Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8044
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, sniffet rundt 0,2mdma i går og droppet 0,1. Fikk god rus.

Men om jeg dropper 0,4 nå på fredagen. Vil jeg merke det da? eller anbefaler dere å vente lengre ?
Du vil merke dt ja, vi tok engang 2 dagers på rad. Jeg fikk mere effekt dag 2. Man burde egentlih vente minst 2 uker, men bare sørg for at de går enda lengre til neste gang igjen
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kumar123 Vis innlegg
Du vil merke dt ja, vi tok engang 2 dagers på rad. Jeg fikk mere effekt dag 2. Man burde egentlih vente minst 2 uker, men bare sørg for at de går enda lengre til neste gang igjen
Vis hele sitatet...
Takker for svar
Blir en god stund til neste gang jeg skal ta det etter helgen ja
Anonym bruker
"Lei Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er helt idiotisk å ta MDMA med en sånn frekvens.
Du burde lese deg opp på grunnlegende retningslinjer om stoffet. Gjerne før du stapper det i kroppen.

Du vil få mindre effekt, det er mer skadelig for kroppen, øker sjansen for serotoninsyndrom og gir de fleste en mye verre nedtur.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er helt idiotisk å ta MDMA med en sånn frekvens.
Du burde lese deg opp på grunnlegende retningslinjer om stoffet. Gjerne før du stapper det i kroppen.

Du vil få mindre effekt, det er mer skadelig for kroppen, øker sjansen for serotoninsyndrom og gir de fleste en mye verre nedtur.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at dette ikke var første gang, og at jeg tidligere har lest meg opp på dette.

Grunnen til at jeg stiller spørsmål er fordi jeg lurer på om jeg kan få noe rus.
Jeg har ikke planer om å ta dette vær helg, sist jeg tok var for 4år siden.
Sitat av Kumar123 Vis innlegg
Du vil merke dt ja, vi tok engang 2 dagers på rad. Jeg fikk mere effekt dag 2. Man burde egentlih vente minst 2 uker, men bare sørg for at de går enda lengre til neste gang igjen
Vis hele sitatet...
Nei, man bør vente minst 3 måneder imellom hver rull. Ruller man annenhver uke skader man seg selv.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei, man bør vente minst 3 måneder imellom hver rull. Ruller man annenhver uke skader man seg selv.
Vis hele sitatet...
Om man ruller annehver uke over lengre tid vil man skade seg selv, tror ikke jeg vil ta noe stor skade om jeg tar MDMA til helgen, da vil jeg uansett vente en god stund før jeg tar på ny.
Om du ikke føler noe form for avhengihet og at det blir en god stund til du tar det igjen så vil det nok ikke skade å droppe på fredag, men anbefalt er det ikke.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Playroom Vis innlegg
Om du ikke føler noe form for avhengihet og at det blir en god stund til du tar det igjen så vil det nok ikke skade å droppe på fredag, men anbefalt er det ikke.
Vis hele sitatet...
Føler ikke noe form for avhengighet, og etter fredagen vil det være en god stund til jeg skal ta det igjen, vet risikoen ved å ta det med så kort mellomrom. Men jeg kan se for meg at det vil gå helt fint med tanke på at dette er et stoff jeg bare har tatt 2 ganger tidligere.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan også skrive en liten rapport på lørdagen om hvordan jeg opplevde å ta MDMA med så kort mellomrom
Vet det er flere som har tatt den typen jeg har over en hel helg, uten å få noe som helst dårligere effekt eller noe negativt. Så tenker dette vil gå fint jeg
Hvorfor skal du ta så mye som 400mg? Du trenger absolutt ikke å ta så mye for å få en god effekt, selv om du bare har ventet en uke.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Hvorfor skal du ta så mye som 400mg? Du trenger absolutt ikke å ta så mye for å få en god effekt, selv om du bare har ventet en uke.
Vis hele sitatet...
Okei, tenkte jeg skulle ta så mye med tanke på at jeg tok i går
Men da kan jeg eventuelt ta 300, og redosere med 100?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei, tenkte jeg skulle ta så mye med tanke på at jeg tok i går
Men da kan jeg eventuelt ta 300, og redosere med 100?
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har brukt mdma med korte intervaller har 200mg vært nok. Jeg hadde gått for 200mg, på ganske tom mage, uten redosering, for å spare hodet litt.
Sist endret av Mirage; 27. mars 2017 kl. 12:37.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
De gangene jeg har brukt mdma med korte intervaller har 200mg vært nok. Jeg hadde gått for 200mg, på ganske tom mage, uten redosering, for å spare hodet litt.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg skal teste ut 200mg på relativ tom mage.
Om jeg da ikke vil være nok har jeg 200 til redosering
Tusen takk for hjelpen
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg blir litt irritert når jeg gang på gang leser hvordan noen skal forsøke å styre rus inntaket til andre medlemmer.

