Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 142884
Det er lett få "halliser" om man døgner får å så røyke høy kvalitets hasj.Skjedde seinest for ett par dager siden å jeg røyker daglig å har grei toleranse.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Som du sikkert leste litt lenger opp, så skrev jeg dette.


Jeg har rett og slett ikke troen på at du får halliser av cannabis alene.
Vis hele sitatet...
Det er definitivt mulig. Har du noen gang spist store mengder edibles?
Sist endret av Lacynt; 1. november 2015 kl. 00:54.
Cannabis ga meg hallusinasjoner en gang. Jeg hadde røyket en hel del og med hjelp av en god del amfetamin vært våken i nærmere fjorten dager da det skjedde.
Shining96: Nei, det var ikke LSD du fikk i deg. Det var 1-propionyl-lysergic acid diethylamide. Les deg opp litt rundt dette. Når sant skal sies tror jeg ikke det hadde spilt så stor rolle hva du hadde fått i deg av sterkere psykedeliske saker. Her på nFF terper vi mye på set og setting. Samt "Er psykedeliske stoffer noe for meg?". Er helt klart at du ikke hadde noen god setting på lur her. Vet ikke hvor mye erfaring du har fra før, men det er som regel ingen god ide å kjøre full "fear and loathing"-stil uansett erfaring. Det er ikke kult. Men det fant du jo fort ut, da. Konsekvensene kunne vært verre. Anbefaler deg å tenke litt mer på hvor du faktisk tar slike stoffer og hvem du tar det med. Selvfølgelig er det ikke ofte særlig behagelig å ta psykedelika sammen med noen som er på joggetur (les;speed). Ikke rart du opplevde at han snakket fort. Han gjorde jo mest sannsynlig det, og dette ble bare forsterket pga dine uvante, nye sanseinntrykk. Kunne sagt en hel del mer men hovedpoenget mitt er rett og slett: [COLOR="Red"]know your body know your mind know your substance know your source[/COLOR]

Med dette kommer du langt. Jeg finner ingenting spesielt rart med noen av effektene du nevner. Spennende å lese, dog.
Sist endret av Lucy In The Sky; 4. november 2015 kl. 20:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når jeg røyker sterk cannabis eller inntar metylfenidat får av og til jeg raskt en puls som overstiger 200. Gjerne imellom 140-240. Dette skjer plutselig uten at jeg er redd eller stresset eller i noen spesiell fysisk aktivitet. Kan vare 10 minutter eller 3 timer. Kjempeekkelt. Trengs ikke store doser heller. Er ung og sprek. Noen andre som har opplevd det samme og tatt det opp med lege? Virker lite fristende å bli misbrukerstempla. Skjedde sist med kun 18mg concerta - timesvis etterpå. Dersom noen har tips: kjør på! Hilsen meg.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Når jeg røyker sterk cannabis eller inntar metylfenidat får av og til jeg raskt en puls som overstiger 200. Gjerne imellom 140-240. Dette skjer plutselig uten at jeg er redd eller stresset eller i noen spesiell fysisk aktivitet. Kan vare 10 minutter eller 3 timer. Kjempeekkelt. Trengs ikke store doser heller. Er ung og sprek.
Vis hele sitatet...
Dette er hva jeg opplever under cannabis-rus nå til dags, i tillegg til dyp og hard hjertedunk (Som mest sannsynlig kun er hjernen som lurer meg). Har konkludert med at dette er angst som utløses av rusen, da jeg ikke har det i edru tilstand. Har ikke snakket med lege om det (Noe jeg ikke kommer til å gjøre) og har ikke vært borti de andre stoffene du nevnte. Er selv ung, trener jmye styrke hver uke og spiser sunn mat.
Har røyket masse tidligere, men blitt mindre i det siste. Men når jeg røyker nå får jeg en følelse av å havne i nået. Nået/nuet er ikke et fint sted å være akkurat med tanke på alt som skjer i verden og spesielt når man er innblandet i frimureriet. Men det er ikke alt, hvis jeg røyker noen dager i strekk så går følelsen over som jeg får i starten av perioden med røyking etter fravær av det. Men problemene stopper ikke der, eller er ikke et problem, men det virker som noen snakker til meg via tv og radio og har ikke den samme roen som når jeg røyket masse før i tiden. Har vurdert å kjøpe meg en plate og røyke masse for å se om det vedvarer, må bare spare litt peng først, men har også planer om å roe meg litt med røykinga siden jeg allerede er i en periode med lite røyking. Men da får jeg det problemet at jeg havner i nået hver gang jeg røyker da og hvis dere leser bloggen min så er nået for meg noe ganske annet enn det var for noen år siden. Til tider så ønsker jeg at følelsen skal fortsette inn i nykter tilstand er liksom som en helt annen verden, men forstår etter flere ganger hvor det har skjedd i rus at det ikke vil skje noe som fører til det i vanlig tilstand, er en følelse av å være i livet på en måte, men samtidig en merkelig effekt. Vet det er en kompis av meg som opplever det på samme måte, men han synes det blir for drøyt har han sagt. For min del kunne det vare hele tiden, men når det skjer sporadisk så blir det mer et problem en nytelse. Får ikke den gamle gode reve følelsen.
Virker som om noen snakker til deg via TV eller Radio? Ehm, tror kanskje jeg ville droppet å røyke hvis jeg var deg...
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Men problemene stopper ikke der, eller er ikke et problem, men det virker som noen snakker til meg via tv og radio og har ikke den samme roen som når jeg røyket masse før i tiden. (...) Får ikke den gamle gode reve følelsen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Dropper aldri røykinga, det skal jeg gjøre til evig tid.
Vis hele sitatet...
Når du ikke får godfølelse av å røyke, og samtidig føler at noen prøver å kontakte deg via tv og radio, hvorfor skal du da fortsette? Kan garantere deg at røykinga og det du opplever har sammenheng eller forverrer situasjonen din, og det finnes ingen naturlig forklaring utenom dette.

