Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2112
Jeg er på utkikk etter en decent gaming-laptop som også fungerer til skolebruk.
Budsjettet mitt er på 8000 kr.

Denne fra Multicom eller denne fra MSI

Takker for svar
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
MSI - den har OS.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Velg multicom pcen og last ned os fra bukta
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Velg multicom pcen og last ned os fra bukta
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? MSIen har bedre design + lovlig os. Et bedre kjøp for 300 kroner.
Jeg investerte i en Multicom Kunshan for 20k back in the days. Var lite fornøyd med kjøpet, etter rundt 1 år begynte skjermen og løsne for ikke snakke om lyden den pcen lagde.

Kan godt være at de har begynt å bygge bedre.

http://www.dinside.no/901968/multicom-xishan-w370e

Etter denne testen å dømme så skal de være stillegående, men lyden er makaber. Alt i alt er vel Multicomen mer bang for the buck.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg selv hadde tenkt å kjøpe msi laptopen. Endte opp med en g74sx med vengeance ran og ssd til 7500 på finn
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg har selv hatt en MSI som hadde seriøse varmeproblemer, og byggekvaliteten er forferdelig dårlig.
Hadde personlig valgt Multicom'en.
Hvordan er kvaliteten på Multicom'en i forhold til kavliteten på MSI'en da?

Da mener jeg byggemateriale, hvor mye lyd pc-en lager, hvor varm den blir, hvor god lyd det er fra høytalerne osv.

Har også hørt at det er elendig service og leveringstid fra Multicom. Til dere som har kjøpt fra dem: Er det unormalt lang leveringstid hos Multicom og er virkelig servicen så dårlig som mange sier. (Da baserer jeg meg på det kunder har sagt om Multicom på Prisjakt.no)
Sist endret av extreme_galaxy; 29. desember 2012 kl. 18:23.
Sitat av extreme_galaxy Vis innlegg
Hvordan er kvaliteten på Multicom'en i forhold til kavliteten på MSI'en da?

Da mener jeg byggemateriale, hvor mye lyd pc-en lager, hvor varm den blir, hvor god lyd det er fra høytalerne osv.

Har også hørt at det er elendig service og leveringstid fra Multicom. Til dere som har kjøpt fra dem: Er det unormalt lang leveringstid hos Multicom og er virkelig servicen så dårlig som mange sier. (Da baserer jeg meg på det kunder har sagt om Multicom på Prisjakt.no)
Vis hele sitatet...
Vurderer selv å kjøpe pc fra Multicom. Selv om de får en del dårlige anmeldelse fra prisjakt.no så får de en del gode også som kan være verdt å merke seg.

En annen ting er jo at de ble kåret til årets nettbutikk i 2012 (sammen med elkjøp), og i 2010, av forbrukerrådet. De fikk også terningkast fem i en stortest av VG. Dette står på nettsiden til Multicom så jeg ville ha sjekket om det var sant før jeg bestilte da.
Jeg har den nye MSI GT70, jeg er iallefall veldig fornøyd, spiller alle spill på ultra grafikk, veldig bra kjøling, da du kan skru på turboboost på viftene, da blir pcen iskald, selv om jeg ikke har slitt med varme i noen spill enda..
Sitat av cos Vis innlegg
Jeg har den nye MSI GT70, jeg er iallefall veldig fornøyd, spiller alle spill på ultra grafikk, veldig bra kjøling, da du kan skru på turboboost på viftene, da blir pcen iskald, selv om jeg ikke har slitt med varme i noen spill enda..
Vis hele sitatet...
Er det den med eller uten SSD? Og hvor kjøpte du den?
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Er det den med eller uten SSD? Og hvor kjøpte du den?
Vis hele sitatet...
Den koster 16 990 hos MPX vertfall (Link)

Flere butikker som selger denne kan du se på Kelkoo (Link)

Er 2x mitt budsjett så jeg går nok ikke for den, men den er nok knallbra selv om du får mer for pengene i en stasjonær da