og rusen vil forsvinne, men om alternativet er å sovne inn?
Sist endret av Dodecha; 11. juli 2015 kl. 12:06.
Poenget er at det har gått 11 timer nå... Fortsatt bitte små pupiller.. skjønner ingenting jeg. Må ringe giftinfoen eller no..
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Poenget er at det har gått 11 timer nå... Fortsatt bitte små pupiller.. skjønner ingenting jeg. Må ringe giftinfoen eller no..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde bittesmå pupiller i over 12 timer etter en injeksjon med morfin (heroin blir omdannet til morfin, så same shit).

Du har nok hangover fra Xanoren, fyllesyk av drikkinga og samtidig er heroinen på tur ut. Det sier vel seg selv at man blir dårlig når ettervirkningene fra alle 3 rusmidlene kommer samtidig?

Men heroinrusen er snart over. Vent noen timer til du.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Poenget er at det har gått 11 timer nå... Fortsatt bitte små pupiller.. skjønner ingenting jeg. Må ringe giftinfoen eller no..
Vis hele sitatet...
Tror du skal være overdose safe nå etter 11 timer.
Tror heroin har ganske kort halveringstid(2-3 timer?) så det er nok godt på vei utav kroppen din nå.
Du er sikkert bare fysisk og psykisk sliten av bruken,
og hvis du itillegg er veldig bekymret for OD så gjør nok angsten at du overanylyserer "symptomene" på Od.
Sålenge du fint klarer å holde deg våken, og ikke dupper av og steiner av rus,
så kan du nok slappe av.

Men om du er superbekymret kan du jo bare ringe anonymt til Giftsentralen og høre med de. Da får du et litt mer fagkyndig svar enn her!


Edit: måtte bare google det, og ser ut som om heroin har halveringstid på kun noen minutter, ikke timer.
Sist endret av lyselilla; 11. juli 2015 kl. 13:24.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Edit: måtte bare google det, og ser ut som om heroin har halveringstid på kun noen minutter, ikke timer.
Vis hele sitatet...
Det blir hovedsaklig omgjort til morfin og to andre metabolitter (3-MAM, 6-MAM), og morfin har en halveringstid på 2-4 timer.
Dette var selvfølgelig angst men jeg husker bedre nå fra i går. Jeg var veldig ruset på ett tidspunkt etter siste dose, der jeg ikke klarte å sitte i ro og måtte rydde og styre rundt midt på natta for å ikke sovne. Fikk meg ett sjokk sist natt ja. Overdrev litt. Du har nok rett Mexxy at jeg var litt fyllesyk som kan ha gitt meg litt ekstra angst som det oftest gjør. Fyllesyken blir jo rimelig dekket når du fortsatt er preget av heroin/morfin, selv om drittet skal ut av kroppen og gir utslag på en eller annen måte.

Når det gjelder halveringstid og det at heroin blir omdannet til de 2 andre "stoffene" og så videre til morfin var jeg fullstendig klar over. Toleransen og angsten min tok overhånd og det ble dessverre en litt mislykka kveld!

Turte etter 12-14 timer(etter siste dose) og ta 20 mg med Sobril, som funket meget bra og fikk tatt meg en lur.
Sist endret av ZionRoad; 11. juli 2015 kl. 23:21.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Beklager for å dra igang en gammel tråd, men har egentlig ikke noen andre/andre steder å spørre.

Røyket hasj første gang når jeg var 15-16 år. Ble ikke noe hyppig bruk før jeg kom i 18 års alderen, og hadde det litt tøft. Har innsett at dette ikke var noe jeg ville drive med så har holdt meg godt unna i lengre perioder av gangen. Har dessverre venner som sliter veldig med å slutte og de klarer å få meg med inni mellom. Har vært helt sinnssykt paranoid de siste gangene, noe jeg aldri opplevde tidligere. Får et trykk i brystet som er så ubehagelig at jeg angrer sekundet etter at jointen er ferdig. Rusen er totalforandret, den er ubehagelig og ekkel rett og slett. Lurer på om dette er vanlig etter ca. 8mnd-1 år med relativt hyppig bruk?

