Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2768
Etter å ha vært avhengig av benzodiazepiner i rundt 2 år nå (hovedsakelig Valium og Rivotril) så er jeg nå blitt frivillig innlagt på en psykiatrisk klinikk, hvor jeg sannsynligvis vil forbli innlagt i flere måneder.

Spørsmål: Hvilke medikamenter er effektive i behandlingen av benzo-abstinens, som en psykiatrisk klinikk kan enten ha på lager eller kan ha mulighet til å skaffe?

Allerede så er jeg satt på bla. Atarax, Seroquel for søvn og Circadin for søvn.
Les om NAC + D Phenylalanine
Skal funke mot opiatavhengighet...
Bestille på nett lovlig...
Truxal tar vertfall kriblingene og uroen.Det er ett C-prep som er lett å få hos legen.

siden du er innlagt kan du be om orfiril også
Sist endret av 7kr8; 31. august 2018 kl. 01:10.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Les om NAC + D Phenylalanine
Skal funke mot opiatavhengighet...
Bestille på nett lovlig...
Vis hele sitatet...
Opiater er ikke det samme som Benzo.

Når jeg skulle avvennes for benzo ble jeg satt på Seroquel 25mg og Atara 25mg x 4 som jeg kunne velge når jeg ville ha det, hadde aldri hatt abstinenser før så jeg vet ikke hvor bra de virket, men det hjalp på tankekjør. Til kvelds fikk jeg 150mg Orfiril kapsler samt 50mg Serqouel, noe som slo meg helt ut og jeg sov godt hele natta. Samma det, jeg ble foreslått Remeron (Antidep.) i TILLEGG men det takket jeg nei til.

Vet at dette ikke var noe bra svar til spørsmålet mitt men jeg ville bare fortelle om min opplevelse.

Jeg var på +100mg valium (regnet rundt ut ifra alle de(fleste) benzoene jeg brukte)

Lykke til med oppholdet ditt :).
Trådstarter
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Truxal tar vertfall kriblingene og uroen.Det er ett C-prep som er lett å få hos legen.

siden du er innlagt kan du be om orfiril også
Vis hele sitatet...
Truxal funker ikke på meg dessverre. Får hverken virkning eller merkbare bivirkninger.

Hvorfor er orfiril noe å ta? Hvilken type effekt gir det?
Er ikke dette et preparat mot kramper? Eller har det også andre virkninger, som muskelavslappende og angstdempende virkninger?
Kan nevnes at kramper ikke er et problem.
Sist endret av Who?; 31. august 2018 kl. 07:22.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir du ikke nedtrappet på benzo da? Det burde vel ikke være noe problem å få det viss duu er innlagt?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir du ikke nedtrappet på benzo da? Det burde vel ikke være noe problem å få det viss duu er innlagt?
Vis hele sitatet...
Det blir jeg (10 mg Sobril x 3 ganger daglig).
Hva burde ikke være noe problem å få?
Orfirilen har en beroligende effekt,men husk at du blir raskt tilvendt de fleste C-prep.

Kan også anbefale katapresan mot kriblingene og sparkingen på natten.

Ellers så har valergan en sinnsyk bra effekt på søvn og uro,men kan være grei å spare til seruquel har begynt å miste piffen.

Bra du takket nei til remeron btw.
Trådstarter
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Orfirilen har en beroligende effekt,men husk at du blir raskt tilvendt de fleste C-prep.

Kan også anbefale katapresan mot kriblingene og sparkingen på natten.

Ellers så har valergan en sinnsyk bra effekt på søvn og uro,men kan være grei å spare til seruquel har begynt å miste piffen.

Bra du takket nei til remeron btw.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg spørre om å få teste ut Orfiril. Takker så mye for tipset
Hvor sterk er denne beroligende effekten? Sterkere enn Atarax? Sterkere enn Seroquel?
ja,valergan er sterkere.Og vær obs på munchies på de
Anonym bruker
"Nummen Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Frivillig innleggelse er som oftest max 3 uker. Så jeg syns det er viktig at duver åpen om benzo misbruket ditt der, og fortelle at du sliter så mye psykisk at du frykter du vil misbruke igjen om du ikke er under langtidsobservasjon og får kontinuerlig psykisk hjelp som på en instutisjon og ikke bare en time annenhver uke som hos en psykolog.
Krev hjelp, krev ordentlige rammer. Ikke finn deg i å være no bruk og kast inn og ut.

Når det kommer til medisiner som kan hjelpe deg med abstinensene får det være opp til legen der. Det værste er over på en uke eller to så det et ikke umulig å holde ut. Vær tolmodig, bruk tiden til hjelp, aksepter prossessen og vent.