Tok en kjapp tur innom bloggen din, og når jeg leser at du har blitt holdt på tvang i psykatrisk og dette innlegget om Messias blir jeg bekymret.

Som Lucy sier, røyking er ikke bra for deg! Håper du tar det til ettertanke.
Den som ler sist ler best. Jeg vet hva jeg har opplevd og hva som er blitt meg fortalt. Som sagt er ikke et problem i seg selv, mister bare roen når jeg røyker nå til dags. Om det er bra for meg vet jeg best selv, lurte bare på om noen andre opplevde det samme. Vet selv at røykinga ikke er noen stor høydare for tiden, men jeg kan ikke slutte med noe som har vært en så stor glede i livet bare fordi jeg blir kontaktet eller havner i nuet når jeg er fjern.

Bekymret blir jeg for psykiatrien selv. Medisinere bort problemene bare er ikke noe som fungerer, er en straff fra frimurerne bare. Både psykiatrien og tankekjøret.

Hyggelig at du tok turen innom, mye du kan lære på kort tid der inne
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Den som ler sist ler best. Jeg vet hva jeg har opplevd og hva som er blitt meg fortalt. Som sagt er ikke et problem i seg selv, mister bare roen når jeg røyker nå til dags. Om det er bra for meg vet jeg best selv, lurte bare på om noen andre opplevde det samme. Vet selv at røykinga ikke er noen stor høydare for tiden, men jeg kan ikke slutte med noe som har vært en så stor glede i livet bare fordi jeg blir kontaktet eller havner i nuet når jeg er fjern.

Bekymret blir jeg for psykiatrien selv. Medisinere bort problemene bare er ikke noe som fungerer, er en straff fra frimurerne bare. Både psykiatrien og tankekjøret.

Hyggelig at du tok turen innom, mye du kan lære på kort tid der inne
Vis hele sitatet...

