Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2458
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte nylig en vekt av denne typen;



Problemet er at den ikke veier det den skal.
står den skal klare 0.01g, men må legge på 0.1g før det vises riktig.
Selv da så går tallene litt opp og ned og stopper ikke helt.
Den sluker også batteri.

Noen som vet hva feilen kan være eller hva jeg kan gjøre for å fikse det?
Siden jeg kjøpte den på har nå fjernet den ifra sortimentet sitt også...
Psykedelisk bakverk
At den viser to desimaler betyr ikke at den er nøyaktig ned til 0.01. Helt vanlig.
Billigste dobbel-desimalvekten du får tak i i Oslo det der. Ikke rart den ikke er dritnøyaktig

Om du skal veie stoffer i mindre doser enn 100mg bør du nok være villig til å investere mer enn 200 kroner..
Sist endret av krystallkongen; 12. juni 2020 kl. 18:18.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Den kan du pælme i elektro-avfall, det høres ikke ut som at du har fått en defekt vare, det er nok bare billig drit. Kjøo en dyrere en. Selv min til 300kr må opp i 0.1g, men etter det er den nøyaktig.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Billigste dobbel-desimalvekten du får tak i i Oslo det der. Ikke rart den ikke er dritnøyaktig

Om du skal veie stoffer i mindre doser enn 100mg bør du nok være villig til å investere mer enn 200 kroner..
Vis hele sitatet...
kosta meg 250kr da, så investerte mer en 200kr.
Var en haug med billigere alternativer også...
Men veldig teit at den ikke skal være nøyaktig på doser under 100mg, når den på mange måter er ment til å veie så lavt..
kjøpte samme på wish, min viser littegranne for lite så har alltid trodd jeg har blitt scammet av folk
Har hatt akkurat samme vekt, overrasker meg ikke om du har kjøpt den samme sted som meg.

Den veier ikke under 0,1-0,2 særlig bra og sånn er det bare. Kompiser og meg selv med samme vekt har hatt samme problem som deg.

Kanskje en av de til 1000kr+ på teknikkmagasinet veier mer nøyaktig
Anonym bruker
"Arg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kosta meg 250kr da, så investerte mer en 200kr.
Var en haug med billigere alternativer også...
Men veldig teit at den ikke skal være nøyaktig på doser under 100mg, når den på mange måter er ment til å veie så lavt..
Vis hele sitatet...
Den der koster 50 kr på ebay. Og den har jo bare 1 desimal etter 0, kan ikke forvente å kunne måle 100 mg nøyaktig en gang.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den der koster 50 kr på ebay. Og den har jo bare 1 desimal etter 0, kan ikke forvente å kunne måle 100 mg nøyaktig en gang.
Vis hele sitatet...
Neida, den har 2 desimaler etter 0, kan godt laste opp bilde om du vil se.
R.i.p 23.04.2021
Doner den til en på gata eller byt den mot et par benzo. Dårligste digitalisen der ute.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt denne i årevis uten problemer... Kosta 40-50 kr på ebay. Min måler helt fint ned til 0.01, selv om man kanskje skal ta det med en klype salt hvor presis den er. Inntrykket mitt er iallefall at den er bra, men om jeg skulle tatt fentanyl (ekstremt eksempel ) så ville jeg nok ha skaffet en såkalt diamantvekt med tre desimaler (0.001), bare for å være helt sikker på at den er dødsens presis!

Min vekt har hatt samme batterier i ca 2 år før jeg måtte bytte dem nå nylig. Kanskje det hender at noen av disse er halveis defekt pga de er såpass masseprodusert, men jeg har iallefall ikke noe å klage på med min.
Min går til max 200g
Min vintage Ohaus Triple Beam funker like bra hele tia, og den kan barnebarna mine arve. Jeg mistenker at om man sammenlignet disse billige elektroniske vektene alle løper rundt med mot en standard så ville man sett et stort sprik. De litt påkostede modellene duger nok til husbruk, men også de må kalibreres innimellom.
Anonym bruker
"Arg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neida, den har 2 desimaler etter 0, kan godt laste opp bilde om du vil se.
Vis hele sitatet...
Sorry, den har 2 desimaler ja, lenge siden jeg hadde en sånn, men still:

