Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1539
Nå har jeg for andre gang laget dette med kokosnøttolje og effekten har jeg brent meg på begge gangene. Måtte legge meg nedpå et par timer .
Nå til sp ,jeg har søkt etter dette men finner ingen forklaring.Først decarb og blander så alt godt sammen og lar det stå på ovnen på svak varme i 45ish min og kjøler det ned før jeg setter det i kjøleskapet. Når det stivner så deler det seg i et veldig brunt og tynt lag nederst og et mye lysere og større lag øverst. Skjønner jo at det brune synker ned før det stivner , men jeg finner ikke ut hvorfor og hvordan unngå det. Søker opp andre og de får jo en jevn blanding som stivner sånn , mens mitt deler seg og mye synker ned på bunn.
De man finner ved å søke bruker alltid pot fordi det er mer av det i USA enn Europa og ingen nordmenn som gidder vise trynet sitt på en video om ulovlig matlaging. Det som er forskjellen er at de siler smøret gjennom et tøystykke for a fjerne plantemateriale. Dette kan du også gjøre med hasj, men jeg pleier å bare blande alt inn i maten. Men det er altså planterester som synker og så lenge du har løst hasjen helt opp uten klumper skal det ikke være thc i denne. Det er det samme omtrent som når man sprayer butangass gjennom hasjen eller man bruker vaporizer. Bare avfall Ingen virkestoff
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
De man finner ved å søke bruker alltid pot fordi det er mer av det i USA enn Europa og ingen nordmenn som gidder vise trynet sitt på en video om ulovlig matlaging. Det som er forskjellen er at de siler smøret gjennom et tøystykke for a fjerne plantemateriale. Dette kan du også gjøre med hasj, men jeg pleier å bare blande alt inn i maten. Men det er altså planterester som synker og så lenge du har løst hasjen helt opp uten klumper skal det ikke være thc i denne. Det er det samme omtrent som når man sprayer butangass gjennom hasjen eller man bruker vaporizer. Bare avfall Ingen virkestoff
Vis hele sitatet...
Jeg trodde også det kun var det men første gang jeg laget dette oppbevarte jeg det i en boks jeg ikke kunne se gjennom og småspiste fra toppen. Når jeg da kom mot bunnen og fikk med en del av det mørke merket jeg fort at den var mer konsentrert enn resten og var en del sterkere. Så jeg lskjønner ikke helt hva som skjer.

Jeg decarber på 115 grader i ca 45 min hvor alt er smuldret godt opp og setter kjele med olje på svak varme før jeg legger i det brune og lar det stå på plata på 1-2 mens jeg rører hvert 5 min ca. Har merket at det begynner å frese i oljen om jeg tar høyere enn det så har lagt meg der.
Problemet for meg er ikke effekten heldigvis men hvis jeg må smelte det og blande sammen for hver gang er det litt mer tungvindt enn å kunne ta det rett fra boks i fast form.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ER litt mer jobb å lage edibles med grønt enn brunt. Brunt kan du smelte med litt smør og la det stå på svak varme i 10 min, så er det full funk! Etter hva jeg har erfart, så trenger man mye mindre brunt enn grønt for å oppnå samme effekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ER litt mer jobb å lage edibles med grønt enn brunt. Brunt kan du smelte med litt smør og la det stå på svak varme i 10 min, så er det full funk! Etter hva jeg har erfart, så trenger man mye mindre brunt enn grønt for å oppnå samme effekt.
Vis hele sitatet...
Jepp , det er mere funk med brunt og mindre jobb , selv med decarb. Jeg vet noe brunt allerede er decarba men ikke den jeg brukte ,så da får den seg en runde i ovnen først. Hvordan oppbevarer du det om du lager for mere enn en gangs bruk?. Kan anbefale kokosolje , gir skikkelig digg smak og ikke den ettersmaken som du kan kjenne med smør.
Sitat av Shadowchaser Vis innlegg
Jepp , det er mere funk med brunt og mindre jobb , selv med decarb. Jeg vet noe brunt allerede er decarba men ikke den jeg brukte ,så da får den seg en runde i ovnen først. Hvordan oppbevarer du det om du lager for mere enn en gangs bruk?. Kan anbefale kokosolje , gir skikkelig digg smak og ikke den ettersmaken som du kan kjenne med smør.
Vis hele sitatet...

Jeg har ikke pleid å decarbe brunt. Pleier heller ikke å lage mer enn det jeg skal ha der og da, er ikke superfan av edibles, men synes det er gøy en gang i blant. Hadde en sykt dårlig opplevelse med edibles sist, da jeg skulle være litt gæren å bruke 0.5 med brunt i kakao. Endte opp med et helvete som bare varte og varte og varte og varte
Sitat av Knekkmael Vis innlegg
Jeg har ikke pleid å decarbe brunt. Pleier heller ikke å lage mer enn det jeg skal ha der og da, er ikke superfan av edibles, men synes det er gøy en gang i blant. Hadde en sykt dårlig opplevelse med edibles sist, da jeg skulle være litt gæren å bruke 0.5 med brunt i kakao. Endte opp med et helvete som bare varte og varte og varte og varte
Vis hele sitatet...
Jeg er heller ikke den største fan av det da dosering er mer vanskelig og har du først tatt for mye er det bare å legge seg et par timer
Om du kjenner at det blir for mye så legg deg før du blir for påvirka , da sovner du som regel før det svinger og våkner fjern men ikke dårlig :-) . Decarber om jeg bruker varianter som ikke er varmebehandlet fra før.