Trådstarter: Det første du bør kjenne på er hvilken rus og hvilket stadie av rusen du ønsker å oppnå. Ønsker du bare å sitte å være glad og litt tankefull, eller ønsker du å kjenne euforien og den evinnelige gleden?
400mg er etter min mening hverken lite eller mye, ihvertfall dersom du ønsker å løfte deg opp fra det å bare sitte å trekke på smilebåndet.

Jeg sier: om du ønsker å ta 400 mg, kjør på! Jeg tror du vil være fornøyd med å ha tatt alt. Gjerne del opp i mindre posisjoner om du ønsker å strekke det lengre utover.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Underklass Vis innlegg
Jeg blir litt irritert når jeg gang på gang leser hvordan noen skal forsøke å styre rus inntaket til andre medlemmer.

Trådstarter: Det første du bør kjenne på er hvilken rus og hvilket stadie av rusen du ønsker å oppnå. Ønsker du bare å sitte å være glad og litt tankefull, eller ønsker du å kjenne euforien og den evinnelige gleden?
400mg er etter min mening hverken lite eller mye, ihvertfall dersom du ønsker å løfte deg opp fra det å bare sitte å trekke på smilebåndet.

Jeg sier: om du ønsker å ta 400 mg, kjør på! Jeg tror du vil være fornøyd med å ha tatt alt. Gjerne del opp i mindre posisjoner om du ønsker å strekke det lengre utover.
Vis hele sitatet...
Jeg vil prøve å oppnå mest mulig rus, der jeg kjenner på lykken!
Jeg tenkte i første omgang at 400mg ville være perfekt, med tanke på at jeg tok 300mg.
Jeg skal kjenne litt på formen på fredagen, for så å bestemme meg da for hvordan jeg doserer
Sitat av Underklass Vis innlegg
Jeg blir litt irritert når jeg gang på gang leser hvordan noen skal forsøke å styre rus inntaket til andre medlemmer.

Trådstarter: Det første du bør kjenne på er hvilken rus og hvilket stadie av rusen du ønsker å oppnå. Ønsker du bare å sitte å være glad og litt tankefull, eller ønsker du å kjenne euforien og den evinnelige gleden?
400mg er etter min mening hverken lite eller mye, ihvertfall dersom du ønsker å løfte deg opp fra det å bare sitte å trekke på smilebåndet.

Jeg sier: om du ønsker å ta 400 mg, kjør på! Jeg tror du vil være fornøyd med å ha tatt alt. Gjerne del opp i mindre posisjoner om du ønsker å strekke det lengre utover.
Vis hele sitatet...
Regner med at du sikter til meg med den posten.

Jeg prøver ikke å diktere hva ts skal gjøre. Men når h*n spør om råd og erfaringer, så må vel jeg kunne gi min mening? Etter det jeg har erfart er det ikke spesielt stor forskjell på å dosere 200mg og 400mg, sånn rusmessig. Det eneste 400mg gir deg er: Merkeligere drømmer, mulige hallisunasjoner på slutten av turen, desorientering når rusen er over, og en verre nedtur dagen etter.

Jeg regner med at trådstarter er et fritt individ som kan ta sine egne valg. Om han ønsker å innta 400mg kan han bare gjøre det.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Det eneste som vil skje er at du får en svakere rus når du ikke venter en stund mellom hver gang. Hvor skadelig det er vil være veldig individuelt. Jeg poppet emma et par ganger i uken i rundt et år, alle sa jeg kom til å ende opp deprimert eller med serotrinsyndrom. Sluttet brått å røyke weed for 6mnd siden og har ikke poppet på 4mnd og jeg kjenner ingenting til det. Men kanskje jeg bare var super heldig.
Sitat av Underklass Vis innlegg
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Det virker ikke som om du har peiling i det heletatt.
Heroin og MDMA er 2 helt forskjellige ting som fungerer helt forskjellig på hjernen.

Påstanden om at 200mg MDMA ikke gir en veldig mye heftigere tur enn 400mg er veldig logisk.
Fordi MDMA fungerer slik at du tømmer stoffer som er lagret i hjernen fra før av. Når det er tomt så er det tomt.
200mg og en redose på under 100mg er mer en nok til å tømme serotonin lageret ditt.

Anbefaler TS absolutt ikke å grille skallen med 400mg MDMA. Det vill bare gi en jævla bedriten nedtur, mest sannsynlig helt absurde halliser og i verste fall skade hjernen

Husk at man kan faktisk bli imun mot MDMA for alltid. Det vill jo vært drit kjipt å bruke opp en så god ting som MDMA, derfor anbefaler jeg å finne en dose som passer en (i de fleste tilfeller rundt 150mg og en redose) og holde seg til det, og ikke bruke mer enn 5 ganger i året.

