Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 910
Heisann!

Har hatt et problem med min nye selvbygde pc, og det er rett og slett at Teamspeak og VLC henger seg.

Det skjer etter ca 10-20 sekunder med trykking på settings og koble til server etc, samme på begge programmene. Om programmene er i bakgrunnen på en annen skjerm så fungerer de (Brukere viser blått ikon når de snakker, og VLC viser film). Når programmene klikker, når kan jeg fremdeles snakke og høre folk på TeamSpeak, og se og høre filmer på VLC, men kan ikke navigere rundt, trykke kryss for å lukke etc.
Har søkt litt rundt på google, og fant en Anti-Freeze plugin til Teamspeak, fungerte ikke. Fant en annen fiks med å huke av "chat logs" på Teamspeak, fungerte heller ikke.

Noen glupinger her som har noen løsning?
Sørg for at lyddrivere og lignende er oppdatert... Sjekk innstillinger i lydenheten som "allow applications to take excluseive control of this device". Jeg pleier å ikke å ha denne på, siden jeg ser for meg programmer kan begynne å krangle med hverandre og skape trøbbel...

Siste tips er å kjøre programmene som administrator... Egenskaper -> always run as administrator.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Takker for innspill, har gjort det du har nevnt, så vi får vente i spenning.


Skjer det samme enda
Sist endret av Blixus; 14. januar 2016 kl. 19:35.
Virker som klassiske minneproblemer.
Last ned MemTest86 så kjører du det i 12-24 timer.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Du sier noe der.. Har også problemer med at pcn/lyden henger seg i 0.2sec og lager en "dirre" lyd... Hørt at det kan være ram som skaper slike problemer.. skal teste MemTest.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitter enda med problemet :/ Ufattelig irriterende
Sist endret av Blixus; 16. januar 2016 kl. 14:50.