Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3077
Flotte bilder!
Kunne du tenke deg å forklare hvordan du har fått til den karakteristiske effekten på bildene?

Er det bare black/white-layer med HDR?
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Tror det er første gang jeg sier dette; Likte alle!
Flotte bilder! Du har vel tilfeldigvis ikke bilde nr. 2 i 1920*1080?
Fredrikstad er det ikke?


Fine bilder
Fete bilder. Litt "Fallout 3" feeling.
WOW, dritkule bilder
Vet ikke om det var intensjonen, men du har virkelig fått dette til å se ut som skipskirkegården ved Kolahalvøya.
Gleder meg til å se mer fra deg framover
KP
Pass deg for mutanter når du går rundt der.
Dette er blant de best redigerte bildene jeg har sett her på forumet.
Sjuke bilder
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fett sted og bra bilder. Fin første post. Liker at du har klart å holde stilen din over alle bildene mine. Mine bilder har ofte ny stil hver gang (syns jeg selv ihvertfall) og mister litt helhet.

Hvor mye er det som er forlatt på vertet? Vet hvor det er men ikke vært der enda. Siden du trådstarter velger å ikke nevne navn på lokasjon bør alle andre respektere det og ikke skrive hvor det er også (sånn som noen gjorde oppover her..)
Likte alle bildene veldig godt, men skal jeg sette fingern' på noe vil jeg si at objektet på det første bildet var noe "glatt/syntetisk". Ser frem til flere bilder fra deg fremover! Tydelig at du har talent
Sist endret av nilsern; 6. mai 2012 kl. 01:16.
Happy Buddha
Blant de best redigerte bildene på forumet! Likte utrolig godt bilde nummer en. Ser ut som at det er himmel både over og under.
KP!
Sitat av Knask Vis innlegg
Flotte bilder!
Kunne du tenke deg å forklare hvordan du har fått til den karakteristiske effekten på bildene?

Er det bare black/white-layer med HDR?
Vis hele sitatet...
Bildene er først satt sammen til HDR i Photomatix Pro og Tonemapped med egendefinerte innstillinger jeg har fiklet meg fram til gjennom en del prøving og feiling (bl.a i dette tilfellet ikke inkludere farger (saturation = 0)) - deretter lagret som 16-bits TIF-filer.. Etter dette åpner jeg de i DPP (Canons eget RAW-konverterings/bildebehandlingsprogram) og bruker både RGB-curve samt separate R, G og B curves for å oppnå effekten jeg er ute etter. Med andre ord er filene svart-hvitt da jeg åpner de i DPP, men etter jeg trekker kurvene på R, G og B kanalene separat i DPP vil jeg legge til og / eller trekke fra enkelte farger - som regel fjerner jeg litt rødt for å få et blå-grønt skjær i hva som oppfattes som rent svart-hvitt for øyet .. jeg syns dette gjør bildene mer attraktive.

Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Tror det er første gang jeg sier dette; Likte alle!
Vis hele sitatet...
Takk - veldig hyggelig å høre !

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Flotte bilder! Du har vel tilfeldigvis ikke bilde nr. 2 i 1920*1080?
Vis hele sitatet...
Takk ! Det har jeg - men ikke for øyeblikket. Jeg er tilbake på min arbeidsmaskin på mandag, kan sende deg en PM !

Sitat av mr_james Vis innlegg
Fredrikstad er det ikke?


Fine bilder
Vis hele sitatet...
Takk !

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Fete bilder. Litt "Fallout 3" feeling.
Vis hele sitatet...
Takker ! Fallout som i spillet ? Mener å ha vært borti det, kan minne om det ja

Sitat av olavXO Vis innlegg
WOW, dritkule bilder
Vet ikke om det var intensjonen, men du har virkelig fått dette til å se ut som skipskirkegården ved Kolahalvøya.
Gleder meg til å se mer fra deg framover
KP
Vis hele sitatet...
Ikke intensjonen - aldri hatt noe kjennskap til den skipskirkegården, men hyggelig du gleder deg til mer - har allerede mye på lager !