Og anbefale noen 400mg MDMA bare dumt..

Sitat av Underklass Vis innlegg
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg.
Vis hele sitatet...
Min teori på at du mener 400mg er så mye bedre enn 200mg
er at du har grilla reseptorene dine såpass mye med så høye doser at 200mg ikke gjør susen lengere
Sist endret av Alge; 27. mars 2017 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ts her

Jeg takker for alle innspill, og jeg skal ta alt til betraktning når jeg skal ta nå til helgen
Sitat av Underklass Vis innlegg
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne heroin og mdma. Det er to helt forskjellige stoffer med forskjellige virkningsmekanismer. Men jeg burde kanskje ordlagt meg bedre: Det er, etter min erfaring, ingen forskjell i ruskvalitet når man sammeligner dosene. Men såklart, 400mg gir noe sterkere effekt på noen områder.
Sist endret av Mirage; 27. mars 2017 kl. 14:16.
Sitat av Underklass Vis innlegg
Jeg blir litt irritert når jeg gang på gang leser hvordan noen skal forsøke å styre rus inntaket til andre medlemmer.
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Poenget er er jo ikke at TS skal bli så høy som overhode mulig. Da kan han jo kjøre på med 600mg. Det handler om hvordan å best håndtere situasjonen for TS sitt beste, ikke om å diktere narkobruken. Her kommer folk med sine forslag med kun gode intensjoner for TS sin del, og TS står fritt til å velge selv hva han eller hun vil gjøre. Det er dette som er essensen i tråden når TS spør om råd.
Sitat av Underklass Vis innlegg
Ønsker du bare å sitte å være glad og litt tankefull, eller ønsker du å kjenne euforien og den evinnelige gleden?
400mg er etter min mening hverken lite eller mye, ihvertfall dersom du ønsker å løfte deg opp fra det å bare sitte å trekke på smilebåndet
Jeg sier: om du ønsker å ta 400 mg, kjør på! Jeg tror du vil være fornøyd med å ha tatt alt.
Vis hele sitatet...
Når du skriver dette forsøker du jo i like stor grad å ''diktere bruken''. Du bruker en retorikk som direkte oppfordrer og forsøker å overbevise TS til å velge 400mg fremfor 200mg.

400mg er en veldig høy dose. Det er en dose en helst bør holde seg unna med tanke på helse og psyke. Dette gjelder når en har hatt god tid til å rehabilitere kroppen sin. En bør for sin egen del være ekstra forsiktig når det kun er noen få dager siden sist. Klart, om noen har bestemt seg for å innta store doser gjevnlig og de er bevisst på faremomentene så vil jeg ikke gjøre noe for å forsøke å stoppe de. Men i en tråd hvor dosering diskuteres er det vel helt aktuelt at folk kan si sin mening og gi personlige råd til TS uten at noen skal komme med pekefinger og anklage de for å diktere bruken? Ihvertfall når anklageren ''dikterer'' i samme grad andre veien. Men klart, hvis sterkest mulig rus der og da er den eneste faktoren du jobber ut ifra vil nok 400mg være bedre enn 200mg. Faktisk kan man med trygghet under den retorikken anbefale 600mg.
Regner med at du allerede har tatt valget med å ta det, så skal ikke fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre.
Vil fortsatt si at jeg ville ikke anbefalt deg å ta mdma i så små mellomrom.

Men om du skal gjøre det uansett vil jeg anbefale deg å ta antioksidanter etter rollen for å forebygge at nedturen blir så jævlig. Det funker faktisk veldig bra mot nedturer på mdma.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan også skrive en liten rapport på lørdagen om hvordan jeg opplevde å ta MDMA med så kort mellomrom
Vis hele sitatet...
Hva med å lese andres rapporter om så høye doser før du begir deg ut på en egen? Det er totalt bortkastet å proppe i seg 400 mg. Jeg har vært dum nok til å ta så mye selv (kombo ren molly + ecstasy). Det er slitsomt rett og slett. Du får ikke den samme euforien og du føler deg fort gjerne zombie og hjernedø i hode når du er på vei ned. Du blir tom og deprimert og nedturen er kjip. Om det er det du vil; lykke til, men kan garantere deg at det ikke er noe bedre rus enn normale doser på 120-150 mg (vekt determinert).

