Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5953
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal prøve å holde det kort så hvis det er noe dere lurer på, så spør.

I går ble huset mitt ransaka av politiet og de fant sprayboksene mine. Tingen er den at de tror jeg står bak en hel haug med tagging, noe som jeg ikke gjør.
Jeg skal på politistasjonen i morgen for å bli stilt et par spørsmål, og jeg er ærlig talt ikke spesielt hypp på å bli dømt for noe jeg ikke har noe med å gjøre.
Derfor lurer jeg på hva min beste strategi vil være: Altså holde helt tett og nekte å svare på noe, slik at de ikke har noe å gå på, eller fortelle sannheten om hva jeg faktisk har gjort med de sprayboksene? Jeg vil ikke hindre etterforskingen deres, men samtidig vil jeg, som nevnt, ikke si noe som blir misforstått (eller tvista på) slik at jeg faktisk blir syndebukken.
Hva har du gjort med sprayboksene da? Og hvorfor ble du busta?
Bare si at du vet ikke noe om det der. Er vel ikke så mye mer å fortelle. Vær hyggelig.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det så viktig? Jeg har ihvertfall ikke gjort det de tror jeg har gjort. Ble busta for ett par uker siden med en kamerat. Vi var ute og han hadde med seg spraybokser. Vi ble taua inn og stilt et par spørsmål hvorav en av dem var om dette var første gang vi var ute, noe vi bekreftet. De prøvde å ordne ransakelsesordre den kvelden men fikk det ikke. Så ble vi sendt hjem.
Jeg ville bare ha holdt kjeft; med mindre de har håndfaste beviser på at du har gjort noe ulovlig, er det ikke mye de kan gjøre. Husk at de gjerne opptrer hyggelig og høflig mens de lyver til deg for å vinne tilliten din. Ikke tro på noe de sier, og ikke innrøm noe som helst.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg ville bare ha holdt kjeft; med mindre de har håndfaste beviser på at du har gjort noe ulovlig, er det ikke mye de kan gjøre. Husk at de gjerne opptrer hyggelig og høflig mens de lyver til deg for å vinne tilliten din. Ikke tro på noe de sier, og ikke innrøm noe som helst.
Vis hele sitatet...
Greit. Jeg er meget sikker på at de ikke har det. Har vært borti politi før og da var de først hyggelige, men når de ikke fikk det som de ville så kom truslene. Var samme greia i går også, de var greie og hyggelige i starten. Men mot slutten etter at de tok med seg no klær og sko så var ihvertfall en av dem ganske sikker på at uansett om jeg samarbeider eller ikke, så er jeg ferdig. Skremselstaktikk vel.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg ville ha gjort er veldig enkelt, hold kjeft og aldri si noe du faktisk har gjort. Keep your mouth shut. Det gjør det vanskelig for dem og bevise det hvis du nekter.

Politiet kan tru hva faen dem vil, har dem ikke håndfaste beviser på at det var faktisk deg/dere som har gjort noe ulovlig, så har dem veldig liten sjangs for at dem kan ta deg.

Tro på meg når jeg sier dette, ALDRI tilstå på NOEN ting, hvis dem prøver seg på med 'mildere straff' opplegget sitt, så nekt. Det eneste du gjør er å gi Politiet akkurat det dem trenger, bevis. Jeg har vært borti dette miljøet før, kjente en grafitti maler før. Han gikk på smellen når han tilsto til Politiet fordi han sa ''jeg gjorde det en gang på det stedet ect'' for å få en mildere straff, det gjorde det bare værre for han. Fikk en god saftig bot, pga han ble tatt for alle andre steder der den samme taggen har blitt sett, samme signatur, farger og skrifttype. Så nekt.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg ville ha gjort er veldig enkelt, hold kjeft og aldri si noe du faktisk har gjort. Keep your mouth shut. Det gjør det vanskelig for dem og bevise det hvis du nekter.

Politiet kan tru hva faen dem vil, har dem ikke håndfaste beviser på at det var faktisk deg/dere som har gjort noe ulovlig, så har dem veldig liten sjangs for at dem kan ta deg.

