Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2057
Kanalskifte tar jo 10 sekunder og noen kanaler henger seg opp ofte. hvor lenge vill dette holde på?
vet, har lagt merke til dette selv, meget irriterende. Hvis jeg feks ser på tv2 (canal digital) og switsjer over på disneychannel så virker den ikke, må innom Norsk Z tv, så tilbake til DC.. merkelig, og ja som du sier.. Mye tregere..! Skulle banka opp viasat for det..
det er vel ikke noe med viasat å gjøre. tipper det er tuneren som sliter.

har en nokia 9802s og har ingen problemer med at den henger eller tar lang tid for å bytte kanal.

prøvd å oppg sw?
Dette er nok pga. dekoderene har blitt oppgradert, samme skjedde med min rett etter oppgraderingen skjedde. detter gjelder altså vi*cess
Sitter med en Nokia 9802s selv, med orginalkort, og oppdatert programvare. Og har samme problemene som Phoebe og Raymon.
Har triax router jeg og den SLITEr virkeligt! kommer de til å fikse det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
FAEN! nå stoppet signalene til viasat dekoderen min! Viasat lovet å sende nye kort men det har de ikke gjort, å piratkortet mitt funker ikke siden den har blitt oppgradert! Blir så forbanna!!!
Opprinnelig postet av Cybergasm
... å piratkortet mitt funker ikke siden den har blitt oppgradert! Blir så forbanna!!!
Vis hele sitatet...
Lurer på om det er det som egentlig er grunnen til at de endret decodingen(var det det det het?) til å begynne med?
hmm, ja når dere sier det så har viasat vært ekstremt treg i det siste.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Vi har også Viasat og det har vært mye kuk med den i det siste også. Men i dag funket den faktisk helt fint.

Men de hadde visst en oppdatering på gang har jeg hørt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
fikk purring på at jeg ikke hadde oppgradert viasat skiten.. så etter hvert gjode det og det samme skjedde her. ting begynte å gå tregt osv.. ringte viasat og klaga. alt var helt ok før de begynte å mase. de sa at det var for å motarbeide pirat virksomhet...
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
vår Sagem funker sånn av og til. En dag så virker kun halvparten av alle kanaler, og en annen så virket alle. Vi fikk nylig nytt p-kort, og da fikk vi og beskjed om at vi kunne fortsette å se gratis viasat hvis vi trykte nei på om vi ville oppgradere mottakeren. Det går, men bare så vidt, fordi jeg har en lillesøster som holdt på å ødelegge alt. Men er det ikke sånt at sagem dekodere ikke skulle virke lenger nå?
Man kan jo alltids håpe at dette er problemer med NDS-krypteringen, og at de får ett TONN av klager i etterkant ;] Min Dreambox kjører fortsatt med Viaccess-dekoding, så lenge det varer, og kanalskifte-hastighet har ikke forandret seg i det hele tatt, så det er uansett ett problem på tuner-siden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
vi har nokia dekoder med nylig oppdatert software.. går ikke ann å se på tv omtrent.. masse rare pipelyder som kommer og flimrer osv. funker bra en liten stund iblandt men så skjer det igjen.. hva kan man gjøøre? blir gal
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke byttet på min Nokia 9902s, jeg er mere fristet til å si opp mitt Viasta ab. og gå over til Canal Digital, gjør nok folk dette så får Viasat mindre penger, og det syns jeg nesten de fortjener med alle de problemene de lager!
▼ ... over en måned senere ... ▼
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvor lang tid tar dette?
Kodebytte pågår gjennom våren 2004 og vil påvirke alle Viasat-godkjente mottakere på markedet.
Vis hele sitatet...
Hvordan påvirker dette seere med pirat-kort? Piratkortbrukere vil miste sine TV-bilder på de kanalene som formidles av Viasat.
Vis hele sitatet...
Når var det Viasat skulle gå vekk fra viacces? Jeg sitter å ser på tv3 via en ikke-oppdatert Sagem dekoder med p-kort as we speak.
Sist endret av TurboAciid; 30. september 2004 kl. 20:06.
Noen ganger når jeg switcher mellom canal digital og viasat så slår den forbanna tuneren seg av
mainer: Da trenger du en skukkelig tuner
noen som har lagt merke til at hvis du ser på feks kanal digital og setter på disneychannel så vil den ikke komme fram, må innom tv3 først!
Opprinnelig postet av DrMatrix
det er vel ikke noe med viasat å gjøre. tipper det er tuneren som sliter.

har en nokia 9802s og har ingen problemer med at den henger eller tar lang tid for å bytte kanal.

prøvd å oppg sw?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skjer det til flere da ?