Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4855
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, ser på nettet at man kan gjøre masse forskjellige ting for å booste weed highen som å spise mango og ta kosttilskudd osv. Har prøvd sånne ting uten at det har funket særlig. Vet dere om noe man kan gjøre som garantert funker? Kanskje drikke litt vodka ellernoe? Nb: ikke edibles! Grunnen til at jeg spør er at jeg vil røyke det lille jeg har igjen over 2 ganger, men mengden er egentlig bare nok til få meg stein 1 gang Skulle jo selvfølgelig kjøpt mer stash om jeg hadde hatt muligheten, men jeg er på en hytte langt til fjells
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Korte svaret er nei. Lange svaret er at de tingene som forsterker weed-highen er hardere stoffer som det byr meg mot å anbefale.
Sukker og mat gjør deg mindre stein, vent med munchies'n så funker det bedre
Sist endret av Bothrops; 22. juli 2020 kl. 21:40.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Korte svaret er nei. Lange svaret er at de tingene som forsterker weed-highen er hardere stoffer som det byr meg mot å anbefale.
Sukker og mat gjør deg mindre stein, vent med munchies'n så funker det bedre
Vis hele sitatet...
Oi det med sukker og mat visste jeg ikke... Hva er grunnen til at det gjør deg mindre stein? Og hvor lenge må jeg vente tenker du?
Anonym bruker
"Underernært Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Korte svaret er nei. Lange svaret er at de tingene som forsterker weed-highen er hardere stoffer som det byr meg mot å anbefale.
Sukker og mat gjør deg mindre stein, vent med munchies'n så funker det bedre
Vis hele sitatet...
nå er jeg ikke ekspert på området, men selv føler jeg at det får mindre funk om jeg ikke har spist et lite måltid først.
Alkohol booster absolutt highen for min del.

Drikk 2-3 pils, så du er brisen også røyker du. Jeg blir hvertfall skækk som faen haha.

Varer dobbelt så lenge også, men nå kan jeg tenke meg at dette er litt subjektivt..
Røyk bøtte.
Mest røyk for pengene, alltid. Da har du ingen waste (som du har med joint), og du tar alt på 1-2 hits. Blir som å ta en halv joint på ett hit.
Anonym bruker
"Flink Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oi det med sukker og mat visste jeg ikke... Hva er grunnen til at det gjør deg mindre stein? Og hvor lenge må jeg vente tenker du?
Vis hele sitatet...
Kan ikke vise til noen kilder annet enn personlig erfaring. Men slik er det for meg og, både med weed og nikotin. Tar jeg en snus eller sigg på tom mage kan jeg bli kvalm nok til å brekke meg. Har jeg spist ett måltid kan jeg godt sitte med 4 snus i kjeften mens jeg tar en sigg.
Anonym bruker
"Lykkelig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oi det med sukker og mat visste jeg ikke... Hva er grunnen til at det gjør deg mindre stein? Og hvor lenge må jeg vente tenker du?
Vis hele sitatet...
Senket blodsukker er en del av cannabisrusen, spiser du mat (og spesielt sukker), så øker du blodsukkeret og føler deg mindre stein.
Klimafiendtlig troll
Røyk på tom mage.
Støtter Villhest2222 her, par tre halvlitere øl først, eller to tre glass vin på forhånd så tar du et godt bongetrekk
Will get you higher!
Sist endret av Eyeamare; 22. juli 2020 kl. 22:28.
Klimafiendtlig troll
Har spydd evig mange ganger dersom jeg har vært full og røyka bong ass. Spesielt om du mekker med tobakk. Anbefaler å ha ei bøtte eller pose å spy i!
Sist endret av Taert; 22. juli 2020 kl. 22:29.
Sitat av Taert Vis innlegg
Har spydd evig mange ganger dersom jeg har vært full og røyka bong ass. Spesielt om du mekker med tobakk. Anbefaler å ha ei bøtte eller pose å spy i!
Vis hele sitatet...
Det er jo magien med det hele, etter du har spydd føler du deg lett som en fjær, mens gutta er fjerne som peker og ler av deg.
Sitat av Villhest2222 Vis innlegg
Det er jo magien med det hele, etter du har spydd føler du deg lett som en fjær, mens gutta er fjerne som peker og ler av deg.
Vis hele sitatet...

