Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2379
Det er nå nærmest ca. 2 år siden jeg sist gang bestilte noe fra DealExtreme, og på denne tiden kan jo mye ha forandret seg med tanke på leveringstid.

Det jeg altså lurer på, hvor jeg hovedsakelig sikter til dere som har bestilt en eller flere ganger fra DealExtreme det siste året, er hvor mange av produktene som dere har bestilt har havnet i deres postkasse senest 10-11 dager etter bestilling, hvor mange som har kommet frem etter maks 1 måned, hvor mange som har tatt maks 2 måneder, og hvor mange som det har tatt over 2 måneder for å komme frem (i prosenter).

Ikke at jeg har noe svar som er direkte relatert, men jeg sluttet å handle på DealExtreme da jeg fant ut at de har nøyaktig de samme varene på ebay til samme pris eller billigere (dette inkluderer frakt). De kinesiske sjappene på ebay sender jo også varene med en gang, og noe som resulterer i at du raskt får varen.

Min tidligere erfaring med DealExtreme var at de alltid brukte lang tid på å sende, og deretter tok det lang tid for varen å komme.

Anbefaler deg derfor å søke på det du leter etter på ebay.
Jeg bestilte en vekt der fra en gang, tror det tok 3 måneder før jeg fikk den... Never again.
Tips hvis du vil ha pakken sendt øyeblikkelig:
Bruk poengene du sparer opp iløpet av et kundeforhold. For å få en vare med poeng må du ha en åpen ordre som den varen kan sendes ilag med, og det gjøres manuelt av kundeservice, og da bruker de som regel få hele sendingen ut kjappest mulig:

A staff has added a solution to your request.

Dear customer,
Thank you for your support for DX!
We have deducted 135 DX points to add sku **** to the order as you requested. Please don’t worry.
We have also sent a notice to speed up processing and shipment of your order. You will receive a shipment notification by email once the items have been shipped.
Please don’t worry. We strive to make sure the items reach you smoothly and safely and we will follow up until you receive your package.
Should you have any other question, please feel free to contact our customer service team or live chat supports and we will try our best to help you here.

Looking forward to serving you in the near future!

Your sincerely,

Annie

PS: I close the ticket now. If you are satisfied with my service, could you please kindly give me 10 scores mark? If you have any advice, welcome to leave your feedback for us. Thank you for your kindness.
Vis hele sitatet...
Hvis du må ha varen kjapt og ikke har poeng, kjøp på eBay og betal som regel mer i totalsum (pga shipping).. Evt. kjøp fra norske nettbutikker hvis du virkelig stresser. Evt. gå i en fysisk butikk hvis du virkelig, virkelig trenger det øyeblikkelig..
Sist endret av JohnMichael; 8. september 2014 kl. 20:37.
Ser at folk ikke har lest hva du spør om.

Jeg har hatt endel bestillinger det siste halvåret og må innrømme at DX har skjerpet seg litt på leveringstiden. Men det tar fortsatt nærmere tre uker før pakka er levert. Dette er et snitt på de pakkene jeg har mottatt siste halvår (rundt 10 stk) og med varer de 'har på lager' ved bestilling.

Som det rådes til i tråden kan det være lurt å finne det du trenger på DX for så å sjekke om du kan få det samme fra ebay til lavere pris. Leveransene fra ebay er som regel en uke kortere enn DX hvis tiden er viktig.
Jeg har over 100 kjøp på DX, men har gått over til ebay fordi selgerne der har som regel bedre service og raskere leveringstid.

DX er fin som varekatalog tho...
+1 turbolego. Jeg liker å se rundt på deal extreme for å finne kule varer som jeg bestiller på ebay. Alt som finnes på DX finnes også på ebay. Begge deler er fra kina med gratis frakt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I stedet for gratis frakt så velger jeg billigste option for å betale for frakten.
Dreier seg kun om 10-15 kr og da pleier jeg å ha varen etter 10-12 dager mot 4+ uker med gratis frakt.
Liten stund siden jeg har kjøpt noe så vet ikke om praksisen er endret
Gjør som, Turbo.

Bestill varene fra Ebay. Bruk DX som en katalog. Mer eller mindre alle varer jeg har bestilt fra Ebay etter nyttår, har dukket opp i postkasse 7-10 dager etterpå.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 16. september 2014 kl. 16:56.
Jeg har erfart å få varer alt fra 4 dager, til 5mnd.
Mange av disse kinesiske "sjappene" på Ebay er grossister. DX blir altså et mellomledd mellom deg og produktet. Derfor vil produktene være noe dyrere der.
Har ikke nøyaktig tall, tar det fra hukommelsen, men jeg har bestilt sånn omtrent 3-5 ganger i måneden fra dem i omkring to år. Hvor fort pakkene kommer varierer en del, og det har noe å si hvilket produkt det er, de sendes fra forskjellige lagre med forskjellig behandlingstid. Vil si at de fleste pakkene kommer frem etter ca tre uker. Noen, men ikke så mange tar lengre enn en måned, og noen ytterst få kommer frem raskere enn to uker.

Rekorden min er på 4 dager fra bestilling til ankomst hvis jeg husker riktig. Det gikk helt latterlig fort, men det var for lenge siden og ingen andre bestillinger har vært i nærheten av like rask siden.
Sist endret av Grix; 16. september 2014 kl. 23:30.
I min egen erfaring fra 1 år tilbake, tok det alltid ca 3 uker før jeg fikk varene fra DX.

Derfor har jeg sluttet å bestille derfra, og bestiller heller fra folk som videreselger varer derfra.
Det koster som regel 20-50 kr ekstra, da folk skal tjene litt på videresalget også, men jeg syns det er verdt det pga leveringstiden.
Jeg fikk nettop pakke fra de den tok 1.5 uke