https://www.ebay.com/itm/Mini-Digita...8AAOSw15ZbpMFN
Generelt tips ang digitale vekter er å legge vekk mobiltelefonen. Ha alt av påskrudde mobiltelefoner minst en meter unna før du skrur på vekta.
Anonym bruker
"Arg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Generelt tips ang digitale vekter er å legge vekk mobiltelefonen. Ha alt av påskrudde mobiltelefoner minst en meter unna før du skrur på vekta.
Vis hele sitatet...
Hva er logikk bak det?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry, den har 2 desimaler ja, lenge siden jeg hadde en sånn, men still:

https://www.ebay.com/itm/Mini-Digita...8AAOSw15ZbpMFN
Vis hele sitatet...
Så fint den koster 50kr på ebay da, det bryr meg egentlig midt i ræva da det ikke er poenget.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er logikk bak det?
Vis hele sitatet...
Elektroniske signaler forstyrrer hverandre.
Psykedelisk bakverk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så fint den koster 50kr på ebay da, det bryr meg egentlig midt i ræva da det ikke er poenget.


Elektroniske signaler forstyrrer hverandre.
Vis hele sitatet...
Virkelig mulig å bli så brydd av å få svar på spørsmålet ditt? Du har kjøpt feil vekt til formålet, ferdig.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Virkelig mulig å bli så brydd av å få svar på spørsmålet ditt? Du har kjøpt feil vekt til formålet, ferdig.
Vis hele sitatet...
Hva har det med at man kan kjøpe den på ebay for 50kr med spørsmålet å gjøre?

Absolutt ingenting.
Anonym bruker
"Intolerant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva har det med at man kan kjøpe den på ebay for 50kr med spørsmålet å gjøre?

Absolutt ingenting.
Vis hele sitatet...
Poenget vi prøver å få fram er at vekten er dritt. Den billigste, raskeste, og eneste reelle løsningen for deg er å kjøpe en ny og bedre vekt hvis du ikke er fornøyd.
Sånn pro tip som kan gjøre jobben enklere. Finn fram noen mynter, helst 10’ern fra 2006 mener det er den som skal veie 6.84 g omtrent. Fungerer meget fint for å sjekke om den holder mål. Vekt og årstall står oppført på wiki
R.i.p 23.04.2021
Det er en helt ok hasj vekt når det går i 0,5 og oppover. Men til pulver der du trenger mer nøyaktig er det lurt og invistere en høvding vis du skal ha det så nøyaktig.
Anonym bruker
"Arg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Elektroniske signaler forstyrrer hverandre.
Vis hele sitatet...
Hvilke signaler sender en digitalvekt? Hva er det å forstyrre der? Den påstanden må underbygges. Her er en påstand jeg kan komme med uten begrunnelse - du skal helst være 10 mil unna et telefontårn for å bruke en digitalvekt ordentlig. Signaler fra den forstyrrer elektronikken i vekta.

QUOTE=420master;3600410]Sånn pro tip som kan gjøre jobben enklere. Finn fram noen mynter, helst 10’ern fra 2006 mener det er den som skal veie 6.84 g omtrent. Fungerer meget fint for å sjekke om den holder mål. Vekt og årstall står oppført på wiki[/quote]

Alle tiere siden 1995 veier 6,8 gram.
Om du vil måle nøyaktig i mg er du nødt til å ha 3 desimalsvekt, kjøp gjerne også kalibreringslodd.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilke signaler sender en digitalvekt? Hva er det å forstyrre der? Den påstanden må underbygges. Her er en påstand jeg kan komme med uten begrunnelse - du skal helst være 10 mil unna et telefontårn for å bruke en digitalvekt ordentlig. Signaler fra den forstyrrer elektronikken i vekta.
Vis hele sitatet...
Nå er det slik at alt av elektronikk sender signaler, men her

https://www.arlynscales.com/scale-kn...ales-accuracy/

RFI and EMI – These can create additional input signals, or noise that can also cause the scale controller to display an incorrect weight.
Vis hele sitatet...
RFI = radio-frequency interference
EMI = Electromagnetic interference

