Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3008
No one can get me
Barlong's Avatar
12 3
Fant en hemmelig konto på pcn min, den har ikke vert der før...

https://imma.gr/59143

Sperra den frem til jeg vet hva jeg kan gjøre med den, før jeg kan tydeligvis ikke slette den og slikt. Har lenge mistenkt at noen har hacket min pc, og spionert med camra mitt (har alltid teip over camen min med mindre jeg selv ringer folk). Nå finner jeg en bruker på pcn jeg ikke kjenne til.
WTF?
Noen som har en slagplan om hvordan jeg skal gå frem? Har som sagt sperret den, men det betyr ikke at personen som skapte den ikke kan opprette en ny. Kanskje de ser hva jeg skriver akkurat nå, derimot jeg er veldig sikker det ikke er en norsk person. Ikke spør, men jeg har noen... sider... jeg henger på som ofte er overvåket av statlige organer i amerika grunnen innhold (som ikke er ulovlig).

Jeg vet at hackeren har vært inne på mail siden min og slettet mailen min fra alle jeg fikk mail fra en gang utenom en person (som jeg da så klart anklaget, og mistanken er enda høy). Derimot... det jeg trenger er å vite hvordan jeg fikser dette uten antivirus. Jeg godtar ikke at noen tar plass på min pc og prøver å utnytte pcn min til kanskje mer overvåking.

Takk i forveien om noen kan hjelpe.

For nå, vil jeg bare overvåke aktiviteten til den ukjente kontoen og andre ting jeg har merket meg allerede, da jeg ikke er et datageni og kan noe om it på generel basis.
Sist endret av Barlong; 15. juni 2014 kl. 20:43. Grunn: prøver å få bildet til å vises...
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
http://nvidia.custhelp.com/app/answe...er%E2%80%99%3F

Ser ut til at du har blitt hacket av NVIDIA, gitt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Få ut det du trenger (hvis du har noe) av personelige filer som bilder osv. Så reinstallerer du windows.
No one can get me
Barlong's Avatar
Trådstarter
12 3
Sitat av AXiMe Vis innlegg
http://nvidia.custhelp.com/app/answe...er%E2%80%99%3F

Ser ut til at du har blitt hacket av NVIDIA, gitt.
Vis hele sitatet...
.... er det ufarlig?
Ettersom den ikke var der før, og jeg ikke har installert nye programvarer nylig, er jeg svært skeptisk, spesielt da jeg ikke har "optimus notebook".
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Det er helt ufarlig. Du har bare ikke sjekket brukerkontoene i kontrollpanelet etter å ha installert NVIDIA Update.
No one can get me
Barlong's Avatar
Trådstarter
12 3
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Det er helt ufarlig. Du har bare ikke sjekket brukerkontoene i kontrollpanelet etter å ha installert NVIDIA Update.
Vis hele sitatet...
Den vises ikke som brukerkonto. Det er kun på sperrefunksjoner den blir synlig.
Og jeg har ingen nvidia installert på pcn. Som er grunnen gir meg grunn til å være skeptisk. Med mindre nye oppdateringer for java, flash eller word har noe med nvidia å gjøre, ser jeg ikke hvordan det kan ha kommet på pcn min.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Barlong, hvilken Pc-modell har du?
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Som står helt klart i posten fra NVIDIA jeg la ved, så sørger de for at den ikke vises når du logger inn for at du skal slippe å se den.

Hvis du ikke har noe fra NVIDIA på pcen er det litt merkeligere, men er du helt sikker på dette? Kjør dxdiag og se hva slags skjermkort du har. Hvis det er fra NVIDIA, se etter NVIDIA Update i legg til/fjern programmer.
Sist endret av AXiMe; 15. juni 2014 kl. 21:21.
UpdatusUser er en "oppdaterings-bruker" som div. software bruker for å slippe noen UAC bugs.