Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2187
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Hei!

Trenger billige party-høyttalere til et studentfellesrom. Rommet er mellom 30-40m²

Billige
Masse trøkk

Ser for meg en pris på ca. 2000kr

Setter pris på alle anbefalinger!
Sist endret av Slaps; 4. oktober 2014 kl. 17:39.
Hva har dere av forsterkerkraft og hva skal dere spille fra (kilder)?


Her er det bare å tråle finn tror jeg, ikke vits å se etter noe nytt i den prisklassen etter min mening.
CerwinVega! er helt konge når det kommer til og spille høyt med kraftig bass.
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
CerwinVega! er helt konge når det kommer til og spille høyt med kraftig bass.
Vis hele sitatet...
Klipsch det samme, men med ti ganger bedre lydbilde på andre områder.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Trådstarter
Har dessverre ingen forsterker. God Idée å tenke brukt.
Det kan også bli veldig billig om du lager selv. På de siste festene jeg har vært på har vi brukt et par høyttalere som er hjemmesnekret, men det kan man ikke se for de er så forseggjort. De fin og høy lyd og kosta vel 3 600 eller noe sånt. Dere får helt sikkert laget noe billigere!
Du skal ha høyttalere masse trøkk og høy partyfaktor pluss en forsterker til å dra det hele, til ca. 2000?

Et par ting å gjøre da..

1: Spar til dere har råd til et høyere budsjett
eller
2: Let dere ihjel på finn.no, hifisentralen.no og avforum.no.. Det kan dukke opp noe som vil gi dere lyd.
eller
3: Få tak i en stor pappeske og betal en kompis til å sitte inni den og dunk i eska.


Som H_Spyke nevner kan dere bygge selv, Eltek og Ljudia er to sjapper som selger utstyr. Seas er bra element, Zachry gir dere mye valutta for pengene. Materialer, delefilter, element, etc. bør dere klare å få til ca. 2000,- men husk at dere må ha krutt for å dra det også. Dere bør minimum doble budsjettet. Eller gå for noen aktive høyttalere, dere får gode aktive monitorer til ca. 15-1800 per stk.
Sist endret av Hobby; 4. oktober 2014 kl. 20:29.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Trådstarter
Har du noen konkrete tips til aktive monitorer?
Sist endret av Slaps; 5. oktober 2014 kl. 15:52.
Har ingen erfaring med merket, men denne brukes ihvertfall på skola der dama går. Funker helt greit med to stykk det bittelille jeg har hørt.