Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1736
Hei.
Jeg har lyst til å begynne å streame litt, men er litt usikker på kvalitet/fart jeg skal ha i innstillingene mine. Hva er det ideelle? Jeg får forskjellig fart på forskjellige speedtester, men jeg betaler for 50/50. På speedof.me fikk jeg 36/20, mens på Speedtest.net og Nettfart.no fikk jeg 51/53. Hva skal jeg da plotte inn i innstillingene på OBS? Og hvordan vet jeg om jeg streamer i 720p eller 1080p?

Takk på forhånd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne farten er en indikasjon, ikke noe å ta for hellig, ta et ca gjennomsnitt av det dårligste resultatet du fikk og det du egentlig skal ha.
Du får forskjellig fart hos forskjellige speedtester fordi de bruker forskjellige servere som da pakkene fra deg må via forskjellige nettverk for å nå, det oppstår derfor forskjellige resultat.

Har du lest Quick Start Guide for OBS? den går igjennom alle disse punktene om oppløsning og innstillingsverdier.
Trådstarter
85 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Denne farten er en indikasjon, ikke noe å ta for hellig, ta et ca gjennomsnitt av det dårligste resultatet du fikk og det du egentlig skal ha.
Du får forskjellig fart hos forskjellige speedtester fordi de bruker forskjellige servere som da pakkene fra deg må via forskjellige nettverk for å nå, det oppstår derfor forskjellige resultat.

Har du lest Quick Start Guide for OBS? den går igjennom alle disse punktene om oppløsning og innstillingsverdier.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha Tok et gjennomsnitt og fant ca 40Mbps upload. Ifølge OBS guiden du la med, skal Max Bitrate være 1000-1100 med en upload på 1.5Mbps. Det vil da si at jeg skal ha noe rundt 35000?! Dette er jo latterlig mye og når jeg prøver med den, stopper streamen opp hele tiden og loader. Prøvde så med 3500(som jeg har lest og som OBS sier er det optimale) stopper den fortsatt opp.. Hvordan kan jeg finne ut hvilken Max Bitrate jeg må ha for at den ikke skal stoppe hvert femte sekund?
Hvorfor trenger du så mye bitrate?
Jeg kjører 500 Kb/s på gigabit linje. Ingen problemer.
Trådstarter
85 0
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hvorfor trenger du så mye bitrate?
Jeg kjører 500 Kb/s på gigabit linje. Ingen problemer.
Vis hele sitatet...
Åja, jeg trodde jeg måtte ha litt for at det skulle være sånn tåelig greit å både se på streamen og streame. Skal prøve med 500
Nå er det en stund siden jeg har streamet, men du burde kunne streame i 1080p, så frem til at maskinen din er sterk nok selvsagt. Kan gi deg en bedre reply når jeg kommer hjem fra jobb og får tatt en titt i settingsa mine..

Når det kommer til bitrate så handler det egentlig om hvor blurry streamen din kommer til å være, husker at jeg kjørte på rundt 2500 ish, Twitch serverene f.eks. klarer ikke å behandle mer enn 3500 uansett.
Sist endret av Siilverpants; 19. mai 2015 kl. 09:25.
Jeg har lenge leitet etter de perfekte innstillingene for OBS, og det meste du trenger for å streame 1080p uten spikes, er minst en 15mbit linje opp.

Har hatt mange runder på å finne de beste innstillingene, men jeg har endt opp med dette:
http://puu.sh/hSKud/602f7e4a3c.png
http://puu.sh/hSKuZ/99f1361b1d.png
http://puu.sh/hSKwB/411e8a4912.png

Det krever litt prosessorkraft, da den streamer tett opp mot lossless kvalitet.

Du kan eventuelt sette fps til 60, men dette vil jo kreve dobbel bitrate og utrolig mye fra prosessoren din.
Anbefaler også å streame fra hitbox.tv istedenfor twitch, da de kun har rundt 5-10 sekunders delay (twitch = 30 sek) og inntil videre ikke begrenser deg på bitrate.
Hvis du vil gjøre som de veletablerte streamerne, så har du èn PC som kjører selve streamen og èn PC som du spiller på. Så kobler du dem sammen. Vet at Murda_Tv gjør nettopp dette for at spill skal kjøre bedre. Nå spiller han Dayz som er kanskje verdens mest krevende spill hva angår CPU-kraft skal det sies.