Faktisk
Jeg er gammal traver, å det hender seg faktisk at jeg går 110% inn for å røyke meg selv grønn!!
Høres brutalt ut å utsette seg for det frivillig, men gevinsten iværtfall jeg får ut av det er mer enn værdt 30-40 minutter med grønnfarge å eventuelt litt spying, etterpå er bare hele eksistensen pure bliss som henger i lenge!!
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Faktisk
Jeg er gammal traver, å det hender seg faktisk at jeg går 110% inn for å røyke meg selv grønn!!
Høres brutalt ut å utsette seg for det frivillig, men gevinsten iværtfall jeg får ut av det er mer enn værdt 30-40 minutter med grønnfarge å eventuelt litt spying, etterpå er bare hele eksistensen pure bliss som henger i lenge!!
Vis hele sitatet...
Nettopp!!
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Røyk bøtte.
Mest røyk for pengene, alltid. Da har du ingen waste (som du har med joint), og du tar alt på 1-2 hits. Blir som å ta en halv joint på ett hit.
Vis hele sitatet...
Blir som å ta to jointer på 2 trekk
Mango og svart te. Begge inneholder stoffer (som jeg ikke husker navnet på i farta), som skal bidra til at cannabis gir en mer potent og lenger rus. Har prøvd selv med gode resultater. Spis en hel mango og drikk deg en kopp med dobbel earl gray ca 45 min før du røyker.
Sist endret av Chillipølse; 23. juli 2020 kl. 00:51.
Støtter bøtte helt klart. Det knocker deg alltid ut, bare få teknikken riktig og bruke en brønn/bowl I tuten som blir helt tett , og fjernes lett (har du ikke noe som passer kan bowlen smeltes fast i et hull i korken men blir litt stress å skru av og på). Lurt å prøve en gang med lite mekk evt tobakk sånn at man ikke blåser ut hele mekket, fester bowlen for godt til å fjerne når flaska er fylt eller at man drar litt for langt opp og dermed kommer røyken ut av bunnen. Og viktig med rein bowl, er den bare litt sur blir det forverra X10 på bøtta hvertfall.

Testa nylig et alternativ, såkalt gravity bong. Tenk at du lager en 1.5liter flaske bong, men kun et hull i bunnen ikke to. Dette hullet holder du tett med tomlen og fyller flaska med vann. Så tar du en bowl med mekk I tuten slik som på bøtta, og bare slipper hullet så strålen spruter i vasken, og vannet synker mens du fyrer og pirker i gloa så alt rekker å brenne før den er tom. Når vannet er ute tar du flaska og suger inn all røyken. Minst like bra som bøtta men vanskeligere å fucke opp.

Andre tips
- Røyk et annet sted enn du pleier. Sitter du alltid samme sted blir det kjedeligere enn om du feks går til en fin spot I nærheten og røyker der. Til og med andre rom eller forskjellige sider av huset gir en litt annerledes opplevelse. Egner det seg der du er så prøv å røyke på taket og se på himmelen. Eller langt til skogs.
-Hør på musikk som gir litt stemning før under og etter røykinga, gjerne med samme wibe.
-Ordne noe greier du burde ordne før du røyker. (F.eks skifte på sengen, støvsug oppvask klippe plen osv. Da føles det bedre å røyke etterpå
-M-u-n-ch. Potetgull, sjokolade og cola, samt frukt, is smelta ost +++ er genialt for å forlenge godformen snus også.
- legg littegrann rein tobakk på rista før mekk, da vet du at er det fortsatt litt som gløder når du slipper choken er det bare tobakk som ryker og det er litt lettere å få i seg all hasjen.
-Ta alt i et trekk, knus gloa så rekker du å tømme pipa, og få i deg alt, mye fortere. Er det mye svart i askebegeret bør du reduserer mengden eller dra på litt hardere.
-Rein pipe = rein rus. Unngå å hoste deg i hel og ødelegge rusen pga en sur pipe
- Spis deg skikkelig mett, helst noe innholdsrik mat men viktigste er å gnu deg mettest mulig. Røyk mens du enda er mett. Ser det er diskutert i tråden angående å vente etter man har spist, eller røyke på tom mage, dette er i min erfaring ikke så digg alltid. Man er fortsatt sulten etterpå men for fjern til å faktisk lage mat. En kan lettere gå sulten fjern enn edru men det gjør alt litt kjipere. På full mage er man gjerne fornøyd allerede så hasjen blir toppen av kransekaka
Sist endret av Bluesky_; 23. juli 2020 kl. 01:24.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Oi det med sukker og mat visste jeg ikke... Hva er grunnen til at det gjør deg mindre stein? Og hvor lenge må jeg vente tenker du?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noen vitenskapelig forskning å peke på mtp snacks og funk, bare 15 år med personlig erfaring.
Det virker som kroppen ønsker feit sukkerholdig mat for å motvirke og veie opp for rusen eller effekten den har på kroppen.
Man kan få en viss sans av panikk, selv om det ikke er full panikk så kan man føle seg litt oppskjørta, uttafor og, vel, fjern. Mulig dette setter igang en slags "trøstespising" for å få en tilbake på jorda igjen hvis man er disponibel for slikt.
Spiser jeg først har jeg aldri merka forskjell i funk på røykbare droger
Sist endret av Bothrops; 23. juli 2020 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gravity bong eller edibles. Eneste som funker for min del.
Røyk på flaskebong/bøtte.
Få tak i varer med mer thc eller bruk større mengder hasj/weed.
Eveltuelt bong/bøtte istedenfor joint.

