Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3511
Heisann, lurte på om noen her visste om et sted man kan "låne"\Leie et slags maskingevær som skyter løsskudd?

Skal bruke det til en musikkvideo, der en person skyter mot kamera i slowmotion. så vil helst unngå å gjøre det i post, siden det kommer til å se crap ut

noen som har noen andre tips?
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Du kan jo prøve en telefon til nærmeste jegerforening eller skytterlag.
Mulig du da må nøye deg med halvautomatrifle eller lignende.
Ellers er vel Forsvaret/Heimevernet det neste som slår meg.
Hvis du skal ha et maskingevæar som skyter på full auto sånn som rambo i hollywood med rødfis så må du også ha en rekylforsterker og et lett sluttstykke som henholdsvis plasseres foran pipeåpningen og inne i glidekassa.
Hvis du setter omstilleren på F (full auto, family) med rødfis uten dette utstyret så er ikke den lille kruttladningen i rødfisen nok til å dra den originale sluttstykket tilbake og du vil måtte dra nytt ladegrep mellom hver gang.
Ser veldig tøft ut, men gjør veldig vondt i fingrene etter hvert

Tror foressten også du kan få problemer med å få lånt noe som helst av Forsvaret i disse dager, så mitt råd til deg er å bruke en soft gun replika og redigere på skuddlyden i post produksjonen.

Lykke til
The Merciful One
mr5050's Avatar
spør på game-on.no om du kan låne en derifra eller så må du evt kjøpe en
Takker for svar, greia er at vi skal filme i 120fps så det blir "sikkelig slow motion". Så vil helst slippe å putte på munningsflamme i post produksjon, siden det vil se crappy ut.

så egentlig trenger jeg bare et maskingevær som gir munningsflamme.
Tenkte også på å sette strobelys med rød\orangeish filter under en fyr som holder replica paintball gevær-
men jeg vet ikke om disse gir en slags røyk ut av åpningen? noe som kan minne om munningsflamme ?
Et airsoft maskingevær med blowback burde funke i massevis, en GBBR er enda bedre da de bruker gass og gir litt "røyk".

Å få tak i ekte automatgevær i norge kan en bare drømme om, og hvertfall fra sivile laug. da det er ulovlig, nærmeste du kommer er Ruger Mini 14 med halvauto,
Sist endret av F4celess; 16. januar 2012 kl. 20:53.
Det kommer ikke noe røyk ut av paintball-gevær når du skyter med dem.
Du kan få noe som kanskje minner litt om røyk om du skrur opp trykket markøren bruker og bruker co2 isteden for luft.
Munningsflammer tror jeg du må se langt etter. Startpistoler ol. har gjerne blokkert løp. Da står du igjen med ordinære våpen, det kan ordnes hvis du har kontakter i forsvaret eller blant våpensamlere.
en kraftig luft pistol på gass så tar du en helt ny patron og skrur den nesten helt igjen kommer det myye ''røyk'' ut ser stilig ut.
skøyt meg selb i foten med 30 cm lenge fra løpet (bare med luft da) og det gjore VONT..
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
bruk airsoft med blowback fra en lokal airsoftklubb? er jo bare å sette på effekter etterpå
NEI NEI NEI NEI!!!!

Gå på Gameon.no på start pistoler, der har de det meste av halv auoto pistoler samt 2 full aouto SMG`R som vill se helt ekte ut for ditt formål!
Edit: De spytter ut tom hylser og smeller sykt bra, hylsene er av metall så du får en fet efekt av lyden når hylsene treffer bakkken. Fås i 8mm og 9mm
Lykke til

Her har du en link http://www.game-on.no/blank_pistoler_9mm/C_112_119

Trykke på våpen og lese infoN!!
Sist endret av Commendatore; 18. januar 2012 kl. 08:40.
Å bruke ekte våpen med løsskudd er egentlig en ganske dum ide, om du ikke har gjort det før og er vant til å behandle skytevåpen. Det er så fort gjort å klare å skade seg, på varme gasser og mer til, ihvertfall når det er et maskingevær

Men om det er noe annet jeg ville anbefale, er det som sagt å høre rundt mulighetene om å få leid/låne et gas blow back-våpen (anbefaler å få leid, kun en pistol koster rundt en 2000-3000,- ).
Det er dette som for det meste brukes rundt av andre "viderekommende amatører" I verste fall får du spørre noen som har erfaring med skytevåpen om de kan bistå deg med hjelp.