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler ikke noe form for avhengighet, og etter fredagen vil det være en god stund til jeg skal ta det igjen, vet risikoen ved å ta det med så kort mellomrom. Men jeg kan se for meg at det vil gå helt fint med tanke på at dette er et stoff jeg bare har tatt 2 ganger tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har en følelse av "avhengighet" ettersom du har så ufattelig lyst å ta det igjen at du vurderer doser på 400 mg med så kort opphold etter forrige dropp og glemmer å tenke på kjemien bak! Molly på sin side er umulig å bli avhengig av ettersom om du ikke har noe serotonin i hjernen din kan du heller ikke ekstrahere det ved å poppe i mer molly og du kunne like gjerne skyldt mollyen nedi dass! MDMA er et stoff som i og for seg ikke skal være mulig å bli avhengig av, nettopp på grunn av at du ikke får samme effekt gang på gang når du tar det. Dette er fordi hjernen din ikke klarer å utnytte MDMA og utvinne Serotonin dersom du ikke har noe i reserve i topplokket. MDMA bør ikke tas for ofte, og det er egentlig vanskelig å skulle ville ta det for ofte om man vet hvordan det påvirker hjernen. Normale mennesker har fulle lagre av Serotonin som bare venter på å bli sluppet ut. Serotonin gir en følelse av lykkerus og eufori, og du får en enorm empatifølelse for mennesker rundt deg. Dersom du tar MDMA for ofte vil ikke hjernen ha kunnet bygget opp nok serotonin til at du skal få en like magisk opplevelse igjen, så jo lengre du venter jo sterkere vil rusen bli neste gang. Kjører man på med MDMA flere helger eller dager på rad vil du egentlig bare gå på tomkjør og gjøre hjernen mer utbrent. Depresjon og tomhetsfølelse fordi Serotonin lagrene dine er tomme. Større doser gir ikke MER effekt, det tømmer bare serotonin lagrene dinne til det verre. Dersom tanken er tom vil ikke bilen rulle videre, kanskje om du dytter den ned en bakke, men du vil vel ikke lengre ned, du vil opp, men det er totalt umulig. Du er stuck i en nedoverbakke på vei til nothingness.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men om jeg dropper 0,4 nå på fredagen. Vil jeg merke det da? eller anbefaler dere å vente lengre ?
Vis hele sitatet...
Ja, du vil merke det, men ikke på langt nær lik forrige dropp. Anbefaler for øvrig å vente minst 6 uker. Samt anbefaler jeg deg å lese deg mer opp om MDMA og hva det egentlig gjør med deg. Det er flere rapporter her på forumet, og info-tråder. Ikke vær en idiot! Det tar tid å bygge opp serotonin lagrene dine. Tryptophanrikt kosthold, og 5htp kan være gode byggeklosser for å bygge opp lagrene kjappere. Er man ansvarlig ved dosering, samt passer på å gi kroppen den næringen den trenger, vil Serotonin lagrene dine være så og si fulle igjen etter 6-8 uker. Mange tror at de bygger opp en "tolleranse" for MDMA og at man derfor må kjøre på med større doser for å oppnå samme effekt. Dette hjelper derimot ikke. Du bygger ikke opp en tolleranse, du er bare tom for Serotonin reserver. Kjører du på med MDMA når du er tom i tanken, vil du kanskje klare å skvise ut et par dråper lykkerus, men den magiske rusen du kjente første gangen vil ikke være til stede. Det eneste som hjelper for å ha en like fin rus igjen er å være tålmodig og vente (samt spise riktig).

Regn ut her hvor mye du trenger: http://mollymeasure.com/
Les deg opp her om du ønsker mer info om hvordan molly fungerer: https://dancesafe.org/drug-informati...asy-slideshow/
Se denne videoen om du vil: https://www.youtube.com/watch?v=jEAr7ThsYew

Jeg blir litt oppgitt når folk er så uansvarlige i rusbruken sin. Om vi vil ha disse stoffene lovlige må vi begynne å bruke det ansvarsfult og ha respekt for hvordan det fungerer. Lytt til hva de andre sier her. Ta vare på hjernen din og ikke gjør den til grøt! Ha respekt for deg selv og ta forhåndsregler!
Sist endret av Myoxocephalus; 29. mars 2017 kl. 09:25. Grunn: Korrigerte en lingvistisk uklarhet etter forespørsel
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hva med å lese andres rapporter om så høye doser før du begir deg ut på en egen? Det er totalt bortkastet å proppe i seg 400 mg. Jeg har vært dum nok til å ta så mye selv (kombo ren molly + ecstasy). Det er slitsomt rett og slett. Du får ikke den samme euforien og du føler deg fort gjerne zombie og hjernedø i hode når du er på vei ned. Du blir tom og deprimert og nedturen er kjip. Om det er det du vil; lykke til, men kan garantere deg at det ikke er noe bedre rus enn normale doser på 120-150 mg (vekt determinert).