Du må ikke se på hva som blir sagt til deg som en skjennepreken, dette er kun gode tips som er ment for å hjelpe deg, vennlige tips. Bare for å utforske deg litt vil jeg spørre om du alltid har blitt kontaktet av disse entitetene, eller er det noe som har foregått de siste ti-ish årene? Opplevde du dette før du prøvde noen rusmiddler? Jeg skjønner at du ikke liker å bli dopet ned av medisiner som blir utskrevet til deg fra psykiatrien, men jeg vil tro at om du rapporterer hvordan du føler deg av medisinen så vil de prøve noe annet, og til slutt vil du mest sannsynlig finne noe som fungerer bra for deg. Psykiatrien og tankekjøret er nok ikke noe som er en straff fra frimurerne, men heller noe som tilfeldigvis har plantet seg i sinnet ditt. Det er hverken din eller noen (noe) annet sin skyld for at du oppfatter verden irundt deg som du gjør, det er detsverre bare slik det er. Hva tenker du om at du blir kontaktet av Gud, syns du selv at det er helt reelt eller stusser du litt på det selv?

Send på meg en PM om du ikke føler for å snakke så åpent om det
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Neida, men føler det litt som moralpreken, fordi det er noe uvanlig så er det automatisk noe dårlig for meg.

Gjør ikke av å snakke åpent om det, har skrevet om det på bloggen også, startet første gang før jeg hadde begynt på skole, så skjedde før jeg begynte å ruse meg Men psykiatrien mener det er schizofreni da. Grunnen til at jeg sier det er straff fra frimurerne er fordi jeg var med på å bestemme straffen. Siden de ikke er villig til å forandre på opplæringsmodellen i skoleverket. Verden er for eliten og slik vil de ha det, føles det som.

Det har ikke vært jevnlig kontakt før de siste 5 årene, når en kompis av meg ble "drept". Ble kontaktet like før han ble drept i en sak som handlet om at han skulle bli drept og etter det har de ikke kontaktet med i hodet, sikker linje som de kaller det.

Jeg trenger ikke medisiner, hvis ikke frimurerne opphever forbannelsen så blir jeg kvitt plagene den dagen jeg blir 40 år.
De er villig til å gi meg bivirkninger av medisiner til evig tid de, er ikke frivillig innen psykiatrien.

Føler det er helt reelt, men synes så klart det er merkelig er jo noe helt ut av det fjerne at det er mulig slik de gjør det, men jeg spurte frimurerne om de kunne lære meg alt de visste så ja er nok mye jeg må gå gjennom, Gud er dritt lei frimurerne, men det er religionen til Gud så han har tolmodighet med dem.
Vis hele sitatet...
Du har vrangforestillinger. Gud snakker ikke med deg. Du snakker med deg selv.
Ha en fin kveld videre. Ønsker deg alt godt og lykke til!
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Den som ler sist ler best. Jeg vet hva jeg har opplevd og hva som er blitt meg fortalt. Som sagt er ikke et problem i seg selv, mister bare roen når jeg røyker nå til dags. Om det er bra for meg vet jeg best selv, lurte bare på om noen andre opplevde det samme. Vet selv at røykinga ikke er noen stor høydare for tiden, men jeg kan ikke slutte med noe som har vært en så stor glede i livet bare fordi jeg blir kontaktet eller havner i nuet når jeg er fjern.

Bekymret blir jeg for psykiatrien selv. Medisinere bort problemene bare er ikke noe som fungerer, er en straff fra frimurerne bare. Både psykiatrien og tankekjøret.

Hyggelig at du tok turen innom, mye du kan lære på kort tid der inne
Vis hele sitatet...
Spenstig blogg du har.. ser også på profilen din Hørte om Nff: Gud, er vel ikke det første forumet "Gud" ville anbefalt tror jeg. Hvis jeg var deg ville jeg roet litt på reven, men for all del har man lyst har man lov så kjør på!
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Spenstig blogg du har.. ser også på profilen din Hørte om Nff: Gud, er vel ikke det første forumet "Gud" ville anbefalt tror jeg. Hvis jeg var deg ville jeg roet litt på reven, men for all del har man lyst har man lov så kjør på!
Vis hele sitatet...
Tragiske er at alle her ser jo at vedkommende viser sterke trekk til psykose, og hasjbruk gjerne utløser dette. Han har også vært innlagt før. Mange som er psykotiske tror de har funnet ut av noe stort og de ser sannheten. Egentlig er de spenna gærne.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå beveger vi oss off topic, dere får gjerne fortsette diskusjonen, men ikke i denne tråden.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå beveger vi oss off topic, dere får gjerne fortsette diskusjonen, men ikke i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Hvor kan vi fortsette? Dette ble litt spennende.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Hvor kan vi fortsette? Dette ble litt spennende.
Vis hele sitatet...

