Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4743
Hei!

Jeg lurte litt på om det går an å bestille noe, oppgi riktig navn og nummer, men ta en annen postadresse, slik at man må hente det ved ett annet postkontor enn det lokale?

Er dette mulig? Virker jo fullt mulig? Eller vil posten sjekke om det bor noen ved det navnet på den adressen?

Tenker på når man bestiller pakker som må hentes ved postkontor selvfølgelig.
Det har hendt meg, hadde nettopp flyttet og glemte meg når jeg skulle skrive inn postnummeret og skrev inn det gamle men adressen var den nye. Endte med at pakken kom på postkontoret på den gamle adressen mens følgebrevet kom til min nye

Mulig det bare var en glipp fra posten sin side men er verdt et forsøk.
Enkelte nettbutikker tilbyr at man kan velge postkontoret man vil ha pakken sendt til i det man bestiller, f.eks. komplett.no
Sist endret av danielsk; 8. februar 2010 kl. 19:50.
Det er fult mulig, og hvis du ringer posten så vil de instruere deg hvordan du kan gjøre det selv om ikke nettbutikken du handler i nødvendigvis har denne funksjonaliteten bygget inn. Hvis jeg ikke husker feil å er det bare å sette feil postnummer. Pakker blir sendt til et postkontor ettersom hvilket postnummer de har. Hentelappen derimot blir sendt til bostedsadressen din, og med mindre du bor i et område hvor alt heter det samme så finner den veien frem uansett. Alternativt er å ringe posten så fort du har fått sporingsnummeret og be de sende den til et annet postkontor.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Enkelte nettbutikker tilbyr at man kan velge postkontoret man vil ha pakken sendt til i det man bestiller, f.eks. komplett.no
Vis hele sitatet...
tror ikke han mener en sånn side
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Hahah JibbeSander, vi kan vel si at det var akkurat en sånn en jeg var ute etter, eller?
Sist endret av Waffaz; 8. februar 2010 kl. 20:15.
Sitat av simen929 Vis innlegg
Hahah JibbeSander, vi kan vel si at det var akkurat en sånn en jeg var ute etter, eller?
Vis hele sitatet...
jaja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Det jeg gjorde var at jeg gikk inn på www.posten.no og fant adressen til postkontoret jeg ville ha pakken hos. Deretter bestilte jeg bare med mitt navn og den adressen, enkelt og greit. Den kom da på det valgte postkontoret
Jeg fikk feilsendt en pakke her om dagen, alt på adresselappen stemte, men i postnummeret var det ett 6-tall som ligna litt på ett 5-tall, dermed sorterte sorteringsmaskina pakka slik at den ble sendt til 7550 Hommelvik isitede for 7650 Verdal..

Ifølge postkontoret i Verdal skjedde dette veldig ofte, og at man burde være ekstra nøye når man skriver postnummer..

Så konklusjonen er vel at du kan skrive din egen adresse, ditt eget navn og ett annet postnummer så vil pakken din gå dit