Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6419
Hallo! Bestilte en pakke fra polen som ble sendt 8.mai, den inneholder en boks med pre-workout som har DMAA i seg og en boks med RAD-140 kapsler (SARMS).

Sjekket inne på posten sin sporing i dag og den har nå kommet til norge men skjønner ikke helt hva dette betyr? Står også: For å kunne tollvurdere pakken din trenger vi litt mer informasjon

Sendingen er under import- eller eksportbehandling.
8. juni 09.41 - 0024 OSLO
Sendingen er under importbehandling.
8. juni 07.29 - 0024 OSLO
Sendingen er sendt fra avsenderland.
8. mai 03.20 - WARSZAWA WER , Poland


Pakken ble sendt som rekkomandert brev fra en "privatperson". Har bestilt fra denne nettbutikken tidligere og dem sender alltid sånn for litt mer diskre frakt.

Jeg kontaktet nettbutikken og dem mente at det bare er moms osv dem skal ha. Det jeg lurer på er om jeg skal laste opp personnummer osv inne på posten sine sider elr drite i det. Lite lyst til og bekrefte at jeg venter på en pakke hvis dem har åpnet den
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja jeg fikk samme melding da jeg bestilte noe annet, så gikk det ca en mnd før pakken ble sendt videre. Når jeg fik den var alt innholdet merket med "gransket av statens tollvesen." Tror ikke de fant ut hva det var og derfor ikke kunne se om det var lov eller ikke, så jeg fikk den etter en stund.
Når du legger det frem slik, høres det ut som en felle.
Hadde aldri gitt dem personnummer osv "for å kunne tollvurdere pakken din"

Jeg er vant til å ha det enklere enn som så: enten så kommer pakken, eller så kommer den ikke.
Trådstarter
3 0
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Når du legger det frem slik, høres det ut som en felle.
Hadde aldri gitt dem personnummer osv "for å kunne tollvurdere pakken din"

Jeg er vant til å ha det enklere enn som så: enten så kommer pakken, eller så kommer den ikke.
Vis hele sitatet...
Felle? Har posten lov til slikt da? Aldri hørt om tidligere. Jeg tenker jo som sagt at dem kanskje trenger mer info for at jeg må betale avgifter, står at verdien på pakken er 16,99$ etter hva nettbutikken sa

Her er screenshot fra posten sine nettsider

Sist endret av norboy; 8. juni 2020 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Står det hva slags dokumentasjon de etterspør da? Er det personalia så drit i det, men det kan også bare være en verdikvittering for å vite pakkens verdi mtp om du skal betale toll for den eller ikke. Tror alle butikker må skrive en sånn verdi på pakka og det er kanskje ikke gjort her? Dunno
Det de spør om er faktura eller innholdsfortegnelse slik at dem kan skrive ut moms-regning. Kan godt være at vedlagt faktura er mistenkelig. Det har skjedd meg flere ganger.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte flytende sarms «formentlig» fra sverige, men dette ble sendt fra Thailand. Stod samme på min, «sendt fra avsenderland» siden begynnelsen av mars, var sikker på at det var tatt i tollen, men igår endret den seg PLUTSELIG og lå på mitt lokale postkontor, så vent så finner du det ut uansett.. )
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pakken din ligger til importbehandlig på lageret på Alnabru. Der blir den liggende til du sender inn scan av faktura/ordrebekreftelse eller til tidsfristen går ut, og blir da sendt tilbake til avsender.
Det hjelper ikke forsøke vente ut posten på dette.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har forresten gitt mer enn nok info til at denne kan bli plukket opp av tollerne.
Trådstarter
3 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har forresten gitt mer enn nok info til at denne kan bli plukket opp av tollerne.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med mer enn nok info? Så jeg skal kunnefå pakken så lenge jeg fyller inn personnr og vedlegger faktura?
Nok info til at tollerne som leser her tar en ekstra titt på pakken.
Anonym bruker
"Selvforsynt Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av norboy Vis innlegg
Hva mener du med mer enn nok info? Så jeg skal kunnefå pakken så lenge jeg fyller inn personnr og vedlegger faktura?
Vis hele sitatet...
Er det lovlig å importere det du har bestilt?

Hvis det er ulovlig, vil du ikke få det uansett. Hvis du gir dem opplysningene de ber om graver du din egen grav. Da har de bevis for at det er deg som har prøvd å importere noe ulovlig.

Hvis det er lovlig kan du laste opp opplysningene, men må regne med ganske store gebyrer for tollbehandling og mva.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Neste gang oppgir du ikke at det er SARM, bare si at det er noe generelt ulovlig, heller ikke at det er sendt fra polen og hvilken dato tilogmed det er sendt fra polen. Det er det folk kan plukke ut her.

Mvh
Sist endret av meaculpaUIO; 9. juni 2020 kl. 17:39.
jeg oppga person nr en gang jeg ble bedt om det. så aldri til pakken men hørte aldri noe fra politiet heller. det er 2 år siden
Sitat av LilleVanilje Vis innlegg
jeg oppga person nr en gang jeg ble bedt om det. så aldri til pakken men hørte aldri noe fra politiet heller. det er 2 år siden
Vis hele sitatet...
Etterlyste du den?
Sist endret av ivar_oslo; 9. juni 2020 kl. 22:27.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Etterlyste du den?
Vis hele sitatet...
nei, jeg glemte hele pakken etterhvert
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bestilte flytende sarms «formentlig» fra sverige, men dette ble sendt fra Thailand. Stod samme på min, «sendt fra avsenderland» siden begynnelsen av mars, var sikker på at det var tatt i tollen, men igår endret den seg PLUTSELIG og lå på mitt lokale postkontor, så vent så finner du det ut uansett.. )
Vis hele sitatet...
Bestilte fra dem monster gutta jeg og. Dårlig gjort og ikke si ifra, skulle ha til sommer kroppen, men varene kommer jo etter sommeren er ferdig. Ikke kult.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SmartFyrHD Vis innlegg
Bestilte fra dem monster gutta jeg og. Dårlig gjort og ikke si ifra, skulle ha til sommer kroppen, men varene kommer jo etter sommeren er ferdig. Ikke kult.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, da er vi på samme side. Bestilte også en flaske clenbuterol, som jeg liksom skulle starte på i Mai for å shredde, enda ikke kommet. Ja får faen håpe folk får det med seg nå da, ble ganske ivrig på å få det frem på de siste sidene der i tråden. Føler med deg hehe..
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går an og bestille ting innenlands.
Mye tryggere.
Fikk en adresse tidligere i uka, men den klarte jeg jo og slette, desverre!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bestilte flytende sarms «formentlig» fra sverige, men dette ble sendt fra Thailand. Stod samme på min, «sendt fra avsenderland» siden begynnelsen av mars, var sikker på at det var tatt i tollen, men igår endret den seg PLUTSELIG og lå på mitt lokale postkontor, så vent så finner du det ut uansett.. )
Vis hele sitatet...

Same her, jævla monster lab as. Venter fortsatt.