Godt at du har søkt hjelp Ønsker det beste for deg videre!
Anonym bruker
"Nummen Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Da skal jeg spørre om å få teste ut Orfiril. Takker så mye for tipset
Hvor sterk er denne beroligende effekten? Sterkere enn Atarax? Sterkere enn Seroquel?
Vis hele sitatet...
Høres egentlig mer ut som at du vil finne noe annet å få rus på, og ikke hjelp med å slutte?
Virker som du jager den beroliggende effekten , og anbefaler deg å jobbe med en stress coach, starte å meditere eller lignende istedet for å ty til medikamenter ellers fortsetter du jo bare i samme spor
Aiaiai. Benzoer kan ødelegge kjemien i hodet for godt. Veldig vanskelig å komme seg av disse stoffene uten seriøse bivirkninger som i ytterste konsekvens kan føre til slag og lammelse.

Her ville jeg tatt en "taper down" tilnærming, hvor du minsker inntaket sakte og gradvis. Det krever mye selvkontroll, men det er dog viktig å gi kroppen rom til å håndtere det på egenhånd.

Mener ikke å spre unødvendig frykt her, men forskning hypotiserer at det er en sammenheng mellom hjerneskade og bruk av denne typen psykotropiske legemidler (benzoer).

Farlige saker: https://www.bmj.com/content/349/bmj.g5312/rr/775731
Sist endret av Bigbangtheory; 1. september 2018 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Såret Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var i noen år avhengig av 300 mg sobril. Det var kjempe vanskelig å komme av de men klarte det med hjelp av lyrica. Hadde heldigvis familie som stilte opp da jeg ikke ønsket å legge meg inn. Ønsker bare med denne meldingen å si at det ikke er umulig å komme av benzodiasepiner. Abstinensene hadde jeg til de grader men trappet ned annenhver uke 10 mg.
Sitat av Bigbangtheory Vis innlegg
Aiaiai. Benzoer kan ødelegge kjemien i hodet for godt. Veldig vanskelig å komme seg av disse stoffene uten seriøse bivirkninger som i ytterste konsekvens kan føre til slag og lammelse.

Her ville jeg tatt en "taper down" tilnærming, hvor du minsker inntaket sakte og gradvis. Det krever mye selvkontroll, men det er dog viktig å gi kroppen rom til å håndtere det på egenhånd.

Mener ikke å spre unødvendig frykt her, men forskning hypotiserer at det er en sammenheng mellom hjerneskade og bruk av denne typen psykotropiske legemidler (benzoer).

Farlige saker: https://www.bmj.com/content/349/bmj.g5312/rr/775731
Vis hele sitatet...
Hvis du leser artikkelen som du linker til så står det at basert på funnene deres kan det være en kausal relasjon mellom benzodiazepiner og utviklingen av alzheimer, ikke at det er det. De klargjør også dette, gjennom blant annet dette.

Older adults who received a diagnosis of dementia were more likely to be taking benzodiazepines and other potentially inappropriate medications five to six years before, raising the possibility of reverse causation as benzodiazepines can be used to treat prodromal symptoms of dementia including anxiety and sleep disturbances
Vis hele sitatet...
Altså er de i tidligere stadier av demens, samt de som er predisponert for å utvikle det mer sannsynlig å få resept på benzodiazepiner grunnet de tidligere symptomene på lidelsen.

Det er heller ikke slik at "hjernekjemien" blir ødelagt, i hvertfall redegjør ikke artikkelen for dette. Det den nevner er at benzodiazepiner hindrer nevrogenese (vekst av nye nevroner). Den nevner heller ingenting om slag eller lammese, og jeg sliter med å se hvordan det at benzoer hindrer nevrogenese vil føre til slag eller lammelse. Til slutt nevner de heller ingenting om nedtrapping, og jeg sliter også veldig med å se hvordan risikoen for negative bivirkninger skal bli mindre ved å trappe ned gradvis, med unntak av abstinensene selvsagt.

Utenom det er retningslinjene fra helsedirektoratet at leger skal være svært forsiktig med å skrive ut benzodiazepiner og i de tilfellene det anbefales at det brukes er det fordi det er det mest hensiktsmessige. funksjonen til benzodiazepiner er at de øker effekten til GABA, som er en angstdempende (inhibitorisk) nevrotransmitter, om noen sliter med for eksempel angst kan det være mer hensiktsmessig enn at de selvmedisinerer med alkohol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres egentlig mer ut som at du vil finne noe annet å få rus på, og ikke hjelp med å slutte?
Virker som du jager den beroliggende effekten , og anbefaler deg å jobbe med en stress coach, starte å meditere eller lignende istedet for å ty til medikamenter ellers fortsetter du jo bare i samme spor
Vis hele sitatet...
Nei, absolutt ikke.
Jeg har allerede vært åpen om misbruket mitt med både fastlegen og de her på institusjonen. Grunnen til at jeg spør om dette med hvor sterk den beroligende effekten er er fordi jo sterkere beroligende effekt den har jo mer effektiv er den mot abstinensene.
Sist endret av Who?; 1. september 2018 kl. 09:52.