Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 639
Hadde nettopp en merklig hendelse med en ekstern USB harddisk. Jeg jobbet med filer på denne disken, og plutselig bare forsvant vinduet med filene (utforsker). Så fikk jeg en gul boble med: Windows kjenner ikke igjen USB-enhet.". Jeg trakk ut kontakten og satte den inn igjen og alt virket som før. Så nå sitter jeg her som et spørsmålstegn: hva skjedde? Er disken i ferd med å ryke? Eller var det kun kommunikasjonsfeil? Burde jeg erstatte den med en ny en? Det er en WD Elements 2T hvor ca 25 % er i bruk. Ca. 1 år gammel.

Jeg har aldri hatt problemer med WD-disker før så dette overrasker meg.
Kan være feil på kabel, feil på kontrollerkortet, feil på disken osv. Men så lenge du har backup av dataene så kan du jo alltids fortsette å bruke den fram til den ryker. WD er en av dei merkene jeg har hatt en god del feil på, dog på interne disker.

Men ekstern disk uten backup av den hadde jeg aldri turt ..