Jeg tror du har en følelse av "avhengighet" ettersom du har så ufattelig lyst å ta det igjen at du vurderer doser på 400 mg med så kort opphold etter forrige dropp og glemmer å tenke på kjemien bak! Molly på sin side er umulig å bli avhengig av ettersom om du ikke har noe serotonin i hjernen din kan du heller ikke ekstrahere det ved å poppe i mer molly og du kunne like gjerne skyldt mollyen nedi dass! MDMA er et stoff som i og for seg ikke skal være mulig å bli avhengig av, nettopp på grunn av at du ikke får samme effekt gang på gang når du tar det. Dette er fordi hjernen din ikke klarer å utnytte MDMA og utvinne Serotonin dersom du ikke har noe i reserve i topplokket. MDMA bør ikke tas for ofte, og det er egentlig vanskelig å skulle ville ta det for ofte om man vet hvordan det påvirker hjernen. Normale mennesker har fulle lagre av Serotonin som bare venter på å bli sluppet ut. Serotonin gir en følelse av lykkerus og eufori, og du får en enorm empatifølelse for mennesker rundt deg. Dersom du tar MDMA for ofte vil ikke hjernen ha kunnet bygget opp nok serotonin til at du skal få en like magisk opplevelse igjen, så jo lengre du venter jo sterkere vil rusen bli neste gang. Kjører man på med MDMA flere helger eller dager på rad vil du egentlig bare gå på tomkjør og gjøre hjernen mer utbrent. Depresjon og tomhetsfølelse fordi Serotonin lagrene dine er tomme. Større doser gir ikke MER effekt, det tømmer bare serotonin lagrene dinne til det verre. Dersom tanken er tom vil ikke bilen rulle videre, kanskje om du dytter den ned en bakke, men du vil vel ikke lengre ned, du vil opp, men det er totalt umulig. Du er stuck i en nedoverbakke på vei til nothingness.



Ja, du vil merke det, men på langt nær lik forrige dropp. Anbefaler for øvrig å vente minst 6 uker. Samt anbefaler jeg deg å lese deg mer opp om MDMA og hva det egentlig gjør med deg. Det er flere rapporter her på forumet, og info-tråder. Ikke vær en idiot! Det tar tid å bygge opp serotonin lagrene dine. Tryptophanrikt kosthold, og 5htp kan være gode byggeklosser for å bygge opp lagrene kjappere. Er man ansvarlig ved dosering, samt passer på å gi kroppen den næringen den trenger, vil Serotonin lagrene dine være så og si fulle igjen etter 6-8 uker. Mange tror at de bygger opp en "tolleranse" for MDMA og at man derfor må kjøre på med større doser for å oppnå samme effekt. Dette hjelper derimot ikke. Du bygger ikke opp en tolleranse, du er bare tom for Serotonin reserver. Kjører du på med MDMA når du er tom i tanken, vil du kanskje klare å skvise ut et par dråper lykkerus, men den magiske rusen du kjente første gangen vil ikke være til stede. Det eneste som hjelper for å ha en like fin rus igjen er å være tålmodig og vente (samt spise riktig).

Regn ut her hvor mye du trenger: http://mollymeasure.com/
Les deg opp her om du ønsker mer info om hvordan molly fungerer: https://dancesafe.org/drug-informati...asy-slideshow/
Se denne videoen om du vil: https://www.youtube.com/watch?v=jEAr7ThsYew

Jeg blir litt oppgitt når folk er så uansvarlige i rusbruken sin. Om vi vil ha disse stoffene lovlige må vi begynne å bruke det ansvarsfult og ha respekt for hvordan det fungerer. Lytt til hva de andre sier her. Ta vare på hjernen din og ikke gjør den til grøt! Ha respekt for deg selv og ta forhåndsregler!
Vis hele sitatet...
Nå driver jeg å forhører meg om råd om hvor mye jeg kan ta om jeg skal ta det til fredagen. Det er en grunn til at det er så kort i mellom jeg skal ta det, og første gang jeg prøvde det var for 4år siden, det var rene krystaller og en helt fantastisk opplevelse. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at dette ikke er noe som vil skje regelmessig. Derfor kommer jeg til dere for å forhøre meg om råd, og om alle forteller meg at dette kommer til å ødelegge hjernen min, og det ikke er noe som god ide.
Så kommer jeg selvfølgelig ikke til å gjøre det. Og du kan ikke kalle meg uansvarlig når jeg kommer til dere å spør, hadde jeg vært uansvarlig ville jeg droppet 400mg uten å forhørt meg om noe.
Sitat av Underklass Vis innlegg
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Jo, det er en betydelig forskjell.

Heroin binder seg til opiod-reseptorene dine og gir direkte effekt gjennom denne mekanismen.

MDMA har derimot en indirekte effekt; ved å trigge et eller annet (sikkert i hypofysen), så tømmer du lagrene du har med serotonin. Disse lagrene er til vanlig som alle anre lagre i kroppen din; fortløpende etterfylt.