Vanskelig å google ser jeg....
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips! Jeg har en gemini 20 eller noe i den duren. Den går ned til .000 og syns den fungerer veldig bra. Målt doser ned i 20-30 MG. Billig og kjøpte den pga at den var anbefalt av mange på nett. Var billig, husker ikke helt men 3-400 kanskje.
Anonym bruker
"Arg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det slik at alt av elektronikk sender signaler, men her

https://www.arlynscales.com/scale-kn...ales-accuracy/



RFI = radio-frequency interference
EMI = Electromagnetic interference

Vanskelig å google ser jeg....
Vis hele sitatet...
Du har rett, beklager for å være en arrogant dumbass
Skal du ha en god vekt, er du NØDT til å legge inn litt penger. Her så jeg bl.a. en vekt til 21000,- mens det er mange i 2000-6000 området. Kvalitet koster. En 50 kr vekt fra Ebay er... ja... dekorasjon.

https://www.vektekspert.no/laborator...SAAEgIMevD_BwE

Tenk på at mange vekter trenger en minstevekt før den måler korrekt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Skal du ha en god vekt, er du NØDT til å legge inn litt penger. Her så jeg bl.a. en vekt til 21000,- mens det er mange i 2000-6000 området. Kvalitet koster. En 50 kr vekt fra Ebay er... ja... dekorasjon.

https://www.vektekspert.no/laborator...SAAEgIMevD_BwE
Vis hele sitatet...
Eg trudde det samme som deg. Eg kjøpte ei vekt til ein drøy hundrings på ebay, og sendte den til ein kjenning som har tilgang på lab med greit utstyr. Konklusjonen var at den var overraskande nøyaktig, og stortsett innanfor det som vart påstått.

No har eg rota vekk dei nøyaktige måleresultata vedkommande ga meg, men konklusjonen var at dei var betre enn ein skulle tru ut frå prislappen.
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
At den viser to desimaler betyr ikke at den er nøyaktig ned til 0.01. Helt vanlig.
Vis hele sitatet...
Riktig, mange som misforstår dette. Vekta trenger ikke være dyr for å være nøyaktig men de fleste vekter viser ikke så lav vekt som 0.01 g selvom de fint kan vise for eksempel 10.88 g
Sist endret av Harek; 13. juni 2020 kl. 02:13.
Psykedelisk bakverk
https://www.smartegadgets.no/product...-g-20-g---1-mg Selv anbefaler jeg denne. Overraskende nøyaktig til prisen, veid uante mengder 2cx og lignende hvor små marginer kan utgjøre stor forskjell
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Generelt tips ang digitale vekter er å legge vekk mobiltelefonen. Ha alt av påskrudde mobiltelefoner minst en meter unna før du skrur på vekta.
Vis hele sitatet...
Var usikker på om hvor nøyaktig vekten min var, kjøpte meg to nye og veide opp saker på rekke og rad med de tre vektene. I starten veide alt det samme, men etter hvert svinga vekten på det jeg veide opp mye! Wow tenkte jeg...dette er jo galskap! Fant ut at vektene påvirka hverandre, aner ikke hvorfor, men de gjore det. At en mobiltelefon kan gjøre det samme, tviler ikke.
Nå blir vekten brukt kun på flat flate langt unna andre elektriske dupiditter som kan påvirke den.
Anonym bruker
"Omgitt Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Harek Vis innlegg
Riktig, mange som misforstår dette. Vekta trenger ikke være dyr for å være nøyaktig men de fleste vekter viser ikke så lav vekt som 0.01 g selvom de fint kan vise for eksempel 10.88 g
Vis hele sitatet...
Vil man kunne unngå dette problemet hvis man f.eks. legger på en tikroning uten å trykke "tare", og regner differansen mellom massen av tikroning+stæsj og massen av bare tikroningen?
Eksempel: Hvis tikroningen veier 6,84g og tikroning + pulver veier 6.89g så vil pulveret veie 0,05g. Vil dette være mer nøyaktig enn å bare veie 0,05g pulver for seg selv?
Har tidligere hatt samme vekt på ebay. Var unøyaktig som TS nevner.

Kjøpte ei ny vekt til 28kr. Hatt den godt over ett år. Måler nøyaktig det 1kr skal måle, 4,35g.

Tror nok modellen til TS går igjen som ei dårlig vekt. Men er fult mulig få tak i noe rimelig som fungerer.
Sitat av 420master Vis innlegg
Sånn pro tip som kan gjøre jobben enklere. Finn fram noen mynter, helst 10’ern fra 2006 mener det er den som skal veie 6.84 g omtrent. Fungerer meget fint for å sjekke om den holder mål. Vekt og årstall står oppført på wiki
Vis hele sitatet...
eller en vanlig 1-kroning, alle veier 4.35g