Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2682
hei.. jeg bare lurer på om det er noe stor kjangs for å bli tatt i noe teknisk kontroll. eller noen som helst form for kontroll når man har byttet om ramme nr å chassi nr og alle sånne nr som er skravert inn i bilen eller er på en skilt plate.. hehe er bare et hypotetisk spørsmål.. men lurer forde.. er det noen som har peiling på akkurat dette?
Om de sjekker det, blir du 99% sikkert tatt.
Mtp at det er skrevet inn flere plasser enn du kommer til, og at de skal stemme over i registeret med regnummer og eventuelle features og enhancements.

I would say yes.
ja men det som er tingen er at jeg har en bil og så har jeg importert en bil fra usa. begge bilene er helt like samme merke og model og alt mulig.. kjipt og måtte betale så sykt mye i avgifter og shit for å få bilen på veien.. derfor lurer jeg på om dette går an og gjøre?
Er ikke chassiet du har brukbart da?
nei er litt rust og sånn.. men det er litt motor og bremse forskjeller på disse bilene så slipper jo mye skruing da vis jeg skulle ha bytta om.. så derfor lurer jeg på om det er noen måter og se dette på vis du gjør en skikkelig jobb.. om bt har noen måter og sjekke sånt på f.eks
Nye popp negler og litt sveising i dørken (litt forskjellig fra bil til bil) så er du godt i gang.
Men med større motor må du godkjenne ombygning...

Fra erfaring så blir det sjeldent kjekket noe annet en ramme nr. under pansere.
Vist de finner ut at chassinr. er avskiltet/kondemnert/annen farge på bil/årsmod/+++ er du fucked.
da sliper de bort chassinr. og du får med deg bilen hjem som deler/eller banebil.
Noen sier du ikke får registret samme bilmerke på degselv igjen ever, men det tror jeg er bull.
ja ok.. så vis jeg bytter ramme nr og sånne ting da og gjør det ordentlig så kan jeg jo bare godkjenne bilen og så slipper jeg all skruinga :P hehe ??? kort sagt.. :P

saken er den at jeg kjører en mitsubishi galant 4x4 og har importert en galant vr4 fra usa.. disse bilene er helt identiske bortsett fra at vr4 er turbo motor og litt annen girkasse og bremser osv.. og den jeg kjører er uten turbo og sånn.. motorene er nesten identiske heter 4g63 begge to osv.. så lurer på å bare bytte ramme nr og sånne ting.. når jeg har gjort det så setter jeg bare på skiltene mine fra den bilen jeg kjører nå og over på den andre vr4.. bilene har samme farge og alt.. tror det vil funke men vil bare forsikre med litt først.. :P hehe
Det vil vel "fungere", men du kan jo antageligvis også vinke adjø til alt av forsikring. Så om du skulle komme ut for noe som helst så har du rett og slett bæsja på leggen.
Karosseribytte var veldig populært i før i tiden, men nå har biltilsynet blitt såpass bevist på det så de sjekker det ofte.
har en kamerat som driver et verksted og de har holdt på med denne geskjeften i mange år, men ikke nå lenger. fordi det er så å si umulig. muligens lettere med gamle biler.
Hva slags bil er det snakk om?

Jeg vet med sikkerhet at dette er rimelig lett å få til på litt eldre opel og ford.
Sitat av chainsaw11 Vis innlegg
ja men det som er tingen er at jeg har en bil og så har jeg importert en bil fra usa. begge bilene er helt like samme merke og model og alt mulig.. kjipt og måtte betale så sykt mye i avgifter og shit for å få bilen på veien.. derfor lurer jeg på om dette går an og gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det bare var "hehe er bare et hypotetisk spørsmål.. men lurer forde.."