Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1023
Learning by doing
Undef's Avatar
dette er rett og slett første gangen jeg intallerer Linux på noen som helst måte, jeg har sett det flere ganger, men aldri prøvd det.

nå var denne stakkaren rett og slett lei av å bruke den super trege windowsen og ville smake på noe som krevde litt mindre, siden den ER treg.

Jeg har gjort følgene:
jeg har puttet ubuntu 11.04 filene på en USB flash brikke, jeg putter denne inn og kjører bios, jeg prøver å boote fra usben, men feiler. den går videre til windows xp, jeg gjorde det samme igjen uten Harddisken og denne gangen kom jeg heller ikke inn, så prøvde jeg å installere ubuntu i windows, da klarte den ikke å boote ubuntu, det endte med at jeg ikke kunne kjøre ubuntu.

Pcen har ikke CD-rom så jeg kan ikke installere med CD, og det eksterne CD rommet vi har fungerer ikke.

Jeg kan installere dette på min vanlige pc og dette er null problem!

Jeg takker for alle svar
Du må gjøre usb-sticken bootable. Les guidene Ubuntu har på sidene sine.
Sitat av raze Vis innlegg
Du må gjøre usb-sticken bootable. Les guidene Ubuntu har på sidene sine.
Vis hele sitatet...
Her er for øvrig lenken: http://www.ubuntu.com/download/deskt...ick-on-windows