Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 16377
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3731298.ece

Da var det i gang.. Store multikulturelle Frankrike sa nei til heldekkende drakter som burka og niqab på offentlige steder.
Skjønner ikke at det er mulig å være så dumme huet! Som sagt i teksten så bryter de ytrings- og religionsfrihet.
Så mye for; Liberté, égalité, fraternité!
Endelig er mot fanatisk relgiøse mennesker, som folk som går med burka.
Til alle dere fanatiske relgiøse Idioter, Grow up and stop wasting your life.
Sitat av onoffon Vis innlegg
Endelig er mot fanatisk relgiøse mennesker, som folk som går med burka.
Til alle dere fanatiske relgiøse Idioter, Grow up and stop wasting your life.
Vis hele sitatet...
Så det er bare fanatiske religiøse mennesker som bruker Niqab og Burkha?
Sitat av onoffon Vis innlegg
Endelig er mot fanatisk relgiøse mennesker, som folk som går med burka.
Til alle dere fanatiske relgiøse Idioter, Grow up and stop wasting your life.
Vis hele sitatet...
Noen går kledd i klær jeg ikke liker! Forby! Forby! Forby! Kast dem i fengsel! Ta penger fra dem! Straffe! Straffe Straffe!
Sist endret av Kinseek; 19. juli 2010 kl. 18:13.
Sitat av AleXzorZ Vis innlegg
Er det ikke det motsatte?
De føler seg tvunget og plikta til å bruke de klærne pga tradisjon, og når det er lov å bruke det, så MÅ de bruke det pga den sterke plikta.
Men vet ikke hvor vidt det er en god løsning å forby det.
Vis hele sitatet...
Tja, med omtrent samme argument kan vi si at noen jenter føler seg "forplikta" til å bruke korte skjørt (mote press o.l.), og viderefører vi argumentet til dette kan vi like gjerne lage en lov hvor alle jenter skal bruke bukser (da alle andre plagg er kvinne diskriminerende), singlet hvis det er over 15 grader, og ellers grønne gensere. Det er selvfølgelig forbudt å farge håret, og man skal bruke nøyaktig to lag med eyeliner.

Å drepe frihet for noen grupper i diskrimineringens navn er vel i ganske stor grad diskriminering uansett hvordan vi ser på det. Jeg vil også tro at de fleste her inne er for at vi skal ha noe personlig frihet i Norge, og å forby diverse klesplagg er i forhold til mitt synspunkt helt feil vei å gå.

Edit: Oi, overså de 10 siste sidene som var skrevet, så sorry hvis det var en rimelig unødvendig post ^^
Sist endret av Conders; 24. juli 2010 kl. 06:45.
Hva med meg da? Samfunnet tvinger meg til å bruke klær når jeg egentlig helst vil gå naken! Derfor mener jeg at klær generelt bør forbys, ihvertfall om sommeren!

(om vinteren kan folk få lov til å bruke klær utendørs så lenge man tar dem av med en gang man kommer innendørs)