Tro på meg når jeg sier dette, ALDRI tilstå på NOEN ting, hvis dem prøver seg på med 'mildere straff' opplegget sitt, så nekt. Det eneste du gjør er å gi Politiet akkurat det dem trenger, bevis. Jeg har vært borti dette miljøet før, kjente en grafitti maler før. Han gikk på smellen når han tilsto til Politiet fordi han sa ''jeg gjorde det en gang på det stedet ect'' for å få en mildere straff, det gjorde det bare værre for han. Fikk en god saftig bot, pga han ble tatt for alle andre steder der den samme taggen har blitt sett, samme signatur, farger og skrifttype. Så nekt.
Vis hele sitatet...
Greit, greit. Det blir nekting og "ingen kommentar"
Jævlig vanskelig å bli tatt for tagging. Du kan gå med bokser i sekken og malingsflekker på klærne med en våt piece 50meter unna; men har de ikke sett du faktisk malte så skal de slite med å få deg dømt.
Så bare slapp av du. «Dette vet jeg ingenting om», «ingen kommentar».
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble busta for ett par uker siden med en kamerat.
Vis hele sitatet...
Utsagnet antyder att dere ble tatt på fersken når dere gjorde ting dere ikke skulle ha gjort.
Att dere da har spraybokser lover jo bra for politiet, to fluer i en smekk.

Nekting og "Ingen komentar", gjerne etterfulgt av ett "Kan jeg dra hjem nå?" skulle fungere greit
Sist endret av SpecialWeirdo10; 7. desember 2017 kl. 23:18.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Utsagnet antyder att dere ble tatt på fersken når dere gjorde ting dere ikke skulle ha gjort.
Vis hele sitatet...
Vi ble ikke tatt i akten, vi ble stoppa imens vi gikk gatelangs.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da har jeg kommet hjem igjen. Fortalte at jeg ikke ønsket å forklare meg så da får jeg bare se hva som skjer videre, om det blir rettsak eller ikke.
Sa de noe om hva spesifikt de mistenker deg for?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kallisti Vis innlegg
Sa de noe om hva spesifikt de mistenker deg for?
Vis hele sitatet...
De mistenker (og har sikta meg for) en hel haug med tagging i byen jeg bor i. De sitter på et bilde de mener er meg som tagger, men siden personen er maskert, er det liksom litt vanskelig å bevise. Så det de har av "bevis" er det bildet, sprayboksene og det faktumet at jeg og en kamerat ble stoppet ute og at han bar på spraybokser. Er vel viktig å nevne at han har innrømmet det, men utelot meg fra tilståelsen sin.
Høres ut som en henleggelse er nært forestående.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De mistenker (og har sikta meg for) en hel haug med tagging i byen jeg bor i. De sitter på et bilde de mener er meg som tagger, men siden personen er maskert, er det liksom litt vanskelig å bevise. Så det de har av "bevis" er det bildet, sprayboksene og det faktumet at jeg og en kamerat ble stoppet ute og at han bar på spraybokser. Er vel viktig å nevne at han har innrømmet det, men utelot meg fra tilståelsen sin.
Vis hele sitatet...
Det att de har video av en som tagger, og kompisen din har tilstått, skulle vel øke dine sjanser for å slippe unna.
Så vidt jeg vet er det ikke forbudt å eie spraybokser.
Og i forbindelse med att de har ransaket bopelen din så har de vel også sett etter klær som samsvarer med de den maskerte taggeren brukte vil jeg anta.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Og i forbindelse med att de har ransaket bopelen din så har de vel også sett etter klær som samsvarer med de den maskerte taggeren brukte vil jeg anta.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Da de skulle ha skoene og klærne jeg hadde på meg den kvelden, så mente etterforskeren at jeg løy og at skoa jeg ga dem ikke var de skoa jeg brukte. Så kanskje de skoa jeg har ikke stemmer med de på det bildet. Når det kommer til genseren jeg hadde på meg den kvelden, så har den tallet "1" på seg. Det er en standard genser som Jack & Jones solgte før så om det er fellende bevis aner jeg ikke. Bør faen ikke være det ihvertfall.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg har bare ett spørsmål igjen så skal jeg holde kjeft. I innlegget over her så snakker jeg om genseren jeg hadde på meg den kvelden vi ble tatt. Dette er tydeligvis den samme (om ikke så ligner de veldig) som er avbildet på dette bilde av de som tagger. Er dette nok for å rævkjøre meg?
En standard genser som Jack & Jones, eller en hvilket som helst kjedebutikk, har solgt kan vell ikke regnes som fellende bevis.
Men så er jo ikke dette akuratt en draps sak heller da og bevisbyrden er vell dertill lavere