Bare lag en ny tråd.
En episode fra når jeg kanskje var 16-17 og såvidt hadde begynnt å prøve ut cannabis, var vel ganske godt brisen og tok 3-4 store hits fra en bong, følte meg veldig uvel og så ble alt svart, altså jeg mistet synet i kanskje 2-3 minutter. Veldig skremmende natuligvis var jo fullstendig blind der jeg lå på sofaen og bæda, heldigvis returnerte synet etter kort tid men det var ganske jævlig å ligge der mens kompisen helte vann i trynet på meg... kun skjedd en gang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har vært borti speed som varer veldig kort? Litt som en kokain som føles langt mer kjemisk. Varighet på en time. En kompis som lurer. Spør her for han.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann, spiste en lapp i går og er hoven og sår i halsen i dag. Sliter også med tett nese. Noen som har opplevd noe lignende? Syns det er litt rart da jeg ikke har hatt så sterk body load på lsd før.
Lappene mine kommer fra noe jeg anser som en ekstremt sikker kilde. Turen gikk fint og hadde alle tell-tell tegnene på ekte vare. Kan forsåvidt være en vanlig forkjølelse også men syns det virker rart da jeg som regel aldri blir forkjølet, spesielt ikke når det er varmt i været.
Sist endret av Ferigo; 27. juni 2016 kl. 12:05.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Overdreven roping, fliring etc? Slikt kan forekomme på tur og gjøre halsen sår og så får en eller annen mikrobe fotfestet sitt. Det er ikke noe spesifikt i LSD som vil gjøre det, men shit happens.
Sist endret av Dodecha; 27. juni 2016 kl. 17:44.
Sitat av Ferigo Vis innlegg
Heisann, spiste en lapp i går og er hoven og sår i halsen i dag. Sliter også med tett nese. Noen som har opplevd noe lignende? Syns det er litt rart da jeg ikke har hatt så sterk body load på lsd før.
Lappene mine kommer fra noe jeg anser som en ekstremt sikker kilde. Turen gikk fint og hadde alle tell-tell tegnene på ekte vare. Kan forsåvidt være en vanlig forkjølelse også men syns det virker rart da jeg som regel aldri blir forkjølet, spesielt ikke når det er varmt i været.
Vis hele sitatet...
Kanskje du fikk en LSD analog? Vet ikke så mye om emnet, men har hørt at de kan gi en litt annen bodyload. Hva forkjølelsen anngår, så kan jo kroppens termometer bli litt fucka på syre. Kanskje du har vært litt kaldere enn det du trodde? Tror alikevell forkjølesen bare er tilfeldig.
Nja, det gikk svært fredelig for seg da dette var en tur for personlig vekst og meditasjon, heller enn rekreasjon. Får vel bare kalle en stein for en stein og gå til anskaffelse av noe c-vitaminer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann, jeg bare lurer på om noen her har opplevd å få epileptisk anfall av hasj? Jeg hadde røyket et par ganger på fest, men ikke følt at jeg fikk ønsket effekt, så en vakker dag jeg var alene spiste jeg 1 gram for å få et ordentlig resultat. Det var ikke så lurt. Jeg ble først svimmel og måtte gå å legge meg. Ble liggende å se i taket og innbille meg at lysekrona snurret rundt. Fikk en kraftig hodepine på høyre side, etterfulgt av en intens pipelyd. Så prøvde jeg å sovne og fikk rykninger i beina. Tenkte at "nå kanskje jeg dør" og var litt redd. Moren min gikk forbi rommet og sa noe, og jeg måtte anstrenge meg hardt for å svare. Våknet senere på natten helt uttørket, og gikk opp for å drikke vann, og i ettertid husker jeg at jeg fikk to anfall i trappen. Plutselig befant jeg meg liggende nedover trappetrinnene, men kom meg fort opp igjen og ranglet til sengen. Var skikkelig sløv og kvalm hele dagen som fulgte.

