Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1000
Har leid ut sokkelen i min egen bolig i flere år nå - skattefritt.

Skal nå flytte til kjæresten midlertidig før vi begge selger og kjøper nytt sammen. Jeg blir da å leie ut min egen del av huset også, det vil si 100% av boligen og det blir vel da i skatteetatens øyne å anse som næringsutleie.

Siden dette er for en kortere periode vurderer jeg å ikke melde flytting, for å slippe alt styr visavis næringsutleie (næringsoppgave, forsikring, beskatning osv.).

Er det kanskje litt dristig, noen med erfaringer?
Hm se det ja en egen airbnb skatt
Ja det måtte jo komme, er jo mange som har dratt inn kraftig mye penger på kortidsleie og mange som har fulgt de gamle reglene og sluppet unna skatt. Er jo helt rimelig det.

Ts hva skjer om du blir tatt? En sur nabo melder deg, kjæresten om du er utro, eller en som har et horn i siden til deg? Eller andre tilfeldigheter som gjør at det avdekkes at du ikke har rapportert inn inntekten? Da vil det vel være straffeskatt og renter og greier på de pengene, og det som virket som en smart plan blir fort en økonomisk hodepine.
Sist endret av random67489; 25. september 2018 kl. 19:51.