Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2497
En av kompisene mine kjører en såkalt tibia OT server på PCen sin som folk kan spille på, men nå er det en idiot som pinger servern. Er det noen måte vi kan stoppe dette på? Jeg har hørt at dette er ulovlig og at vi kan rapportere det til noen. Burde han ta å ringe til tele2 som er hans nettleverandør?


(første post her btw, har lest på forumet her ei god stund fra før da)
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Selvfølgelig er det lov og pinge.

pinge vil si at du kontakter en server for og så få svar, du kan gjøre slik at ping går igjennom nettverket så fort som faen og at serveren kan knele om det er for mye.

http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

Se der så får du guider som kan disable ICMP echo.
Er vel ikke tilfeldigvis "82.194.209.33"?
Sitat av tomiz
Er vel ikke tilfeldigvis "82.194.209.33"?
Vis hele sitatet...
Aner ikke, vet ikke hvor man kan sjekke sånt

Comi@ den greia har aldri vært påslått, den er av på default på XP SP2
Sitat av Invisible Elf
Aner ikke, vet ikke hvor man kan sjekke sånt

Comi@ den greia har aldri vært påslått, den er av på default på XP SP2
Vis hele sitatet...
Du mener alså at som standard kan du ikke pinge en xp sp2 pc? Ingen av pcene mine med sp2 har disablet ping echo som standard ihvertfall.

Hvorfor plages du av at serveren blir pinget uansett? Du skal sende veldig mange ping på en gang før det påvirker ytelse eller båndbredde.
Sist endret av Acin; 17. august 2007 kl. 14:04.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvordan vet han da at den blir pinget?
Ok, jeg er faktisk ikke 100% sikker på at den ble pinget, men kompisen min som kjører den sa at en kis og noen av venner av han skulle til å pinge servern, og litt etterpå ble det dritlaggy hele tingen
Sitat av Invisible Elf
Ok, jeg er faktisk ikke 100% sikker på at den ble pinget, men kompisen min som kjører den sa at en kis og noen av venner av han skulle til å pinge servern, og litt etterpå ble det dritlaggy hele tingen
Vis hele sitatet...
Med mindre de "vennene" har kontroll over en hær av zombiemaskiner som kan pinge serveren på en gang så tviler jeg på at de kan få den til å lagge.

Men hvis du fortsatt er litt paranoid så kan du gå inn i routeren og sette den til å blokkere ICMP på wan.
Sist endret av Acin; 17. august 2007 kl. 14:32.
Vennen min ringte faktisk tele2, de fortalte han IPen til de som pinga, og sa at du skulle få stoppa det

Edit: De ga han link til en side hvor han kunne søke etter IPen for å finne ut hvem den tilhører og hvem han skal kontakte
Sist endret av Invisible Elf; 17. august 2007 kl. 15:51.
www.ripe.net kan man se hvem som er ansvarlig for en IP, den gir tilogmed telefon nummer og adresse
Den gir bare ut informajon om ISP'en din!
Sitat av PepsiCo
Den gir bare ut informajon om ISP'en din!
Vis hele sitatet...
Nei. Den gir informasjon om hvem som EIER ipadressen, og dermed også hvem man skal ta kontakt med for å få det stoppet.
Det fiksa seg ihvertfall, han som pinga freaka ut når vi fortale han telefonnummer og epost adresse så han stoppa, men vi skal fortsatt sende en epost
Sitat av Invisible Elf
Det fiksa seg ihvertfall, han som pinga freaka ut når vi fortale han telefonnummer og epost adresse så han stoppa, men vi skal fortsatt sende en epost
Vis hele sitatet...
Du er klar over at infoen du fikk fra ripe.net ikke er personinfoen til han som pinget?
Det er kontaktinfoen til ISPen hans.
Sitat av Acin
Du er klar over at infoen du fikk fra ripe.net ikke er personinfoen til han som pinget?
Det er kontaktinfoen til ISPen hans.
Vis hele sitatet...
Ja det vet vi, sendte en epost
Sitat av meitemark
Nei. Den gir informasjon om hvem som EIER ipadressen, og dermed også hvem man skal ta kontakt med for å få det stoppet.
Vis hele sitatet...
Vil tro alle ip-adressene i Norge er eid av ISP'er, så om du tror du kan få personinfo via ripe så tar du grundig feil