Jeg tenker liksom at hasj ikke er så farlig, men når jeg tenker tilbake på hva jeg faktisk opplevde så er det jo ganske ille. Kunne jeg dødd? Opplevd noe lignende?
Du har bare tatt en kraftig "overdose". Når du bare har røyket er par ganger på fest så er det galskap å spise 1 gram alene. Jeg sier overdose i gåseøyne fordi du kan ikke ta overdose på cannabis, det er ikke mulig å dø nei. Det eneste som skjer er at man grønner ut og sovner som regel.
Jeg hadde en venn(død nå) som fikk anfall når han røyket. Det var grusomt, han glemte selfølgelig at han hadde røyket,snublet,ble kranglete og helt ute av kontroll. Han kom nederst i bøttetrekket og det kunne starte allerede da. Det som skjedde da var at han sugde vann ned i halsen, veltet bøtta, kunne miste beina helt å slå sprekker i leppa så blodet rant. Huff var et mareritt, vi bodde sammen i noen mnd. Han døde under søvn pga anfall. Rip...

Kunne se at han ville få anfall mange timer før det skjedde. Kunne bli klossete tidlig på morran, og liksom være delvis borte hele dagen. Og på første trekket på kvelden ble det bare et "hikst" midt i trekket og rett i spasmer. Prøvde såklart å være så forebyggende som mulig, å hindre han i å røyke. Men det var ikke lett.

Om han røkte den dagen han døde vêr jeg ikke, vi hadde ikke kontakt da.

Han hadde også den villeste reaksjonen på speed, steinsov som andre folk gjør på ghb. Han hadde en ganske heftig hyper ADHD diagnose også.
Sist endret av Kutulu; 5. september 2016 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Du har bare tatt en kraftig "overdose". Når du bare har røyket er par ganger på fest så er det galskap å spise 1 gram alene. Jeg sier overdose i gåseøyne fordi du kan ikke ta overdose på cannabis, det er ikke mulig å dø nei. Det eneste som skjer er at man grønner ut og sovner som regel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er ikke dette en overdose? Det er jo nettopp det som er en overdose. Ser så ofte at folk sier "en kan ikke overdosere på marihuana/cannabis" .. det er så feil å si og folk bør slutte å spre usannheter og heller si: Ja, det er fullt mulig å overdosere, en blir svimmel/dårlig/kan spy/se ting/ekstrem puls etc. Men en dør ikke..
Sitat av thundercat Vis innlegg
Hvorfor er ikke dette en overdose? Det er jo nettopp det som er en overdose. Ser så ofte at folk sier "en kan ikke overdosere på marihuana/cannabis" .. det er så feil å si og folk bør slutte å spre usannheter og heller si: Ja, det er fullt mulig å overdosere, en blir svimmel/dårlig/kan spy/se ting/ekstrem puls etc. Men en dør ikke..
Vis hele sitatet...
Du sier jo akkurat det samme som jeg sier, bare at min betegnelse på en overdose er dødsfall....
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Du sier jo akkurat det samme som jeg sier, bare at min betegnelse på en overdose er dødsfall....
Vis hele sitatet...
Sitat av https://no.wikipedia.org/wiki/Overdose
"Overdose er betegnelsen på en dose av et medikament eller rusmiddel som fører til alvorlig forgiftning, tap av bevissthet og i verste fall død."
Vis hele sitatet...
Det thundercat sier er riktig.
Det der høres virkelig ikke bra ut. Det som vekker bekymring her er om det du sier angående intens pipelyd er sant kombinert med hva du sier er kraftig hodepine. At ting spinner, blir sykt wierd, du småpasser ut, beina twitcher er alle vanlige ting. Jeg ville dratt til legen. Lykke til.
Sist endret av Relevant; 5. september 2016 kl. 14:40.
Samme skjedde med meg for ti år siden, fikk intens hjertebank og et slags drønn i skallen.
Hadde intense spasmer.
Fra og med den dag var det ikke så kult å røyke lenger.
Sitat av havfrue Vis innlegg
Jeg tenker liksom at hasj ikke er så farlig, men når jeg tenker tilbake på hva jeg faktisk opplevde så er det jo ganske ille. Kunne jeg dødd? Opplevd noe lignende?
Vis hele sitatet...
Cannabis kan utløse lidelser som ligger latent hos deg. Opplevde selv at alkohol utløste epilepsianfall hos meg. Fikk mitt første anfall dagen etter en superfyll og jeg måtte gjenopplives. Noen anfall til ble det også i det lille året som gikk før jeg fikk en diagnose og ble medisinert. Tror bare jeg har hatt ett eller to anfall siden jeg ble satt på "Lamictal".

