Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 187454
starten på 80 tallet,Totalt avhold fra alkohol samt røyk, forholder meg til mdma, samt flein til gode opplevelser.., .. med åpen sinn, vel å merke ...



Har Fagbrev innen forskaling ,, Jobber i dag som Gulvlegger
Sitat av robbi Vis innlegg
starten på 80 tallet,Totalt avhold fra alkohol samt røyk, forholder meg til mdma, samt flein til gode opplevelser.., .. med åpen sinn, vel å merke ...



Har Fagbrev innen forskaling ,, Jobber i dag som Gulvlegger
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet, trives du med arbeidet ditt? Jeg la hele gulvet hjemme, og etter 25 kvadrat var det nok for min del, både for meg, ryggen, nakken, og tålmodigheten.
svaret på det ganske enkelt ,er når jeg ser slutt resultatet , så er det helt klart verdt det når man er ferdig med akkorden

.

må aldri ta fram meter stokken for da har du ikke sjangs uten klæ seg i huet trøbbel begynn å legg så går alt meget framover.. mye lettere før man begynner å tenke,tenk enkelt
Sist endret av robbi; 11. juni 2014 kl. 06:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Frende Vis innlegg
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Vis hele sitatet...
Joggebukse, lue, kanskje litt stor jakke. Kommer litt an på hvor man bor så vidt jeg har sett.
Tør nesten ikke si hva jeg jobber med, men det krever sikkerhetsklarering og politiattest. Har røyket litt weed, men måtte droppe det ettersom det blir ganske lenge i systemet. Hoarder fleinsopp på høsten og tar det kanskje en gang i kvartalet i godt selskap. Ellers ADHD-piller og modafinil ettersom omstendighetene passer.
Sitat av Frende Vis innlegg
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke en reéll stereotyp på en "stoner" lenger. Jeg er en stoner, med kontorjobb, hvit skjorte, kortklipt hår og trimmet skjegg.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Joggebukse, lue, kanskje litt stor jakke. Kommer litt an på hvor man bor så vidt jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Haha, dummeste jeg har hørt

Det er ikke noe stereotyp stoner, det er noen jålete folk som går rundt med dreads og cannabisklær. Men de repressenterer ikke den vanlige stoner. Den vanlige stoner kan være hvem som helst du ser på gata.
Sitat av lahwf Vis innlegg
Det finnes ikke en reéll stereotyp på en "stoner" lenger. Jeg er en stoner, med kontorjobb, hvit skjorte, kortklipt hår og trimmet skjegg.
Vis hele sitatet...
Så klart det fortsatt finnes stereotype stoner utseende. Du beskrev det ganske bra i innlegget ditt. Eller heller motsatsen til det du beskrev

Uten jobb, hullete t-skjorte, uklipt hår og ustelt skjegg.

At det finnes stonere som f.eks deg som ikke går etter stereotype "looken" er greit nok det, men det tar ikke bort noe fra hva stereotype stoner er.

Stereotype er vel bildet almenheten skaper av deg, både gjennom utseendet og handlingsmønster. Folk flest har vel fortsatt visse fordommer og kvier seg litt av å høre at en er "en hasjbruker" eller "stoner".
En stereotype er det folk tenker noe er.

De fleste assosierer ikke en stoner som en kar med dress, kontorjobb og trimmet skjegg.

Jeg assosierer en stoner som en ungdom med litt baggy klær og caps med skaut under.

Men en bruker derimot, kan man umulig se.
Sist endret av reklame; 13. juni 2014 kl. 16:26.
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Tør nesten ikke si hva jeg jobber med, men det krever sikkerhetsklarering og politiattest. Har røyket litt weed, men måtte droppe det ettersom det blir ganske lenge i systemet. Hoarder fleinsopp på høsten og tar det kanskje en gang i kvartalet i godt selskap. Ellers ADHD-piller og modafinil ettersom omstendighetene passer.
Vis hele sitatet...
Du sa heller ikke hva du jobber med.
Jeg skjønner ikke hvorfor du poster i en tråd angående hva man jobbet med for å skrive at du ikke tørr skrive hva du jobbet med?
Sitat av Dasset Vis innlegg
Du sa heller ikke hva du jobber med.
Jeg skjønner ikke hvorfor du poster i en tråd angående hva man jobbet med for å skrive at du ikke tørr skrive hva du jobbet med?
Vis hele sitatet...
For å poengtere at det er mange (i hvertfall én) i respektable stillinger, som også har svin på skogen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Interessant tråd, så slenger meg med.