Du skjønner kanskje hvor det ende. Du får et etterslep så snart lageret er tomt, mens du venter på "refill". Dette får du ikke av f.eks heroin, enda du såklart opplever en langt tregere , men endog tilsvarende effekt gjennom adaptiv regulering av reseptoraffiniteten(=toleransen)

Såklart tømmer du de ikke instantly, det blir en "diminishing return" av doserespons som funksjon av lagertømming pr tidsenhet, sikkert en sånn rekke nerder fapper til

Poenget var at det der ner oversimplifisert, bare så ikke noen kverrulanter ser sitt snitt til å ha en field day med det.
Sist endret av Tøffetom; 27. mars 2017 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...Og du kan ikke kalle meg uansvarlig når jeg kommer til dere å spør, hadde jeg vært uansvarlig ville jeg droppet 400mg uten å forhørt meg om noe.
Vis hele sitatet...
Det var ikke deg jeg siktet til, men mer tullinger som sier dette:

Sitat av Underklass Vis innlegg
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Sist endret av kn^tte; 27. mars 2017 kl. 22:29.
Hey, bare kupper denne tråden litt. Tok en 150 mg dropper for litt over en uke siden. Redoserte ikke.
Vurderer å rulle igjen i påskeferien, slik at det blir ca 3-4 uker mellom rullene.

Vet tommelfingerregelen er minimum 3 måneders mellomrom. Tror dere det har noe å si at jeg ikke redoserte sist gang? Altså at recovery tiden går litt ned slik at jeg kan få en like heftig rull på tilsvarende dose 3-4 uker senere? Seretoninlagrene vil vel ikke tømmes til samme grad som når man redoserer 1-2 ganger?
Er det noen som har erfaring med å unngå redosering for å kunne rulle hyppigere?

Spiser for øvrig sunt, tar tran + vitaminer, og trener 3-4 ganger i uken.

Setter pris på svar om noen tar seg bryet
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Hey, bare kupper denne tråden litt. Tok en 150 mg dropper for litt over en uke siden. Redoserte ikke.
Vurderer å rulle igjen i påskeferien, slik at det blir ca 3-4 uker mellom rullene.

Vet tommelfingerregelen er minimum 3 måneders mellomrom. Tror dere det har noe å si at jeg ikke redoserte sist gang? Altså at recovery tiden går litt ned slik at jeg kan få en like heftig rull på tilsvarende dose 3-4 uker senere? Seretoninlagrene vil vel ikke tømmes til samme grad som når man redoserer 1-2 ganger?
Er det noen som har erfaring med å unngå redosering for å kunne rulle hyppigere?

Spiser for øvrig sunt, tar tran + vitaminer, og trener 3-4 ganger i uken.

Setter pris på svar om noen tar seg bryet
Vis hele sitatet...
Det spørs vel litt hvor lenge siden det var du tok det før da, men jeg tror du kan få en bra rus om du er bevist på å bygge opp lagrene dine framover! Enklest ville jeg kanskje først og fremst anbefalt å ta 5htp 1-2 dager i uken før du skal rulle neste gang, men vet at dette er vanskelig å få tak i i Norge så et bevist kosthold framover kan være en like bra i idé.

Byggeklosser til Serotonin er feks Tryptophan som du finner i en rekke matvarer som blant annet bananer, havregryn, mozarella, cheddar, parmesan, spinat, belgfrukter, diverse sjømat osv. (Finn fullstendig liste her.) Det er viktig å tenke på at Tryptophan for øvrig fraktes gjennom blodhjerne-barrieren av proteinet albumin (egg, melkeprodukter), og ikke av insulin. En annen ting som er viktig å tenke på er at for at Tryptophan skal kunne omdannes til Serotonin, er det viktig at kroppen har nok B3/Niacin (peanøtter, tunfisk, portobello, solsikkefrø, erter, avocado), og om hjernen ikke har nok av det vil Tryptophan i første omgang bli brukt til å danne B3, for så å kunne danne Serotonin. Omdanningen er avhengig av enzymet hydroksylase, og for å danne forstadiet til dette enzymet må kroppen ha tilstrekkelig vitamin C (paprika, kål, spinat, neper, kiwi, broccoli, blomkål, jordbær, tomater etc) og B12 (skalldyr, makrell, røkt laks, krabbe, tofu, geitost, mozeralla, etc). Omdanningen av tryptofan til seratonin ved hjelp av hydroksylase er i sin tur avhengig av magnesium (yoghurt, kefir, gresskarfrø, fiken, mørk sjokolade, spinat, avocado etc), folsyre (bønner, linser, grønne grønnsaker, and, kalkun, bananer etc), vitamin B2/Tiamin (geitost, makrell, laks, blekksprut, spinat etc) og B6/Pyroksidin (solsikkefrø, pistasjnøtter, tunfisk, svisker og annen tørket frukt, bananer, avocado, spinat etc), i tillegg til B3. 5-HTP innholder alle disse viktige byggeklossene som hjernen din trenger for å bygge opp Serotonin-lagrene sine så er lett å bare ta noen piller. Men det kan selvsagt være lurt å være bevist på kosthold, og spise balanserte måltider som er naturlige høye av Tryptophan, Niacin og andre fundamentale byggeklokker. Bare google og finn ingredienser du kan kombinere med hverandre og lag spennende retter proppet med varierte godbiter som bygger opp serotoninen din! Happy food!

