Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1188
Min kompis har problemer med frysning på spill som WoW og Bo2, som oftest så klikker det når han spiller multiplayer. Kanskje det hat noe med direct X å gjøre?
Uansett, han har nettop kjøpt nytt hovedkort for å prøve å fikse det, men det fynket ikke.
Hans specs:
CPU: AMD FX(TM)-4100 quad core
RAM: 16 gb
GPU: 7970 Matrix platinum
HOVEDKORT: ASUS Sabertooth 990FX

Før så hakket det litt i begynnelsen av Bo2 i menyen, så gikk det smooth. Så gikk det bort, og nå har det fryse greiene kommet.
Noen som har en liten ide om hva som kan fynke? er opp til å gjøre hva som helst!

Å hva er jakke ?

Å hva er jakke?

[quote=Blixus;2966542]Min kompis har problemer med frysning på spill som WoW og Bo2, som oftest så klikker det når han spiller multiplayer. Kanskje det hat noe med direct X å gjøre?
Uansett, han har nettop kjøpt nytt hovedkort for å prøve å fikse det, men det fynket ikke.
Hans specs:
CPU: AMD FX(TM)-4100 quad core
RAM: 16 gb
GPU: 7970 Matrix platinum
HOVEDKORT: ASUS Sabertooth 990FX

Før så hakket det litt i begynnelsen av Bo2 i menyen, så gikk det smooth. Så gikk det bort, og nå har det fryse greiene kommet.
Noen som har en liten ide om hva som kan fynke? er opp til å gjøre hva som helst!
Last ned Fraps, åpne programmet, start ønsket spill og se hvor mange fps du får.
Får du god fps (30+), så kan det være et varmeproblem, eller et driverproblem.
For å sjekke om det er et varmeproblem, last ned gpuz og cpuz for å måle temperatur på cpu og gpu under spilling. Det er ønskelig at temperaturen på begge er under 80 Celcius.

Viser det seg at det over er i orden, prøv å oppdater driverne. Eventuelt google driverne for å se om andre har problemer med de.

Lykke til
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Last ned Fraps, åpne programmet, start ønsket spill og se hvor mange fps du får.
Får du god fps (30+), så kan det være et varmeproblem, eller et driverproblem.
For å sjekke om det er et varmeproblem, last ned gpuz og cpuz for å måle temperatur på cpu og gpu under spilling. Det er ønskelig at temperaturen på begge er under 80 Celcius.

Viser det seg at det over er i orden, prøv å oppdater driverne. Eventuelt google driverne for å se om andre har problemer med de.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Takker for svar, skal prøve det med en gang, så får vi se

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Last ned Fraps, åpne programmet, start ønsket spill og se hvor mange fps du får.
Får du god fps (30+), så kan det være et varmeproblem, eller et driverproblem.
For å sjekke om det er et varmeproblem, last ned gpuz og cpuz for å måle temperatur på cpu og gpu under spilling. Det er ønskelig at temperaturen på begge er under 80 Celcius.

Viser det seg at det over er i orden, prøv å oppdater driverne. Eventuelt google driverne for å se om andre har problemer med de.

Lykke til
Vis hele sitatet...
59-60 fps, GPU = 38Celsius Cpu = 24-25 celcius
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Har kameraten din formatert og lagt inn windows på nytt etter HK bytte?

Just a wild guess...
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Har kameraten din formatert og lagt inn windows på nytt etter HK bytte?

Just a wild guess...
Vis hele sitatet...
Nei, han har ikke det.
hmm du kan kjøpe varmepumpe, da blir pcen varm og god hahaha xDxD

nope, men du kan prøve å oppdatere gpu driverne hvis du ikke allerede har gjort det, man vet jo aldri
Så han byttet hovedkort UTEN å reinstallere Windows? Der har du mest sannsynlig problemet.
Dimergon, Jeg har gjort det maaaaange ganger.. og problemet oppstod før han kjøpte nytt HK. . Wigga, oppdatere gpu drivere har vi gjort mange ganger
Er det kun ved online gaming?
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Er det kun ved online gaming?
Vis hele sitatet...
Han sier så. Når vi spiller for eksempel Bo2 zombies, altså custom game så klikker det aldri, men multiplayer derimot.
legger også inn at MW3 ikke klikker. bare nyere spill
Hadde akkurat samme problem på csgo her for noen uker siden ... Frøys plutselig midt inni gamet og kastet meg tilslutt ut av hele gamet, uten mulighet for å reconnecte...

Problemet lå i driverne til hovedkortet. Hadde nok blitt feil installert (hadde nylig tatt factory reset på pcen)
Sist endret av FPV; 8. august 2013 kl. 23:44.
Hvis det var sånn at problemet begynte før hovedkort-bytte ville jeg testet med Memtest86 eller lignende først. Lett og teste, og pålitelige testresultater. Sørg selvfølgelig også for å ha siste versjon av drivere for hovedkort og vga, men software-problem alene gir etter min erfaring ikke slike symptomer.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis det var sånn at problemet begynte før hovedkort-bytte ville jeg testet med Memtest86 eller lignende først. Lett og teste, og pålitelige testresultater. Sørg selvfølgelig også for å ha siste versjon av drivere for hovedkort og vga, men software-problem alene gir etter min erfaring ikke slike symptomer.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke kompisen min den største Pc geeken. Men jeg skal ta meg en tur bort til han i måren og teste alt, han sier nå at han har oppdatert alt han kan.
Men jeg får nå se
Blixus's Avatar
Trådstarter
Ser ut til at spille fryser sjeldnere når han launcher spillet direkte fra steam, i stedet for snarveien han hadde i en mappe.