Er utdannet vernepleier med videreutdanning i psykisk helsearbeid. Er i utgangspunktet uføretrygdet, men jobber deltid på en rusinstitusjon underlagt spesialisthelsetjenesten. Trenger også politiattest og offentlig autorisasjon.

Røyker cannabis og bruker ADHD medikamenter (Metamina).
Sitat av Frende Vis innlegg
Spørsmål: Hva er egentlig dagens steretyp på en stoner?
Føler dreads og jamaicalue er litt sånn 70talls.
Vis hele sitatet...
En "stoner" kan være hvem som helst; den vellykkede, dresskledde mannen foran deg i køa med stresskofferten, eller klassekompisen du hadde på VGS som jobber på Rema og fortsatt er like halvsløv og bruker den samme jakken. Han røyker gjerne 2 - 3 joints om dagen, tar avstand fra sterke stoffer, og drikker sjelden alkohol i store mengder. Han dyrker også sin egen cannabis, og er ikke avhening av å kjøpe av kriminelle.

Selv foretrekker jeg begrepet "cannabis-entusiast" om personer som røyker bønne og kanskje har et par planter. "Stoner" synes jeg høres så negativt ladet ut.
Sist endret av T.J; 3. august 2014 kl. 15:27.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tja... Ser jo her på denne tråden at det er både "klokker og prest" som driver med sitt Selv har jeg en treårig høgskoleutd innen sosialt arbeid. Tatt for mange år siden. Eller bachelor som det nå kalles. Har en halvferdig Master innen faget, men denne er i pausemodus. Er også utdannet innen forsvaret og tatt utdanning ved KRUS. (Så får vi se om noen her vet hva den forkortelsen står for ; )
Går på NAV, slitt psykisk lenge, men holder økonomien og forbruket (dop) oppe med å selge litt på siden av ting jeg får av lege, og kjøper privat i bulk.
Ikke noe å være stolt over, men slik ender jo noen opp, og man gjør det beste ut av det hvis man vil prøve å spare penger.
Håper en dag jeg blir frisk nok til å arbeide igjen slik at jeg kan bidra til samfunnet igjen, og da er det lurt å ha litt oppsparte midler.
Jobber som teknisk konsulent for arkitekter og ingeniører. Og noen kvelder i måneden i en av landets sportskjeder som avbrekk fra kontor. Har alltid vært i fast jobb, og har brukt rusmidler i ca 9 år og er nå i midten av 20 årene.

Jeg liker å variere rusen, og det går hovedsaklig regelmessig i: weed, 2c-b, mdma, lsd, og kokain.
Jobber som dykkeleder.
Før røyka jeg nattings hver kveld i tre år, før jeg så meg lei.
Har nå samboer og røyker bare
en til to ganger i måneden, i godt selskap.
jobber i som finansanalytiker i ett av de største selskapene notert på oslo børs. 4årig høgskoleutdannelse, er på tur å starte 3 nye etter 5år i arbeidslivet. fyrer i godt selskap i helgene og en sjelden gang i uka.
Beregner, analyserer og designer fremkomstmidler dere alle har benyttet.

Stein på heroin og høy på kokain - såklart
Sist endret av Tøffetom; 17. august 2014 kl. 09:08.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Beregner, analyserer og designer fremkomstmidler dere alle har benyttet.
Vis hele sitatet...
Skodesigner/analytiker?

Edit: håper uansett på minst mulig mengder av drivhjul og krefter
Sist endret av pidget; 17. august 2014 kl. 09:31.
Sitat av pidget Vis innlegg
Skodesigner/analytiker?

Edit: håper uansett på minst mulig mengder av drivhjul og krefter
Vis hele sitatet...
Tonnevis med stål og tusenvis av hestekrefter
Jobber som innhenter av investorer til eiendom.

MDMA, 2cb, syre, litt amfetamin. Alt med måte.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Tonnevis med stål og tusenvis av hestekrefter
Vis hele sitatet...
fly? tog? buss? båt?
Suicide by proxy
Jeg jobber som morsmålslærer i klingon ved asylmottaket på Andøya Space Center.

I tillegg freelancer jeg som penetrasjonstester for Toll- og avgiftsdirektoratet, hvor jeg har spesialisert meg på små postsendinger fra EU.

Heghlu'meH QaQ jajvam.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
fly? tog? buss? båt?
Vis hele sitatet...
du får bruke elemineringsmetoden.
Buss har hundrevis av hestekrefter, ikke tusenvis.
Fly er ikke laget av stål såvidt jeg vet.
Da gjenstår tog og båt. Holder en knapp på ferge/hurtigruta.
Sist endret av nobels; 18. august 2014 kl. 17:48.
Ekspert på påstander
Sesonghjelp i et gartnerfirma

0,5 gr brunt daglig og 3 gr grønt annenhver helg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bumper denne. Interessant tråd.
Jobber som selger i it-bransjen, men er drit lei salg så jobber mot å komme meg inn på mikro og nanoteknologi, og hvis ikke så blir det et annet ingeniørstudie.