Tips: Havregrøt med soyamelk og bananer er en god frokost dagen derpå. Prøv det framover mot droppen og du skal se du føler deg finere og klar for tripp in no time!
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Hey, bare kupper denne tråden litt. Tok en 150 mg dropper for litt over en uke siden. Redoserte ikke.
Vurderer å rulle igjen i påskeferien, slik at det blir ca 3-4 uker mellom rullene.

Vet tommelfingerregelen er minimum 3 måneders mellomrom. Tror dere det har noe å si at jeg ikke redoserte sist gang? Altså at recovery tiden går litt ned slik at jeg kan få en like heftig rull på tilsvarende dose 3-4 uker senere? Seretoninlagrene vil vel ikke tømmes til samme grad som når man redoserer 1-2 ganger?
Er det noen som har erfaring med å unngå redosering for å kunne rulle hyppigere?

Spiser for øvrig sunt, tar tran + vitaminer, og trener 3-4 ganger i uken.

Setter pris på svar om noen tar seg bryet
Vis hele sitatet...
Unngå redosering er det smarteste en kan gjøre dersom en bruker mdma. Men 3-4 uker er alt for kort. Du blir mer mottakelig for ekle side effekter jo kortere mellomrom mellom hver bruk.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 400mg MDMA til sammen i helga. 200mg på fredag, 200mg på lørdag. Rulla hardere på lørdag enn fredag. Søndag var jeg småsvimmel og trøtt stort sett hele dagen. 0 tankekjør. Har hatt 10 ganger jævligere bakrus på alk.

Tydeligvis går det fint an med 2-dagers emma. Sunt å gjøre dette for ofte? Neppe. Men som et engangstilfelle.. no problem.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok 400mg MDMA til sammen i helga. 200mg på fredag, 200mg på lørdag. Rulla hardere på lørdag enn fredag. Søndag var jeg småsvimmel og trøtt stort sett hele dagen. 0 tankekjør. Har hatt 10 ganger jævligere bakrus på alk.

Tydeligvis går det fint an med 2-dagers emma. Sunt å gjøre dette for ofte? Neppe. Men som et engangstilfelle.. no problem.
Vis hele sitatet...
Dette er det jeg også tenker, at så lenge det ikke vil være noe som skjer ofte. Og at det bare er et engangstilfelle, så vil det ikke være en stor risiko der.
Pass på hvis du har fått psykoser før, eller er i fareområdet. Du kan ikke knuse krystaller og sniffe de som speed :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok 400mg MDMA til sammen i helga. 200mg på fredag, 200mg på lørdag. Rulla hardere på lørdag enn fredag. Søndag var jeg småsvimmel og trøtt stort sett hele dagen. 0 tankekjør. Har hatt 10 ganger jævligere bakrus på alk.

Tydeligvis går det fint an med 2-dagers emma. Sunt å gjøre dette for ofte? Neppe. Men som et engangstilfelle.. no problem.
Vis hele sitatet...
Keep in mind at dette var din opplevelse. Logikken din fremstår slik: Jeg tok det to dager på rad og ble ikke veldig dårlig, ergo alle kan ta det to dager på rad og ikke bli veldig dårlig. Hjernekjemien til folk er veldig forskjellig, og folk vil reagere veldig forskjellig, noen folk ligger rett ut i depresjon i en uke etter å ha kjørt på med en helg på 400mg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg snakket om min opplevelse. Hvordan andre reagerer kan vel ingen her si. Ville bare sprette innom og gi en positiv erfaring på 2-dagers MDMA, der dag 2 også ble kraftigere. Det hele uten nevneverdig mindfuck dagene etterpå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg snakket om min opplevelse. Hvordan andre reagerer kan vel ingen her si. Ville bare sprette innom og gi en positiv erfaring på 2-dagers MDMA, der dag 2 også ble kraftigere. Det hele uten nevneverdig mindfuck dagene etterpå.
Vis hele sitatet...
Du snakker fra et anonymt perspektiv. Ingen kan vite hva din opplevelse er og vi kan ikke en gang knytte deg til en bruker her på forumet.

Det er IKKE en positiv opplevelse for hjernen din, det er det jeg vil si. Hva du subjektivt føler er vel egentlig ganske likegyldig. Du tar ikke hensyn til stoffet i seg selv og hvordan det påvirker personer individuelt.

