Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1245
Hei.

Jeg sliter for tiden med støy i monitoren. Har visst om det lenge, men har ikke tatt i bruk monitorene før nå. Jeg kjører Win7 Pro 64bit, Har et AudioBox22 VSL lydkort og to stk. KRK Rokit5 RPG2 monitorer. Jeg har en mistanke om at det kan være jordinga i PC-en. Jeg har prøvd andre lydkilder på alle kanalene og sjekket alle kabler. Den andre monitoren funker fint, både i høyre og venstre kanal på lydkortet. Monitoren det er problemer med fungerer fint hvis man kobler andre lydkilder til på alle kanalene. Den er koblet til i Balanced TRS. Noen som har noen flotte ideer?

Tenkte jeg fikk prøve her før jeg leverer den inn.

Takk på forhånd for alle svar : )
Sist endret av Kukksen; 27. september 2014 kl. 19:30.
Litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener.. Men om jeg forstår deg rett:

Den ene monitoren fungerer uten støy, uavhengig av kilde.
Den andre monitoren støyer kun når du benytter stasjonær PC.

Da vil jeg anta at det er snakk om aktive monitorer?

Så med andre ord: Dårlig/ødelagt elektronikk i den som støyer.

Lever inn. Fint lite annet du kan gjøre.
Ja, aktive monitorer. Fatter ikke helt at det skal være dårlig elektronikk når den fungerer fint i andre sammenhenger, eller kan det være tilfellet?
Støyen kommer nok av dårlige jord-baner i printkortet til høyttaleren.
Så, i seg selv er det jordstøy du opplever. Men du opplever dette pga svakhet i produktet. Hadde problemet vært likt i begge høyttalerne, så hadde det vært en annen sak.