Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1057
gatelysene sluttet å fungere for litt over ei uke siden. Arne Sørli, leder i verneforeningen Gamle Stavanger mener et inkompetent Lyse må fikse dette når det skjer - ikke ukevis etterpå. spesielt ettersom stavanger har vært preget av mange voldtekter den siste tiden.

Bildet er tatt på ettermiddagen, undereksponert flere blendere og skutt på 4000 kelvin for å få den blå skumringsfargen. lyset kommer fra en 580exII gjennom en softbok fra kamera venstre.

http://farm3.static.flickr.com/2668/3955457894_d6135f939a_o.jpg
Sist endret av ErikH; 26. september 2009 kl. 15:57.
Det eneste jeg la spesielt merke til som negativt, var en irriterende vignettering oppe i venstre hjørne (forsåvidt i alle hjørnene, men mest tydelig her). Lyset på personen så i tillegg litt unaturlig ut, og litt irriterende skygger (f.eks i pannen), men ellers en fin fremheving av personen i bildet. Jeg synes også du har fått frem skumringslyset flott. Likte bildet!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg la merke til bildet i Rogalands Avis på jobben idag. Det var et flott bilde, dessuten var der plass til hele artikkelen på selve bildet, om det er du som er Erik har du all grunn til å være ekstra stolt av dette bildet syntes jeg.

Det eneste som irriterer meg, og som er skjult av tekst i avisen, er at noen har lyset på i bakgrunnen. Det trekker oppmerksomheten bort fra helhetsinntrykket.
Sist endret av Sio; 27. september 2009 kl. 01:35.
Bildet var pent, og du får absolutt frem det du mener.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg la merke til bildet i Rogalands Avis på jobben idag. Det var et flott bilde, dessuten var der plass til hele artikkelen på selve bildet, om det er du som er Erik har du all grunn til å være ekstra stolt av dette bildet syntes jeg.

Det eneste som irriterer meg, og som er skjult av tekst i avisen, er at noen har lyset på i bakgrunnen. Det trekker oppmerksomheten bort fra helhetsinntrykket.
Vis hele sitatet...
ja, siden var forsåvidt fint laget, men jeg syns det var kjipt det bare fikk en side. tror det ville sett bedre ut på en dobbeltside - men en så viktig sak var det strengt tatt ikke


og angående lav blits: absolutt enig. journalister er udugelige blitsstativ..