Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 854
Jeg tok 250ug lsd en natt. Jeg hadde tilgang til mange lapper og ble utålmodig, så etter 4dagers pause tok jeg 500ug. Jeg merket at jeg kjennte noe, men det eneste jeg så var sykt mange små rosa/lilla prikker overalt. Jeg bestemte meg for å ta 250ug til 1time senere uten å få noe mer effetkt.. jeg hadde rett å slett for høy toleranse for å ture. jeg kjennte det svidde i øynene, noe jeg aldri har opplevd på samme måte før på lsd.
Jeg er ikke i tvil om at jeg tok 750ug lsd da jeg har fått disse lappene fra en svært troverdig kilde.

Noen dager gikk uten at jeg merket noe. Så røyka jeg litt pot.. å jeg fikk samme visuals som jeg fikk den dagen med 750ug bare mye mer intenst denne gangen. Det gikk litt og litt nedover, men det var veldig synlig ihvertfall i en uke. Jeg ser fortsatt rosa prikker å det er rundt et halvt år siden det startet. Jeg legger ikke merke til dem før jeg konsenterer på feks gensern min eller dyna mi, så er ikke noe jeg tenker over. Synns det er litt kult egentlig men kjekkt å kanskje fått svar på hva som har skjedd med synet mitt

Noen andre som har opplevd lignende eller kanskje har ett svar på dette?

Takk på forhånd
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har permanent endret persepsjon jeg også, opplever det slik:

- Økt lyssensitivitet
- Kraftigere og lengre "etterbilder"
- Tracers og auraer rundt mennesker og objekter, som minner om et blurry magnetfelt rundt konturene

Jeg hadde det som barn også. Men det ble mer kraftig i voksenalderen, type sen 20 årene.

Mine forslag til hva som skapte forverring hos meg:

- Langvarig utmattelse av øynene fra skjermbruk
- Langvarig uttørking av øynene fra mangel på blunking
- Rusmidler (hasj, psykdelika, stimulanter)
Sist endret av meaculpaUIO; 25. mai 2020 kl. 13:01.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har snakket med flere som mener cannabis fikk et mer psykedelisk preg over seg etter første gangen de tura, så akkurat det fenomenet er ikke ukjent, men det har ingenting med HPPD såvidt jeg skjønner.

Det med at hallusinasjonene/synsforstyrrelser vedvarer høres dog ut som et mildt tilfelle av HPPD som Loker nevner.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Slike endringer høres kanskje spennende ut for noen, men de medfører en viss nedsatt evne til å lese like lett som før, man kan ikke "skru det av" heller. Det er minst påfallende om natten, slik andre beskriver "ingen natt", og veldig tydelig når man er sliten, har røyka, og det er skarpt eller "hvitt" lys.

Det kan være en sammensatt lidelse/påkjenning. Fks ligner noen av symptomene på snøblindhet/solariumsskader.
Svært mange forslag og konkurrende veier til "Rom" her.

I tilleg vil repeterende mønste til en viss grad "skurre" og "bevege seg" for min del.
Psykedelisk bakverk
For min del ble HPPD-visuals også kraftigere etter cannabis. Vedvarte i bortimot et år mens det gradvis ble borte.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Slike endringer høres kanskje spennende ut for noen, men de medfører en viss nedsatt evne til å lese like lett som før, man kan ikke "skru det av" heller. Det er minst påfallende om natten, slik andre beskriver "ingen natt", og veldig tydelig når man er sliten, har røyka, og det er skarpt eller "hvitt" lys.

Det kan være en sammensatt lidelse/påkjenning. Fks ligner noen av symptomene på snøblindhet/solariumsskader.
Svært mange forslag og konkurrende veier til "Rom" her.

I tilleg vil repeterende mønste til en viss grad "skurre" og "bevege seg" for min del.
Vis hele sitatet...
Det må nok være individuelt, fordi for min del så er det mest påfallende i mørke omgivelser. Tracere kan henge igjen rimelig lenge under mørke omgivelser, spesielt hvis jeg har drukket. Ellers er vel mine erfaringer ganske like dine. Videre erfaringer med psykedeliske stoffer ser ikke ut til å forverre det noe særlig. Dog etter en høy dose flein så ble det noe verre generelt sett.