Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 11006
Er dere deprimerte?
Alle går vel inn og ut av mørke tider, men vil si at jeg har det ganske bra overall

Fornøyd med livet?
Ja igrunn

Hvorfor ruse seg?

helt ærlig bare blitt en vane og røyke vær dag, har nå røyket vær dag i 5 år, og har null problem og legge det på hylle når jeg må, pga jobb, etc, dog ser ingen grunn til og ikke å slutte?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trodde jeg hadde det bra/greit og ingen problemer oppegående bare litt normalt low i kortere perioder.

Innså når jeg slutta å puffe etter 10 år og merka kontrasten etter 6-12 mnd clean at jeg hadde vært drit deprimert, apatisk og tidvis vrangforestilt (noe jeg trodde var at jeg outsmarta og skjønte ting andre "sauer" ikke gjorde, på den tida)
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ps rusa meg av vane. Var ikke engang gøy lenger bare like vane som å gå å pisse gjennom dagen. Tidsfordriv og vane
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er dere deprimerte?
Nei.

Fornøyd med livet?
Livet leker. Stabil økonomi, gode venner, samboer og fulltidsjobb.

Hvorfor ruse seg?
Du ruser deg forsåvidt også med alkohol. Men jeg ruser meg for gode og interessante opplevelser.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Er dere deprimerte?
Ja

Fornøyd med livet?
Nei, til tross for at jeg har alt.

Hvorfor ruse seg?

Fordi det er det eneste som gir meg noen form for glede
Er dere deprimerte?
Ikke som eg vet om nei

Fornøyd med livet?
Nå som eg er på pissing kunne det vært bedre men alt i alt er det ganske bra

Hvorfor ruse seg?
VAr noe eg gjorde skjeldet til eg synest alt ble bedre etter noen trekk, Begynte da i samme slengen å bli mer uforsiktig da å rydde opp etter seg når man er fjærn er så å si umulig. Etter å ha røykt nesten dagelig hele andre året på vgs så kom tiden da forldre fant det ut og kjøpte inn en del pisse tester, har da funnet ut 1 måned etter eg ble clean at det vokste sopp i marken som vi eiger og har no en del "syre" flein sopp hjemme som eg koser meg med i mikrodosering fra en tid til en annen. Gledes til eg blir 18 og kan begynne å røyke igjen om eg kjenenr behov for det
Sist endret av Meuhi; 19. september 2018 kl. 14:59.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dere deprimerte?

Nei ikke daglig iallefall. I stressende perioder kan jeg bli deprimert, men ikke verre enn at det går over.

Fornøyd med livet?

Har et flott liv med fast jobb, samboer og barn. (delt omsorg) Tester ut litt psykadelika hvis jeg får tak i, men kun når barnet er hos mor.

Hvorfor ruse seg?

Fordi det er spennende rett å slett. Er lei fyll i helgene, gir meg ingenting annet enn kraftig skallebank dagen derpå og mye anger. I tillegg er alkoholrusen for meg kjedelig. Holder meg til psykadelika (kun prøvd mdma og 2cb) noen ganger i året å trives med det. Føler jeg er blitt ett bedre menneske etter mdma. Om det er tilfelle vet jeg ikke, men har det iallefall bedre med meg selv.
Deprimert?
Jepp

Fornøyd?
Nei. Har det ganske romslig økonomisk, men ellers skulle jeg gjerne endret på mye. Har innsett at penger ikke er alt her i livet.

Hvorfor rus?
Synes ikke det er gøy eller spesielt givende, men det får tiden til å gå.
Hva er målet med denne undersøkelsen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Til alle dere som ruser dere, om det er daglig eller "bare" på fest.
Er dere deprimerte? Fornøyd med livet? Hvorfor ruse seg? Sånn utenom at det er godt.
Vis hele sitatet...
Deprimert: til tider
Fornøyd med livet: ja, kan ikke si noe annet når man har vært så heldig å okse opp i norge mes en bra familie.
Hvorfor ruse seg: Pga to fotballag som aldri vinner en dritt.
Tror svaret generelt sett ville vært ganske likt for de som ikke ruser seg også
For å svare på det du spørr om, ja er deprimert til tider men føler ikke det er noe sånn utover det normale? Hva nå enn det er. Er ikke fornøyd med livet mitt i det hele tatt og ja å ruse seg er godt og morro, nedturen er mindre gøy da, hvertfall for meg.
Er dere deprimerte?
Nei. Men kan ofte grave meg ned i dype sorte hull, varer 1-2 uker før jeg kommer meg ovenpå igjen.

Fornøyd med livet?
Sånn pass. Har min egen famile, hus, bil, er mester i mitt fag, livet går på skinner. Men, noe mangler.
Hva?, det har jeg ikke funnet ut ennå.