For å illustrere ytterligere: Hadde personen på bilde hatt på seg en unik genser som morra di hadde strikket og dette var den samme genseren som du hadde på deg når de stoppa deg så ville dette kanskje ha holdt til å dømme deg i en sak av denne typen. I for eksempel en drapssak så måtte de ikke bare ha bevist att det var samme genser, men også att personen som bar genseren var deg
Sist endret av Antimatter08; 9. desember 2017 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg bør bare fortsette å la vær å forklare meg da?
Du har vell ikke noe å tjene på å forklare deg, så ja det er sikkert best å holde kjeft.
Siden de har siktet deg, har du vel krav på advokat? Det beste er å konferere med en advokat før man forklarer seg. Din første forklaring blir som regel regnet som den mest troverdige, og en uheldig formulering kan gjøre at du kommer dårligere ut.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Day Tripper Vis innlegg
Siden de har siktet deg, har du vel krav på advokat? Det beste er å konferere med en advokat før man forklarer seg. Din første forklaring blir som regel regnet som den mest troverdige, og en uheldig formulering kan gjøre at du kommer dårligere ut.
Vis hele sitatet...
Jeg forklarer meg kun hvis jeg havner i retten, og hvis det går så langt så skal jeg prøve å ordne advokat.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan gikk det TS? Hørt noe mer ang saken?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nope. Jeg var i avhør 8. des og siden har det vært mutters stille. Jeg får vel et brev etterhvert om henleggelse eller rettsak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
henleggelse eller rettsak.
Vis hele sitatet...
De har vel ingen beviser, så noen rettssak tviler jeg på at det blir.
Som nevnt over er det veldig vanskelig å bevise at noen har tagget
dersom de ikke er tatt på fersken, eller man på ett eller annet vis
kan knytte en gitt person til taggingen. Det er nok derfor de bruker
sin sedvanlige strategi med å forsøksvis skremme ut tilståelser.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
De har vel ingen beviser, så noen rettssak tviler jeg på at det blir.
Som nevnt over er det veldig vanskelig å bevise at noen har tagget
dersom de ikke er tatt på fersken, eller man på ett eller annet vis
kan knytte en gitt person til taggingen. Det er nok derfor de bruker
sin sedvanlige strategi med å forsøksvis skremme ut tilståelser.
Vis hele sitatet...
Vel de har jo ikke tatt meg på fersk gjerning ihvertfall Men av beviser så er det jo dette bilde av en fyr som tagger med muligens prikk lik genser som de konfiskerte hjemme hos meg. Også er det jo boksene jeg hadde hjemme og det faktumet at jeg ble busta ute med en som innrømte at han sto bak noe av taggingen.

Om dette er nok til å felle meg eller om de i det hele tatt har ressurser til å gå til en rettsak er jo det store spørsmålet. De hadde sagt til vennen min at de ikke kunne opprette saker på all taggingen som hadde skjedd, så jeg får bare se hva som skjer videre.
▼ ... flere år senere ... ▼
The world is my enem
Jeg er ganske sjokkert over at det er dette politiet bruker ressursene sine på, og at dem mobbeofferene av noen purk lar seg irritere så mye av ungdom som gjør ugang. Dette politidistriktet burde virkelig ta seg en tenkepause og finne ut om dette er den beste måten å bruke tiden og pengene til politiet på. Kjenner jeg blir oppgitt når jeg leser så dumme ting som dette. Hold munn, det skulle kompisen din gjort også så tviler jeg på at de ville risikert å drite seg ut i retten for en tagge sak som mangler bevis....