Røyker en del, tar mdma og lsd en gang i blant.
Jobber som selger

Er nærkis, røyker
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Jobber som selger

Er nærkis, røyker
Vis hele sitatet...
Røyker hva?
jobber innenfor helse.

går i knips, kola, og div piller til tider. har prøvd en del forskjellig før det var det jeg fant ut jeg likte best!
Går fortiden på AAP. Men regner med og få jobb igjen snart .
prøvd så og si det meste, men gått mest i piller (xanax, riv, valium, sobril etc etc.
Jobber som sandblåser/sprøytemaler på fulltid.

Røyker hasj daglig etter jobb. Kan bli litt cola i helgene og så kan det trippes en gang eller to iløpet av året.
Cannabis-free ca 7 måneder, så blir en del alkohol.
Leverer CV'er og håper på det beste.
Lærlig i sveisefaget, tjener dritt dårlig 56kr/timen

Hasj,flein
Jeg er IT-fagarbeider (har fagbrev) og jobber akkurat nå med å holde kurs i IT.

Har tidligere prøvd mdma, flein, noe jeg tror var MXE (solg som E), og en del concerta/ritalin.
Og cannabis, aldri fast men ganske ofte
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jobbet fast innen IT i 10år!
Røyker ofte men holdt meg unna alkohol i noen måneder nå.
IKT-lærling. Røyker cannabis et par ganger i måneden!
Jobber i skatesjappe, ganske stereotypisk vil kanskje noen si.

Røyker hasj og/eller drikker ca 5 dager i uka. Tatt min fair share kokain, litt amfetamin, MDMA, LSD, div piller osv.

Spennende tråd, ser at det dukker opp mye forskjellig.
Dagligvarebutikk, jobbår før studier. Røyker cannabis jevnlig og drikker alkohol nesten hver helg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røyker daglig cannabis og tar Bl.a. Benzo opptil flere ganger i uken

Fagbrev som bilmekaniker, Men jobber som lamineringsansvarlig i et firma som produserer industriglass samt projektilsikre glass

Personlig tror jeg det er stereotypen som bidrar til rusmibruk,
ikke rusmiskbruk som bidrar til stereotypen, som du tenker på
Jobber offshore, gode penger og hente samt 6mnd fri i løpet av 1 år. min drømmejobb

Emma ,Marianne og Alkohol. noen ganger når man har fri og stemningen er der
Sist endret av Tåka; 31. oktober 2014 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jobbet 4 år i barnehage. I høst begynte jeg på barnehagelærer utdanning

Røyker hasj til vanlig, men ikke på 4 uker pga praksis.
vi er alle så veldig forskjellige :P den dag i dag er det vell ingen fast bestemt verken væremåte eller kle stil for en stoner, alt i fra den mest sossete pappa gutten , til mora til kompisen din :P såpass utbredt er det blitt og bra er det spørr dere meg , LEGALISERING!!
Arbeidsledig for tiden men går inn i jobb snart samtidig som jeg skal flytte, og muligens NITH neste år.

Røyker en gang iblant, pleide å røyke ganske mye, men på den tiden hadde jeg en del tvangstanker og slite med så det endte i en dårlig periode. Kommet ut av det nå og føler meg veldig bra om dagen. Røyker fortsatt men har lært meg at for å nyte det må man ha mål i livet og være sosial, så disiplinering er blitt veldig viktig for meg.

Spørsmål til amf brukere, spiser ikke amf'n på en måte opp deg når du turer på det? Har sett på amf som noe billig ræl som ødelegger nerver på folk kun for å operere høyt noen dager, bortkastet spør du meg.
Tar en bachelor i psykologi.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går fremdeles på vgs
Er utdannet siviløkonom og har en lederstilling på Nordisk nivå i et stort multinasjonalt selskap. Røyker ukentlig, men tar veldig sjeldent sterkere stoffer
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber i helsesektoren, terapi og pleie.
Fulltid jobb innen IT-support, skole på deltid. Ønsker å ta bachelor i sosionom etterhvert. «Bruker» cannabis, MDMA, LSD, ketamin, alkohol og 2CB de gangene muligheten byr seg (sjeldnere og sjeldnere med den stadig travlere hverdagen), noen av dem for morro og noen av den for selvutvikling.