Har selv testet mango x antall ganger i forskjellige former, alt det gjør for meg er å forlenge rusen litt.
Alkohol funker greit, men litt for mye alkohol eller litt for mye hasj da og man kan fort bli sittende med huet i dass, så kan være lurt å prøve ut med 1 øl først, så vente litt og se ann formen.

En toleranse pause fra tid til annen kan også være veldig smart.
Etter 4-5 dagers pause så grønner jeg nesten av en halv joint med 0.2g og 2 jointer på en dag er mer enn nok.
Innrøyka så går det fort 4-5 jointer med 0.2-0.3 om dagen for nesten samme effekt.

Personlig synes jeg den første jointen jeg tar så fort jeg står opp er den som smeller mest, så dabber det bare mer og mer av utover dagen og jeg blir mindre og mindre fjern.
Man når på en måte en "maksgrense" hvor man ikke blir noe fjernere.
Edibles med skikkelig kokosfett I ovnen på 140/50 grader i 60 min gir meg den definitivt tyngste rusen.

Bruker halve mengden VS om man skulle røyka det med en tyngre effekt.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 23. juli 2020 kl. 11:37.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Toleransepause? Ta en røykepause på en måned eller mer så skal du se at tingene funker bedre igjen.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du pipe vil jeg anbefale det, hvis du kan lage et skikkelig pipemekk da.
Røyker jeg på bøtte trenger jeg 1/4 bare av det jeg ellers ville putta i jointen
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil fraråde bruk av bøtte og bong. Ja, det er mye mer effektivt, og lønner seg muligens til TS sin midlertidige situasjon Til gjengjeld er det mye lettere å røyke mer, og i lengden øker det forbruk og toleranse. Føler man blir mer grøt og tåkete av å bruke bong lenge, kontra det å ta et lite hit rent i en pipe i ny og ne eller litt trekk i fra en liten J.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Støtter også bøtte. Da blir man mongostein på 1-2 trekk. Men kan du ikke bare kjøpe mer weed?
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Toleransepause? Ta en røykepause på en måned eller mer så skal du se at tingene funker bedre igjen.
Vis hele sitatet...
Toleransepause/røykepause, same shit, different name.
Trenger faktisk ikke vente 1 måned engang.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Mango og svart te. Begge inneholder stoffer (som jeg ikke husker navnet på i farta), som skal bidra til at cannabis gir en mer potent og lenger rus. Har prøvd selv med gode resultater. Spis en hel mango og drikk deg en kopp med dobbel earl gray ca 45 min før du røyker.
Vis hele sitatet...
Er det terpentiner du tenker på?

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Røyk bøtte.
Mest røyk for pengene, alltid. Da har du ingen waste (som du har med joint), og du tar alt på 1-2 hits. Blir som å ta en halv joint på ett hit.
Vis hele sitatet...
For min del er det så jævla fort gjort å grønne ut på bøtte Men røyker en del mindre i forhold til det bekjente røyker så om jeg hadde vært mer innrøyka, jeg ville vouchet for bøtte for å bli mest mulig stein
Sist endret av Fenriz; 23. juli 2020 kl. 16:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg starta hele karrieren med bongtrekk, fortsatte med bongtrekk i 14 år, nå har jeg akkurat hatt 1 helt år med kun joints. Og jeg røyker mindre, blir steinere enn aldri før!
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg starta hele karrieren med bongtrekk, fortsatte med bongtrekk i 14 år, nå har jeg akkurat hatt 1 helt år med kun joints. Og jeg røyker mindre, blir steinere enn aldri før!
Vis hele sitatet...
Det kan jeg tro på, selv brukt bong i alle år, men når ikke jeg har røykt på bong hele dagen og tar en joint så kjenner jeg det på en helt annen måte enn bonghits. Skulle jeg hatt pause en stund ville jeg vurdert joints heller enn bong. Trenger faktisk ikke bruke et g i hver j.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det kan jeg tro på, selv brukt bong i alle år, men når ikke jeg har røykt på bong hele dagen og tar en joint så kjenner jeg det på en helt annen måte enn bonghits. Skulle jeg hatt pause en stund ville jeg vurdert joints heller enn bong. Trenger faktisk ikke bruke et g i hver j.
Vis hele sitatet...
Tror jeg bruker ca 01 i en J, pleier å cappe den så røyker den i 2 omganger :P
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper det er mye placebo når det gjelder mango osv. Det beste er å bare ta noen flere trekk enn hva man vanligvis gjør. Hold deg gjerne nykter et par uker og jeg skal love deg at du blir superfjern.
Anonym bruker
"Bred Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leser folket hva han skriver her eller??. Han sitter på ei hytte uten mulighet til å skaffe mer opplegg og vil gjerne ha tips for at det han har igjen skal holde til to ganger. Så hvorfor komme med tips om edibles, tips om å stoppe en stund sånn at det funker bedre igjen etter en pause etc. Det er jo ikke svar på det han lurer på.
Jeg vil tro det beste forslaget er å drikke litt først , sånn godpussa og ikke for mye for da blir du lett dårlig. Så røyker du. Jeg vet ikke hvor mye du har igjen , men om du kan dele det opp i mindre joints kan det holde til 2 små pr kveld. Ofte trenger du ikke å røyke en hel joint for å bli like påvirka , så del det i to og røyk den ene og kjenn etter. Så kan du ta den andre senere på kvelden før du legger deg eventuelt. Så gjenta samme dagen etter.
Det finnes ett c preparat som heter vallergan.

