Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 731
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på subutex i ca 7 år. Har aldri brukt heroin.

Jeg startet med ca 1 mg innimellom og endte opp med 16 mg. Har trappet ned i samarbeid med lar i et drøyt år. Jeg får ukentlig medisinutlevering og det er sjeldent jeg tar samme dose hver dag. Noen dager ingenting for deretter ta 8 mg for å prøve å få en eufori som skuffer meg hver gang. I sommer har jeg tatt i snitt 4 mg subutex daglig.

Jeg kan være 3-4 døgn uten subutex uten å merke abstinenser. Lenger enn det har jeg ikke testa å være uten for da er jeg så klar for å ta en dose for å oppnå eufori at jeg ikke klarer vente lenger.

Jeg vurderer å be behandleren min søke meg til avrusning nå til høsten. Planen er egentlig å trappe ned hjemme.

Men jeg klarer ikke å følge planen, noe behandler ikke vet om. Da ville de nok tatt bil lappen som jeg er helt avhengig av.

Jeg vil bare bli ferdig med det. Men jeg har aldri opplevd skikkelig opiat-abstinenser før.

Om jeg får komme på avrusning , kommer jeg Da til å få mye abstinenser ved å slutte på 4 mg?

Gjerne del erfaringer
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen med hva som helst av erfaring med seponering av subutex?
Jeg har mye erfaring. Kan ikke skrive så mye nå men send meg en pm så kan jeg svare deg senere når jeg er hjemme igjen.

Det jeg vil anbefale er å begynne med å trappe deg ned til så lavest mulig dose før du skal slutte helt iallefall.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker kun sub ca. fem ganger i året, så har ingen direkte erfaring med seponering etter langtidsbruk. Men pupillene mine er små ihvertfall i fire dager etter inntak, så om du aldri har vært uten lenger enn dette vil jeg tro du egentlig ikke har kjent på ordentlige abstinenser. IKKE gå cold turkey, skjerp deg og trapp sakte ned heller. Det er ikke så vanskelig om du ellers er frisk. Om ikke, oppsøk hjelp. Ting med lang halveringstid er egentlig ganske lett å gå av.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trapp deg ned så langt som mulig før du hopper av, stå gjerne på en den lave dosen en stund før du kutter helt. Du vil nok få noen abstinenser som litt rastløshet å dårlig søvn den første tiden. Tok et par mnd før jeg sov skikkelig. Men fyller du dagene med noe å trener litt samtidig er du godt på vei til å bli rusfri. Så gjelder det jo bare å holde seg når man har blitt nykter å rusfri, noe som ofte er lettere sagt enn gjort.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må legge til at jeg trappet med først med på sub for så å gå over på temgesic som gjorde at jeg kunne gå ned til veldig lave doser før jeg hoppet av. Sto en uke på den laveste dosen før jeg hoppet av.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har gått på subutex i ca 7 år. Har aldri brukt heroin.

Jeg startet med ca 1 mg innimellom og endte opp med 16 mg. Har trappet ned i samarbeid med lar i et drøyt år. Jeg får ukentlig medisinutlevering og det er sjeldent jeg tar samme dose hver dag. Noen dager ingenting for deretter ta 8 mg for å prøve å få en eufori som skuffer meg hver gang. I sommer har jeg tatt i snitt 4 mg subutex daglig.

Jeg kan være 3-4 døgn uten subutex uten å merke abstinenser. Lenger enn det har jeg ikke testa å være uten for da er jeg så klar for å ta en dose for å oppnå eufori at jeg ikke klarer vente lenger.

Jeg vurderer å be behandleren min søke meg til avrusning nå til høsten. Planen er egentlig å trappe ned hjemme.

Men jeg klarer ikke å følge planen, noe behandler ikke vet om. Da ville de nok tatt bil lappen som jeg er helt avhengig av.

Jeg vil bare bli ferdig med det. Men jeg har aldri opplevd skikkelig opiat-abstinenser før.

Om jeg får komme på avrusning , kommer jeg Da til å få mye abstinenser ved å slutte på 4 mg?

Gjerne del erfaringer
Vis hele sitatet...
Jeg har deponert sub. Bare send meg en pm om du lurer på noe. :-)
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen får du sub når du aldri har brukt heroin?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens!

Jeg var avhengig av rivotril og klarte ikke slutte, en kamerat anbefalte meg å erstatte det med subutex, jeg visste på det tidspunktet ikke hva subutex var. Jeg sluttet på rivo og begynte på subutex, da jeg var skikkelig avhengig begynte han å ta betalt for subutexen jeg tidligere fikk. Slik begynte det og jeg innså etter hvert at jeg trengte hjelp. Fortalte dette til legen som henviste meg til lar det jeg fikk subutex mot at jeg leverte ellers rene urinprøver og avtale om nedtrapping.
Har hørt lignende historier i ettertid. Folk som gir bort subutex for deretter ta betalt når de de gir til blir avhengig.

Jeg har bokser stort potensiale for avhengighet da jeg har slitt mye med psyken og det ligger i familien. Men jeg vet at jeg virkelig må skjerpe meg nå. Derfor prøver jeg og lese meg opp + høre andres erfaringer
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar folkens!

Jeg var avhengig av rivotril og klarte ikke slutte, en kamerat anbefalte meg å erstatte det med subutex, jeg visste på det tidspunktet ikke hva subutex var. Jeg sluttet på rivo og begynte på subutex, da jeg var skikkelig avhengig begynte han å ta betalt for subutexen jeg tidligere fikk.
Vis hele sitatet...
nja, er ikke akkurat kamerat når man oppfører seg sånn da..
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar folkens!

Jeg var avhengig av rivotril og klarte ikke slutte, en kamerat anbefalte meg å erstatte det med subutex, jeg visste på det tidspunktet ikke hva subutex var. Jeg sluttet på rivo og begynte på subutex, da jeg var skikkelig avhengig begynte han å ta betalt for subutexen jeg tidligere fikk. Slik begynte det og jeg innså etter hvert at jeg trengte hjelp. Fortalte dette til legen som henviste meg til lar det jeg fikk subutex mot at jeg leverte ellers rene urinprøver og avtale om nedtrapping.
Har hørt lignende historier i ettertid. Folk som gir bort subutex for deretter ta betalt når de de gir til blir avhengig.

Jeg har bokser stort potensiale for avhengighet da jeg har slitt mye med psyken og det ligger i familien. Men jeg vet at jeg virkelig må skjerpe meg nå. Derfor prøver jeg og lese meg opp + høre andres erfaringer
Vis hele sitatet...
Åjada! Det skjer- for ofte.... min x gjorde det!
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er jævli dårlig gjort og utnytte og gjøre folk avhengige for å tjene penger på det!!
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er jo selv ansvarlig for hva du velger å putte i deg, ganske tåpelig å ta ting jevnlig uten å ane hva det er...
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Selvfølgelig er man selv ansvarlig for hva man putter i seg, men når man tror man har en god kompis som kommer med råd og sier at han slutta med rivotril på den måten så er det jo lett å bli lurt