Hvorfor ruse seg?
Alkohol, opiater og hasj er mine foretrukkne rusmidler.
Drikker i overkant mye, hasj bare på fredager og opiater når jeg kommer over det, jakter det ikke.
Jeg liker det, rett og slett. Det er digg å bare "flykte" noen timer, se dritt på TV og spise drittmat.
Alkohol ligger an til å bli min største fiende, dyrt er det også..
Marijuhana er en gammel venn som har fulgt meg problemfritt i 14år. Har holdt forbruket moderat i all tid.
Anonym bruker
"Moden Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At dere gidder å svare på disse nedlatende spørsmålene...
Er dere deprimerte?
Kan legge ved tittelen av en sang av Terje Tysland "HEEEEEEILE LIIIIVET"

Fornøyd med livet?
Alt kan alltid bli bedre

Hvorfor ruse seg?
For det er en pause som er god i et par timer, nedturen merker jeg helt seriøst ikke noe til da det er sånn jeg har det til vanlig :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du deprimert?
Nei. Har hatt perioder hvor det har vært tøft, det var da jeg begynte å røyke mye. Et par runder på MDMA kom meg over kneika og jeg kunne etter hvert se lysere på ting. LSD har jeg prøvd én gang, det ga meg ikke veldig mye (annet enn at det var en helt vanvittig heftig trip).
Sopp er derimot et rusmiddel jeg foretrekker, det har hjulpet meg ytterligere å få sett ting i et annet perspektiv.

Fornøyd med livet?
Jeg har fast jobb, dame, hus og bil. Stort sett fornøyd, men skulle gjerne hatt mer fritid (enten mer i form av timer/dager eller mer i form av overskudd).

Hvorfor (ikke) ruse seg?
Før jeg røyker tenker jeg "jeg må bli fjern", når jeg blir fjern tenker jeg "jeg skulle ikke røkt".
Om jeg går "for lenge" uten å ha røkt, drømmer jeg heftig. Ikke mareritt, men intense, livlige drømmer.
Når jeg er høy blir jeg ille stressa, en blanding mellom noia og eksistensiell angst. Dette kjente jeg ikke på før, da røkte jeg opptil 5g/uke. Siste innkjøp var 4g i sommerferien, og det er dette jeg røker på enda.
Tidligere ble jeg "sofastein" og var veldig avslappet når jeg ble fjern, nå klarer jeg nesten ikke sitte stille når jeg er fjern. Går rundt på måfå, med høy puls og masse tanker. Jeg har deltidsjobb som forventer at jeg er edruelig stort sett hele tiden, kan bli utkalt når som helst.
Drikker meg sjeldent full lengre, koser meg heller med en øl eller to, eller et glass konjakk. Blir dum i fylla, og bakrusen er nesten ikke til å overleve lengre.

Hilsen en som nærmer seg slutten på fast røyking. Mine tanker rundt rus i fremtiden er ved riktig tid og anledning, og er åpen for å kunne innta LSD, sopp, MDMA og røykings.
Er du deprimert?

Til tider. Ikke lei meg men andre følelser som defineres som depresjoj

Fornøyd med livet?

Livet, ja. Aldri 100%, men har vært heldig

Hvorfor ruse seg?

Avhenger av stoff og situasjon. Og jeg har vel med åra forstått at det også til en grad er en protest mot et samfunn som mener de skal kontrollere hva voksne mennesker gjør med egen kropp og eget sinn som i mine øyne er forkastelig nok til at det var fristende å skrive ."forkastelig" med caps på.

I blant vil jeg slippe å tenke på alt rundt meg jeg ikke kan kontrollere, i blant vil jeg skjerpe egen hjerne og tar LSD, sopp etc, i blant er det en nattings for å ligge bedre i senga og å sovne fortere, i blant for å konsentrere meg og i blant utelukkende for kos og morro.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At dere gidder å svare på disse nedlatende spørsmålene...
Vis hele sitatet...
Så... hvorfor gadd du å kommentere i det hele tatt? Bare å gå videre til neste tråd om du ikke liker den. Er ikke verre enn det
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er utredet for depresjon så er på papiret det. Er opp og ned, men har en liten opptur nå til tross for at jeg er arbeidsledig og ikke gjør stort annet enn å trene og tenke på arbeid. Eksistens i seg selv er så utrolig rart så søker fort mot rusen når jeg føler meg som Atlas og verden tynger mer og mer på psyken. Er min lille hemmelighet og har vært det i mange år nå, alt for mange egentlig. Ønsker et liv uten rus, men må få samlet meg først. Ønsker egentlig ikke annet enn et A4 liv med kone, fast jobb, og eget sted å dyrke hobbier og kjærlighet. Er jo egentlig utrolig heldig som har god familie, noen gode venner, meget god fysisk form, og gode mentale evner sett vekk fra depresjon og rus. Viktig å ikke glemme det Ha en strålende natt alle freaks!
Deprimert?
Født deprimert.
Fornøyd me livet?
Nei.
Hvorfor?
Piller for å ikke tenke på driten rundt meg. Weed fordi det er eneste måten jeg klarer og fungere i hverdagen.
Er dere deprimerte?
Ja, noe så inni helvete deprimert også. Er i en mildt sagt vanskelig periode i livet mitt og for å være brutalt ærlig så vet jeg ikke om jeg holder ut særlig lengre.