Hver gang jeg er høy merker jeg også at jeg ikke stoler på de jeg røyker med. Vet at de lyver ganske mye, og misliker meg litt fordi jeg har sluttet i lengre perioder, noe som de ikke klarer.

Ene kompisen min tulla med at vi røyka heroin en gang. En annen gang fortalte han at han hadde pratet med en heroinavhengig, og beskrivelsen av rusen han hadde fått høre, minnet meg om det "nye" jeg følte av å røyke hasj. Kan godt være placebo, men det skremte meg. Sa at jeg hadde lagt meg tidlig en gang ettersom jeg skulle på jobb tidlig dagen etter, og da sa han "Det har jeg aldri prøvd før". Skurret litt på det ettersom han har røyka hyppig i 4-5 år. Har prøvd å prate med kompisen min om det, men klarer ikke stole på han lengre. Så det jeg egentlig lurer på er om man merker forskjell på brunt heroin og hasj (i utseende)? Og ville man eventuelt fått abstinenser etter å ha røyket 1-2 ganger i uka i ca. 1 måned?

Kan hende dette høres helt dust ut, men noiaen sitter fortsatt litt i meg selv etter 1 måned uten noe rus, bortsett fra alkohol.

Takk for svar.
-Ja, du merker helt klart forskjell.
-1-2ganger i uka er nok ikke ofte nok til å merke abstinenser.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Haha, du har ikke røyket heroin, 99% sikker . Ta deg heller en pause fra røykinga av weed, angsten kan være der i noen perioder og da er det nok best å ta en pause til det går over.
Om du ikke klarer å gjøre forskjell på heroin og hasj synes jeg ikke du er i stand til å bruke rusmidler! Har du hørt noe så sinnsvakt! For og gjøre en unødvendig kommentar til en ok en, du får angst av å røyke hasj og det er 100% sikkert at du IKKE har røyket heroin.. Noen får det, også dager etter siste inntak. Går det ikke over så bør du slutte å røyke til du føler deg sterk nok psykisk.
Sist endret av ZionRoad; 10. mai 2016 kl. 11:50.
Sitat av ukjentogparanoi Vis innlegg

Hver gang jeg er høy merker jeg også at jeg ikke stoler på de jeg røyker med. Vet at de lyver ganske mye, og misliker meg litt fordi jeg har sluttet i lengre perioder, noe som de ikke klarer.
Vis hele sitatet...
Dude, seriøst. Du må slutte å henge med de folka der og få deg nye venner. Det du beskriver er stoner kompiser som du ikke har noe til felles med bortsett fra røyking og det forstår du med engang du får noia.
Sitat av ukjentogparanoi Vis innlegg
BLablabla jallajalla tjohei
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er vanlig. Jeg har sett det veldig mange ganger, mennesker som røyker en del weed, tar pause i et par år så kommer tilbake får en ræva rus. Hasj har evnen til å gjøre en veldig paranoid. Faktisk, så tror jeg hasj er ekstremt undervurdert når det gjelder dens effekt på menneskets psyke.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Om du ikke klarer å gjøre forskjell på heroin og hasj synes jeg ikke du er i stand til å bruke rusmidler! Har du hørt noe så sinnsvakt! For og gjøre en unødvendig kommentar til en ok en, du får angst av å røyke hasj og det er 100% sikkert at du IKKE har røyket heroin.. Noen får det, også dager etter siste inntak. Går det ikke over så bør du slutte å røyke til du føler deg sterk nok psykisk.
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt ble usikker på om jeg hadde røyka noe annet enn hasj var fordi rusen var helt annerledes fra hva jeg var vant til. Gikk fra å ha det helt sykt chill når jeg var fjern , til å ha et sinnssykt trykk i brystet og føle meg veldig ukomfortabel generelt sett . Kompisene mine vet også jævlig godt at jeg ikke er interessert i å prøve noe sterkere, som de selv har gjort flere ganger. Når han ene da nevner heroin to ganger på rad og prater litt om det som noe han vil prøve, blir jeg jo selvfølgelig paranoid og usikker.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Dude, seriøst. Du må slutte å henge med de folka der og få deg nye venner. Det du beskriver er stoner kompiser som du ikke har noe til felles med bortsett fra røyking og det forstår du med engang du får noia.
Vis hele sitatet...
Jaja, det som slo meg hver gang de siste gangene jeg røyket med de. Har kjent begge to siden barndommen, og det gjør det ganske vanskelig å kutte all kontakt. Har jo prøvd så alt for mange ganger å få de til å slutte med meg, men da blir det bare til at de lyver og røyker i skjul i stedet. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Sist endret av ukjentogparanoi; 10. mai 2016 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mennesker er forskjellige for faen!

