Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1391
Halla!
Spør om dette fra ren nysgjerrighet!

Det har seg sånn at jeg har et QPAD MK85 Tastatur, og på pulten min har jeg et lys som sjeldent står på. En dag da det var på, var oppdraget mitt å skru det av. Akkurat i det jeg trykte på av/på knappen, skrudde lyset på tastaturet mitt seg av Creepy stuff..
Jeg regner med at dette er en slags kort slutning en eller annen plass? Det gir komplett ingen mening for meg, om video ønskes kan jeg legge det ut, siden forklaringa sucked ass^^
Noen som har forklaring?
Har ikkje sjekket opp tastaturet ditt, men kan tippe den har en LDR sensor (Light Dependent Resistors). Noe som gjør at når det blir mørkt så skrur lyset i tastaturet seg på. Og når det blir lyst så skrur den seg av.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Har ikkje sjekket opp tastaturet ditt, men kan tippe den har en LDR sensor (Light Dependent Resistors). Noe som gjør at når det blir mørkt så skrur lyset i tastaturet seg på. Og når det blir lyst så skrur den seg av.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg trodde i begynnelsen, men så kom jeg på at det er tross alt QPAD og 1,5 år gammelt... Og har heller ikke sett at den har noe lignende
Mysteriet forblir uløst til nå
Når du åpner en bryter på ting som fks en lampe, altså skrur AV, så kan det lages en gnist.
Da sendes det ut et bredspektret "radiosignal". Det kan ha vært et sånt som var sterkt nok til at tastaturet ditt trodde du trykte på en knapp.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Det var det jeg trodde i begynnelsen, men så kom jeg på at det er tross alt QPAD og 1,5 år gammelt... Og har heller ikke sett at den har noe lignende
Mysteriet forblir uløst til nå
Vis hele sitatet...
At tastaturet er 1.5 år gammelt er ikkje noe argument for at den ikkje kan ha LDR. LDR ble vel oppfunnet på 1800-tallet.

Men etter å ha googlet tastaturet ditt, så ser ikkje det ut som den har det.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Herman Hedning Vis innlegg
Når du åpner en bryter på ting som fks en lampe, altså skrur AV, så kan det lages en gnist.
Da sendes det ut et bredspektret "radiosignal". Det kan ha vært et sånt som var sterkt nok til at tastaturet ditt trodde du trykte på en knapp.
Vis hele sitatet...
'hmm, kan godt hende med tanke på at lampa er en gammel gammel sterling lampe :P

Sitat av 0xFF Vis innlegg
At tastaturet er 1.5 år gammelt er ikkje noe argument for at den ikkje kan ha LDR. LDR ble vel oppfunnet på 1800-tallet.

Men etter å ha googlet tastaturet ditt, så ser ikkje det ut som den har det.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var ikke å legge press på 1,5 år gammelt, skjønner ikke hvorfor eller hvordan jeg klarte å få til punktum der
Sist endret av Blixus; 11. juli 2014 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.