Fornøyd med livet?
Ikke faen, siste årene har jeg opplevd to selvmord blant mine nærmeste og funnet en i nærmeste familie livløs, sliter mye med skyldfølelse etter dette. En venn tok livet sitt i fjor. Har hatt selvmordstanker nesten daglig i flere år og har slitt med moderat til alvorlig depresjon i minst 15 år. Vanskelig barndom også med alkoholiserte foreldre og neglisering har ført meg i en mørk dal. Har også problemer med identiteten min og vet ikke enda hva jeg vil her i livet, ting føles meningsløst. Går til psykiater av og til så håper jeg kan bli friskere og at hverdagen forbedres etterhvert.

Hvorfor ruse seg?
For å flukte fra meg selv. Et avbrekk fra tankekjøret og alvorlig depresjon rett og slett.
Sist endret av Pentiax; 5. oktober 2018 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Pentiax Vis innlegg
Er dere deprimerte?
Ja, noe så inni helvete deprimert også. Er i en mildt sagt vanskelig periode i livet mitt og for å være brutalt ærlig så vet jeg ikke om jeg holder ut særlig lengre.

Fornøyd med livet?
Ikke faen, siste årene har jeg opplevd to selvmord blant mine nærmeste og funnet en i nærmeste familie livløs, sliter mye med skyldfølelse etter dette. En venn tok livet sitt i fjor. Har hatt selvmordstanker nesten daglig i flere år og har slitt med moderat til alvorlig depresjon i minst 15 år. Vanskelig barndom også med alkoholiserte foreldre og neglisering har ført meg i en mørk dal. Har også problemer med identiteten min og vet ikke enda hva jeg vil her i livet, ting føles meningsløst. Går til psykiater av og til så håper jeg kan bli friskere og at hverdagen forbedres etterhvert.

Hvorfor ruse seg?
For å flukte fra meg selv. Et avbrekk fra tankekjøret og alvorlig depresjon rett og slett.
Vis hele sitatet...

Trist å lese Pentiax. Håper du klarer å finne en måte/løsning for å trives i livet. Har selv vært langt nede, mistet masse folk rundt meg fra jeg var 5 år og hadde mistet 12 venner og familiemedlemmer før jeg var 18. Ikke lett med den skyldfølelsen, men det er ALDRI din feil. Uansett... jeg har det mye bedre nå, selv om det er tunge perioder her og der. Mine ting som hjalp i hverdagen var trening, hobby, meditasjon og tur i skog og mark. Trening løsner mye av stresset og de mørke tankene mine. Hobby, for da har jeg ting å fokusere på. Og tur fordi det gir mye i sjelen og sinnet.

Heier på deg Pentiax
Jeg ruser meg mest fordi jeg er ett skikkelig rasshøl mot andre generelt når jeg ikke er balle stein
Er dere deprimerte?
Opp å ned. Litt sånn som Tusenfryd!

Fornøyd med livet?
Nei. Men det går kun èn vei!

Hvorfor ruse seg?
Fordi du kan mikrodosere, helt til arbeidsgiver endrer på dette.
Er dere deprimerte?
Nope, har minde dårlige dager og mine bedre dager. Har nok hat et par år hvor jeg i retrospekt kan se at jeg var litt deprimert (ikke lei av livet, men uten motivasjon).

Fornøyd med livet?
Jepp! Livet er som det er, og det vil aldri være en dans på roser, men alt i alt så er det ikke så ille.

Hvorfor ruse seg?
Livet mitt er så mye rikere på grunn av rus. Jeg har opplevd ting som mange andre ikke kan tenke seg, stunder som ikke kan beskrives med ord. Jeg har forsterket vennskap og opplevd så mye glede. Vennskap som er sterke utenom rus, og glede som manifisterer seg i livet mitt som gode minner. Likevel må jeg også innrømme at det har vært tider hvor min rusbruk, alkohol, og en periode med smått benzobruk og ghb, har vært problematisk. Et symptom på at jeg ikke hadde det så greit i den tiden, og ikke et givende rusbruk, men det representere brøkdelen, og min erfaring med mdma, psykedeliske, 2c-x stoffer, har gitt meg så mye.