Du burde uansett oppsøke lege for å komme til bunns i dette. Det kan komme flere anfall, og de kan også komme når du ikke bruker rusmidler.
Var borte hos noen som røyket et par spliffs her om dagen. Jeg tok meg bare et par øl selv fordi røyking ikke er min greie. Uansett, da han ene duden reise seg opp får å dra så faller han plutselig langstrak ned på bakken og slår bakhodet i boret. Han hadde passet ut i oppreist tilstand, men heldigvis ikke slått seg alt for ille, da bordet var av tre og rompa hans traff bakken først. Vi passet på at han ble sittende en stund og fikk noe å drikke før han etterhvert litt fortumlet dro tilbake (sammen med dama si).

Sett akkurat det samme skje en annen gang med lillebroren til en kompis av meg da det ble fyret utenfor.

Vet ikke helt hva som forårsaker det, men tenker kanskje det er mulig det har noe med akkutt lavt blodsukker å gjøre, da jeg har hørt at senket blodsukker nivåer er grunnen til at man får munchies.

Uansett, greit å være litt forsiktig, spesielt med folk som ikke vanligvis røyker. Røyke mindre og kanskje i sittende tilstand kan være greit. Det kunne fort gått mye verre om en av de traff hodet på verre underlag.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har skrevet om det i denne samletråden før, men det heter Ortostatisk hypotensjon, og er et resultat av at kroppen ikke klarer å henge med på blodtrykksfallet som skjer når du reiser deg.
Hjernen får ikke nok drivstoff og man kan besvime, det er flere artikler om det, som f.eks: her
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Det thundercat sier er riktig.
Vis hele sitatet...
Leste ingen av dere innlegget mitt? Jeg kalte det en overdose, men i anførselstegn for overdose på cannabis er noe helt annet enn overdose på hva som helst annet, for du kan ikke dø. Alle skal være så kverulante...
Nå er det vell slik at THC kan utløse alvorlig hjerteflimmer og i verste fall hjertestopp hos de med svakt hjerte, så at man ikke kan dø av det er vell litt uvitende å mene. Ja, de må ha grunnlag for det, men det er THC'en som setter en stopper på det, samme som en fjelltur kan ta knekken av samme person dog med mindre potensiale. Nei, jeg prøver ikke å si at man kan ta overdose på fjellturer Det er jo ingen hemmelighet at utrolig mange brukere opplever utrolig høy puls under rusen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Leste ingen av dere innlegget mitt? Jeg kalte det en overdose, men i anførselstegn for overdose på cannabis er noe helt annet enn overdose på hva som helst annet, for du kan ikke dø. Alle skal være så kverulante...
Vis hele sitatet...
En Overdose endrer ikke definisjon per rusmiddel, det er vel der missforståelsen oppstår.

Den Engelske definisjonen er ganske klar, det er rett å slett en dose som er større enn den du hadde intensjoner om å ta. En overdose betyr ikke nødvendigvis skade eller dødsfall, det avhenger helt av stoffet som er involvert. En kan f.eks overdosere på ketamin uten at det er umiddelbart farlig, man vil miste bevissthet lenge før man når en dødelig dose, derfor ble det brukt som narkosemiddel. Det brukes nå bare på dyr fordi den psykedeliske effekten er sett på som uheldig av helsemyndighetene.