Selvsagt kan du ha en fin "buzzz" dagen derpå, er det til å anbefale, nei. Det er tvangspuling av Serotonin på høyeste nivå. Misbruk av edle dråper av Serotonin og du kommer til å kjenne på det. Kanskje ikke dagen du kommer ned, men flere uker senere. Er det sunt for hodet ditt? Nei. Så why the fuck..
Sist endret av kn^tte; 28. mars 2017 kl. 23:02.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøvde å søke litt om dette på nett, men fant ikke noe relevant.
Men ser at det fins en del mat som inneholder serotonin, vil serotonin lageret fylles på av å spise mat som inneholder dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøvde å søke litt om dette på nett, men fant ikke noe relevant.
Men ser at det fins en del mat som inneholder serotonin, vil serotonin lageret fylles på av å spise mat som inneholder dette?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke søke lenger enn kn^ttes innlegg over her. Makan.

Relevant:

Sitat av https://en.wikipedia.org/wiki/Neurotransmitter#Precursors
Administration of L-tryptophan, a precursor for serotonin, is seen to double the production of serotonin in the brain. It is significantly more effective than a placebo in the treatment of mild and moderate depression. This conversion requires vitamin C. 5-hydroxytryptophan (5-HTP), also a precursor for serotonin, is more effective than a placebo.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Chronic420; 29. mars 2017 kl. 10:07.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du trenger ikke søke lenger enn kn^ttes innlegg over her. Makan.

Relevant:
Vis hele sitatet...
Hadde ikke fått med meg den posten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøvde å søke litt om dette på nett, men fant ikke noe relevant.
Men ser at det fins en del mat som inneholder serotonin, vil serotonin lageret fylles på av å spise mat som inneholder dette?
Vis hele sitatet...
Vel, kort sagt: nei. Spiser du serotonin vil det gå igjennom tarmen din og du vil drite det ut, eller så vil det gå i blodstrømmen din og ikke bidra til at lagrene dine fylles raskere. Serotonin vil ikke krysse blod/ hjerne barriæren. Du må innta byggeblokkene for at kroppen din skal produsere serotonin selv i hjernen for å øke nivåene. Du kan spise bananer, som inneholder tryptofan. Dette gjelder også kakao som finnes i sjokolade og du vet.. kakao.. Husk at spiser du eksempelvis mye sukker vil du bruke opp serotonin i små mengder igjen. Det samme gjelder snus/ røyk/ kaffe, generelt sett ting som får deg til å kjemisk føle deg bedre. Du kan egentlig lete deg frem på diverse matvarer som er høye på disse byggeblokkene selv. Trening og god søvn hjelper også. En time på google og du har kommet langt.
Sist endret av Relevant; 29. mars 2017 kl. 10:35.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg rullet 1-6 ganger i måneden i ca 5 år. Jeg kan skrive under på at det er veldig ødeleggende med en sånn frekvens.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg rullet 1-6 ganger i måneden i ca 5 år. Jeg kan skrive under på at det er veldig ødeleggende med en sånn frekvens.
Vis hele sitatet...
Lyst og utdype? Som f.eks, når merket du noe var galt? Hva gikk galt?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Lyst og utdype? Som f.eks, når merket du noe var galt? Hva gikk galt?
Vis hele sitatet...

Når jeg hadde de heftigste inteevallene merket jeg det i form av nedstemthet og depresjon. Etter jeg sluttet for 8 år siden var jeg kraftig deprimert og jeg hadde utviklet angst. Nå skal det sies at jeg også brukte mye speed, og en del andre ting innimellom. Jeg røykte også hasj daglig. Underveis opplevde jeg også at oppturene ble mindre og mindre. Defor er det nok lurt å følge 3 månedres regelen for å få fullt utbytte. Nå er depresjon borte, angsten er ikke så gale. Men hjernekapasiteten er kraftig redusert.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei alle sammen, har ikke orket å satt meg ned for å skrive hvordan det gikk..
Orker ikke skrive noe rapport om hvordan jeg opplevde kvelden, men det skal sies at jeg hadde det sykt artig. Og jeg fikk en mye bedre rus på fredagen enn jeg gjorde på søndagen.
Det skal sies at jeg droppet 0,26g amf 3timer før inntakt av MDMA og røyket en del grønt både under turen og før.
Det jeg ikke har opplevd på MDMA før var det at synet mitt ble veldig slow-motion, og når jeg så på de i rundt meg eller meg selv var det som om de skulle stått midt i en sal med fult av strobelys rundt seg.. Uten at du spesifikk så lysene. (om dere forstår.)
Vet ikke om dette var fordi jeg droppet litt amf tidligere. Men denne opplevelsen var heftig!

Men det skal sies at nå blir det 6 til 12 mnd pause før jeg skal ta igjen.
Men jeg vil heller ikke anbefale noen å ta MDMA med så kort mellomrom. Og at de over her som har advart meg mot å ta det sitter på relevant info for å advare meg.

Tusen takk! Gjerne still spørsmål.