Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1261
Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en bærbar maskin, en som jeg enkelt kan ha i stuen, sofaen, sengen og inni mellom bli tatt med på hytte o.l. Bruken vil hovedsakelig være til surfing, streaming, til tider kobles til tv. Det er heller ikke negativt om den kan spille lette spill. Trenger ikke en hardcore gaming laptop da jeg bruker stasjonæren til det.

Det jeg har sett på pr. idag er Apple Macbook Air 13,3" Intel Core i5, 8gb ram, 128gb flash.
Jeg liker veldig godt designet og er ellers tilhenger av Apple sine produkter.
Tanken min var muligens da å kjøpe AppleTV, for å kunne benytte meg fullt av Airplay.
(kan ligge til at jeg ikke har noe særlig erfaring med macbook fra før, så det vil bli helt nytt for meg å bruke iOS).

Har dere noen forslag til hvilke windows baserte pcer dere kunne anbefalt i samme klasse? (Pris grense 10000)

Jeg ønsker helst bare konstruktive svar uten alle følelsene rundt Apple er best eller Windows er best
For 10 laken kan du få en gamer-maskin som blir overkill til ditt bruk.

Hvilke "lette spill" er det du vil spille da?
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Av lette spill tenker jeg i all hovedsak spill som LoL, kanskje csgo (lav grafikk). Jeg har sett på gamer-maskin slik som Asus Rog til rett under 10k. Det som gjorde litt at jeg falt vekk ifra denne er litt størrelsen generelt på denne maskinen, batteri tid. Også har jeg egentlig ikke behov for noe "gamer"-laptop da jeg har en stasjonær jeg bruker hovedsakelig til gaming.
ASUS ZenBook UX305FA 13,3" QHD+ Matt

Anmeldelse: Asus Zenbook UX305 video review

Expect 5 to 8 hours of battery life from the Zenbook UX305
Vis hele sitatet...
Denne maskinen har Intel HD Graphics 5300:

Playable Games List for Intel® HD Graphics 5300


Counterstrike: Global Offensive
Vis hele sitatet...
League of Legends
Vis hele sitatet...
For all del, unngå Packard Bell EasyNote LE69KB series, værre laptop har jeg ikke vært borti.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vil ha den skjermen!
Denne er såvidt jeg kan se bedre enn Macbook Air på alle punkter, og det til samme pris. Ser ingen grunn til å gå for Apple.
Chromecast kan være et alternativ til Apple Tv.
Sist endret av fustercluck; 19. mars 2015 kl. 20:59.
Hostinger.no
72 3
Haha får syke PCer til 10k i disse dager! Laptoper som spiller spill på høyeste grafikk, ta en titt på Komplett! Men MacBook er et godt valg om du ender der!
Jeg kjøpte Zenbook 305 for en uke siden. Ble svært skuffet over ytelsen. Feks å åpne en tab tok 1-2 sekunder og den var generelt treg til å surfe på nettet med. Tregere enn min 7år gamle laptop så den ble raskt sendt i retur.