Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 950
Hei.

Sitter hjemme å holder på å fikse trådløst internett som jeg skal ha ut i garasjen, vi har en fiberlinje 60/60(altibox), bruker for tiden en Alfa AWUS036H som trådløst kort å en Router av typen TP-LINK TL-WR740N, jeg får 5/5 i signalstyrke
men hastigheten ligger bare på rundt 14-15mbps, lurer på om det kan hjelpe å gå til innkjøp av en slik antenne: http://www.dustinhome.no/product/501...innendorsbruk/ for å få bedre hastighet.
Kort svar: nei.

Litt lengre: sitert fra nettsiden "150Mbps wireless data rates ideal for video streaming, online gaming and internet calling", som betyr at den overfører 150 megabit per sekund, mens de fleste hastighetstester oppgir i megabyte. Forskjellen er at det er åtte bit en én byte, så 150/8 = 18,75. Som er den teoretiske hastigheten. Linjen din skal derimot være begrenset til 7,5 megabyte per sekund. Hvordan du klarer å få mer vet jeg ikke.
Trådstarter
Sitat av Xasma Vis innlegg
Kort svar: nei.

Litt lengre: sitert fra nettsiden "150Mbps wireless data rates ideal for video streaming, online gaming and internet calling", som betyr at den overfører 150 megabit per sekund, mens de fleste hastighetstester oppgir i megabyte. Forskjellen er at det er åtte bit en én byte, så 150/8 = 18,75. Som er den teoretiske hastigheten. Linjen din skal derimot være begrenset til 7,5 megabyte per sekund. Hvordan du klarer å få mer vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Er klar over dette, har jeg flyttet PCen in så får jeg 4.5 MB i nedlasting, da dette er max nettverkskortet mitt klarer (56mbps)
Hvis du vil ha høyere hastighet må du ha en router/antenne som går på 5GHz båndet, da dette kan håndtere mer informasjon. Dette går på bekostning av rekkevidde, som er mye dårligere enn for 2.4GHz båndet.