Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 799
The Awesome!
10 3
Jeg kjøpte nylig en ny laptop til dama, både laptopen og Wifi har funket som det skulle, helt til i dag.

Problemet som har oppstått er at den nye laptopen ikke får mer et 1 strek signal fra ruteren. Alle andre enheter er urørt. (min laptop + 2 mobiler )

Ruteren og laptopen er i samme rom med fri "luftlinje" med ca 3m avstand. Så avstand og plassering burde ikke spille noen rolle her.

Så det jeg lurer på er, hva kan være grunnen ? Og hvordan fikse det?
Problemer med hardware?
Windows update?
Har noen opplevd lignende?

Har googlet litt rundt uten hell.

Laptopen det er snakk om er en: Lenovo IdeaPad 120s
Ruter er: Jensen Skandinavia AL1000G v2
Den er splitter ny?

Siden det gjelder nettverk så er det trolig nettverkskortet. Last ned en ny drive og oppdater det.

Hvis ikke så kan det være at det er en dårlig laptop ift wifi, dessverre .
Kan være både Windows update og driver, som Strikken sier. Google "driver update software" og installer en som ser bra ut. DriverEasy har funket bra for meg. Da får du støvsugd og sikret oppdateringer på alle maskinkomponenter jevnlig. Bare slå av auto update, ellers vil den slå inn på alle tenkelige og utenkelige tidspunkter, under spilling, film etc.
Sjekk og du bruker kanal 13, er ikke alle trådløse kort som liker det..