Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1675
Vet ikke om jeg poster i rett seksjon, men prøver.

Kjøpte i slutten av mars en Huawei-telefon fra Komplett. Jeg er alltid svært forsiktig med telefonene mine så jeg velger å bruke de uten skjermbeskytter og deksel. Tenkte at det kunne ihvertfall ikke være skadelig når telefonen jeg kjøpte var utstyrt med Gorilla Glass 5 på frem og bakside, som jo skal tåle en god del (ihverfall ifølge videoer på youtube).

Men nå etter nesten 2,5 måneders bruk ser jeg at både frem og bakside av telefon er ripet opp og har små hakk overalt. Tenker at dette kan ha skjedd de få gangene jeg har hatt telefon og nøkkel i samme lomme selvom jeg alltid er påpasselig med å ikke legge slikt i samme lomme, så det må ha skjedd maks et par ganger.

Nå skal da telefonen altså ha tatt skade av dette etter så kort tid.

Har allerede sendt en mail til Komplett om saken, men er ganske sikker på at de ikke får gjort noe - ihvertfall påstå det.

Derfor lurte jeg på om noen her vet hva jeg har rett på og ikke?
Sist endret av korkdal; 14. juni 2018 kl. 15:27.
Nei. Gorilla Glass 5 er spesielt dårlig i forhold til de tidligere generasjonene, og ikke lagd for å tåle små partikler, som ofte er de som skader telefonen mest. Tviler på at nøkler er synderen.

En annen gang anbefaler jeg at du kjøper et Slickwrap eller Dbrand skin, og en skjermbeskytter. Den komboen vil ikke beskytte mot fall, men den vil hjelpe på små partikler som er i lommer og vesker uten at telefonen blir veldig klumpete.
Trådstarter
Takk for tips.

Noen andre som har en mening om dette?
Tenker at dette er en kjip situasjon, men her må du ta ansvar for at du selv har lagt telefonen din sammen med nøkler i lomma. Det sier seg selv at taggete metall og polert glass ikke går sammen når det ligger inntil hverandre og gnikker i en lomme (de få gangene- altså flere ganger)..

Man kan ikke lage en sak og overføre individuelt ansvar over på gud og hverman hver eneste gang man ikke tenker seg om. Kan ikke skjønne at du skal ha rett på noe annet enn en god lærepenge.

PS; Dette er ikke noe personlig angrep eller keitete sleivspark til deg som person, jeg sympatiserer med situasjonen og det er fort gjort og dritkjipt- men det er jo ikke komplett sin feil!
Trådstarter
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Tenker at dette er en kjip situasjon, men her må du ta ansvar for at du selv har lagt telefonen din sammen med nøkler i lomma. Det sier seg selv at taggete metall og polert glass ikke går sammen når det ligger inntil hverandre og gnikker i en lomme (de få gangene- altså flere ganger)..

Man kan ikke lage en sak og overføre individuelt ansvar over på gud og hverman hver eneste gang man ikke tenker seg om. Kan ikke skjønne at du skal ha rett på noe annet enn en god lærepenge.

PS; Dette er ikke noe personlig angrep eller keitete sleivspark til deg som person, jeg sympatiserer med situasjonen og det er fort gjort og dritkjipt- men det er jo ikke komplett sin feil!
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener - jeg skylder ikke på Komplett for at jeg har lagt nøkler og telefon i samme lomme. Men jeg skylder på Komplett for å selge et produkt med så forferdelig dårlig kvalitet