Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4419
hadde en merkelig opplevelse i går. Spiste ganske mye engkarse i går kveld, så jeg antar det må være den som fremkalte opplevelsen. Mens jeg satt på do, så jeg at hendene mine ble rosa og fikk en gummiaktig tekstur. Lårene var likedan, rosa gummilår og de så dobbelt så store ut som normalt. Det er litt vanskelig å beskrive hva jeg så, men det var definitivt unormalt. Så stirret jeg inn i vaskemaskinen. Hello kitty på den ene sokken hoppet plutselig av, og begynte å danse rundt oppå skittentøyet. Jeg lurte på om jeg var blitt psykotisk, men da jeg så meg i speilet skjønte jeg at jeg hadde fått i meg et hallucinogen. Pupillene var nemlig gigantiske. Tenkte å ringe til giftinformasjonssentralen, men klarte ikke å søke frem nummeret. Bokstaver og tall blandet seg og beveget seg. I dag har jeg søkt litt rundt for å finne ut om engkarse kan ha en slik virkning, men finner ikke noe. Tenkte kanskje noen her inne har noen anelse, eller kanskje vil prøve selv?( Andre ting jeg inntok i går kveld var reker, grapefruktjuice, en cider, selleri, tomat, kulturmelk,)
Hvordan fik du ideen av å spise engkarse, og hvor masse er det snakk om :P?
I følge Google tror jeg du har oppdaget noe nytt.
What? Sikker på at det var engkarse? Hvor mye åt du? fikk du noen gang ubehag? Eller funka det på en morsom måte du klarte å nyte? Høres jo scary ut å bli så på trynet at du ikke klarer å finne nummeret til giftinformasjonen.
Veldig rart om dette skulle være forårsaket av Engkarse.
Korsblomstfamilien, som denne arten tilhører, er ikke kjent for å inneholde noen hallusinogene alkaloider så vidt jeg har lært da vi hadde om dem på bio på Blindern.

Hvor mye spiste du egentlig, siden du tror dette er årsaken til den rare opplevelsen din?
Sitat av tøydokke Vis innlegg
men da jeg så meg i speilet skjønte jeg at jeg hadde fått i meg et hallucinogen. Pupillene var nemlig gigantiske.
Vis hele sitatet...
Interessant at du har falkeblikk akkurat i det sekundet, mens du du ser rosa lår og en valsende hello kitty i det neste.

Finner ikke noe som tilsier at det er mulig oppnå en slik rus etter et kjapt googlesøk.
Sist endret av VinumSabbathi; 22. mai 2013 kl. 02:08.
Tja,trenger ikke akkurat falkeblikk for å se at man har gigantiske pupiller. Når det er sagt;tror ikke ett døyt på historien ( Eventyret )....
Sitat av Urtekildens planteleksikon
Engkarse er ikke nevnt i Urtelisten fra Statens legemiddelverk og er således å betrakte som legemiddel.
Vis hele sitatet...
Sitat av Urtekildens planteleksikon
URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Appetittstimulerende, fordøyelsesfremmende, krampeløsende, hostedempende, slimløsende, urindrivende og stimulerende.
Vis hele sitatet...
Sitat hentet her.

Det kan hende TS har oppdaget noe nytt, men det er også mulig TS har latt seg inspirere av det engelske navnet Cuckoo flower (som fritt oversatt blir koko-blomst) til å trolle litt.
Sist endret av Veggen; 22. mai 2013 kl. 02:35.
Trådstarter
spiste en håndfull med blomster sånn ca. Synes de smaker godt, de er rike på vitaminer og mineraler, bra for fordøyelse og mer. Har spist de mange ganger før uten at det har skjedd noe. Blandet litt oppi grapefruktjuicen, og resten i salat. Opplevelsen var bare merkelig. Hverken morsom eller skremmende. Men jeg skulle likt å vite hva jeg har fått i meg. Hadde det ikke vært for de enorme pupillene hadde jeg trodd det var et flashback fra en tidligere tripp på syre eller flein. Har aldri vært psykotisk, så tror ikke det er det..
Sitat av tøydokke Vis innlegg
spiste en håndfull med blomster sånn ca. Synes de smaker godt, de er rike på vitaminer og mineraler, bra for fordøyelse og mer. Har spist de mange ganger før uten at det har skjedd noe. Blandet litt oppi grapefruktjuicen, og resten i salat. Opplevelsen var bare merkelig. Hverken morsom eller skremmende. Men jeg skulle likt å vite hva jeg har fått i meg. Hadde det ikke vært for de enorme pupillene hadde jeg trodd det var et flashback fra en tidligere tripp på syre eller flein. Har aldri vært psykotisk, så tror ikke det er det..
Vis hele sitatet...
Jeg tenker rett og slett at flashbacks kan forårsake store pupiller, i og med at det er et tilbakefall av en tidligere trip. Jeg vet i alle fall at personer som sliter med stemningsleie (store humørsvingninger) kan få store pupiller under angstanfall og den maniske fase. Hvis humøret endres drastisk på grunn av kjemiske forandringer i hjernen, så virker det også ganske logisk at pupillene potentiselt forandrer form!
Jeg bet meg merke i at du nevnte grapefruktjuice i posten din. Grapefruktjuice er i hvert fall kjent for å kunne forsterke effekten til en rekke forskjellige medisiner og psykoaktive stoffer. Se blant annet her:
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2726
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2361173
Er bare å vente noen dager også spise samme mengde på nytt, med grapefruktjuice.
Trådstarter
ok, nå har jeg gjentatt engkarse- spisingen, og kan nok slå fast at det ikke var den som utløste rosa gummilår og hender og den dansende hello kitty i skittentøyet..Denne gangen skjedde det nemlig ingenting. Så da var det nok en flashback likevel.. Jeg kan uansett anbefale å spise engkarse