Sitat av peerulvulv Vis innlegg
Dette er blant de best redigerte bildene jeg har sett her på forumet.
Vis hele sitatet...
Takk for det ! Tidkrevende, så godt å høre sånt

Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Fete bilder!
Vis hele sitatet...
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Sjuke bilder
Vis hele sitatet...
Takk

Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fett sted og bra bilder. Fin første post. Liker at du har klart å holde stilen din over alle bildene mine. Mine bilder har ofte ny stil hver gang (syns jeg selv ihvertfall) og mister litt helhet.

Hvor mye er det som er forlatt på vertet? Vet hvor det er men ikke vært der enda. Siden du trådstarter velger å ikke nevne navn på lokasjon bør alle andre respektere det og ikke skrive hvor det er også (sånn som noen gjorde oppover her..)
Vis hele sitatet...
Det er en stund siden jeg har vært der ute, men ut ifra hva jeg har sett da jeg har kjørt forbi et det nøyaktig som på bildene enda og det er ganske store områder det er snakk om - har hverken antall bygg, kvadratmeter eller antall områder som fortsatt er helt forlatt der ute å komme med som svar til deg - men om du skulle trenge en guide en dag er det bare å sende en PM så skal jeg stille opp så langt det er mulig

Takk forøvrig for kommentar ! Vanskelig å holde nøyaktig samme stil for forskjellige lokasjoner som følge av bl.a varierende lysforhold naturligvis - kjenner meg godt igjen i den problemstillingen der

Sitat av nilsern Vis innlegg
Likte alle bildene veldig godt, men skal jeg sette fingern' på noe vil jeg si at objektet på det første bildet var noe "glatt/syntetisk". Ser frem til flere bilder fra deg fremover! Tydelig at du har talent
Vis hele sitatet...
Takker for kommentar - skjønner hva du mener med bilde nummer 1 !

Sitat av AmundK Vis innlegg
Blant de best redigerte bildene på forumet! Likte utrolig godt bilde nummer en. Ser ut som at det er himmel både over og under.
KP!
Vis hele sitatet...
Regnvannet i tørrdokka gjorde underverker ! Veldig hyggelig lesing

Takk for fantastisk respons alle sammen !
Fete bilder ! var dere inni det bygget på bilde 2? Ville gjærne sett noe bilder fra insiden der

Edit: 200 posts woho
Sist endret av robojot; 6. mai 2012 kl. 02:30.
Helt fantastiske bilder! Noe av det beste jeg har sett!
Meget pene bilder Jørgen! Gleder meg til å se resten!
Sitat av robojot Vis innlegg
Fete bilder ! var dere inni det bygget på bilde 2? Ville gjærne sett noe bilder fra insiden der

Edit: 200 posts woho
Vis hele sitatet...
Jeg var der ute alene - forsøkte ikke gå inn i bygningen ved denne anledning , men så en eller to mulige ruter å ta for å komme inn der - kanskje neste gang ! Var dog inne i noen andre rom jeg fant, men disse bildene er ikke lagt ut på nett enda
Jeg kunne ikke fått større bilde Skal ha som skrivebordsbakgrunn
HøyRisiko Psykopat
Stilige bilder!
hadde vert supert å fått i større oppløsning og fått opp på veggen ^^
Kp!
Fete bilder, gratulerer!
Er dette nedlagt, eller er det aktivitet der fremdeles?
Nå er jeg ikke noe flink med kamera selv men jeg synes disse bildene var utrolig fine og kule. KP
alle bildene var lekkre(om det er lov og si) men ett som tok min attention, var nr 4 altså det med de store kranene og nærme, fikk en grandios følse av det

fortsett og legg ut slike bilder, for det er slikt forumet trenger