Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1941
Hei, sliter med å få tekst til å vises på LCD display koblet til Arduino.

Har googlet og prøvd og sjekket om jeg har noen av de vanlige feilene, men finner ikke ut av det. Har prøvd med ett annet display jeg vet fungerer og, så det må jo være noe i koblingen min. Alt som skjer er at bakgrunnsbelysningen lyser og potmeteret som jeg har koblet til for å justere kontrasten ser ut til å fungere som den skal.

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få det til å fungere?

Edit: Er forresten et 16x2 display om det har noe å si.
Sist endret av Osteper; 15. november 2014 kl. 02:46.
Tror du bør begynne med å vise oss hvordan det fysisk er koblet opp, anbefaler Fritzing for å lage en rask tegning.

Må også få se koden din
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tror du bør begynne med å vise oss hvordan det fysisk er koblet opp, anbefaler Fritzing for å lage en rask tegning.

Må også få se koden din
Vis hele sitatet...
Har koblet det etter denne tutorialen, og brukt koden som ligger der.
Har gått over alt 3 ganger nå og alt av koblinger skal stemme.

http://arduino.cc/en/Tutorial/LiquidCrystalDisplay
Sist endret av Osteper; 15. november 2014 kl. 15:20.
Hvilket display (merke og modell) bruker du? De er ikke like alle sammen...
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Trådstarter
Sitat av tingo Vis innlegg
Hvilket display (merke og modell) bruker du? De er ikke like alle sammen...
Vis hele sitatet...
Det står "QC1602A V2.0" Bak displayet.
Sjekk denne: http://www.limetrace.co.uk/how-to-co...to-the-arduino

Gå igjennom alt, steg for steg. Selv de punktene du tror du er sikker på at du har gjort, sjekker du på nytt. Er utrolig lett å gjøre en feil.

Den linken jeg sendte der nevner helt spesifikt akkurat den LCDen du har.
Hvordan gikk det?
Håper det er greit jeg låner tråden litt.

Er "The Arduino Starter Kit" en bra plass å begynne om man ønsker å kjøpe seg Arduino, eller har dere noen andre anbefalinger?
Sitat av kv81 Vis innlegg
Håper det er greit jeg låner tråden litt.

Er "The Arduino Starter Kit" en bra plass å begynne om man ønsker å kjøpe seg Arduino, eller har dere noen andre anbefalinger?
Vis hele sitatet...
Ja da får du jo med litt diverse du kan prøve ut ihvertfall

tror jeg har ett par arduino uno (kinavare) her samt ett sett med litt forskjellige ting man kan koble på, masse resesistorer, noen små kretskort og litt div hvis du er inntresert for en billig penge
Takker så mye. Tror jeg først bare bestiller starter kit da, så kan jeg heller vurderer å kjøpe til litt stuff senere
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Får det ikke til, har koblet opp eksakt etter den linken du sendte. Eneste som kommer opp på skjermen er de boksene i øverste raden ettersom jeg justerer kontrasten.