Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2069
Har nå hatt meg en pause fra hasjtåka i et par måneder, men har gått meg vill igjen. Skal for første gang lage edibles som ikke er skakkao.
Har en 5er med brunt, tenkte å bruke 4g av dette i en kake eller noe, vil ha litt å røyke på mens jeg venter på at det skal kicke inn.
Tenkte å decarbe i stekeovnen, smuldrer det bare opp i den samme kjelen som jeg bruker til smøret for å unngå å sløse noe.
Smelter mengden smør som oppskriften krever, lar dette putre på lav varme i 3-4 timer.

Men, hva skal jeg lage? Brownies? Sjokoladekake? Noen andre spennede forslag?
Må ha lang holdbarhet og være enkelt å dosere.

Skal bare lage en batch, klarer ikke å ha dop liggende uten å røyke hver dag, men med edibles er jeg forsiktig, kan ikke dra på jobb klokken 0730 om jeg har inntatt det dagen før.
Fikk meg en lærepenge på skakkao når jeg skulle på jobb dagen etter, ble egenmelding den dagen kan du si.
Sist endret av MrPapa; 9. januar 2019 kl. 12:03.
Trenger ikke decarbe hasj. 4 g i en stor kake blir jo litt lite. Lag en halv brownie kake? Hvor mye vil du ha i et stykke? Jeg hadde lagd 8 muffins tror jeg hehe
Lag ren sjokolade. Altså en sjokoladeplate. Kaker har dårlig holdbarhet, sjokolade holder svært lenge. Lett å dosere, kan spises hvor og når som helst.
Jeg lagde 8 store muffins med ostekrem og nonstop på! Hadde platen på 1 når jeg skulle smelte smøret og hasj sammen, funka kjempe greit å ble sikkerlig fornøyd! God smak var det også!
Støtter opp under sjokolade! Har blitt min go-to edible.

Dersom du bruker former kan du enkelt vite hvor mye som er i hver bit uten like mye styr som med kake. lite søl, lite lukt og veldig praktisk.

1. Decarb
2. Vannbad med smør
3. Tilsett sjokolade
4. Hell i form
kofakfakao
Trådstarter
Ikke særlig glad i melkesjokolade, så tror jeg går for muffins jeg.
10 muffins, 0,4 i hver burde holde.
Fryser de ned tenker jeg, så er det bare å varme seg en når man skal kose seg litt ekstra
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med cannapills?
Alt du trenger er: kokosolje, hasj, gelatinkapsler (pleier å bruke "00"), og en pipette.

Bruker 10 gram kokosolje per gram hasj.
Mål opp kokosolje og smelt i vannbad. Tilsett hasjen og la det stå i et par timer. Til slutt fyller du kapslene ved hjelp av pipetten.
Fikk 75-80 kapsler på en femmer sist. Legg de en kald plass, da holder de lenge.

For min del pleier det å være nok med et par kapsler om gangen.
Anonym bruker
"Vred Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukter det mye når man vannbader weed med oljer? mtp naboer og slikt
Anonym bruker
"Vred Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og må både decarbing og infusion gjøres separat? Eller vil weeden decarbe om man har det i vannbad og olje?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker på hvor mye det vil lukte på utsiden med ventilator på. Lukter litt inne, selvfølgelig. Men det lukter en god blanding av weed og kokos. Gjorde det noen ganger i en leilighet jeg leide i et nabolag. Fikk aldri noen reaksjoner.

Dersom du bruker brunt er det bare å hive det rett i kokosen. Har bare prøvd grønt en gang, og da måtte jeg decarbe i ovnen først.
Jeg har lest veldig sprikende forklaringer på om man må decarbe først. Men siden de jeg kjenner gjør det, og jeg har lest at det er anbefalt gjør jeg det uansett. Er ikke så stor innsats så tenker det er like greit å gjøre det, i tilfelle.

Decarbing lukter ikke mye om man holder ovnen lukket, og bare tar ut og inn. Vannbadet kan lukte litt, men ikke noe jeg er bekymret over mtp naboer. I verste fall kan man bare sette et vindu på gløtt i nærheten mens det putrer.

Verdt å nevne at jeg bare har lagd med brunt hos meg selv, og kun med 2g om gangen. Så du kan nok forvente mer lukt om du kjører på med f.eks 10g grønt
Anonym bruker
"Vred Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter litt googling kom jeg over denne siden: https://www.sousweed.com/blog/cannabutter
Anbefaler også decarbing først, men alt dette kan gjøres i sous vide som da gjør at det lukter lite samt enklere å kontrollere temperatur.

Tips til de her inne som skulle sitte på en sirkulator
pleier å decarbe weed tørt i stekeovn. 110 grader i ca 30 -40 min.
stinker ut hele leiligheten, men hos meg så går det greit.