Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3142
Noen som har noen tips ang "pålagt" pappaperm i studietiden.

Saken:
Pga inntekt på over 45000 pr. halvår har jeg "rett" til pappaperm.
Dette gjør også at jeg ikke får lov til å overføre mine 10 uker til moren.
Uten disse 10 ukene rekker ikke permisjonen frem til barnehagestart og vi sitter da uten barnepass fra mars til juni.(2018)

Altså, NAV mener jeg skal ta permisjon fra studiene, noe som er umulig uten å droppe et helt år, mtp obligatoriske krav og eksamener.

Har også tenkt på om jeg kunne ta en eller to dager permisjon i uka, men jobben til moren er ikke spesielt glad for dette da de har ansatt vikar 100% allerede.

Har noen vært borti noe lignende?
Har hørt om bekjente som har fått overført når far har vært student (og motsatt da en mor var student.)
Kjenner ikke noe til detaljer rundt det men såvidt jeg har forstått er det på samme grunnlag du oppgir.
Jeg ville snakket med en ny rådgiver og legge frem saken for de. Antar du har søkt og fått avslag ettersom du skriver her. Om du har det ville må du vel sende klage på avslaget.

Håper det ordner seg, lykke til !
Sist endret av Mrlarsen; 4. april 2017 kl. 09:04.
Er dere gift? Hvis ikke så kan mor kreve din del av permisjonen, tror jeg, hvis det ikke kun gjelder ved samlivsbrudd. Men sjekk det ut.

Ellers så høres det rart ut. Hvis NAV setter seg helt på bakbena, hør med studiestedet, de fleste er ålreite og finner ordninger som kan fungere, de får jo tross alt penger per elev som tar eksamen/fullfører.

Men bestill time med en saksbehandler, be skolen skriv en erklæring på at det er uhensiktsmessig at du tar permisjon siden det vil ødelegge for studiene. Hvis dere ikke er gift sjekk mrs rett til å kreve din del av permisjon.

Hvis ingenting fungerer ta kontakt med samskipnaden og hør om bhg plass, er kjipt, men ikke farlig. Vår eldstebegynte i bhg da han var ni måneder, vi var begge studenter og jeg tok ikke ut noe perm.
Om du klarer det så er det mulig å studere mens du har permisjon. Unger sover ganske mye, så med mindre du har flere timer obligatorisk undervisning hver dag så kan det gå med litt planlegging å ta med ungen på forelesning. Når unger er 9 måneder så sover de stort sett mesteparten av kvelden og natta så da får du tid til å lese og gjøre oppgaver.

Det er slitsomt, men utrolig hva man orker i perioder.