Men må si jeg undrer meg over de store pupillene. Jeg er klar over at man får utvidede pupiller ved aktivering av det sympatiske nervesystemet, som ved sinne eller sterk angst. Men slike pupiller har jeg aldri fått på naturlig vis. Kun under påvirkning av lsd, flein eller speed. Noen andre som har erfaring med flashbacks? Har aldri erfart det før, og det er et helt år siden jeg brukte noe som helst annet enn alkohol.. Vet ikke hvor lenge det varte, for jeg la meg til å sove da jeg ikke klarte å søke frem nummeret til giftinformasjonssentralen.. Men sov sinnsykt lenge.. Sov hele 17 timer, mot 4-5 til vanlig..
I den norske floraen er det bare gullslekta Erysimum i korsblomstfamilien Brassicaceae, som virkelig er giftige. De andre er ikke giftigere, enn det sterke stoffet man kjenner i visse senneptyper og pepperrot. Noen studier kan peke mot, at disse kan ha en uheldig langtidsvirkning.

Og flere er nam nam, deriblandt bekke- og engkarse.
Sist endret av aluminiumfluorid; 24. mai 2013 kl. 19:28. Grunn: Tilføyning
Kan vel hende en annen urt har sneket seg ned blant engkarsen?
Trådstarter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Kan vel hende en annen urt har sneket seg ned blant engkarsen?
Vis hele sitatet...
ja, kan hende det.. men kjenner ikke til noen urter med slik virkning som vokser på en gressplen på denne årstiden.. Kanskje var det bare en særdeles magisk engkarse Heller mot teorien om flashback, men får nok leve med at jeg ikke får svar på hva som skjedde..
Sist endret av tøydokke; 24. mai 2013 kl. 20:39. Grunn: endret fordi smilyen så så feil ut..
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Jeg bet meg merke i at du nevnte grapefruktjuice i posten din. Grapefruktjuice er i hvert fall kjent for å kunne forsterke effekten til en rekke forskjellige medisiner og psykoaktive stoffer. Se blant annet her:
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2726
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2361173
Vis hele sitatet...
Pepper/Chilipepper forsterker også noen urters virkning.
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Sov hele 17 timer, mot 4-5 til vanlig..
Vis hele sitatet...
Min teori er at du sover altfor lite og dermed har opparbeidet deg et "lager" av for lite søvn, og ble derfor så trøtt at du begynnte å hallusinere.
Sist endret av Marr; 25. mai 2013 kl. 01:22.
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Min teori er at du sover altfor lite og dermed har opparbeidet deg et "lager" av for lite søvn, og ble derfor så trøtt at du begynnte å hallusinere.
Vis hele sitatet...
Ja, det er også en høyst aktuell mulighet. Hadde jobbet nattevakter 4 døgn i forkant med minimalt med søvn. Generelt sover jeg for lite pga stor lakenskrekk og et grublende sinn.. Men har aldri sett syner før pga dette.. Kan iblant høre hviskende stemmer og musikk i det fjerne når jeg blir altfor utslitt og trøtt, men aldri sett rare ting.. Uff, håper ikke jeg er i ferd med å bli sprø i nøtten
Sist endret av tøydokke; 25. mai 2013 kl. 03:24. Grunn: tilleggsopplysning
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Ja, det er også en høyst aktuell mulighet. Hadde jobbet nattevakter 4 døgn i forkant med minimalt med søvn. Generelt sover jeg for lite pga stor lakenskrekk og et grublende sinn.. Men har aldri sett syner før pga dette.. Kan iblant høre hviskende stemmer og musikk i det fjerne når jeg blir altfor utslitt og trøtt, men aldri sett rare ting.. Uff, håper ikke jeg er i ferd med å bli sprø i nøtten
Vis hele sitatet...
Det livet der er ikke bra for deg! Søvn er meget viktig! Jeg anbefaler deg å oppsøke fastlegen, og deretter evt. DPS for hjelp med dine søvnproblemer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg er ikke lege, men det kan nesten høres ut som at du har opplevd et mildt hjerneslag. Du burde absolutt stikke til legen så fort som mulig og få tatt scan av hjernen din eller hva det er de gjør før det kan bli verre skade hvis det er dèt det er.