Sitat av Invisible Elf
Ja det vet vi, sendte en epost
Vis hele sitatet...
hvordan fikk du tak i ip-adressen hans?
er du trang?
les hva han skriver da... du får info om hvem som eier ipen, i de fleste tilfeller er det en isp ja..
men han sa jo ikke at du får opplysninger om den kunden som sitter på ip'en.
Sitat av !mats
er du trang?
les hva han skriver da... du får info om hvem som eier ipen, i de fleste tilfeller er det en isp ja..
men han sa jo ikke at du får opplysninger om den kunden som sitter på ip'en.
Vis hele sitatet...
Spar meg for den tonen der du. Kanskje det er du som burde lese hva jeg skriver. Det står "OM DU TROR". Altså skal det ignoreres om han ikke tror det. Forstått?
Har ikke lest alle postene, men er det ikke bare politiet (i spesielle saker) som får utlevert personlig info ved hjelp av IpAdresse til en person ?
OG
Det eneste en privat person kan få ut av en ip, er hvor IspEN er plassert, og hva slags nettleverandør Ip adressen"hører" til ?


Hvis dette som jeg sier stemmer, har ikke trådstarter eid seg selv da,
med tanke på de postene som er lengre nede?
Sist endret av Spelly; 18. august 2007 kl. 01:27. Grunn: ville bare skrive mer....
Sitat av spelley
har ikke lest alle postene, men er det ikke bare politiet (i spesielle saker) som får utlevert personlig info ved hjelp av IpAdresse til en person ?
Vis hele sitatet...
Det medfører riktighet
Sitat av spelley
har ikke lest alle postene, men er det ikke bare politiet (i spesielle saker) som får utlevert personlig info ved hjelp av IpAdresse til en person ?
Vis hele sitatet...
Det er fordi ripe.net gir ut IPens eier, som vanligvis er ISP, ikke privatpersonen som bruker den selv! Derfor må politiet gå igjennom ISP for å få tak i personalia på personen som leier IPen, og for å få dette fra en seriøs ISP må du ha rettsordre.
Sist endret av hedningen; 18. august 2007 kl. 01:23. Grunn: rettet på logikken min
Sitat av hedningen
Det er fordi ripe.net gir ut IPens eier, som vanligvis er ISP, ikke privatpersonen som bruker den selv! Derfor må politiet gå igjennom ISP for å få tak i personalia på personen som leier IPen, og for å få dette fra en seriøs ISP må du ha rettsordre.
Vis hele sitatet...
Nettop.
Folk kan jo tenke seg hvorfor det er sånn
Sitat av PepsiCo
Vil tro alle ip-adressene i Norge er eid av ISP'er, så om du tror du kan få personinfo via ripe så tar du grundig feil
Vis hele sitatet...
Det meitemark sa var at du får info om hvem som eier ip-adressen, hvis jeg ikke tar feil, så prøvde han bare å rette på deg når du skreiv at du finner bare info om din egen ISP.
Ikke frekkt ment, men slike tråder som dette burde ha blitt stengt av ^^

"OMG!!1 noen har pinga maskinen min!! er jeg blitt hakkA?"
Sitat av Grantax
Det meitemark sa var at du får info om hvem som eier ip-adressen, hvis jeg ikke tar feil, så prøvde han bare å rette på deg når du skreiv at du finner bare info om din egen ISP.
Vis hele sitatet...
oi faen. sa jeg at man finner om EGEN isp.. var ikke det jeg mente, men ispen ja. det stemmer sry
Sitat av pr0tec
Ikke frekkt ment, men slike tråder som dette burde ha blitt stengt av ^^

"OMG!!1 noen har pinga maskinen min!! er jeg blitt hakkA?"
Vis hele sitatet...
Vi holder de åpne så vi kan få forklart at de enten tar feil eller at de burde forklart seg litt bedre. Jeg føler meg sikker på at det kommer til å gå et lys opp for noen av de som leser tråden.