Det er ikke noe rett eller galt, eller hva man skal ta og ikke skal ta.

Vil du prøve,så prøv. Hvis ikke...ikke gjør det!
Sitat av jamesclark Vis innlegg
Mennesker er forskjellige for faen!

Det er ikke noe rett eller galt, eller hva man skal ta og ikke skal ta.

Vil du prøve,så prøv. Hvis ikke...ikke gjør det!
Vis hele sitatet...
Det er noe som kalles lurt, og ulurt. Impulshandling er ulurt. Dersom jeg ønsker å slå en gammel dame i ansiktet fordi hun er trangsynt, mener du jeg bør gjøre det?
Det kan være veldig mange årsaker til at du opplever ubehag når du ruser deg. Husk at alt er ikke for alle. Noen er glad i det, andre ikke.

Som med alle forskjellige typer og varianter vi har av alkoholholdige drikker, finnes det utrolig mange, vidt forskjellige, "strains"/typer cannabis. De forskjellige typene cannabis har større variasjon i virkning og rus, enn de forskjellige typene alkohol. Cannabis består av flere virkningsfulle komponenter enn alkohol (over 419 forskjellige cannabinoider) Det sier seg nesten selv at cannabis for det svarte markedet og gatesalg er mest lønnsom jo mer "ekstrem" den er. Som med raskt produsert hjemmebrent mot en godt komponert rødvin, Alkohol er ikke alkohol. Cannabis er ikke Cannabis.
Det kan være at du reagerer på noen psyko-aktive cannabinoider, og dermed også de "strains" som inneholder mye av disse cannabinoidene. Hvilket tilsier at det finnes "strains" du bør unngå og "strains" du kan innta uten noia og problemer. Noen strains kan også brukes mot angsten du beskriver.

Slik det er i dag får man kjøpt mye rart. Ofte vet ikke den som gror hva slags strain det er selv. Noen tiår ut i forbudet finnes det mye dårlig og ødelagt cannabis, som ikke gjør deg noe godt. Spesielt hasj som man har liten kontroll over hva inneholder. Stay green, stay safe.

Dessverre finnes det alt for lite informasjon om dette i Norge.
Du kan lese litt om forskjellige strains og hva de brukes til hos: theroc.us og her! Det finnes sikkert ett titalls bedre kilder, men det var de jeg kom på i farten.

(Cannabis kan utløse ett underliggende problem. F.eks anfall hos schizofrene, noe som har fått enkelte til å tro cannabis kan gjøre deg schizofren. Tross økt bruk og gjevn redusering i antall schizofrene (pr innbygger) Jeg tviler uansett på at det gjelder deg.)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trodde mdma var himmelen, til jeg skøyt heroin. Etter det fant jeg ut at jeg kun hadde vært på månen. Hest er best!
Bruker heroin inj.periodisk. God virkning, men toleransen øker fort i tillegg til au tilslutt er rusen så å si fraværende og det eneste som gjenstår er at man må ha herpin for å ikke bli syk, uten å få noe særlig ruseffekt. Gitt meg tap av jobb, hepatitt, dårligere økonomi samt at jeg blir hekta etter bruk i en uke og strever med selv-avrusninger etter en uke fjorten dager for så å holde meg unna i ett par mnd. Evig tralt, ville ikke anbefalt å skyte det hvertfall, man blir fort hekta av rushet de første gangene gir...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er veldig glad i det, og jeg vet det..
Deler alltid smellen i 2 pumper, ca 70/30 eller 80/20 for å ikke overjustere.
I tillegg lar jeg det gå minst 3-4 uker til neste gang hvis jeg tar en helg på duppern.
Nå tror jeg ikke jeg har rørt opiater i det hele tatt i år.