Dette øker potensen på cannabis noe helt hinsides. Første gang jeg prøvde det bæda jeg av 0,2 og da var jeg tilogmed innrøyka.

PS vær forsiktig. 10mg valergan rekker, og sutt forsiktig på en joint og ikke bong. Det kikker helt forjævlig og munchies blir 10ganger heftigere.
Sist endret av Alf; 25. juli 2020 kl. 00:37.
▼ ... over et år senere ... ▼
Lær deg å røyke jordis,syns det slår bedre å er mer behagelig enn å trekke bøtte,lage i blå leire er best men går fint i vanlig jord også
Sist endret av Rognkjeksa; 9. september 2021 kl. 10:46.
Kan du fortelle mer om "jordis"? Hva er det og hvordan lager man det?
Det er lettere å lage en tegning enn å forklare med ord. Men se for deg at du har bongen i bakken basicly. Man lager en slags tunnel der lum skal være i ene enden og munnen i den andre, som en svak u form i bakken isj. Fyrer opp lum, fyller "løpet" løfter lum.

Kanskje litt tricky å få til, har hørt om en kjent og veldig gammel jordbong i Oslo. Kanskje noen andre her vet hva jeg mener

https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=1755

Her diskuterer danskene det samme konseptet.

Glemte å nevne at det er lettere om man bruker en flaske med avskjært bunn der munningen skal være i bakken

Søk på earth bong
Sist endret av Jerna; 9. september 2021 kl. 11:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg crackpipe å røyk olje på den. Det gjorde jeg å det kan sammenlignes om ikke bedre enn edibles. En periode var jeg redd jeg hadde havna i psykose.
Bøtte, usj

Husker jeg hadde en helt forferdelig hoste den tiden jeg brukte den metoden flere ganger i uken. Raspete og jævlig.
Men ingen kan si at det ikke funker, og heller ikke at det ikke er økonomisk

En pils eller to før joint hjelper på.

Enzymet som bryter ned Cannabis er ikke det samme som blir hemmet av innholdet i Grapefrukt, så det hjelper dessverre ikke.
Mulig det er noe i det vedkomme over sier om mango og Earl Grey, men det bør man prøve å lese litt om i så fall. Jeg kjenner jeg tviler.

Når det gjelder blodsukker/matinntak er jeg helt enig i at å droppe munching og å røyke på tom mage hjelper veldig.

Det er det lenge siden jeg har røyket Cannabis og nå fristet det plutselig noe fryktelig.. Jeg får finne på noe annet å gjøre

Kan legge til at det å lage smør med Cannabis/Hasj oppi og lage f.eks kakao er en utrolig digg måte å bli fjern på. Det er en del kraftigere og sørg for å ha resten av dagen ledig etter du har inntatt det.
Sist endret av krystallkongen; 9. september 2021 kl. 12:36.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
aaaaaa
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gravity bong. 1.5l flaske med hull i bunnen, fylles med vann og man har sølvpapirbrønn på toppen( hullet i bunnen tettes med en finger). Tenner på mens vannet dreneres ut og flasken fylles med røyk. Tar så bort sølvpapirbrønnen når flasken er tom for vann og full av røyk og trekker fra tuten av flasken. Skjønner ikke helt vitenskapen bak metoden, men føles som man blir mer stein av denne metoden enn ved røyking fra tradisjonell bong.