Lykke til med filmen (Og forresten,ekte muzzle flash på dagtid vises nesten ikke )
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Å bruke ekte våpen med løsskudd er egentlig en ganske dum ide, om du ikke har gjort det før og er vant til å behandle skytevåpen. Det er så fort gjort å klare å skade seg, på varme gasser og mer til, ihvertfall når det er et maskingevær
Vis hele sitatet...
Vil også nevne at dere MÅ bruke hørselvern(dobbelt hørselvern, ørepropper og øreklokker) hvis dere går for ekte våpen med rødplast og rekylforsterker, dette grunnet at rødplast+rekylforsterker smeller mye høyere enn skarpt og du kan få nedsatt hørsel av det.
Sist endret av xcitu; 18. januar 2012 kl. 08:54.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Nermeste maskingæver du kommer er
http://www.game-on.no/ekol_asi_submachine_gun/P_729 .
Sist endret av Anda22; 18. januar 2012 kl. 08:57.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Vil også nevne at dere MÅ bruke hørselvern(dobbelt hørselvern, ørepropper og øreklokker) hvis dere går for ekte våpen med rødplast og rekylforsterker, dette grunnet at rødplast+rekylforsterker smeller mye høyere enn skarpt og du kan få nedsatt hørsel av det.
Vis hele sitatet...
I call bullshit. UD-2-1 sier enkelt hørselsvern på rødplast og dobbelt på skarp.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
I call bullshit. UD-2-1 sier enkelt hørselsvern på rødplast og dobbelt på skarp.
Vis hele sitatet...
UD 2-1 sier enkelt hørselvern på rødplast, det er helt korrekt men sier det noe om rødplast+rekylforsterker? Har du i det hele tatt prøvd å skutt med den kombinasjonen uten hørselvern? Jeg har, og mange andre som jeg tjenestegjør med har gjort det, endte opp med at alle ble sendt til Saniteten dagen etter for å ta hørselstest.
Sist endret av xcitu; 18. januar 2012 kl. 17:54.
Sitat av xcitu Vis innlegg
UD 2-1 sier enkelt hørselvern på rødplast, det er helt korrekt men sier det noe om rødplast+rekylforsterker? Har du i det hele tatt prøvd å skutt med den kombinasjonen uten hørselvern? Jeg har, og mange andre som jeg tjenestegjør med har gjort det, endte opp med at alle ble sendt til Saniteten dagen etter for å ta hørselstest.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke noe spesielt om rødplast+rekylforsterker nei. Ja jeg har prøvd å skutt med den kombinasjonen på mg, ag og hk. Har også prøvd det uten vilje med 12,7, her er det ikke bra med enkelt.

Sitat av Commendatore Vis innlegg
NEI NEI NEI NEI!!!!

Gå på Gameon.no på start pistoler, der har de det meste av halv auoto pistoler samt 2 full aouto SMG`R som vill se helt ekte ut for ditt formål!
Edit: De spytter ut tom hylser og smeller sykt bra, hylsene er av metall så du får en fet efekt av lyden når hylsene treffer bakkken. Fås i 8mm og 9mm
Lykke til

Her har du en link http://www.game-on.no/blank_pistoler_9mm/C_112_119

Trykke på våpen og lese infoN!!
Vis hele sitatet...
tror dette kanskje er det beste tipset. Du får litt kruttrøyk, hylser og gode greier. HVis du ser fra 3:30 på filmen under ser du at det ikke er mye munningsflammer i lyset. Du kan bare legge på litt røyk for realisme.
http://www.youtube.com/watch?v=cjzQJ6B2pzU