Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4394
Jeg bestilte noen bøker fra en bokhandler i utlandet. På pakken står det kun varens verdi, men ikke hva pakken inneholder.

Det er jo egentlig ikke toll/mva på bøker. Men nå vil posten at jeg skal betale MVA + et gebyr for å hente ut pakken.

Har jeg noen mulighet for å argumentere/bevise at det er bøker i pakken, og at jeg ikke skal betale noe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Send inn kvittering som viser at det er bøker, og be dei evt. åpne pakken for å dobbeltsjekke påstanden din.
kjedelig streiting
Du har vel en kvittering på bøkene? Send denne inn med refnr til posten.
Trådstarter
62 9
Jo, jeg har en kvittering. Men pakken ligger på postkontoret her nå. Har sagt til betjeningen der at jeg kan vise at det kun er bøker i pakken, men betjeningen sier at de bare forholder seg til hva tollvesenet/postens mottakssenter har gitt beskjed om, og det er at pakken skal kreves for mva.

Noen som har vært borti dette før?

Er jo litt firkantet om de skal kreve avgift på bøker..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Jo, jeg har en kvittering. Men pakken ligger på postkontoret her nå. Har sagt til betjeningen der at jeg kan vise at det kun er bøker i pakken, men betjeningen sier at de bare forholder seg til hva tollvesenet/postens mottakssenter har gitt beskjed om, og det er at pakken skal kreves for mva.
Vis hele sitatet...
Då må du kontakte posten sitt importsenter, som har utstedt fakturaen. Dei på postkontoret kan antakeleg gje deg kontaktdetaljer for det.
vanligvis når jeg betille varer jeg må betale toll for så får jeg en lapp der je må føre inn info så jeg kan enten fakse eller poste de, se om du finner dette nr/adressen, og send de fakturaen, det er som regel det de trenger..